Oletko poliisin kirjoissa?

Yleinen lätinä jä kitinä

Onko sinulla rikosrekisteri?

On rikosrekisteri
2
15%
Ei ole rikosrekisteriä
11
85%
 
Ääniä yhteensä: 13

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25601
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 19:41 Lapsena ja teini-ikäisenä btw näpistelin aika paljon
Miksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2019 10:04
Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 19:41 Lapsena ja teini-ikäisenä btw näpistelin aika paljon
Miksi?
Oli jännää, kai. Ja oli kiva saada jotain ilmaiSeksi. Kerran kaupan täti huomasi että povari pullottaa ja pyysi minua avaamaan takkini. Juoksin pakoon... :mrgreen:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2019 10:03 Oli mitään juttua siitä, mistä poliisille tuli impulssi saapua ovesi taakse?
Jo konstat sanoivat, että netistä on luettu. Ylipolliisi kyseli mahdollisista itsemurha-aikeistani. Sillä ei ollut nettiä siilä koneella, joten soitin takaisIn, luin ja tuo yhtyi, että ei se itsemurha-uhkaus taida olla.

Kyselin, että mistä tämä häly. Kertoi vain, että joku poliisin nettitarkkailu tms. Kysyessäni, että kukahan on soittanut poliisille silloin maanantaina, ei kertonut, ehkä ei saakaan kertoa.

Eli siis joku kitinäläinen on ilmeisesti tehnyt minulla pohjalaisittain sanoen "sonnin työn".

Tämä on tosiaan liikaa kuormaa. Ei yhtään enää lisää, kiitos.

Luultavaasti siis joku kitinäläinen oli soittanut poliisin, ja ne olivat hokanneet etteivät rinnkkaislupani ole voimassa isäni kuoltua. En tiennyt. Ilmianto varmaan, ei nettipoliisi muuten niin tehokas voi olla.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25601
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 16.04.2019 10:08
James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2019 10:04
Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 19:41 Lapsena ja teini-ikäisenä btw näpistelin aika paljon
Miksi?
Oli jännää, kai. Ja oli kiva saada jotain ilmaiSeksi. Kerran kaupan täti huomasi että povari pullottaa ja pyysi minua avaamaan takkini. Juoksin pakoon... :mrgreen:
ok
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25601
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 16.04.2019 10:10

Tämä on tosiaan liikaa kuormaa. Ei yhtään enää lisää, kiitos.
Miksi sitten haluaisit lähteä käräjille?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2019 10:17
Gat kirjoitti: 16.04.2019 10:10

Tämä on tosiaan liikaa kuormaa. Ei yhtään enää lisää, kiitos.
Miksi sitten haluaisit lähteä käräjille?
Alentaakseni sakkoa. Saadakseni mahdollisuuden saada omat luvat niihin aseisiin (minunhan ne ovat, ei pidä tuhota) ja ehkä lisää lupia. Lienen täällä maininnut, että olen haaveillut vipulukkokivääristä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 16.04.2019 10:21
James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2019 10:17
Gat kirjoitti: 16.04.2019 10:10

Tämä on tosiaan liikaa kuormaa. Ei yhtään enää lisää, kiitos.
Miksi sitten haluaisit lähteä käräjille?
Alentaakseni sakkoa. Saadakseni mahdollisuuden saada omat luvat niihin aseisiin (minunhan ne ovat, ei pidä tuhota) ja ehkä lisää lupia. Lienen täällä maininnut, että olen haaveillut vipulukkokivääristä.
Ei se sakko siellä alenee, mutta voi nousta. En usko että saat enää koskaan lupaa mihinkään tuliaseeseen. Rattijuopumus ja ampuma-aserikos alla ja ei mitään hyväksyttävää käyttötarkoitusta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 16.04.2019 10:23
Gat kirjoitti: 16.04.2019 10:21
James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2019 10:17

Miksi sitten haluaisit lähteä käräjille?
Alentaakseni sakkoa. Saadakseni mahdollisuuden saada omat luvat niihin aseisiin (minunhan ne ovat, ei pidä tuhota) ja ehkä lisää lupia. Lienen täällä maininnut, että olen haaveillut vipulukkokivääristä.
Ei se sakko siellä alenee, mutta voi nousta. En usko että saat enää koskaan lupaa mihinkään tuliaseeseen. Rattijuopumus ja ampuma-aserikos alla ja ei mitään hyväksyttävää käyttötarkoitusta.
Tuohan on nyt ihan perseestä Mitään pahaa en ole niillä aseilla tehnyt enkä aikonut. Rattijuopumus oli lievä, jotain noin viisi vuotta sitten, ei vaikuttanut aseisiin. Aseiden alkuperäisen omistajan eli isäni kuolema ilmeisesti, siitäkin on yli kaksi vuotta.

Joku kitinäläinen vasikoi, sinäkö se olit?
Olen metsästäjä, seuran jäsen, näytin lapunkin. Tarvitsen käräjille asianajajan. sinä olet juristi, metsästäjä ja minulle viskipullon velkaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 19:41 Lapsena ja teini-ikäisenä btw näpistelin aika paljon enkä jäänyt koskaan kiinni. :twisted:
Tollanen perseily vituttaa ihan tosissaan. Ja on tällä hetkellä superraivostuttavaa, kun seuraamukset on mitä on eli sakkoja henkilöille, jotka on loppuikänsä pa muutenkin. Muuntorangaistus takaisin ja sassiin!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Vesper kirjoitti: 21.04.2019 20:06
Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 19:41 Lapsena ja teini-ikäisenä btw näpistelin aika paljon enkä jäänyt koskaan kiinni. :twisted:
Tollanen perseily vituttaa ihan tosissaan. Ja on tällä hetkellä superraivostuttavaa, kun seuraamukset on mitä on eli sakkoja henkilöille, jotka on loppuikänsä pa muutenkin. Muuntorangaistus takaisin ja sassiin!
Oletko yrittäjänä joutunut näpistelyn kohteeksi?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12354
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

McJanne kirjoitti: 22.04.2019 10:02
Vesper kirjoitti: 21.04.2019 20:06
Homeboy65 kirjoitti: 15.04.2019 19:41 Lapsena ja teini-ikäisenä btw näpistelin aika paljon enkä jäänyt koskaan kiinni. :twisted:
Tollanen perseily vituttaa ihan tosissaan. Ja on tällä hetkellä superraivostuttavaa, kun seuraamukset on mitä on eli sakkoja henkilöille, jotka on loppuikänsä pa muutenkin. Muuntorangaistus takaisin ja sassiin!
Minä ymmärsin, että muunto on jo takaisin, mitenhän lie...
Pitää paikkansa. 7 kertaa vuodessa sakot näpistyksestä= tuomioistuin voi määrätä kiinteää kakkua. (ei sokerileipurin).
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25601
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minulla ihan teorissa saattasi olla myymälävarkaus- ja pummilla ajamishistoriaa. Mitä moraalintajuni ei hyväksy, on yksityshenkilöiltä varastaminen. Meiltäkin varastettiin kaksi polkupyörää, kaksi venettä, mökin irtaimistoa ja lapsuuteni rakkain esine. eli His Masters Voice-grammari sekä kaapintäydeltä levyjä. Edit: Divareissa vastaavat ovat jo aika kalliita.

Jos muuntosysteemi tarkoittaa, että sakkojen sijaan saisin lusiä tuosta kammottavasta "Ampuma-aserikoksesta", hui. (mä siis luulin, että mulla on pätevät luvat!!) Niin mieluummin otan kakkua kuin sakot. Luultavasti viihtyisin vankilassa.
Viimeksi muokannut Gat, 23.04.2019 13:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25601
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 22.04.2019 13:39
Jos muuntosysteemi tarkoittaa, että sakkojen sijaan saisin lusiä tuousta kammottavasta "Ampuma-aserikoksesta", hui. (mä siis luulin, että mulla on pätevät luvat!!) Niin mieluummin otan kakkua kuin sakot. Luultavasti viihtyisin vankilassa.
Sitä ei voi valita. Niin kauan, kuin on ulosmitattavaa, maksetaan rahalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.04.2019 13:42
Gat kirjoitti: 22.04.2019 13:39
Jos muuntosysteemi tarkoittaa, että sakkojen sijaan saisin lusiä tuousta kammottavasta "Ampuma-aserikoksesta", hui. (mä siis luulin, että mulla on pätevät luvat!!) Niin mieluummin otan kakkua kuin sakot. Luultavasti viihtyisin vankilassa.
Sitä ei voi valita. Niin kauan, kuin on ulosmitattavaa, maksetaan rahalla.
Odotas kunhan Gattacalle.valkenee, ettei linnassa tarjoilla karhua.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard: Vittumainen tyylisi alkaa vähitellen ottamaan vakavasti pattiin. Tämän palstan anonymiteettikaan ei tunnu enää hyvältä. Nimeäsi en tiedä. Mutta luulenpa, että kasvotusten et haluaisi tai uskaltaisi puhua noin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Mitä vittuilua tuossa oli? Olet alkoholisti ja tuskin siltä osin nauttisit linnakeikasta ainakaan alkuun.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.04.2019 19:46 ^ Mitä vittuilua tuossa oli? Olet alkoholisti ja tuskin siltä osin nauttisit linnakeikasta ainakaan alkuun.
Alkoholisti, joka on paranoidi yksityisyydestään, vihaa tyhmiä ihmisiä ja ei viihdy muiden seurassa. Vaikea nähdä että vankilassa olisi mitään mistä pitäisi.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
https://www.rikosseuraamus.fi/material/ ... MI_net.pdf

"Vangit siivoavat sellinsä itse"
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 22.04.2019 20:39
sivustahuutaja kirjoitti: 22.04.2019 19:46 ^ Mitä vittuilua tuossa oli? Olet alkoholisti ja tuskin siltä osin nauttisit linnakeikasta ainakaan alkuun.
Alkoholisti, joka on paranoidi yksityisyydestään, vihaa tyhmiä ihmisiä ja ei viihdy muiden seurassa. Vaikea nähdä että vankilassa olisi mitään mistä pitäisi.
No helpompaa se varmaan olisi kuin intissä. Lyhyen kakun aikana en suostuisi tekemäänkään mitään. Tosin joo, haluaisin yksityisellin, johon telkkari ja nettitietokone. Pienen sellin vielä osaisin pitää siistinä. Hienoahan se olisi. Ruokaa, vaatteita ja nettiä En ole asosiaalina koskaan tajunnut, että mitä niin kamalaa jossain eristyssellissä on. Ellei sitten tarvitse apua..

Muuten vituttaa tämä järkyttävä "ampuma-aserikokseni". Kuin olisin ammuskellut väärissä paikoissa, ja ihmisiä tai minulla olisi ollut kranaatteja, kertasinkoja tai suorastaan ydinkärkiohjus.

Juridisesti mulla on vain, että minulla ei ollutkaan niihin virallisia lupia, vaikka luulin olevan. Lisäksi en tiennyt, että ne vähäisetkin pitäisi nykyään säilyttää lukitussa kaapissa, purettuna pitäminen ei enää riitä. Palauttaisivat edes sen ihan varmaan laillisen suustaladattavan.

Olin kyllä joskus lukenut, että ihmiset jotka saavat perintönä aseita, saattavat ola vaikeuksissa. Siinä oli, että vaikeuksissa ne, joilla ei ole niihin minkäänlaista lupaa. Minä ajattelin, että minullahan on luvat.

Kyttien käytyä luin kyllä netistä, että aseiden alkuperäisen omistajan kuoltua perijällä olisi puoli vuotta aikaa joko luovuttaa aseet pois tai hankkia omat luvat. (Muutkin kuin rinnakkaisluvat) Se aika meni jo.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Hotelliksiko vankiloita luulet?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25601
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 23.04.2019 5:14

Muuten vituttaa tämä järkyttävä "ampuma-aserikokseni".
Sinähän siitä vuohotat. Ei sitä kukaan muu pidä järkyttävänä. Poliisihan tarjosi kansiapäätöstäkin. Jos saisit 20 päiväsakkoa (jota SoHard piti todennäköisenä) niin saman saisit, jos ajaisit 100km/h rajoitusalueella 36 km/h ylinopeutta.

https://www.poliisi.fi/instancedata/pri ... 6cc65bd488

Itse vaahtoat moisesta pikkujutusta viikkokausia ja lamaannut. Normaali ihminen maksaisi sakot ja se olisi siinä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.04.2019 8:33
Gat kirjoitti: 23.04.2019 5:14 Muuten vituttaa tämä järkyttävä "ampuma-aserikokseni".
Itse vaahtoat moisesta pikkujutusta viikkokausia ja lamaannut. Normaali ihminen maksaisi sakot ja se olisi siinä.
Nii no. kai kansliapäätöskin kävisi. Silloin oli mielessäni, että haluan ainakin haulikon ja luodikon omille luville ja sen antiikkisuustaladattavan takaisin. Enkä voi tietää mitä tekevät, jos en itse pääse perustelemaan. Sen siviilijutun "serkkuani" vastaan voitin Hoviin asti koska luulisin osasin puhua, mutta KKO:hon en itse päässyt puhumaan. Tuli melko kalliiksi.

Revolveriin tuskin kukaan saisi enää lupaa, mutta sehän onkin käyttökelvoton, rulla pyörii holtittomasti eikä sitä saa vireeseenkään. .22 kevytmetallilelu. Loppuunammuttu. Ei panoksiakaan aikoihin.

Tulihan tunnustukseeni kirjattua, että haluan aseet omalle luvalleni.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25601
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Pointtini siis oli, että kyseessä on 20 päiväsakon pikkujuttu, eikä kukaan pidä sitä järkyttävänä asiana (paitsi sinä). Jos kuulen, että naapurini on ajanyt talvirajoitusaikaan moottoritiellä 136 km/h ja saanut 20 päiväsakkoa, en ajattele, että kyseessä on järkyttävä rikos ihmisyyttä vastaan.

Tuskin naapurikaan. Olisi vittuuntunut rahan menetyksestä yhden päivän, maksaisi sakot ja unohtaisi asian.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 23.04.2019 8:46
Tulihan tunnustukseeni kirjattua, että haluan aseet omalle luvalleni.
Tuo olisi siivoamista vaativampi operaatio. Nykyisin ehkä vaativampi kuin se koira.

Mutta jos tuo toimii motivaationa, niin jätä alko ja ryhdy harrastamaan ampumista seurassa?
Vastaa Viestiin