Oletko poliisin kirjoissa?

Yleinen lätinä jä kitinä

Onko sinulla rikosrekisteri?

On rikosrekisteri
2
15%
Ei ole rikosrekisteriä
11
85%
 
Ääniä yhteensä: 13

Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Silmämääräisesti arvioiden vartijoiden yleisyys kaupoissa on lisääntynyt. Aika pienissäkin kaupoissa. En ihan tajua, miten kauppiaan kannattaa maksaa johonkin Saleen joku iso korsto univormussa vain seisomaan ja yrmyilemään. Se tulee kalliimmaksi kuin satunnainen nakkipaketti. Onko tämä aikamme rappioon liittyvä asia vai mitä? Eriarvoistuminen, mamut ym? Itse nyt silleen viattomana joskus nyökkään ja naurahdan niille gorilloille.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä en kyllä ihan hahmota sen muuntorangaistuksen hyötyjä. Lyhyt vankeus ei riitä kuntoutumiseen, ja samat tilanteet ovat edessä kun paluu siviiliin koittaa. Kyllä varattoman sarjanäpistelijän ongelmat on ihan muualla kuin siinä, että rangaistukset eivät ole riittäviä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 24.04.2019 10:16 Mä en kyllä ihan hahmota sen muuntorangaistuksen hyötyjä. Lyhyt vankeus ei riitä kuntoutumiseen, ja samat tilanteet ovat edessä kun paluu siviiliin koittaa. Kyllä varattoman sarjanäpistelijän ongelmat on ihan muualla kuin siinä, että rangaistukset eivät ole riittäviä.
Ei kait tässä olla sarjanäpistelijän kuntoutumisesta kiinnostuneita vaan siitä, väheneekö sarjanäpistely. Lisäksi mielestäni on arvoa myös sillä, että ihmiset kokevat yhteiskunnan oikeudenmukaisesti. Itse koen yhteiskunnan oikeudenmukaisemmaksi, jos sarjanäpistelystä saa rangaistuksen
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mutta voisko seuraamus olla joku muu kuin rangaistus? Yhteiskunnalliseen työhön velvottaminen, päivätoiminta, päihdekuntoutus tms. Joku, josta voisi olla apua myös itse ongelman selvittelyssä ja kierteen katkaisemisessa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 24.04.2019 10:22 Mutta voisko seuraamus olla joku muu kuin rangaistus? Yhteiskunnalliseen työhön velvottaminen, päivätoiminta, päihdekuntoutus tms. Joku, josta voisi olla apua myös itse ongelman selvittelyssä ja kierteen katkaisemisessa.
Vankeusrangaistushan ei ole halpa ratkaisu, eli sikäli sillä rahalla varmaan voisi muutakin kokeilla. Mutta sen pitäisi olla pakollista, koska muutenhan näpistelijä ei paikalle ilmaannu.

Mutta kuten hyvin tiedät, päihdeongelmia ei pysty hoitamaan, jos henkilö ei itse ole halukas, eli olen aika skeptinen hoitojen tehoon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tietysti auttaisi, jos eivät olisi nin tumpeloita, että jäävät kiinni. :mrgreen:
Nämä nykyajan hälyportit ovat tehokkaita. Ennenvanhaan riitti näkösuoja kassiin laittamisessa ja kassalla ostaa jotain muuta pientä. Eikä missään tapauksessa näyttää syylliseltä tai pelokkaalta. :mrgreen:

Työkaverini kyllä väitti, että alumiinivuoratut kassit toimivat, mutta enpä haluaisi kokeilla.

Olettekos koskaan murtautuneet mihinkään?
Minä olen, omaan Hoasin soluhuoneeseeni. Kävin nimittäin suihkussa ja huoneeni ovi lopsahti kiinni ja lukkoon. Solunaapurit olivat jollain lomilla. Minä olin siinä munasillani vain pienen pyyhkeen kanssa. Vaihtoehtoina oli joko lähteä soittelemaan muun naapuruston ovikelloja ja pyytämään josko joku soittaisi huoltomiehen. Tai murtaa se ovi.

