Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21328
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tuo nyt oli kaikille jo selvää. Kaikkien olisi nyt syytä unohtaa tuo ja ryhtyä vaatimaan hallitukselta toimia talouden eteen. Nyt on sen toiminnan aika. Vaalien alla voidaan sitten kaivaa luurangot kaapista.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16634
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen nyt kahtena iltana kuunnellut HUS-pomo Juha Tuomista A-ohjelmissa. En tiedä tyypistä mitään, mutta esiintymistensä perusteella olen toistaiseksi taipuvainen arvostamaan suhteellisen korkealle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 27.03.2020 9:46 Mä olen nyt kahtena iltana kuunnellut HUS-pomo Juha Tuomista A-ohjelmissa. En tiedä tyypistä mitään, mutta esiintymistensä perusteella olen toistaiseksi taipuvainen arvostamaan suhteellisen korkealle.
HUSin asiantuntijat on pelastaneet sen mikä pelastettavissa THL touhujen jäljiltä.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16634
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 27.03.2020 9:51
urpiainen kirjoitti: 27.03.2020 9:46 Mä olen nyt kahtena iltana kuunnellut HUS-pomo Juha Tuomista A-ohjelmissa. En tiedä tyypistä mitään, mutta esiintymistensä perusteella olen toistaiseksi taipuvainen arvostamaan suhteellisen korkealle.
HUSin asiantuntijat on pelastaneet sen mikä pelastettavissa THL touhujen jäljiltä.
Saa nähdä. Täällähän nostettiin hirveä haloo Hesaria myöten siitä, että THL:n uhkakuvaskenaariot ovat kertaluokkaa vaatimattomampia kuin esim. Imperial Collegen asiantuntijoiden, joiden piti olla maailman parhaita ja suoraan Suomeen soveltuvia. Kun UK on nyt tehnyt edes vähän THL:n toimenpiteitä muistuttavia rajoituksia, sama Imperial Collegen proffa on lakenut Brittien kuolleisuusarvionsa 250 tuhannesta (alle) 20 tuhanteen, eli tullut THL:n linjoille? https://www.newscientist.com/article/22 ... -predicts/ Tosi vaikea näistä on sanoa. Virheitä on tehty, viestintä epäonnistuu niin kuin aina, mutta toistaiseksi mä olen suhteellisen tyytyväinen THL:n ja hallituksen toimiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 27.03.2020 10:26
So Hard kirjoitti: 27.03.2020 9:51
urpiainen kirjoitti: 27.03.2020 9:46 Mä olen nyt kahtena iltana kuunnellut HUS-pomo Juha Tuomista A-ohjelmissa. En tiedä tyypistä mitään, mutta esiintymistensä perusteella olen toistaiseksi taipuvainen arvostamaan suhteellisen korkealle.
HUSin asiantuntijat on pelastaneet sen mikä pelastettavissa THL touhujen jäljiltä.
Saa nähdä. Täällähän nostettiin hirveä haloo Hesaria myöten siitä, että THL:n uhkakuvaskenaariot ovat kertaluokkaa vaatimattomampia kuin esim. Imperial Collegen asiantuntijoiden, joiden piti olla maailman parhaita ja suoraan Suomeen soveltuvia. Kun UK on nyt tehnyt edes vähän THL:n toimenpiteitä muistuttavia rajoituksia, sama Imperial Collegen proffa on lakenut Brittien kuolleisuusarvionsa 250 tuhannesta (alle) 20 tuhanteen, eli tullut THL:n linjoille? https://www.newscientist.com/article/22 ... -predicts/ Tosi vaikea näistä on sanoa. Virheitä on tehty, viestintä epäonnistuu niin kuin aina, mutta toistaiseksi mä olen suhteellisen tyytyväinen THL:n ja hallituksen toimiin.
Briteissä siirryttiin paljon rajumpiin toimiin kuin meillä kertarytinällä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Täällä meni baarit kiinni viikko sitten ja maanantaina sulkeutuivat “turhat” kaupat eli auki on enää lähinnä ruokakaupat, apteekit, offarit ja bensikset.

Liikkumista on rajoitettu: kauppaan saa mennä yksin ja kerran päivässä saa ulkoilla kahden metrin turvavälejä tietysti noudattaen. Kaikki yli kahden hengen kokoontumiset on kielletty eikä ketään saa tavata. Näitähän ei periaatteessa kukaan 24h valvo, mutta kyllä täällä poliisit kiertelevät tsekkaamassa, ettei mitään parveilua tapahdu.

Täällä on nyt jonoja kauppoihin, koska niissä säädellään ihmismääriä. Tesco on liimannut etäisyysteipit kassajonoihin ja itsepalvelukassatiloihin sekä myös muutenkin lattioihin. Eilen liimailivat myös kadulle tarroja jonottajia varten. En yleesä käy Tescossa, mutta menin sinne koska oli lyhyempi jono kuin suosimaani Waitroseen.

Veikkaan, että Lontoo eristetään kohta muusta maasta, koska nämä pellet ovat keksineet lähteä parveilemaan merenrantakaupunkeihin ja muihin asiallisen ajomatkan päässä oleviin kohteisiin.

Ei täällä kovin ruusuinen tilanne ole: NHS se natisee liitoksissaan eikä hoitoa saa kaikki sitä tarvitsevat. Kyllä täällä on kuollut ihmisiä koteihinsa, kun heidän tilaansa ei oteta vakavasti koska kapasiteetti ei kerta kaikkiaan riitä kaikkien roudaamiseen sairaalaan.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16634
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Pidä silmällä David Attenboroughia! Olen huolissani!

Ilmeisesti Prinssi Charlesin lisäksi myös Boris Johnsonilla on nyt diagnosoitu virus. Suomen näyttävin lienee Ahtisaari, joka on tietysti vielä eri tavalla riskiryhmää.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Now that dancers are out of work, one club in Portland, Oregon, figured out a solution: have them deliver food topless while wearing surgical masks

https://www.liveleak.com/view?t=Cs8wE_1585235226
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21328
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jenkit lähettää kotitalouksiin riihikuivaa rahaa: $1200 tai enemmän kaikille
https://us.cnn.com/2020/03/27/politics/ ... index.html

Normitilanteessa tuo menisi kulutukseen, mutta toimiiko tuo, jos kaikki kyhjöttävät kotona? Vaikka itse olen asennoitunut käyttämään rahaa pitääkseni talouden pyörimässä, niin ei sitä vaan tule käytettyä kun huomio on muualla.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.03.2020 20:38 Jenkit lähettää kotitalouksiin riihikuivaa rahaa: $1200 tai enemmän kaikille
https://us.cnn.com/2020/03/27/politics/ ... index.html

Normitilanteessa tuo menisi kulutukseen, mutta toimiiko tuo, jos kaikki kyhjöttävät kotona? Vaikka itse olen asennoitunut käyttämään rahaa pitääkseni talouden pyörimässä, niin ei sitä vaan tule käytettyä kun huomio on muualla.
Kyse on ruoasta ja vuokrista. Ei siellä ole irtisanomisaika tai sosialaiturvaa.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kreitsu kirjoitti: 27.03.2020 11:33 Täällä meni baarit kiinni viikko sitten ja maanantaina sulkeutuivat “turhat” kaupat eli auki on enää lähinnä ruokakaupat, apteekit, offarit ja bensikset.

Liikkumista on rajoitettu: kauppaan saa mennä yksin ja kerran päivässä saa ulkoilla kahden metrin turvavälejä tietysti noudattaen. Kaikki yli kahden hengen kokoontumiset on kielletty eikä ketään saa tavata. Näitähän ei periaatteessa kukaan 24h valvo, mutta kyllä täällä poliisit kiertelevät tsekkaamassa, ettei mitään parveilua tapahdu.
Suomessahan vielä hiotaan asetusta baarien ja yökerhojen sulkemisesta. Jonkin uutisen luin, että jotkin baarit aikovat olla epätoivoisessa tilanteessa vielä viikonlopun auki. Mitään metrin välejä en ole nähnyt, mutta en toisaalta ole käynyt ihmisten lähellä muuten kuin lähikaupassa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

nokkaelain kirjoitti: 27.03.2020 23:58Suomessahan vielä hiotaan asetusta baarien ja yökerhojen sulkemisesta. Jonkin uutisen luin, että jotkin baarit aikovat olla epätoivoisessa tilanteessa vielä viikonlopun auki. Mitään metrin välejä en ole nähnyt, mutta en toisaalta ole käynyt ihmisten lähellä muuten kuin lähikaupassa.
Kyllä lähikaupoissa on kassajonoteipit ja pleksit ilmestynyt aika äkkiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Saksa aikoo sulkea rajansa #korona'n takia – myös turvapaikanhakijoilta.

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21328
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Helsingin sosiaali- ja terveystoimen johtaja ehdottaa alkoholin myynnin lopettamista
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006444843.html

Eli ginien lisäksi pitää tilata Saksasta viiniä ja olutta.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23466
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihanko oikeasti tuo pallipää haluaa kapinan vielä koronan päälle?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4287
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Pois viina, tupakat, viinakaupat, kapakat ja veikkauksen peliautomaatit.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Marin on ilmeisesti vetänyt herneen nenään, kun Niinistö yrittää ylittää lainmukaiset valtuutensa. Tässä olen kyllä Marinin puolella. Lain mukaan Niinistöllä ei ole tähän valtuuksia sekaantua.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006457439.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Marin on ihan oikeassa näissä twiiteissään. Kriisitilanteessa on tärkeää tehdä päätöksiä ja toimia, vaikka ihan kaikki ei optimin mukaan menisikään. Pahinta on jos virheiden pelossa ei uskalleta tehdä päätöksiä.

Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21328
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.03.2020 10:36 Marin on ilmeisesti vetänyt herneen nenään, kun Niinistö yrittää ylittää lainmukaiset valtuutensa. Tässä olen kyllä Marinin puolella. Lain mukaan Niinistöllä ei ole tähän valtuuksia sekaantua.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006457439.html
Eikös sekaantumisen määritelmään kuulu, että se tehdään ilman valtuuksia?

Nyt totesit: Ei pyryttänyt vettä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 30.03.2020 10:56
James Potkukelkka kirjoitti: 30.03.2020 10:36 Marin on ilmeisesti vetänyt herneen nenään, kun Niinistö yrittää ylittää lainmukaiset valtuutensa. Tässä olen kyllä Marinin puolella. Lain mukaan Niinistöllä ei ole tähän valtuuksia sekaantua.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006457439.html
Eikös sekaantumisen määritelmään kuulu, että se tehdään ilman valtuuksia?

Nyt totesit: Ei pyryttänyt vettä.
Kait sitä voi sekaantua tai olla sekaantumatta myös asioihin, joihin on jonkinlainen toimivaltuus. Joka tapauksessa Tasavallan Presidentillä ei ole, kun ei olla sodassa eikä kyse ole ulkopolitiikasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

”Helsingin poliisikomentaja Lasse Aapio. Hän muistutti kaikkia siitä, ettei kimppakyytejä pidä suosia, vaikka liikennemäärä on suuri.

Miten ensimmäinen arkipäivä Uudenmaan rajoilla on sujunut poliisin näkökulmasta?

”Ruuhkaa on ollut paljon. Yksityisautoilijoiden tulisi pysyä kotona”, Aapio sanoo.”

Ei pidä. Työssäkävien tulee mennä töihin, jos eivät voi tehdä etätöitä. Poliisilla ei ole valtaa määrätä tällaisestä. Tietysti toivoa saa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ymmärrä miksi rekat seisovat siellä jonossa. Raskaan liikenteen pitäisi antaa mennä ohi omaa kaistaa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21328
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.03.2020 11:06 Kait sitä voi sekaantua tai olla sekaantumatta myös asioihin, joihin on jonkinlainen toimivaltuus. Joka tapauksessa Tasavallan Presidentillä ei ole, kun ei olla sodassa eikä kyse ole ulkopolitiikasta.
Taidan olla vähän tyhmä, mutta mitä lisävaltuuksia tarvittaisiin, jotta presidentti voisi ehdottaa pääministerille hallituksen neuvonantoelinta poikkeuksellisissa kriisiolosuhteissa?

Minä voisin ehdottaa ihan samaa ja jos joku kyselee valtuuksia, niin vetäköön käteen.
Vastaa Viestiin