Kateus

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 13.02.2018 18:46 Mä olen kateellinen vain lottovoittajille. Jos olisi ahkera ja röyhkeä, voisi menestyä aika kivasti rahallisesti. Mutta kun on laiska ja mukavuudenhaluinen, kelluu vain ylemmässä keskiluokassa.
Vaihtaisitko osia 65v lottovoittajan kanssa? Normi-lotto, ei jättipotti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.02.2018 20:02
So Hard kirjoitti: 13.02.2018 18:46 Mä olen kateellinen vain lottovoittajille. Jos olisi ahkera ja röyhkeä, voisi menestyä aika kivasti rahallisesti. Mutta kun on laiska ja mukavuudenhaluinen, kelluu vain ylemmässä keskiluokassa.
Vaihtaisitko osia 65v lottovoittajan kanssa? Normi-lotto, ei jättipotti.
Jos tarkoitat, että vaihtaisinko elinvuosiani lottovoittoon >20 niin en tietenkään. Mutta jos joku saa tuurilla 90 miljoonaa niin onhan se ihan kateuden aihe. En osaa kateilla niitä jotka ansaitsevat rahansa työllä tai yrittämisellä. Satumainen tuuri on kateuden aihe.

Lähipiirissäni on yksi normipotin voittaja. Hän elää aika mukavan huolettomasti.
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Kateus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Itse olen tehnyt tietoista työtä sen eteen, että nautin elämässäni asioista omista lähtökohdista. Olen tietoisesti tehnyt valintoja, jotka voisi tuomita tyhmiksi tai huonoksi, sen varjolla että on ollut / on hauskaa.

Hauskuus, mielenkiinto ja kokemukset on itselleni määrittävä tekijä siinä mikä muodostaa oman onnellisuuden. Olen ollut todella onnellinen totaalisen perseaukisena, kun olen saanut tehdä sitä mitä haluan. Nyt babylonin ratasta on poljettu taas jokunen vuosi, mutta olen nyt saanut mahdollisuuden tehdä asioita, joihin aiemmin ei ole vain ollut varaa.

Tällä hetkellä istun Kolumbian viidakossa, Minca nimisessä kylässä joka sijaitsee Sierra Nevadan vuoristossa. Asuntomme on avoinainen puumaja talon yläkerrassa, ja ainoa mikä nukkuessa erottaa viidakosta, on sääskiverkko. Tätä ennen mentiin Bogotassa, Cartagenassa, maailman toiseksi suurimmilla karnevaaleilla Barranquillassa. Teen töitä, että voi kokea näitä asioita.

Olenko kateellinen? Kyllä mä lottovoiton otan vastaan jos kohdalle osuu, mutta en aktiivisesti kadehdi esimerkiksi tuttaviani jotka ovat perineet vanhaa rahaa, tai myyneet onnistuneen yrityksen. Ottaisinko vastavaan tilanteen itsellesi jos voisin? Tottakai. Mutta se ei tule toivoimalla, joten teen sen eteen työtä, että saan tehdä vaimoni kanssa jänniä juttuja.

Iso asia on tietenkin vapaaehtoinen lapsettomuus, joka vapauttaa monesta vastuusta.

Mutta hyvä aihe ja pohdintaa herättävä ketju, kiitos siitä!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Vastaa Viestiin