muurahaisenkarkoitusniksejä

Yleinen lätinä jä kitinä
Mida

muurahaisenkarkoitusniksejä

Viesti Kirjoittaja Mida »

Meille on tullut ylimääräisiä asukkaita. Pieniä mustia muurahaisia.

Tietäskös kukaan miten ne sais kätevimmin ajettua muihin nurkkiin?
nojoojust

Re: muurahaisenkarkoitusniksejä

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Jos on paljon, toimivat nuo Raid- ja Baygon-sprayt ensiapuna. Jos ongelma on keskittynyt tiettyihin nurkkiin (esim. keittiö), kannattaa esiintymisalueille laittaa muurahaissirotetta. Ne rahtaavat sitä itse koteihinsa ja kuolevat sinne, joten se tavoittaa myös ne pesässäviihtyvät yksilöt ja keskenkasvuiset.

Hmmm, nyt kun luen tuon itse kirjoittamani tekstin, huomaan että olen inhimillistänyt muurahaiset melkeinpä sympaattisiksi. Mutta eivät ne ole, nimim. "taistellut tuhansien hevosmuurahaisten kanssa..."
Hebuli

Re: muurahaisenkarkoitusniksejä

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Itse suosin yleensä kuuman steariinin tiputtamista niiden pikkuhirviöiden päälle, mutta:

http://www.oikeuttaelaimille.net/foorum ... t7575.html
Na

Re: muurahaisenkarkoitusniksejä

Viesti Kirjoittaja Na »

Mulla oli edellisessä kämpässä ns. muurahaisongelma. Ostin ihan tavallisesta kaupasta sellaista muurahaiskarkotejauhetta, en muista minkä nimistä, ja laitoin sitä tiskipöydän alle pari pkku kekoa. Ja sit saa kyllä olla tosi tarkkana, ettei jätä mitään leivänmurusia tai muuta ruokaa tiskipöydälle tai ne pirulaiset hyökkii taas suurin joukoin takaisin. Mutta siis ruoan pitäminen poissa näkyvistä ja se myrkky toimi kyllä.
Jos on lemmikeitä (mulla kisu) niin saa olla kyllä varovainen, ettei vaan laita sitä myrkkyä minnekään sellaiseen paikkaan, että ne pääsisivät sen kanssa kosketuksiin.
Vastaa Viestiin