Pienet miehet aggressiivisempia.

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Ann »

Kyllä ne pienet miehet ovat olleet melkein poikkeuksetta niitä kaikkein herkimpiä.

Pienimunaiset on agressiivisia.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Chap

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Chap »

Ann kirjoitti:Pienimunaiset on agressiivisia.
Jäinpäs kiinni!
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mutta kyllä mun täytyy sanoa, että mun sydämen on nyt vienyt maailman suloisin pieni ruskea mies, joka on niiiiin kiltti ja lempeä että pois alta. Se on ehkä 167 pitkä (mä oon 171) ja se on niiiiiin himottava, notta. Muutenkin suosin miehiä, joissa ei näy aggressiivisuudesta häivääkään. Jag gillar inte aggression.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Ann »

Chap kirjoitti: Jäinpäs kiinni!
Vetskarin väliin?
Rotan aivot valtasivat pääni.
Chap

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Chap »

Ann kirjoitti:Vetskarin väliin?
Liian lyhyt!
huima

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja huima »

Miten te pystytte muuttamaan yleiskeskustelutkin paskanjauhannaksi?
Hebuli

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Na kirjoitti:Onko teistä omien kokemuksienne perusteella ketjun otsikko pätevä yleistys vai täyttä hevonkukkua?
Maalaisjärjellä ajatellen, voi puolittain olla totta. Kaksi asiaa kai lähinnä vaikuttaa:

- Kuten AA sanoi, joillakin pienillä miehillä voi olla tarve korostaa itseään/miehisyyttään aggressiivisuudella, tai takana voi olla patoutunutta aggressiota koetuista vääryyksistä.

- Kuvaa voi vielä vääristää se että ehkä pienikokoisiin uhoajiin kiinnitetään vain enemmän huomiota. "Mitvit? Tollainen käppänä rupeaa jotain uhoamaan ja selittämään? Eiks tonkokoisten pitäis olla vaan kiltisti nurkassa hiljaa? Mihin tää maailma on oikein menossa kun pikkuisetkin alkaa hyppiä silmille?".

EDIT: Tämä pikkumiesten käytöksen tarkkailu voi mahdollisesti mennä jopa niin pitkälle että suhteellisen tavallinenkin käyttäytyminen lasketaan pikkumiesten kohdalla "uhoamiseksi" ja "riidanhaastamiseksi", koska pikkuisten oletetaan ynisevän hiljaa nurkassaan. Kaikki sen ylittävä desibelimäärä on silmille hyppimistä.
Viimeksi muokannut Hebuli, 07.12.2005 18:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Chap

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Chap »

huima kirjoitti:Miten te pystytte muuttamaan yleiskeskustelutkin paskanjauhannaksi?
Jotkut vaan ovat lahjakkaampia kuin toiset ... erityisesti miehet ovat
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Ann »

huima kirjoitti:Miten te pystytte muuttamaan yleiskeskustelutkin paskanjauhannaksi?
Piiloagressiota.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Hebuli

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

huima kirjoitti:Miten te pystytte muuttamaan yleiskeskustelutkin paskanjauhannaksi?
Miten niin "te"? Syytön mä mihinkään oon. Älä kuule ala äijä hyppimään silmille! :keskustelu:
Hebuli

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Niin vielä itse aiheeseen. Mietin kuinka paljon tuohon vaikuttaa se alkohooli? Sanoit Na että nämä havainnot pienten miesten uhoamisesta ovat nimenomaan ravintolaympyröistä (miehellesi uhotaan ravintelissa, ja kaverisi oli baarimikko?).

Tuli vaan mieleen kun aloin miettiä omaa miesvaltaista työpaikkaani jossa on kaikenkokoisia miehiä (itse olen aika keskikokoinen hukkapätkä mulukku), jostain kumman syystä kolme ehkä potentiaalisesti aggressiivisinta mieshenkilöä ovat kaikki jotain 195-206cm (satun tietämään sen pisimmän pituuden, on joskus kertonut). Jotenkin on huomannut joissakin työpaikan "keskusteluissa" kuinka kärsimättömiä ja helposti herneen nenään imuroivia he osaavat olla. Ei varsinaisesti sellaista että pelkäisi heidän hyppäävän päälle, mutta sellaista "Nyt turvat kiinni! Minä puhun!"-mentaliteettia, ja yrittävät väkipakolla jyrätä omat mielipiteensä aina läpi. Sanoisin myös että kaikki kolme ovat harvinaisen huonoja (muiden mielipiteiden) kuuntelijoita.

Sinänsä tuo ei tosin kerro mitään, koska vastaavasti on meillä muitakin pitkiä hujoppeja jotka ovat niin lempeitä ja jopa arkoja, sekä selvinpäin että pikkujouluissa.

Tähän vielä lisäyksenä, kun meillä sitten vastaavasti oli yksi varsin lyhyt ja pienikokoinen pomo jolla oli vähän samantapaisia taipumuksia kuin ylläolevilla (kova jyräämään omia päätöksiään läpi), jostain syystä hänestä juuri päiviteltiin selän takana siitä miten hän onkin niin aggressiivisen ja hanakan tuntuinen, jotenkin asia monesti ilmaistiin myös hänen pienen habituksensa kontekstissa ("kuin pieni terrieri" jne.). Tuli tuostakin kuva että ehkä tämän pienen "uhoajan" epätavalliseen(?) käytökseen vaan kiinnitettiin enemmän huomiota kuin niiden isompien kolleegojensa.

Mutta ehkä se alkohooli todellakin tuo sen sisäisen uinuvan pikkutiikerin ulos joillakin pikkumiehillä, kai.
AarneAnkka

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Hebuli kirjoitti:jostain syystä hänestä juuri päiviteltiin selän takana siitä miten hän onkin niin aggressiivisen ja hanakan tuntuinen, jotenkin asia monesti ilmaistiin myös hänen pienen habituksensa kontekstissa ("kuin pieni terrieri" jne.). Tuli tuostakin kuva että ehkä tämän pienen "uhoajan" epätavalliseen(?) käytökseen vaan kiinnitettiin enemmän huomiota kuin niiden isompien kolleegojensa.
Olet oikeilla linjoilla. Pienten miesten uhoamista - ja ihan normaalia puhumistakin - pidetään naurettavana, säälittävänä tai outona, kun taas isojen miesten uhoamiselle tuntuu vallitsevan yleinen konsensus että se on aivan normaalia. Isoja miehiä kuuluu kuunnella sillä he ovat aina oikeassa. Ja jos eivät ole, niin viimeistään heidän nyrkkinsä ovat. Isoilla miehillä on olemuksessaan sanatonta auktoriteettia jolla ei ole välttämättä mitään tekemistä heidän päänsä sisällön kanssa.

Moni varmaan muistaa sen netissä levinneen "vitsikkään" valokuvan jossa Tony Halme oli kättelemässä Ben Zyskowiczia? Erinomainen esimerkki vallitsevasta tilanteesta.
Mida

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Mida »

AarneAnkka kirjoitti: Moni varmaan muistaa sen netissä levinneen "vitsikkään" valokuvan jossa Tony Halme oli kättelemässä Ben Zyskowiczia? Erinomainen esimerkki vallitsevasta tilanteesta.
En muista, en oo nähny, lykkää linkki.
AarneAnkka

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Mida kirjoitti:En muista, en oo nähny, lykkää linkki.
Hm, en löydä sitä nyt netistä... se lähetettiin minulle aikoinaan sähköpostina. Pistän sen kuvagalleriaan jahka löydän sen.
Faghag

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Asiaan. VAROITUS! Tämä seuraava tekstini on äärimmäisen yleistävää ja subjektiivista, jonka tarkoitus on jakaa ainoastaan omaa elämänkokemustani, ei kertoa mitään yleistä yhteiskunnan tilasta.

Itselläni on ensi käden tietoa lyhyistä miehistä, sillä 1,5 vuotta sitten tapailin 170 cm pitkää miestä, joka oli (on edelleen) komea, kauniin urheilullisen vartalon omaava akateemisesti koulutettu mies ja joka oli asunut vuosikausia ulkomailla. Hän oli myös misogyyni, uhoileva, huonon itsetunnon omaava, neuroottinen kontorollifriikki ja työnarkomaani, joka uskoi kokoomuslaisen puoluekurin mukaan porvariston ylivertaisuuteen, ihaili nälkäkurkimaisen laihoja naisia (itse olen ns. emäntätyyppiä) ja kehoitti minua (ilmeisen hyvää tarkoittavasti) laihduttamaan 5 kiloa ja treenaamaan vatsani litteäksi. Miksi? En minäkään kehoittanut häntä kasvamaan 10 cm pidemmäksi, vaikka rakastan korkeita korkoja (itse olen 167 cm pitkä).

Oman henkilökohtaisen näkemykseni mukaan tämän miehen ilkeyteen oli syynä nimenomaan hänen pituutensa vähyys, joka sai hänet tuntemaan huonoa itsetuntoa niin ammatillisessa kuin eroottisessa mielessä.

Pyrin olemaan ennakkoluuloton ja olen siksi tapaillut eri-ikäisiä ja erikokoisia miehiä. Omaan kokemukseeni nojaten olen huomannut, että pienillä miehillä on enemmän itsetunto-ongelmia kuin niillä keskimittaa pidemmillä miehillä, joita olen tapaillut. Pitkät ja muutenkin isokokoiset miehet ovat yleensä lempeämpiä ja suhtautuvat itseään pienempään naiseen suojelevasti. Lyhyet miehet, kuten exäni, koki minut kilpailijakseen ja oli aggressiivinen verbaalisesti sekä herkkänahkainen.

Internetin ihmeellisessä maailmassa tuntuu olevan paljon keskimittaista lyhyempiä miehiä. Mistä tämä johtuu?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Hebuli kirjoitti: Tuli vaan mieleen kun aloin miettiä omaa miesvaltaista työpaikkaani jossa on kaikenkokoisia miehiä (itse olen aika keskikokoinen hukkapätkä mulukku), jostain kumman syystä kolme ehkä potentiaalisesti aggressiivisinta mieshenkilöä ovat kaikki jotain 195-206cm (satun tietämään sen pisimmän pituuden, on joskus kertonut). Jotenkin on huomannut joissakin työpaikan "keskusteluissa" kuinka kärsimättömiä ja helposti herneen nenään imuroivia he osaavat olla. Ei varsinaisesti sellaista että pelkäisi heidän hyppäävän päälle, mutta sellaista "Nyt turvat kiinni! Minä puhun!"-mentaliteettia, ja yrittävät väkipakolla jyrätä omat mielipiteensä aina läpi. Sanoisin myös että kaikki kolme ovat harvinaisen huonoja (muiden mielipiteiden) kuuntelijoita.
Sä oot just ihanan pituinen (mulukku)! Joo, juuri noiden kirjoittamiesi asioiden takia en pidä (joistakin) isoista miehistä. Lyhyemmät ja pienemmät miehet joutuvat väkisinkin kehittämään muita kuin pituudella ja leveydellä pätemistaitojaan.
Kikkelis kokkelis.
AarneAnkka

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

AarneAnkka kirjoitti:
Mida kirjoitti:En muista, en oo nähny, lykkää linkki.
Hm, en löydä sitä nyt netistä... se lähetettiin minulle aikoinaan sähköpostina. Pistän sen kuvagalleriaan jahka löydän sen.
Nysse Zysse ja Halme -kuva on minun kuvagalleriassani. Katsokaa ja naurakaa.
AarneAnkka

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Faghag kirjoitti:Omaan kokemukseeni nojaten olen huomannut, että pienillä miehillä on enemmän itsetunto-ongelmia kuin niillä keskimittaa pidemmillä miehillä, joita olen tapaillut. Pitkät ja muutenkin isokokoiset miehet ovat yleensä lempeämpiä ja suhtautuvat itseään pienempään naiseen suojelevasti. Lyhyet miehet, kuten exäni, koki minut kilpailijakseen ja oli aggressiivinen verbaalisesti sekä herkkänahkainen.

Internetin ihmeellisessä maailmassa tuntuu olevan paljon keskimittaista lyhyempiä miehiä. Mistä tämä johtuu?
Kysyisit mieluummin mistä tuo ylemmässä kappaleessa oleva johtuu? Onko pitkän / vahvan / komean / rikkaan / isomunaisen helpompi olla leppoisa? Yllättäen varmaan kyllä.
Viimeksi muokannut AarneAnkka, 08.12.2005 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

AarneAnkka kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:
Mida kirjoitti:En muista, en oo nähny, lykkää linkki.
Hm, en löydä sitä nyt netistä... se lähetettiin minulle aikoinaan sähköpostina. Pistän sen kuvagalleriaan jahka löydän sen.
Nysse Zysse ja Halme -kuva on minun kuvagalleriassani. Katsokaa ja naurakaa.
Käskystä.
Kikkelis kokkelis.
Hebuli

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Keikaus kirjoitti:Joo, juuri noiden kirjoittamiesi asioiden takia en pidä (joistakin) isoista miehistä. Lyhyemmät ja pienemmät miehet joutuvat väkisinkin kehittämään muita kuin pituudella ja leveydellä pätemistaitojaan.
Vaikka sinun ja FägHägin vastakkaisissa mielipiteissä voikin molemmissa olla hiven totuuttakin mukana, silti jotenkin vieroksun ihmisten stereotypioimista heidän kokonsa mukaan, aivan kuten rodun tai ulkonäkönsä (saati sitten ammattinsa) mukaan. Töissäni meillä on mielestäni paljon lempeitä, avoimia ja mukavia sekä lyhyitä että pitkiä miehiä (tosin en voi tietää varmaksi millaisia he ovat parisuhteissaan).

Ovatko rumat ja lihavat naiset yleensä ilkeitä kaikille, koska heillä on tilastaan "huono itsetunto"? Tai vastaavasti ovatko kauniit ja mallimittaiset naiset yleensä koppavia ja inhottavia ihmisiä kertakaikkiaan?

No, mitäs me ihmiset stereotypioillemme voimme, varsinkin jos jotkut ainakin näyttävät toteutuvan vahvana ympärillämme. Ainoa vaan ettei antaisi niiden liikaa vaikuttaa uusien ihmisten tapaamiseen ja ennakkokäsitysten luomiseen.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Hebuli kirjoitti:
Niinpä niin. Karkeita yleistyksiä suunnilleen kaikki jutut tässä ovat, mutta kyllä niissä joku siemen totuuttakin on ehkä mukana.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Niba »

Keikaus kirjoitti:
AarneAnkka kirjoitti:... koska miesten keskipituus on siinä 175-180 cm, joten on todennäköistä että uhoamaan tulevakin on keskipituinen?

Olen Aarnen kanssa samoilla linjoilla. Ainoa mies, joka on minua tintannut, oli tuossa haarukassa.
Älä ole niin positiivisen aggressiivinen?

Kuulemma nuorina pitkät saavat palkkaakin enemmän kuin nuorina lyhyemmät, myöhempi pituuskasvu ei auta!
eli tuuma=200dollaria/ 15v-pituus (täysi totuus= amerikkalainen tutkimus)
Tilastoista löytyy ihmeellisiä totuuksia!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ann kirjoitti:Kyllä ne pienet miehet ovat olleet melkein poikkeuksetta niitä kaikkein herkimpiä.
Mikäs vitun lihakimpale mie sitten olen? Vai tarkoititsie henkisesti pieniä ihmisiä?
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Faghag

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Hebuli kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Joo, juuri noiden kirjoittamiesi asioiden takia en pidä (joistakin) isoista miehistä. Lyhyemmät ja pienemmät miehet joutuvat väkisinkin kehittämään muita kuin pituudella ja leveydellä pätemistaitojaan.
Vaikka sinun ja FägHägin vastakkaisissa mielipiteissä voikin molemmissa olla hiven totuuttakin mukana, silti jotenkin vieroksun ihmisten stereotypioimista heidän kokonsa mukaan, aivan kuten rodun tai ulkonäkönsä (saati sitten ammattinsa) mukaan. Töissäni meillä on mielestäni paljon lempeitä, avoimia ja mukavia sekä lyhyitä että pitkiä miehiä (tosin en voi tietää varmaksi millaisia he ovat parisuhteissaan).

Ovatko rumat ja lihavat naiset yleensä ilkeitä kaikille, koska heillä on tilastaan "huono itsetunto"? Tai vastaavasti ovatko kauniit ja mallimittaiset naiset yleensä koppavia ja inhottavia ihmisiä kertakaikkiaan?

No, mitäs me ihmiset stereotypioillemme voimme, varsinkin jos jotkut ainakin näyttävät toteutuvan vahvana ympärillämme. Ainoa vaan ettei antaisi niiden liikaa vaikuttaa uusien ihmisten tapaamiseen ja ennakkokäsitysten luomiseen.
Jokainen yksilö, oli sitten ruma/kaunis/lihava/laiha voi vääristynen minäkuvan omatessaan olla huonolla itsetunnolla varustettu, liian itsekriittinen, itseään liikaa tarkkaileva yksilö, joka pyörii omien enemmän tai vähemmän kuviteltujen "ruumiin vikojensa" ympärillä. Tosiasia on, kuten Dale Garnegie jo aikaisemmin totesi legendaarisessa oppaassaan Kuinka saada ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa?,että ystäviä ja tuttavia saa, kun on aidolla tavalla KIINNOSTUNUT MUISTA IHMISISTÄ.

Viittaan vielä tuohon omaan kokemukseeni aggressiivisesta pienestä miehestä, että hänen elämänsä ja ajatuksensa pyörivät vain hänen oman (mielestään erinomaisen) persoonansa ympärillä ja se teki hänen kanssaan seurustelemisen raskaaksi, ei juurikaan se, että hän oli lyhyt mies. Toki luulen, että hänen tarpeensa päteä koko ajan oli yhteydessä hänen vähäiseen pituuteensa. Useimmiten ihmiset haluavat korvata puutteitaan joillakin muilla tavoilla...
slam

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja slam »

AarneAnkka kirjoitti:Sellaista juttua olen kuullut että pitkille miehille tullaan paljon todennäköisemmin uhoamaan baareissa. Voi olla että pieniä miehiä on kohdeltu lapsina koulukiusaajien toimesta kuin räsynukkeja, ja he ovat siksi täynnä patoutuntta, turhautunutta arggressiota.
Metsäsavotalla kaupan pihassa kaikuu taivaisiin toisinaan aika rumaa kieltä. Keittää, niin että jumalauta. Myös 70;vee isä oli joskus ärhäkämpi, ehkä testos arvot on laskenut tai jotain. :roll:

Joskus tuossa taannoin kimpussani oli 18-20 vuotiaita pojan kölvejä solvaamassa joka yö noin 12 maissa. Alkoi saakelin moinen pilkaaminen ja räyhääminen heti ovesta sisään tultuani. Pelimiehiä eli pelimanneja kaiketi koko porukka. Keitti samaan tahtiin, kuten yleensä työtä tehdessä ja ärhentelin itsekseni...

"paiskasen niiden pelimiesten eteen, prlkle vielä joku yö perunat ja käyn karjasemassa, että nussikaa siitä, kusipäät" kun muutenkin naista paremmin saatte... ;) (olen aikaissa ollut käydä vilkaisemassa siellä yöllä touhua) varmasti menen joku kerta, jos on 3 tuntia vapaata :D

Kerran hermostuin, niin vittuuntuneena ja väsyneenä, että paiskasin kalarullakon hallin kenttään...

yhteenveto: Minulla keittää, keittääää tilanteesta johtuen usein olen väkisin pokkana, vaikka tekisi mieli huutaa! (eli siitä voi johtua, että luullaan säyseeksikin joskus... Xd...
Vastaa Viestiin