Oletko poliisin kirjoissa?

Yleinen lätinä jä kitinä

Onko sinulla rikosrekisteri?

On rikosrekisteri
2
15%
Ei ole rikosrekisteriä
11
85%
 
Ääniä yhteensä: 13

Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 24.04.2019 13:03 Homie. Jokainen tuoppi jonka vedät Lemonissa, on yhteiskunnan eli jonkun muun maksama. Pussikaljasi myös. Pieneltä osaltaan minunkin nettomaksajan.
Eikös me olla oltu aivan_samaa_mieltä että töitä ei vaan enää ole kaikille?
Kyllä minä haen töitä vaikka lienee turhaa. Eihän se ota jos ei annakaan...
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Suurin vuuosiansiomi on ollut 750 000. Vuosia ja vuosia sitten.Mutta vain brutto, nettona muut vievät. Kuitenkin olin kolmantena Varkauden juorukalenterissa. Nyt ei ole kuin tuhkaa ja munankuoria. Ja laskuja. Ja liian kallista tupakkia.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ei hyvää päivää... 750k brutto pääomatulona, eli 500k netto. Tuon jos olisit sijoittanut edes jotenkin fiksusti, niin elelisit ihan kivasti pääomatuloilla ja sairaseläkkeellä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.04.2019 18:22 ^ ei hyvää päivää... 750k brutto pääomatulona, eli 500k netto. Tuon jos olisit sijoittanut edes jotenkin fiksusti, niin elelisit ihan kivasti pääomatuloilla ja sairaseläkkeellä.
Minähän sijoitin varsin fiksusti, mutta puoli vuotta ennen suurta pörssiromahdusta. Sitten hävisin vasta korkeimmassa juttuni, sinne meni 500 k. Lisäksi myrskyt ja ötökät tuhosivat metsäni. Kuusessa ollaan. Ei muuta kuin maksamista.Elättää mamuja, juuopoja ja jopa Homieta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sitten tuo 500k ei ollut omaa fyrkkaa. Metsävakuutusta ei tietenkään ollut? Ja osakesalkku ei tainnut olla kovin hajautettu?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.04.2019 18:46 ^ zitten tuo 500k ei ollut omaa fyrkkaa. Metsävakuutusta ei tietenkään ollut? Ja osakesalkku ei tainnut olla kovin hajautettu?
Ei osakkeita. vaan kansainvälisiä rahastoja. Olen muuttanut pariin kertaan. Ja totta kai totaalinen metsävakuutus, mukaanlukien ötökät. Ei kuitenkaan vastaa terveenä myyntiä. Nyt mulla ei kokha ole varsaa edss tupakkaan.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Gat kirjoitti: 24.04.2019 16:41 Suurin vuuosiansiomi on ollut 750 000.
Pilluton miljonääri on onneton miljonääri.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.04.2019 19:29
Gat kirjoitti: 24.04.2019 16:41 Suurin vuuosiansiomi on ollut 750 000.
Pilluton miljonääri on onneton miljonääri.
Olishan sitä ollut paljon enemmänkin, mutta sitten peikot hyökkäsivät. Pilluttelutapaukset taisin mokata itse. Syyllistän itseäni, etten Tyydyttänyt niitä naisia.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No enhän mä nyt todellakaan näppäreistä yöuniani menetä, mutta tottakai niiden olemassaolo vituttaa, kun heille ajatuksen suo. Alkaa myös olla melko ammattimaista touhua ja tietyt tuotteet on lähes pakko pitää tiskin tai valvovan silmän alla, muuten lähtee hylly tyhjäksi.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Onhan tuosta haittaa muillekin kuin kauppiaalle. Esim. tiettyjä lihatuotetteita ei kannata pitää saatavilla, kun kaikki kate menee varkaiden mukana.

Aikaa sitten joku koditon tuli juttelemaan kun istuin Aurajoen rannassa. Alkoi sataa; hän näytti repusta lihapakettia (varmaan jonkin 30e arvoinen) ja mietti miten saisi tehtyä tulta. Annoin tulitikkuaskin vaikka teki vähän pahaa monenkin osapuolen kannalta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 24.04.2019 12:15 minä taas en saa työttömyystukea, en sosiaalitukea, en asumistukea enkä ole vielä eläkeiässäkään.

Kuten jokin aika sitten keskusteltiin, saisit sairauspäivärahaa, jos menisit lääkäriin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 24.04.2019 13:55

Multa vaan rahat saattaa loppua, kunhan vain maksan, maksan ja maksan. Milloin vaan saattaa tulla lasku, että maksapa 20 donaa. Kohta tilillä ei ole yhtään ja loppu kärsinyt ei ole nopeasti realisoitavissa. Homiella on paljon paremmin, meidän muiden rahoittamana.
Hae sairauspäivärahaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti: 24.04.2019 23:03 No enhän mä nyt todellakaan näppäreistä yöuniani menetä, mutta tottakai niiden olemassaolo vituttaa, kun heille ajatuksen suo. Alkaa myös olla melko ammattimaista touhua ja tietyt tuotteet on lähes pakko pitää tiskin tai valvovan silmän alla, muuten lähtee hylly tyhjäksi.
Näin. On olemassa liuta tuotteita, kuten gillettet, murukahvit tai vaikkapa uistimet, joiden sijoittelu liikkeessä kannattaa huomoioda erikseen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

nokkaelain kirjoitti: 24.04.2019 23:19 Onhan tuosta haittaa muillekin kuin kauppiaalle. Esim. tiettyjä lihatuotetteita ei kannata pitää saatavilla, kun kaikki kate menee varkaiden mukana..
Offtopic mutta olen ihmetellyt eikö kauppiaalle ole vaikeaa arvioida paljonko ruokatavaroita ostaa tukusta, koska viimeisen myyntipäivän jälkeen ne on poistettava. Jos laki sallisi, parempihan ne olisi jakaa nälkäisille. On kai olemassa ammattimaisia roskisdyykkareita, jotka syövät vain kauppojen roskiksista keräämäänsä vähän vanhettunutta mutta syömäkelpoista ravintoa. Ennenvanhaan sitä myytiin kaupoissa koiranruuaksi. Leikkeleet maistuivat hyvin elukoille.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 25.04.2019 10:26
nokkaelain kirjoitti: 24.04.2019 23:19 Onhan tuosta haittaa muillekin kuin kauppiaalle. Esim. tiettyjä lihatuotetteita ei kannata pitää saatavilla, kun kaikki kate menee varkaiden mukana..
Offtopic mutta olen ihmetellyt eikö kauppiaalle ole vaikeaa arvioida paljonko ruokatavaroita ostaa tukusta, koska viimeisen myyntipäivän jälkeen ne on poistettava. Jos laki sallisi, parempihan ne olisi jakaa nälkäisille. On kai olemassa ammattimaisia roskisdyykkareita, jotka syövät vain kauppojen roskiksista keräämäänsä vähän vanhettunutta mutta syömäkelpoista ravintoa. Ennenvanhaan sitä myytiin kaupoissa koiranruuaksi. Leikkeleet maistuivat hyvin elukoille.
Nälkäisille my ass. :roll:
Ei Suomessa ketään faktisesti näe nälkää ellei kyse ole jostain todella poikkeksellisesta elämänhallinnan puutteesta. Meillä on näitä turvaverkkoja:
1) Sos.turva. Universaali ja erittäin hyvä.
2) Turvautuminen perheeseen ja/tai sukuun. Ei ole juridista velvollisuutta (pl. lapset ja puoliso) mutta varmasti halua auttaa. Joku P. Linkola kai voisi puhua "ihmisen lajityypillisestä ominaisuudesta".
3) Ns. leipäjonot. Esim. Pelastusarmeija Helsingissä: 5 kertaa viikossa, Lisäksi Hurstin ym. Niissä jaetaan paljon muutakin kuin leipää joten semanttisesti vähän väärä nimi.

Lisäksi ruoka ei ole koskaan (EU-jäsenyyden jälkeen) ollut niin halpaa kuin nykyään. Tästä on Tilastokeskuksen julkaisemaa (taatusti validia ja kiistatonta) dataa.
Minulla aterian hinta on järjestään alle 2 e, usein alle 1,5 e. :wink:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Homie: Köyhyydestä ja nälästä on erilaisia kokemuksia ja mielipiteitä. Sanoisin ihan faktaksi, että joillakin ei ole varaa syödä ainakaan kunnolla edes nykysuomessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3caa ... 7b929d2a4a

Kysymykseni oli kuitenkin ruokatavran oston mitoittamisesta kauppiaan kannalta. Jos ostat tukusta liikaa, se pilaantuu myymättömänä, jos ostat liian vähän, ei ole myydä asiakkaille.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 25.04.2019 10:52 Homie: Köyhyydestä ja nälästä on erilaisia kokemuksia ja mielipiteitä. Sanoisin ihan faktaksi, että joillakin ei ole varaa syödä ainakaan kunnolla edes nykysuomessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3caa ... 7b929d2a4a

Kysymykseni oli kuitenkin ruokatavran oston mitoittamisesta kauppiaan kannalta. Jos ostat tukusta liikaa, se pilaantuu myymättömänä, jos ostat liian vähän, ei ole myydä asiakkaille.
Minulla on MuTu (hyvin vahva btw) että keltainen lehdistö yrittää etsiä mahdollisimman kurjia tapauksia ja vielä paisutella niitä. Lisäksi löytyy ihmisiä jotka haluavat uhriutua. Eli kuva taitaa aika lailla vääristyä?
Epäkohdat ovat kiinnostavia. Niitä voi vielä paisutella.
Kiinnostavuus= myyvyys. Ja se on lehdille tärkeintä, vaikka muuta teeskentelevät.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 25.04.2019 10:52 Homie: Köyhyydestä ja nälästä on erilaisia kokemuksia ja mielipiteitä. Sanoisin ihan faktaksi, että joillakin ei ole varaa syödä ainakaan kunnolla edes nykysuomessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3caa ... 7b929d2a4a

Kysymykseni oli kuitenkin ruokatavran oston mitoittamisesta kauppiaan kannalta. Jos ostat tukusta liikaa, se pilaantuu myymättömänä, jos ostat liian vähän, ei ole myydä asiakkaille.
Sisäänosto ja kysynnän ennustaminen ovat ihan keskeisiå kauppiaan taitoja.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuohon on nykyään softaakin. Joku suomalaisfirmahan on kehittänyt tietokoneohjelman, joka auttaa hävikin pienentämisessä automaattisesti ottaen mm. sääennusteet huomioon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kun sä Gat olet köyhyysasiantuntija, niin helpota nyt omaa tilannettasi hakemalla sitä saikkua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2019 11:14 Kun sä Gat olet köyhyysasiantuntija, niin helpota nyt omaa tilannettasi hakemalla sitä saikkua.
On vakavasti harkinnassa. Minkä alan lääkäriä suosittelet ja mitä tarkkaan ottaen valittaisin? Nytkin muuten karmea krapula, pakko käydä kaupassa. Jos kohta saatan kuukahtaa matkalla.

Nyt ei ole niin väliä aselupienkaan suhteen vaikka minkä diagnoosin saisin.

Prioriteetti nyt välittömästi kuitenkin kämpän siivous, ettei tarvitse olla pelossa senkin takia.

Olen vaan tottumaton näiden sosiaalisten apujen käyttööön. Kuten vanhempanikaan eivät tajunneet, että eläkeläisenä olisivat saaneet asumistukea.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 25.04.2019 11:43
James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2019 11:14 Kun sä Gat olet köyhyysasiantuntija, niin helpota nyt omaa tilannettasi hakemalla sitä saikkua.
On vakavasti harkinnassa. Minkä alan lääkäriä suosittelet ja mitä tarkkaan ottaen valittaisin? Nytkin muuten karmea krapula, pakko käydä kaupassa. Jos kohta saatan kuukahtaa matkalla.

Nyt ei ole niin väliä aselupienkaan suhteen vaikka minkä diagnoosin saisin.

Prioriteetti nyt välittömästi kuitenkin kämpän siivous, ettei tarvitse olla pelossa senkin takia.

Olen vaan tottumaton näiden sosiaalisten apujen käyttööön. Kuten vanhempanikaan eivät tajunneet, että eläkeläisenä olisivat saaneet asumistukea.
Suositan psykiatria ja depression valittamista. Psykiatrit depression takia saikuttavat ja laittavat eläkkeelle ihmisiä koko ajan, heillä on selvät sävelet. Toki yleislääkärit (esim. minä) saikuttavat koko ajan myös depression takia, mutta pitkällä tähtäimellä (eläkemielessä ja toki hoidonkin kannalta) psykiatri parempi. Alko-ongelman suhteen suositan olemaan rehellinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Gat kirjoitti: 25.04.2019 10:26 Offtopic mutta olen ihmetellyt eikö kauppiaalle ole vaikeaa arvioida paljonko ruokatavaroita ostaa tukusta, koska viimeisen myyntipäivän jälkeen ne on poistettava.
Etkö tosiaan ole nähnyt kaupoissa alennustarroja ruuissa? Ei niitä tosin karhuissa ole.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Joo ei tässä nyt kuitenkaan päivittäin soitella ”tukkuun” että ottaisin viistoista pakettia jauhelihaa ja 300 litraa maitoa 😂
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Oletko poliisin kirjoissa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ käytkö yleensä omalla autolla?
Vastaa Viestiin