Valitsin murtaa oven, Helppo koska avautui sisäänpäin. Hyvin hellävaraisesti, lanteella nytkyttäen sain sen auki. Sitten liimasin säleet takaisin erikeeperilla ja maalasin.
Asuin siellä vielä vuosia, eivätkä Hoasilta mitään siitä maksattaneet.
Viimeksi muokannut Gat, 24.04.2019 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meillähän ei ole tietoa tämän kasvottoman sarjanäpistelijän hoitomyönteisyydestä. Hoitoon pääsy ei ole itsestäänselvyys halujen kanssakaan, joten ensin pitäisi tietysti olla palvelu tarjolla ennen kuin pohditaan onko asiakkaalla siihen tarve ja tahtoa. Ylipäätään motivaatio on näissä kuvioissa usein vähän väärin ymmärretty asia. On eri asia jos asiakas ei absoluuttisesti halua lopettaa päihteidenkäyttöä kuin se, että hän muutoksen, epäonnistumisen, vieroitusoireiden ja ryyppyporukasta irroittautumisen pelossa pelkää siihen lähteä. Jälkimmäiselle voidaan tehdä hoidon keinoin paljon.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 24.04.2019 10:39 Meillähän ei ole tietoa tämän kasvottoman sarjanäpistelijän hoitomyönteisyydestä. Hoitoon pääsy ei ole itsestäänselvyys halujen kanssakaan, joten ensin pitäisi tietysti olla palvelu tarjolla ennen kuin pohditaan onko asiakkaalla siihen tarve ja tahtoa. Ylipäätään motivaatio on näissä kuvioissa usein vähän väärin ymmärretty asia. On eri asia jos asiakas ei absoluuttisesti halua lopettaa päihteidenkäyttöä kuin se, että hän muutoksen, epäonnistumisen, vieroitusoireiden ja ryyppyporukasta irroittautumisen pelossa pelkää siihen lähteä. Jälkimmäiselle voidaan tehdä hoidon keinoin paljon.
Varmasti noin. Voisihan yksi mahdollisuus olla vaihtoehdot sitoutuminen päihdekuntoutukseen tai ei-sokerileipurin leipoma, saisi itse valita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kriminaalipolitiikka on niin monisäikeinen kokonaisuus, että moni erilainen toimenpide on järkevästi perusteltavissa sarjanäppäreidenkin tapauksissa. Parasta kriminaalipolitiikkaa on onnistunut sosiaalipolitiikka, sanotaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 24.04.2019 10:37 Hyvin hellävaraisesti, lanteella nytkyttäen
*kiihottuu*
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.04.2019 10:44
Varmasti noin. Voisihan yksi mahdollisuus olla vaihtoehdot sitoutuminen päihdekuntoutukseen tai ei-sokerileipurin leipoma, saisi itse valita.
Tämän tyyppinen muuntorangaistus meillä onkin jo laissa, ei vaan hirveästi hyödynnetä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Miksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.04.2019 10:53 Miksi?
En minä mikään tuomari ole!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eli oikeus ei määrää tuollaisia?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 24.04.2019 10:22 Mutta voisko seuraamus olla joku muu kuin rangaistus? Yhteiskunnalliseen työhön velvottaminen, päivätoiminta, päihdekuntoutus tms. Joku, josta voisi olla apua myös itse ongelman selvittelyssä ja kierteen katkaisemisessa.
Kysymys kuuluu, että jos on "pakko" osallistua johonkin, mutta ei osallistu. Sakot eivät toimi varattomaan.

Kaikkein paras olisi työsiirtolarangaistus jossa vapaudutaan vasta kun on tehnyt työtä aiheuttamiensa vahinkojen ja sakkojen verran. Kyllä se vapaus alkaa jossain vaiheessa houkuttaa. Vaihtoehdoksi voisi asettaa myös onnistuneen päihdekuntoutuksen. En vain usko pakolla aikaan saatavaan kuntoutumiseen.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 24.04.2019 10:02 Silmämääräisesti arvioiden vartijoiden yleisyys kaupoissa on lisääntynyt. Aika pienissäkin kaupoissa. En ihan tajua, miten kauppiaan kannattaa maksaa johonkin Saleen joku iso korsto univormussa vain seisomaan ja yrmyilemään. Se tulee kalliimmaksi kuin satunnainen nakkipaketti. Onko tämä aikamme rappioon liittyvä asia vai mitä? Eriarvoistuminen, mamut ym?
Mikä eriarvoistuminen? Kyllä sinä varmaan tajuat että Suomi on kaikilla mittareilla mitattuna maailman tasa-arvoisimpia maita. Tuoreen tutkimuksen mukaan maailman tasa-arvoisimmat maat ovat Norja, Suomi ja Islanti.
Kun puhutaan eriarvoisuudesta kyllä se osittain on ihan yksilön oma vika eikä yhteiskunnan. Siis osittain.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Alan vähitellen kyrppiintymään horinoihisi Homie. Kyllä vaan vaikkapa 70-luvulla Suomi oli tasaisempi ja työmahdollisuuksia oli paremmin. Osansa myös, että sinähän olet totaalisesti yhteiskunnan elätti, minä taas en saa työttömyystukea, en sosiaalitukea, en asumistukea enkä ole vielä eläkeiässäkään.

Sinä et saisi oikeaa työpaikkaa enää kuten en minäkään.
Olen useaan kertaan tarjonnut sinulle työtä, mutta eipä ole sinua kiinnostanut.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 24.04.2019 12:15 Alan vähitellen kyrppiintymään horinoihisi Homie. Kyllä vaan vaikkapa 70-luvulla Suomi oli tasaisempi ja työmahdollisuuksia oli paremmin. Osansa myös, että sinähän olet totaalisesti yhteiskunnan elätti, minä taas en saa työttömyystukea, en sosiaalitukea, en asumistukea enkä ole vielä eläkeiässäkään.

Mihin horinoihin? Oliko tuo em. postaukseni paikkansapitämätöntä tekstiä? Jos oli, perustele.
Niin ja yhteiskunnan tukia sinä et saa koska niitä annetaan tarpeeseen. Etkös sinä asu ja syö joka päivä ja "vähän" juo keskariakin? :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Homeboy65 kirjoitti: 24.04.2019 12:02
Kun puhutaan eriarvoisuudesta kyllä se osittain on ihan yksilön oma vika eikä yhteiskunnan. Siis osittain.
No kerropa, miten lapsiköyhyys on sen lapsen vika? Syntyi väärään perheeseen?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

exsu kirjoitti: 24.04.2019 12:36
Homeboy65 kirjoitti: 24.04.2019 12:02
Kun puhutaan eriarvoisuudesta kyllä se osittain on ihan yksilön oma vika eikä yhteiskunnan. Siis osittain.
No kerropa, miten lapsiköyhyys on sen lapsen vika? Syntyi väärään perheeseen?
En minä tuollaista ole väittänyt. Tarkoitan esim. että kun ns. alemmilla sosiaaliluokilla on keskimäärin huonompi terveys koska reiska juo viinaa, polttaa tupakkaa eikä harjoita liikuntaa onko se yhteiskunnan vika?
Vastaus on ilmeinen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Lapsiköyhyydestä että ongelma on siinä että lapsia hankkivat ihmiset joilla ei ole oikein varaa elättää niitä. Vastuu ko. elättämisestä on kuitenkin primäärisesti vanhemmilla, yhteiskunnan tehtävä on jonkin verran avittaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homie. Jokainen tuoppi jonka vedät Lemonissa, on yhteiskunnan eli jonkun muun maksama. Pussikaljasi myös. Pieneltä osaltaan minunkin nettomaksajan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 24.04.2019 13:03 Homie. Jokainen tuoppi jonka vedät Lemonissa, on yhteiskunnan eli jonkun muun maksama. Pussikaljasi myös. Pieneltä osaltaan minunkin nettomaksajan.
En usko että pääset lyhyen loppuelämäsi aikana missään vaiheessa nettomaksajaksi. Tukiaisistahan sinä tulosi saat, välikäden kautta. Ilman maataloustukia et tienIsi kuin metsän myynnistä satunnaisesti. Puhumattakaan siitä että menneet vuosikymmenessä ovat maksaneet yhteiskunnalle niin paljon että vaikka menisit nyt 20 vuodeksi kokopäivätyöhön, et maksaisi edes niitä takaisin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 24.04.2019 13:46
Gat kirjoitti: 24.04.2019 13:03 Homie. Jokainen tuoppi jonka vedät Lemonissa, on yhteiskunnan eli jonkun muun maksama. Pussikaljasi myös. Pieneltä osaltaan minunkin nettomaksajan.
En usko että pääset lyhyen loppuelämäsi aikana missään vaiheessa nettomaksajaksi. Tukiaisistahan sinä tulosi saat, välikäden kautta. Ilman maataloustukia et tienIsi kuin metsän myynnistä satunnaisesti. Puhumattakaan siitä että menneet vuosikymmenessä ovat maksaneet yhteiskunnalle niin paljon että vaikka menisit nyt 20 vuodeksi kokopäivätyöhön, et maksaisi edes niitä takaisin.
Siis ihan oikeasti. sinulla So Hard on nuppivika. Olet Kitinän ilkein.

Enkä oikein käsitä Doctrine-arvosteluasikaaan. Kelloseppä on hyvä ammatti ja eikös se ollut Espanjan rauhanturvajoukoissakin?

Multa vaan rahat saattaa loppua, kunhan vain maksan, maksan ja maksan. Milloin vaan saattaa tulla lasku, että maksapa 20 donaa. Kohta tilillä ei ole yhtään ja loppu kärsinyt ei ole nopeasti realisoitavissa. Homiella on paljon paremmin, meidän muiden rahoittamana.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 24.04.2019 13:55
So Hard kirjoitti: 24.04.2019 13:46
Gat kirjoitti: 24.04.2019 13:03 Homie. Jokainen tuoppi jonka vedät Lemonissa, on yhteiskunnan eli jonkun muun maksama. Pussikaljasi myös. Pieneltä osaltaan minunkin nettomaksajan.
En usko että pääset lyhyen loppuelämäsi aikana missään vaiheessa nettomaksajaksi. Tukiaisistahan sinä tulosi saat, välikäden kautta. Ilman maataloustukia et tienIsi kuin metsän myynnistä satunnaisesti. Puhumattakaan siitä että menneet vuosikymmenessä ovat maksaneet yhteiskunnalle niin paljon että vaikka menisit nyt 20 vuodeksi kokopäivätyöhön, et maksaisi edes niitä takaisin.
Siis ihan oikeasti. sinulla So Hard on nuppivika. Olet Kitinän ilkein.

Enkä oikein käsitä Doctrine-arvosteluasikaaan. Kelloseppä on hyvä ammatti ja eikös se ollut Espanjan rauhanturvajoukoissakin?

Multa vaan rahat saattaa loppua, kunhan vain maksan, maksan ja maksan. Milloin vaan saattaa tulla lasku, että maksapa 20 donaa. Kohta tilillä ei ole yhtään ja loppu kärsinyt ei ole nopeasti realisoitavissa. Homiella on paljon paremmin, meidän muiden rahoittamana.
Jos sinusta on ilkeää että korjaan faktasi, niin ollaan sitten. Kerro vapaasti paljonko saisit pelloista vuokraa ilman että niistä maksetaan tukiaisia? Sinä et rahoita veroillasi varmaan edes itse vuokraajan kautta saamasi tukia.

Kelloseppä ei ollut kelloseppä vaan hän jätti kelloseppäkoulun kesken. Siksi varmaan vaihtoi nimmarinkin. En nyt lähde avaamaan toisen ihmisen yksityiselämää tässä sen tarkemmin, mutta huvittavaa että hän on leveillyt sinulle minusta. Snadi alemmuuskompleksi.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin