Urasuunnittelu

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Kävin taas soveltuvuusarvioinneissa. Raportti oli niin häkellyttävää hehkutusta, että en kyllä edes tunnista itseäni. Tässä näkee sen miten suuri merkitys sillä on miten hyvin tai huonosti headhunterin kanssa synkkaa, koska nuppitestiosio meni oikeasti todella huonosti. Olen suhtautunut koko prosessiin superrennosti, koska en tiedä mitä ajattelen avoimesta tehtävästä. Tuollaisen hehkutusraportin jälkeen olisi kyllä kynnystä ottaa paikka vastaan, jos sitä tarjottaisiin, koska en todellakaan ole mikään superihminen. Noh, olen kuitenkin kuulemma edelleen jatkossa eli show must go on.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Olen liian mukavuudenhaluinen mihinkään urasuunnitteluun. Nykyisessä työssäni saan tehdä juttuja, joita olisin voinut tehdä jatko-opiskelijana yliopistolla töissä ollessani, paitsi että tällä kertaa hommassa on järkeäkin. Esimies kuvaili, että ensimmäistä kertaa hänellä on alainen, jolle voi antaa omia tehtäviään tehtäväksi. Palkka on ehkä sellainen, mille Helsingin seudulla naurettaisiin. Asiantuntijahommasta maksetaan koulusta juuri valmistuneen palkkaa, vaikkakin se on noussut tonnin tässä neljän vuoden aikana.
Viimeksi muokannut nokkaelain, 26.03.2018 8:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Fiona »

nokkaelain kirjoitti: 24.03.2018 21:23 Olen liian mukavuudenhaluinen mihinkään urasuunnitteluun. Nykyisessä työssäni saan tehdä juttuja, joita olisin voinut tehdä jatko-opiskelijana yliopistolla töissä ollessani, paitsi että tällä kertaa hommassa on järkeäkin. Esimies kuvaili, että ensimmäistä kertaa hänellä on alainen, jolle voi antaa omia tehtäviään tehtäväksi. Palkka on ehkä sellainen, mille Helsingin seudulla naurettaisiin. Viimeisen päälle asiantuntijahommasta maksetaan koulusta juuri valmistuneen palkkaa, vaikkakin se on noussut tonnin tässä neljän vuoden aikana.

Muuten homma olisi siis vain aurinkoa, mutta kuten uusin työntekijä kuvaili: tänne on varmaan pääsyvaatimuksena että on hankala ihminen. Kaveri jonka kautta työn löysin, mietti ennen YT:eitä joissa irtisanottiin kaikki ja palkattiin osa alihankkijalle, että voiko olla pysyvästi jännittynyt.
Eipä se kannatakaan vaihtaa, jos viihtyy nykyisessä työpaikassaan. Vaihtamisessa on kuitenkin aina riskinä, että vaihtaakin lopulta tavalla tai toisella huonompaan. Noin yleisesti ottaen aika harva varmaan suunnittelee uraansa. Ainakin mututuntuma on se, että ihmiset lähinnä vain ajautuvat uusiin tehtäviin tai tarttuvat tarjottuihin tilaisuuksiin. Itsehän en todellakaan osaa sanoa mitä haluaisin tehdä esimerkiksi 10 vuoden päästä.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti: 08.06.2018 16:00 Ahistaa yllättävän paljon. Pitäisi mennä valmistujaisiin. Minkähän ikäisiä siellä muuten on?
Eikös dynaaminen puolivallaton kaksivärirenaultmies just tartte tuollaisia tilaisuuksia?
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun vuoden isopomopesti lähenee loppuaan, ja ollaan taas siinä tilanteessa, että a) omaan työhön palaaminen tuntuu takapakilta b) tässä työpaikassa ei etenemisen mahdollisuuksia ole, jos esimies ei irtisanoudu.

Joten: vaivihkainen työnhaku käynnissä. Omaksi yllätyksekseni olen hakenut myös muutamaa sellaista työtä, jotka ovat kyllä koulutusta ja osaamistakin vastaavia, mutta eivät liity näihin nautintoaineisiin, joiden parissa olen viimeiset 10 vuotta puuhastellut. Yllättävää tässä on myös se, että huumehommista luopuminen ei oikeastaan edes erityisesti ahdista.

Tietenkään näitä muita töitä ei ole tarjottu vielä, eli eihän se hakeminen vielä mitään tarkoita, mutta itsellä on sellainen olo, että joku kynnys on nyt ylitetty. Toisaalta aloitin myös JET opinnot juuri, eli toisaalta jos ei mitään kiinnostavaa löydy niin voin sen vuoden niitä täällä paukuttaa tutussa työssä, ja sitten lisäosaamisen kanssa taas matoa koukkuun.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja saira »

Täällä taas johtajavaihdos menossa, edellinen vapautettiin tehtävistään ja nyt tämän vuoden loppuun täällä toimii sijainen, vuoden alusta aletaan rekrytointi. Tiedän, et ylempänä toivotaan tämän sijaisen jatkavan johtajana, mutta en ole ihan varma siitä, onko hän oikea persoona siihen työhön. Eli voi olla mielenkiintoisia aikoja edessä. Ja toisaalta tämä nykyinen työ ei kyllä ehkä muutenkaan ole sitä, mitä haluaisin pidempään tehdä.

Mun työkuva on sellainen, että sain siihen sulautettua Lähiesimiehen ammattitutkinnon, mitä nyt sit suoritan, ja ajatuksena olisi sitten ensi syksynä miettiä mihin suuntaan voisin suunnata. Jos hyvin käy, niin voisi miettiä seuraavassa JETin suorittamista. Ehkä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kuten viikonpäiväketjussa selitin, itsestäni eli pertti ei-peruskoodarista yritetään tehdä lähiesimiestä. Alainen olisi firmassa paljon kauemmin ollut tyyppi, joka on tosi pätevä, mutta jolla on "venäläinen asenne" yhdistetynä itsenäni pahempaan aspergeriin (Itse asiassa minulla on arviointeja tekevän psykologin lausunto, jonka mukaan minulla ei mitä ilmeisimmin ole Aspergeria, vaikka vähän sen suuntaisia piirteitä onkin rasti ruutuun -testeissä.)

2016 firmasta lähtenyt kaverini kyseli haluaisinko tulla uuteen työpaikkaansa töihin. Ansiotaso ei ainakaan putoaisi ja olisi helpompaa hommaa hyvin johdetussa firmassa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kuulostaa hyvältä diilitä tuo nokan kaverin tarjous. Kannattaa harkita!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 02.12.2018 13:58 Kuulostaa hyvältä diilitä tuo nokan kaverin tarjous. Kannattaa harkita!
Jokainen tarjolla oleva duuni jossa ansio ei ainakaan laske on samalla tilaisuus vedättää liksaa ylös.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 01.12.2018 16:20

2016 firmasta lähtenyt kaverini kyseli haluaisinko tulla uuteen työpaikkaansa töihin. Ansiotaso ei ainakaan putoaisi ja olisi helpompaa hommaa hyvin johdetussa firmassa.
Eli vaihtoehtoina
a)lähiesimiehenä vittumaisella aspergerille +10% palkankorotus, optiona burn out
b)helpompi homma hyvin johdetussa firmassa vähintään nykyisellä palkalla

Ei kuulosta vaikealta valinnalta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja saira »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2018 9:20
nokkaelain kirjoitti: 01.12.2018 16:20

2016 firmasta lähtenyt kaverini kyseli haluaisinko tulla uuteen työpaikkaansa töihin. Ansiotaso ei ainakaan putoaisi ja olisi helpompaa hommaa hyvin johdetussa firmassa.
Eli vaihtoehtoina
a)lähiesimiehenä vittumaisella aspergerille +10% palkankorotus, optiona burn out
b)helpompi homma hyvin johdetussa firmassa vähintään nykyisellä palkalla

Ei kuulosta vaikealta valinnalta.
Komppaan tätä ja edellä kirjoittaneita...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Itse en lähtisi esimieshommiin alle 20% korotuksella ja jokainen Asperger siihen +20% till.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kitinän menestyjien mielestä kansanedustajilla on huono liksa. 7000 e/kk, siihen päälle runsaat edut ja vuodessa ennätyksellisen vähän työtä. Huono diili?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 12:33 Kitinän menestyjien mielestä kansanedustajilla on huono liksa. 7000 e/kk, siihen päälle runsaat edut ja vuodessa ennätyksellisen vähän työtä. Huono diili?
Liittykö tämä johonkin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2018 12:37
Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 12:33 Kitinän menestyjien mielestä kansanedustajilla on huono liksa. 7000 e/kk, siihen päälle runsaat edut ja vuodessa ennätyksellisen vähän työtä. Huono diili?
Liittykö tämä johonkin?
No ei, totesin vaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 12:40
James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2018 12:37
Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 12:33 Kitinän menestyjien mielestä kansanedustajilla on huono liksa. 7000 e/kk, siihen päälle runsaat edut ja vuodessa ennätyksellisen vähän työtä. Huono diili?
Liittykö tämä johonkin?
No ei, totesin vaan.
Okei, ajattelin, oletko aikeissa pyrkiä eduskuntaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 12:33 Kitinän menestyjien mielestä kansanedustajilla on huono liksa. 7000 e/kk, siihen päälle runsaat edut ja vuodessa ennätyksellisen vähän työtä. Huono diili?
No yksityisellä puolella samoista hommista olisi vähintään tuplapalkka, paremmat edut ja huomattavasti vähemmän työtä.

Tosin "vähän työtä" on kansanedustajien kohdalla täysin perseestä oleva kommentti, jota heittelee vain asiaa tuntemattomat työnvieroksujat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2018 12:48
Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 12:40
James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2018 12:37

Liittykö tämä johonkin?
No ei, totesin vaan.
Okei, ajattelin, oletko aikeissa pyrkiä eduskuntaan.
Totean vielä:
1) Jossakin tulee raja jolloin lisäraha ei lisää enää onnellisuutta.
2) Jossakin tulee vastaan ns. rajahyöty: ihminen tarvitsee esim. asunnon mutta sinkku ei tarvitse 1000:tta neliötä. Jokainen tarvitsee vaatteita mutta ei loputtomasti ellei ole Imelda Marcos. Ja niin edelleen.
3) Joka ikinen suomalainen työssäkäyvä ekonomi, diplomi-insinööri ym. kuuluu maailman rikkaimpaan 1 %:ttiin. Sen lisäksi he saavat paljon ilmaiseksi yhteiskunnalta. Mutta ei kun kitisevät "länsimaisittain huonoista palkoista"...tympeää.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bluntly kirjoitti: 03.12.2018 12:57
Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 12:33 Kitinän menestyjien mielestä kansanedustajilla on huono liksa. 7000 e/kk, siihen päälle runsaat edut ja vuodessa ennätyksellisen vähän työtä. Huono diili?
No yksityisellä puolella samoista hommista olisi vähintään tuplapalkka, paremmat edut ja huomattavasti vähemmän työtä.

Tosin "vähän työtä" on kansanedustajien kohdalla täysin perseestä oleva kommentti, jota heittelee vain asiaa tuntemattomat työnvieroksujat.
1) en ole työnvieroksuja.
2) kansanedustajien poliittinen puuhastelu ei ole työtä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 13:02
James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2018 12:48
Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 12:40

No ei, totesin vaan.
Okei, ajattelin, oletko aikeissa pyrkiä eduskuntaan.
Totean vielä:
1) Jossakin tulee raja jolloin lisäraha ei lisää enää onnellisuutta.
2) Jossakin tulee vastaan ns. rajahyöty: ihminen tarvitsee esim. asunnon mutta sinkku ei tarvitse 1000:tta neliötä. Jokainen tarvitsee vaatteita mutta ei loputtomasti ellei ole Imelda Marcos. Ja niin edelleen.
3) Joka ikinen suomalainen työssäkäyvä ekonomi, diplomi-insinööri ym. kuuluu maailman rikkaimpaan 1 %:ttiin. Sen lisäksi he saavat paljon ilmaiseksi yhteiskunnalta. Mutta ei kun kitisevät "länsimaisittain huonoista palkoista"...tympeää.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005919 ... e=tf-other

Mun välttämättömät perustarpeet eivät ole tyydyttyneet, jos en voi matkustaa Japaniin yksityiskäyttöön varatulla Jumbolla.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 03.12.2018 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2018 13:05
Mun välttämät perustarpeet eivät ole tyydyttyneet, jos en voi matkustaa Japaniin yksityiskäyttöön varatulla Jumbolla.
Jos tarkastelemme Maslowin tarvehierarkiaa (googlaa) niin kuinka hyvin pystyt tyydyttämään tarpeitasi nykyään?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 13:10
James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2018 13:05
Mun välttämät perustarpeet eivät ole tyydyttyneet, jos en voi matkustaa Japaniin yksityiskäyttöön varatulla Jumbolla.
Jos tarkastelemme Maslowin tarvehierarkiaa (googlaa) niin kuinka hyvin pystyt tyydyttämään tarpeitasi nykyään?
Mun ei tarvitse googlata Maslowin tarvehierarkiaa :), tuskinpa kenenkään kitinään kirjoittavan. Mulla on selkeä tarve omalle jumbolle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2018 13:18
Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 13:10
James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2018 13:05
Mun välttämät perustarpeet eivät ole tyydyttyneet, jos en voi matkustaa Japaniin yksityiskäyttöön varatulla Jumbolla.
Jos tarkastelemme Maslowin tarvehierarkiaa (googlaa) niin kuinka hyvin pystyt tyydyttämään tarpeitasi nykyään?
Mun ei tarvitse googlata Maslowin tarvehierarkiaa :), tuskinpa kenenkään kitinään kirjoittavan. Mulla on selkeä tarve omalle jumbolle.
Kuinka kurjaa elämä onkaan ilman omaa Jumboa, Rolls Roycea, huvijahtia ja intialaista norsua.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 13:10
James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2018 13:05
Mun välttämät perustarpeet eivät ole tyydyttyneet, jos en voi matkustaa Japaniin yksityiskäyttöön varatulla Jumbolla.
Jos tarkastelemme Maslowin tarvehierarkiaa (googlaa) niin kuinka hyvin pystyt tyydyttämään tarpeitasi nykyään?
Tarvehierarkia menee näin:

- Uni
- Ruoka
- Seksi
- Lämmitettävä ratti
- Privaattijetti
- Saarivaltio Karibialla

Kitinässä ollaan vasta ratin kohdalla. Merkittävä osa ei ole päässyt edes seksiin.

En lähtisi kansanedustajan hommaan tuolla palkalla. Kauheasti paskaa hommaa, julkista repostelua ja pitää pyrkiä miellyttämään tyhmiä ihmisiä. Sama koskee useimpia lahjakkaita ja älykkäitä ihmisiä. Kansanedustajaksi ohjautuukin ennemmän vallasta innostuvia keskinkertaisuuksia kuin mitään erityisen älykkäitä tai lahjakkaita ihmisiä. Muutamia poikkeuksia on, mutta ei niin etteikö iso kuva hämärtyisi. Pääosin kansanedustajina on niitä, jotka olivat jo 3. luokalla leirikoulurahaston varapuheenjohtajia ja kantoivat siksi salkkua.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Urasuunnittelu

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 13:23
James Potkukelkka kirjoitti: 03.12.2018 13:18
Homeboy65 kirjoitti: 03.12.2018 13:10

Jos tarkastelemme Maslowin tarvehierarkiaa (googlaa) niin kuinka hyvin pystyt tyydyttämään tarpeitasi nykyään?
Mun ei tarvitse googlata Maslowin tarvehierarkiaa :), tuskinpa kenenkään kitinään kirjoittavan. Mulla on selkeä tarve omalle jumbolle.
Kuinka kurjaa elämä onkaan ilman omaa Jumboa, Rolls Roycea, huvijahtia ja intialaista norsua.
Sitähän mä tässä just yritän selittää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin