Pienet miehet aggressiivisempia.

Yleinen lätinä jä kitinä
Na

Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Na »

Onko kokemuksia, että pienet miehet olisivat kiukkuisempia ja aggressiivisempia kuin isommat miehet? Ei siis puhuta väkivallasta naisia kohtaan, vaan sellaisesta machosta riidan haastamisesta toisen miehen kanssa.

Tästä keskusteltiin muutaman kaverin kanssa eilen pitkään ja olivat kaikki sitä mieltä, että pienet miehet (yleistäen!) ovat aggressiivisempia kuin muut, varsinkin humalassa. Ravintolassa duunissa oleva kaveri varsinkin oli vahvasti tätä mieltä. Itse en olisi lähtenyt pituutta pitämään yhtenä aggressiivisen käyttäytymisen syynä, mutta jäin mielipiteineni vähemmistöön.
Vakuuttavin oli ehkä oman miehen (n.2m) huomio siitä, että täysin syyttä riitaa haluavat miehet ravintolassa ovat olleet lähes poikkeuksetta n.30cm lyhyempiä.

Onko teistä omien kokemuksienne perusteella ketjun otsikko pätevä yleistys vai täyttä hevonkukkua?
Starflare

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Starflare »

En ole tuollaista pannut merkille, mutta melko usein rähjääjien yhteinen piirre on ollut kaljupää ja lököttävät vaatteet.

EDIT: Siis mitä olen itse joutunut näkemään.
Viimeksi muokannut Starflare, 07.12.2005 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AarneAnkka

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Sellaista juttua olen kuullut että pitkille miehille tullaan paljon todennäköisemmin uhoamaan baareissa. Voi olla että pieniä miehiä on kohdeltu lapsina koulukiusaajien toimesta kuin räsynukkeja, ja he ovat siksi täynnä patoutuntta, turhautunutta arggressiota.

Myös pienet koirat ovat usein isoja aggressiivisempia. Samastakohan jutusta on kyse?
Na kirjoitti:Vakuuttavin oli ehkä oman miehen (n.2m) huomio siitä, että täysin syyttä riitaa haluavat miehet ravintolassa ovat olleet lähes poikkeuksetta n.30cm lyhyempiä.
... koska miesten keskipituus on siinä 175-180 cm, joten on todennäköistä että uhoamaan tulevakin on keskipituinen?
Chap

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Chap »

Mä ainakin olen aggressiivinen. Katsokaa vaan vaikka mun kuvia! Ja pituutta oli siis 176 cm.
Dumari

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Mutu on että voisi pitääkin paikkansa, mutta käytännön kokemuksia ei ole. Eipä ole eteen tullut pieniä ja vihaisia miehiä, jotka haluaisivat tapella. Kaipa ne pienemmät haluavat sitten todistella jotain kännissä, harvoin kyllä sellaistakaan näkee pääkaupunkiseudulla baareissa.

edit: ja olen aika keskipituinen (184cm), enkä lyö pienempiäni (tai isompiani) :wink:

edit2: taisin jostain sätistä kuulla että Suomalaisten miesten keskipituus vuonna 2003 oli 179cm
Viimeksi muokannut Dumari, 07.12.2005 13:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Yönmustaritari

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Ainakin kätellessä voidaan usein "pienen miehen syndroomasta". Tällöin kyseinen "pikkuihminen" puristaa käteltävää kättä kohtuuttoman kovaa. Kuitenkin tämä ilmiö on yleinen vain "vähän bodanneiden" kääpiöiden kanssa. Semmoset 1600kg selässä aitojen yli pomppivat 1,2 metriset tyypit osaa kyllä olla ihmisiksi.

Harvahan nykyään edes osaa kätellä niin ei kait sitä niin enää kannata kiinnittää siihen huomiota.

Enkä minä kusipäisyyttä ehkä osaisi heti pituuteen yhdistää. Sinun miekkosesi kohdalla saattaa päteä säännön 3 kohta 5.2 eli jos 170 senttisiä on enemmän kuin 200 senttisiä niin silloin niissä riidanhaastajissakin niitä on yhtälailla enemmän.
Yönmustaritari

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

AarneAnkka kirjoitti: ... koska miesten keskipituus on siinä 175-180 cm, joten on todennäköistä että uhoamaan tulevakin on keskipituinen?
Ei kait se noin paljon ole?

EDIT: Tai sit on. Ei muuta mitään.
Mulli75

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

AarneAnkka kirjoitti:Sellaista juttua olen kuullut että pitkille miehille tullaan paljon todennäköisemmin uhoamaan baareissa. Voi olla että pieniä miehiä on kohdeltu lapsina koulukiusaajien toimesta kuin räsynukkeja, ja he ovat siksi täynnä patoutuntta, turhautunutta arggressiota.

Myös pienet koirat ovat usein isoja aggressiivisempia. Samastakohan jutusta on kyse?
Samat tuli mieleen. Onko niin ettei pienet miehet saa itseään tarpeeksi kuuluviin/näkyviin ja näin se sitten teettää enemmän työtä jotta uskottavuus saadaan ylläpidettyä. Kaikki tuntemani lyhyen puoleiset pojat ja miehet ovat olleet sitä uhoa ja kiukkua täynnä vaikkei kiusattuja ole olleetkaan.
Avatar
Dryad
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 139
Liittynyt: 03.09.2005 21:03

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Dryad »

Usein tuntuu että lyhyemminllä miehillä on tarve kompensoida miehisyyttään käyttäytymällä machomaisesti ja enemmän reviiritietoisesti. Siitä liittyykö tähän mitään hormonaalista testosteronieroa, minulla ei ole tietoa. Itse olen huomannut tämän asettelun usein, että pitkät ovat leppoisempia ja varsinkin keskipituutta lyhyemmät urokset sitten ärhäkämpiä. Toisaalta voi olla että otoshajontani on suppea...

Kenties tämä liittyy miesten alkukantaisiin tehtäviin toimia perheen päänä ja turvaajana, jolloin pitkien miesten ei tarvitse tuoda agressiivisuuttaan niin paljon esille kokonsa vuoksi, kun taas lyhyempien täytyy todistaa naaraille pystyvänsä pitämään kilpakosijat loitolla ja naisen turvassa... Ehkä. :roll:
Be a good animal, true to your animal instincts.
AarneAnkka

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Dryad kirjoitti:Ehkä. :roll:
Tai ehkä pitkät miehet koetaan uhkana koska heillä on tapana viedä kaikki naiset?
Kittys

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Kittys »

:off: Pienet koiratkin räksöttää ja uhoo itseään suuremmille.
Na

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Na »

AarneAnkka kirjoitti: ... koska miesten keskipituus on siinä 175-180 cm, joten on todennäköistä että uhoamaan tulevakin on keskipituinen?
Mutta eikös 170cm pitkää miestä pidetä aika yleisesti pienenä miehenä? Mä olen n.160cm ja mua pidetään pienenä naisena.
Mutta ei tuo ole se pointti.

Mä olin ylläolevasta väittämästä myös hieman hämmentynyt, mutta monien mielestä niin se vaan on. Ihan mielenkiintoista yrittää miettiä syitä. Kaveri joka on ollut vuosia raflassa duunissa sanoo, että joistakin tyypeistä näkee suoraan, että tulevatko aiheuttamaan ongelmia illan mittaan. Yksi tyyppiesimerkki on kuulemma lyhyt, pälyilevä, "sähikäisen" oloinen kaveri joka viinaa saatuaan lähtee kertomaan vieraiden pöytien miehille "totuuksia". Vähän samanlainen yleistys ihmistyypistä, kuin esim. "lihavat on lepposia". :)
pertzi

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Dryad kirjoitti:Usein tuntuu että lyhyemminllä miehillä on tarve kompensoida miehisyyttään käyttäytymällä machomaisesti ja enemmän reviiritietoisesti. Siitä liittyykö tähän mitään hormonaalista testosteronieroa, minulla ei ole tietoa. Itse olen huomannut tämän asettelun usein, että pitkät ovat leppoisempia ja varsinkin keskipituutta lyhyemmät urokset sitten ärhäkämpiä. Toisaalta voi olla että otoshajontani on suppea...
Lyhyt mies joutuu lapsesta pitäen näkemään enemmän vaivaa saadakseen saman verran huomiota kuin pitempi kaverinsa. Toinen vaihtoehto on jäädä suosiolla sivuun. Kai siinä pojalle sitten jää jokin vaihde päälle, jolloin hän ei pysty muuttamaan käytöstään aikuisena. Edellisen tyypin lyhyistä pojista tulee lyhyitä ärhäköitä miehiä. Jälkimmäisen tyypin lyhyistä pojista tulee rauhallisia sivustakatsojia. Molemman tyyppisiä lyhyitä miehiä on. En esimerkiksi oikein jaksa kuvitella AA:ta tai itseäni haastamassa riitaa, vaikka emme mitään metriheikkejä olekaan.

p.
Exsat

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Na kirjoitti:Kaveri joka on ollut vuosia raflassa duunissa sanoo, että joistakin tyypeistä näkee suoraan, että tulevatko aiheuttamaan ongelmia illan mittaan. Yksi tyyppiesimerkki on kuulemma lyhyt, pälyilevä, "sähikäisen" oloinen kaveri joka viinaa saatuaan lähtee kertomaan vieraiden pöytien miehille "totuuksia".
Nuo on muuten ainoita miehiä, jotka tulee iskemään mua baarissa. Tai kähmimään ikävästi kysymättä. Pieniä ja vihaisia miehiä, jotka eivät tajua sanaa "ei", jos sitä ei sano riittävän ilkeästi ja suuttuvat, kun heidän tarjouksestaan tai kosketukseltaan kieltäytyy vähän topakammin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ainakin lyhyet agressiiviset miehet jäävät helposti mieleen, ja nimenomaan lyhyinä miehinä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Lolita »

No, ainakin kun mä julistin Kity I:ssä, että haluan ehdottomasti itseäni pidemmän miehen enkä missään nimessä itseäni lyhyempää, asiasta suuttuivat lyhyet miehet. Joukossa ei tainnut olla yhtäkään itseäni pidempää miestä kertomassa minulle, miten pinnallinen olen ja kuinka lyhyet miehet ovat ihan yhtä hyviä kuin pidemmät.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
bedlam

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Exsat kirjoitti:Nuo on muuten ainoita miehiä, jotka tulee iskemään mua baarissa. Tai kähmimään ikävästi kysymättä.
Varmemmin luultavasti ehtiikin kouraista jos ei etukäteen varoita, että "saako sua kähmiä?".
HellBell

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Pienistä miehistä en osaa sanoa, en ole havainnut heissä sen enempää aggressiivisuutta kuin pitemmissäkään.
Pienenä naisena taas.. En ole sen aggressiivisempi kuin olisin pitempänäkään. "Kuin jäähdytetty Dallas-pulla", Manalaa lainatakseni.
Exsat

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Exsat »

bedlam kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Nuo on muuten ainoita miehiä, jotka tulee iskemään mua baarissa. Tai kähmimään ikävästi kysymättä.
Varmemmin luultavasti ehtiikin kouraista jos ei etukäteen varoita, että "saako sua kähmiä?".
Jos kysyy ja saa luvan, niin saa kähmiä. Muutoin ei.
bedlam

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Exsat kirjoitti:
bedlam kirjoitti:
Exsat kirjoitti:Nuo on muuten ainoita miehiä, jotka tulee iskemään mua baarissa. Tai kähmimään ikävästi kysymättä.
Varmemmin luultavasti ehtiikin kouraista jos ei etukäteen varoita, että "saako sua kähmiä?".
Jos kysyy ja saa luvan, niin saa kähmiä. Muutoin ei.
Sitä meinasinkin, että todennäköisin vastaus tuollaiseen kysymykseen ei varmaan olisi "kähmi toki!". Joten tämän tietäen kähmäisemään pääsee ainakin kerran, jos ei etukäteen varoita. Pienen miehen on myös helpompi kadota ja piiloutua muuhun vilinään.
Exsat

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Exsat »

bedlam kirjoitti: Sitä meinasinkin, että todennäköisin vastaus tuollaiseen kysymykseen ei varmaan olisi "kähmi toki!".
Eikö? :jouden:
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Allekirjoitan!

:off: Onko suomalaisten naisten keskipituus 165cm ja miesten 178cm? Siinä tapauksessa mä olen keskivertoa pidempi :roll:
pertzi

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja pertzi »

bedlam kirjoitti:
Exsat kirjoitti: Jos kysyy ja saa luvan, niin saa kähmiä. Muutoin ei.
Sitä meinasinkin, että todennäköisin vastaus tuollaiseen kysymykseen ei varmaan olisi "kähmi toki!". Joten tämän tietäen kähmäisemään pääsee ainakin kerran, jos ei etukäteen varoita. Pienen miehen on myös helpompi kadota ja piiloutua muuhun vilinään.
Mä tein tuon kerran vahingossa. Demonstroin baarissa kaverilleni, miten stealth-kähmintä voisi toimia käytännössä. Otin oikean asennon, kahmaisin mielestäni ilmaa - ja kourin oikein kunnolla juuri sillä hetkellä viereen tulleen tytön pakaroita. Siinä ei enää selittelyt auttaneet, ja anteeksipyyntökin meinasi jäädä tehottomaksi. Ilman kaveriani (185cm 85kg) olisin saattanut yrittääkin katoa-ja-piiloudu -taktiikkaa.

p.
bedlam

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Exsat kirjoitti:
bedlam kirjoitti: Sitä meinasinkin, että todennäköisin vastaus tuollaiseen kysymykseen ei varmaan olisi "kähmi toki!".
Eikö? :jouden:
Ai, no hemmetti en ole kyllä älynnyt koskaan koettaa kysyäkään. :tiistai: Pitää muistaa seuraavalla kerralla.
pertzi kirjoitti:Mä tein tuon kerran vahingossa.
Tää on jo saavutus sinänsä.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet miehet aggressiivisempia.

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

AarneAnkka kirjoitti:... koska miesten keskipituus on siinä 175-180 cm, joten on todennäköistä että uhoamaan tulevakin on keskipituinen?

Olen Aarnen kanssa samoilla linjoilla. Ainoa mies, joka on minua tintannut, oli tuossa haarukassa.
Kikkelis kokkelis.
Vastaa Viestiin