Oletko poliisin kirjoissa?

Yleinen lätinä jä kitinä

Onko sinulla rikosrekisteri?

On rikosrekisteri
2
15%
Ei ole rikosrekisteriä
11
85%
 
Ääniä yhteensä: 13

Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 23.04.2019 16:32Sen oli joku UNOHTANUT raitsikkapysäkille. Saattoi olla hylättykin. Olisi varmaan pitänyt viedä löytötavaratoimistoon.
Varkaus se silti oli.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 23.04.2019 16:46
Homeboy65 kirjoitti: 23.04.2019 16:32Sen oli joku UNOHTANUT raitsikkapysäkille. Saattoi olla hylättykin. Olisi varmaan pitänyt viedä löytötavaratoimistoon.
Varkaus se silti oli.
Vähäarvoisen löytötavaran joka ei ole laitoslöytö ja jonka omistaja ei ole vaikeuksitta löydettävissä saa löytäjä pitää. Vähäarvoisen raja on 20 euroa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 23.04.2019 16:55
So Hard kirjoitti: 23.04.2019 16:46
Homeboy65 kirjoitti: 23.04.2019 16:32Sen oli joku UNOHTANUT raitsikkapysäkille. Saattoi olla hylättykin. Olisi varmaan pitänyt viedä löytötavaratoimistoon.
Varkaus se silti oli.
Vähäarvoisen löytötavaran joka ei ole laitoslöytö ja jonka omistaja ei ole vaikeuksitta löydettävissä saa löytäjä pitää. Vähäarvoisen raja on 20 euroa.
Ei sulla ollut mitään tarvetta niitä mukaasi ottaa. Kassin unohtanut olisi varmaan palannut paikalle. Suurella todennäköisyydellä veit jonkun vähävaraisen juopon viimeiset krapulakaljat. :cry:
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12356
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 23.04.2019 17:05
Homeboy65 kirjoitti: 23.04.2019 16:55
So Hard kirjoitti: 23.04.2019 16:46

Varkaus se silti oli.
Vähäarvoisen löytötavaran joka ei ole laitoslöytö ja jonka omistaja ei ole vaikeuksitta löydettävissä saa löytäjä pitää. Vähäarvoisen raja on 20 euroa.
Ei sulla ollut mitään tarvetta niitä mukaasi ottaa. Kassin unohtanut olisi varmaan palannut paikalle. Suurella todennäköisyydellä veit jonkun vähävaraisen juopon viimeiset krapulakaljat. :cry:
Kyllä myönnän että tuo oli moraalisesti vähän kyseenalaista.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No, oikeasti en ole teostasi yhtään moraalisesti närkästynyt. Ties vaikka joku alaikäinen olisi ne juonut. En silti itse olisi niitä ottanut.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16663
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 23.04.2019 17:17 No, oikeasti en ole teostasi yhtään moraalisesti närkästynyt. Ties vaikka joku alaikäinen olisi ne juonut. En silti itse olisi niitä ottanut.
Olisitko jättänyt ottamatta siksi, että olisit vienyt jonkun muun omaisuutta (ja jota tuo joku muu varmaan kaipaa ja mahdollisesti palaa etsimään) - vai siksi, että joidenkin ihme löytökaljojen ottaminen ja vetäminen tuulesuojaan on vain jotenkin, niin, spurgua?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 23.04.2019 18:23
So Hard kirjoitti: 23.04.2019 17:17 No, oikeasti en ole teostasi yhtään moraalisesti närkästynyt. Ties vaikka joku alaikäinen olisi ne juonut. En silti itse olisi niitä ottanut.
Olisitko jättänyt ottamatta siksi, että olisit vienyt jonkun muun omaisuutta (ja jota tuo joku muu varmaan kaipaa ja mahdollisesti palaa etsimään) - vai siksi, että joidenkin ihme löytökaljojen ottaminen ja vetäminen tuulesuojaan on vain jotenkin, niin, spurgua?
Ehkä ihan siitä syystä, että olen monesti itse ilahtunut suomalaisten rehellisyydestä. Unohtuneen esineen nappaaminen omaan käyttöön pilaa sellaisen ilahtumisen mahdollisuuden. Yksi suomalaisten parhaita piirteitä on rehellisyys ja halu auttaa tuntemattomia kun huomaavat jonkin olevan vinossa. Esineen laadulla ei ole niinkään väliä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 23.04.2019 18:23
So Hard kirjoitti: 23.04.2019 17:17 No, oikeasti en ole teostasi yhtään moraalisesti närkästynyt. Ties vaikka joku alaikäinen olisi ne juonut. En silti itse olisi niitä ottanut.
Olisitko jättänyt ottamatta siksi, että olisit vienyt jonkun muun omaisuutta (ja jota tuo joku muu varmaan kaipaa ja mahdollisesti palaa etsimään) - vai siksi, että joidenkin ihme löytökaljojen ottaminen ja vetäminen tuulesuojaan on vain jotenkin, niin, spurgua?
Mun kohdalla oikea vastaus olisi, että en olisi ottanut, koska en tunne mitään mielenkiintoa bussipysäkiltä löytyvään kaljakassiin.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 23.04.2019 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jos se olisi heinekenia?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.04.2019 18:31 ^ jos se olisi heinekenia?
Epätodennäköistä, että kukaan sitä unohtaisi :mrgreen:

Ei sittenkään. Jos olisin 30 vuotta nuorempi, sitten varmaan ottaisin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard. En muista mistä Vietnam-leffasta sitaatti: "What is your major malfunction?"

Tapasinpa vuosien takana jossain miitissä Doctrinen. Herrasmies.

Sanoi, että hyvä ettei Tix (eli nykyään So Hard) tullut. Koska olisi varmaan saanut paskahalvauksen Doctrinen nähdessään. Doctrine perusteli, että hän on Cityn moderattorina yrittänyt auttaa ihmisiä, Tix taas painaa heitä alas.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Täällähän koko ajan yritetään auttaa sinua opettelemaan kalastamaan?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 23.04.2019 20:10 So Hard. En muista mistä Vietnam-leffasta sitaatti: "What is your major malfunction?"

Tapasinpa vuosien takana jossain miitissä Doctrinen. Herrasmies.

Sanoi, että hyvä ettei Tix (eli nykyään So Hard) tullut. Koska olisi varmaan saanut paskahalvauksen Doctrinen nähdessään. Doctrine perusteli, että hän on Cityn moderattorina yrittänyt auttaa ihmisiä, Tix taas painaa heitä alas.
Kelloseppä oli juu oikein hyvä ylentämään itseään. Harvoin tapaa niin omasta erinomaisuudestaan vakuuttunutta ihmistä niin vähillä meriiteillä. Tapasin hänet parikin kertaa, kun hän yritti heilastella yhtä irl-tuttua. Taisi se lusikallinen olla kyllä hänen pöksyissään. Huvittava kaveri.
Universaali disclaimer.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

So Hard!
Mistä tuo nimi on saanut alkunsa ja mistä on Tix? Mikä muu sinä olet ollut? Stadinarskallakin on monta nimeä. Luulen että mekin olemme jossain määrin samanlaisia, muuten! Ethän sinäkään ole tehnyt mitään rikollista niinkuin en minäkään!

Minä olen sinua mukavampi ja kaikki sen tietää! Voisitko SEN VERRAN sanoa, että et ole niin mukava kuin minä!

PÄÄSIÄISENJÄLKEINEN SO MUKAVANSOFT HUHTIARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Gat kirjoitti: 23.04.2019 12:49En pienkaupoista. Sen kokisin yksityishenkilöltä varastamisena. Isot S- ja K-marketit eivät ole yhden yrittäjäpoloisen lafka.
Ihan kaikki k-kaupat, oli ne sitten Cittareita, Suppareita tai Marketteja, on kauppiasvetoisia eli varastat yksityishenkilöltä.

Multa kun tuut varastamaan saat pesismailasta polvilumpioihin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Relaa Vesper.

Viimeisen kertani näpistin aikamiehenä, ja se oli joulukuussa 1995. Onneton rakkaus silloin. Jäin kiinni. Enää ei ole tarvetta näpistää. Isommat rahat liikkuu.

Se oli S-supermarketissa, ovelia ne häytinportit ja pieniä ne hälysirut.

Mutta aika äveriäs pitää olla, jos muka yksinään niin isoja kauppoja omistaa. Mutta ei silloin kenenkään henkisesti tärkeitä sukukalleuksia vie, kuten polkupyörä-vene ja grammarivarkauksissa. Vieläkin surettaa se grammarini. Niin ja kerran Helsingin Kisahallissa minulta varastettiin vähät käteiset, avaimet ja kortit. Siinäpä sitten edes päästä kotio.

No jaa, onhan sitä eri rooleja ihmisillä. Minäkin olen teoriassa vaikka mitä herrasta orjaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vesper kirjoitti: 23.04.2019 22:50

Multa kun tuut varastamaan saat pesismailasta polvilumpioihin.
Ymmärrän tuon, mutta eikö tuo on aika kuluttavaa sun roolissasi? Meinaan, kun myymälävarkaudet ovat kuitenkin tosiasia, eikä maailmassa yhtään vähittäiskauppaa ole, josta ei varastettaisi. Eli olisiko henkisesti parempi ajatella, että ne ovat epämiellyttävä, mutta väistämätön bisneksen kuluerä? Eli excelissä yksi kohta muiden joukossa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.04.2019 8:34
Vesper kirjoitti: 23.04.2019 22:50

Multa kun tuut varastamaan saat pesismailasta polvilumpioihin.
Ymmärrän tuon, mutta eikö tuo on aika kuluttavaa sun roolissasi? Meinaan, kun myymälävarkaudet ovat kuitenkin tosiasia, eikä maailmassa yhtään vähittäiskauppaa ole, josta ei varastettaisi. Eli olisiko henkisesti parempi ajatella, että ne ovat epämiellyttävä, mutta väistämätön bisneksen kuluerä? Eli excelissä yksi kohta muiden joukossa?
En ymmärrä miksi noin pitäisi ajatella tai tuohon pyrkiä. Ei yhdestä kahdesta näpistyksestä yöunia saisi menettää, mutta tottakai ne vituttaa ja pitääkin vituttaa kauppiasta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Sen ymmärrän, että kauppiaita vituttaa sakkolappuja repivät sarjavarkaat joille ei seuraa mitään. Se on yhteiskunnan vika.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.04.2019 8:40
James Potkukelkka kirjoitti: 24.04.2019 8:34
Vesper kirjoitti: 23.04.2019 22:50

Multa kun tuut varastamaan saat pesismailasta polvilumpioihin.
Ymmärrän tuon, mutta eikö tuo on aika kuluttavaa sun roolissasi? Meinaan, kun myymälävarkaudet ovat kuitenkin tosiasia, eikä maailmassa yhtään vähittäiskauppaa ole, josta ei varastettaisi. Eli olisiko henkisesti parempi ajatella, että ne ovat epämiellyttävä, mutta väistämätön bisneksen kuluerä? Eli excelissä yksi kohta muiden joukossa?
En ymmärrä miksi noin pitäisi ajatella tai tuohon pyrkiä. Ei yhdestä kahdesta näpistyksestä yöunia saisi menettää, mutta tottakai ne vituttaa ja pitääkin vituttaa kauppiasta.
Jos olisin kauppias, varmasti vituttaisi. Mutta siitä vitutuksesta ei ole mitään hyötyä. Toki kannattaa teknisin keinoin pyrkiä minimoimaan varkaushävikki. Kioskia isommasta vähittäiskaupasta varastetaan mun veikkaukseni mukaan joka päivä. Jos jokainen varkaus vituttaisi, sehän olisi kestovitutus.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 24.04.2019 8:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 24.04.2019 8:43 Sen ymmärrän, että kauppiaita vituttaa sakkolappuja repivät sarjavarkaat joille ei seuraa mitään. Se on yhteiskunnan vika.
Onneksi nyt muuntorangaistaus tuli takaisin. Toki se vaatii peräti seitsemän kiinnijäämistä vuoden aikana, jos muistan oikein.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos tulee maine ettei näpistyksiin puututa niin miten luulet käyvän?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 24.04.2019 9:00 Jos tulee maine ettei näpistyksiin puututa niin miten luulet käyvän?
Jos puhutaan edelleen yksittäisestä kaupasta, niin en tietenkään sitä ehdota. Tietysti pitää olla kaikki hälyt ja aina poliisit paikalle ja vartijat palkattuna (taloudellisesti järkevissä rajoissa) jne. Eli pitää tehdä kaikki järkevät keinot. Puhuin siitä kauppiaan vitutuksesta ja henkisestä puolesta. Tuskin se varas tietää, vituttaako kauppiasta vai ei..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kyse tosiaan on tässä kauppiaan vitutuksen määrästä. Vesperin tapauksessa vaikuttaa varmasti asian tuoreus omakohtaisena kokemuksena. Ylipäätään näkisin vitutuksen hallinnan siten, että kun on kauppiaana mielestään tehnyt kohtuullisesti ajatellen voitavansa asian ehkäisyn ja hoidon suhteen, ei asiasta mitään kestovitutusta kannata itselleen hankkia. Jameksen viestiin tartuin, koska tulkitsin sen liian lepsuna suhtautumisena asiaan. Todennäköisesti olemme asiasta kaikki koko lailla samaa mieltä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.04.2019 9:54 Kyse tosiaan on tässä kauppiaan vitutuksen määrästä. Vesperin tapauksessa vaikuttaa varmasti asian tuoreus omakohtaisena kokemuksena. Ylipäätään näkisin vitutuksen hallinnan siten, että kun on kauppiaana mielestään tehnyt kohtuullisesti ajatellen voitavansa asian ehkäisyn ja hoidon suhteen, ei asiasta mitään kestovitutusta kannata itselleen hankkia. Jameksen viestiin tartuin, koska tulkitsin sen liian lepsuna suhtautumisena asiaan. Todennäköisesti olemme asiasta kaikki koko lailla samaa mieltä.
juu. Kaikki järkevä kannattaa tehdä, mutta vitutus ei auta, mutta on inhimillistä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin