Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 06.04.2020 9:55
James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2020 9:28Kyllä se varmaankin pääsee saneeraukseen. Mutta silti. Saneerausmenettely on mielestäni kilpailijoita kohtaan aina epäreilu, vaikka yksittäisen yrityksen kannalta onkin hyvä.
Saneeraus osuu lähinnä velkojiin, en mäe miten se kilpailijoille (onko niitä enää) on erityisen kehno asia.
Saneeraus yleensä epäonnistuu. En tiedä osallistuuko Suomessa valtio mitenkään noihin talkoisiin? Toivottavasti ei.

Tyypillisesti saneerauksessa joku laittaa lisää rahaa firmaan oletuksella, että firmalta joskus saa jotain takaisin. Firman omistajat ja ylin johto taas tietää firman epäonnistuneen valitulla tiellä, jolloin saneerauksen mahdollistamalla lisäajalla on taipumus ottaa kovia riskejä. Tuossahan on motiivina se, että firma olisi joka tapauksessa ollut konkassa, joten sillä lisärahoituksella voi laittaa lottokupongin vetämään ja toivoa sen kuittaavan velat ja vielä tuovan voita leivälle.

Stockan tapauksessa kyse voi tietysti olla myös lyhytaikaiseksi nähdystä kassakriisistä. Tuolloin luulisi vaan lainarahan olevan parempi vaihtoehto kuin saneerauksen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 06.04.2020 9:55
James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2020 9:28Kyllä se varmaankin pääsee saneeraukseen. Mutta silti. Saneerausmenettely on mielestäni kilpailijoita kohtaan aina epäreilu, vaikka yksittäisen yrityksen kannalta onkin hyvä.
Saneeraus osuu lähinnä velkojiin, en mäe miten se kilpailijoille (onko niitä enää) on erityisen kehno asia.
No onhan se epistä, että kilpailija saa velat anteeksi. Jos sulla on kioski A ja Penalla kioski B vierekkäin ja molemmilla velkaa ja Pena saa velat anteeksi, kyllähän sua watuttaa?
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 06.04.2020 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.04.2020 10:25
Tyypillisesti saneerauksessa joku laittaa lisää rahaa firmaan oletuksella, että firmalta joskus saa jotain takaisin.
Nyt puhutaan tuomioistuimen myöntämästä velkasaneerauksesta. Eikö siinä lähinnä leikata velkoja?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.04.2020 10:16 Näen kuitenkin ihan käsittämättömänä sen, että minua pidetään ennakkoluuloisena jonkun taviksen toimesta.
Ensinnäkin, olemme kaikki taviksia tavisten maailmassa.

Toisekseen, mielestäni kirjoituksesi ovat usein raskasta luettavaa. Ylipäätään tapasi keskustella on raskas. Vaikutat rasistiselta, välillä kusipäiseltä, ahdasmieliseltä ja ennakkoluuloiselta. Se, että maanisesti postaat jotain omia listojasi milloin mistäkin, perustellen asiat "rationaalisesti" ja "aukottoman loogisesti", ei vakuuta valistunutta ja sivistynyttä kanssalukijaa. Olet varmasti omassa sosiaalisessa kuplassasi, omassa elämässäsi, jonkinlainen karismaattinen tyyppi, jota kuunnellaan. Tällä palstalla on onnneksi muunlaisiakin kirjoittajia.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2020 10:40No onhan se epistä, että kilpailija saa velat anteeksi. Jos sulla on kioski A ja Penalla kioski B vierekkäin ja molemmilla velkaa ja Pena saa velat anteeksi, kyllähän sua watuttaa?
Ei minua watuta. Kioski A voi yhtä lailla hakea velkasaneeraukseen. Kioski A voi myös olla velaton ja kestää kriisiä siksi paremmin. Velkasaneeraus on siksi työkaluna, että joskus tilanne ei vain vaadi konkkaa. Velkoja ei myöskään saa anteeksi, vaan niitä ja korkoja leikataan velkojien kanssa yhteistuumin. Ei ne velat savuna ilmaan katoa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2020 9:28
urpiainen kirjoitti: 06.04.2020 9:22
James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2020 9:17 Stockmann pyörähti :(
Oho. Stockan talous-sosiaalihistoriallinen merkitys on aika suuri, kuten myös rooli ihan Helsingin identiteetissä.
Kyllä se varmaankin pääsee saneeraukseen. Mutta silti.
Nimenomaan silti. Stocka on pääkaupungin suomenruotsalaisen porvariston hillityn charmin linnake. Ei se saa edes horjua, tai maailma on liian epävakaa. Se, että Herkusta tuli joku ihme kepumarket oli jo liikaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 06.04.2020 10:54
James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2020 10:40No onhan se epistä, että kilpailija saa velat anteeksi. Jos sulla on kioski A ja Penalla kioski B vierekkäin ja molemmilla velkaa ja Pena saa velat anteeksi, kyllähän sua watuttaa?
Ei minua watuta. Kioski A voi yhtä lailla hakea velkasaneeraukseen. Kioski A voi myös olla velaton ja kestää kriisiä siksi paremmin. Velkasaneeraus on siksi työkaluna, että joskus tilanne ei vain vaadi konkkaa. Velkoja ei myöskään saa anteeksi, vaan niitä ja korkoja leikataan velkojien kanssa yhteistuumin. Ei ne velat savuna ilmaan katoa.
Ok. Toki kokonaisetu puoltaa velkasaneerausta, tuskin sitä muutoin olisi kehitetty. Itse voisin kuvitella, että jos Pena olisi ostanut kioskiinsa velkarahalla hienon marmoritiskin ja valomainoksen mun kituuttaessa tulorahoitoituksella ja sitten Penan veloista leikattaisiin puolet pois, mutta marmoritiski ja valomainos jäisivät, mua jos ei watuttaisi niin saattaisi harmittaa kuitenkin!

Sä puhut siis yhteiskunnan kokonaisedusta, joka on eri juttu.. kilpailijalle olisi uskoakseni aina parempi, jos kilpailija meni konkkaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 06.04.2020 11:28
James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2020 9:28
urpiainen kirjoitti: 06.04.2020 9:22
Oho. Stockan talous-sosiaalihistoriallinen merkitys on aika suuri, kuten myös rooli ihan Helsingin identiteetissä.
Kyllä se varmaankin pääsee saneeraukseen. Mutta silti.
Nimenomaan silti. Stocka on pääkaupungin suomenruotsalaisen porvariston hillityn charmin linnake. Ei se saa edes horjua, tai maailma on liian epävakaa. Se, että Herkusta tuli joku ihme kepumarket oli jo liikaa.
Fanten villivadelmasmoothien jäädessä hyllyyn OMX indeksi kyykkää jyrkän veen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.04.2020 10:46
Toisekseen, mielestäni kirjoituksesi ovat usein raskasta luettavaa. Ylipäätään tapasi keskustella on raskas. Vaikutat rasistiselta, välillä kusipäiseltä, ahdasmieliseltä ja ennakkoluuloiselta.
Tiedän kirjoitusteni olevan raskaita. Osaan myös olla vittumainen keskustelija.

Mitä tekemistä noilla asioilla on ennakkoluulojen kanssa? Koska keskustelija ei miellytä, niin hänen täytyy olla väärässä?

Ahdasmielisyys on aika huikea arvio, koska kaikilla arvioilla olen siellä avoielisimmässä viidenneksessä. Meneeköhän sinulla taas asiat, eli faktat, ihan sekaisin? Minunhan ei tarvitse olla mitenkään sovinnollinen ollakseni avomielinen. Nuo ovat kaksi täysin erillistä luonteenpiirrettä. Avomieliset toki yleensä ovat sovinnollisia, mutta minä en ole.

Ennakkoluuloilla en nyt ihan ymmärrä mihin viittaat? Yleisesti sillä kai tarkoitetaan tilannetta, jossa joku ilman faktoihin perustuvaa odotusarvoa luo luulon tulevasta sen pohjalta miten jokin asia on ennen ollut? Mutta kun minä olen se, joka repii kaiken vanhan alas, eli en ole mitenkään vanhaa vaaliva konservatiivi. Vanhat asiat korvataan uusilla faktapohjaisilla jutuilla.

Rasismi on myös omituinen tulkinta. Osaatko yksilöidä jonkin näkemykseni, jossa minun mielestäni jotakuta yksilöä pitäisi kohdella ihonvärin tms. takia toisin silloin kun kyseinen henkilö on olemassa olevan tiedon perusteella odotusarvoltaan samanlainen kuin verrokki? Minua ei yksinkertaisesti kiinnosta paskaakaan kenenkään ihon väri tai kulttuuri tai tavat.

Kusipäisyyden allekirjoitan. En ole erityisen sovinnollinen, eikä minua kiinnosta kovin paljoa sinun tunteesi. Arvostan sinua ihmisenä enemmän periaatteesta kuin myötäelämisen kautta. Teen tämän kusipäisyyden suhteen mielikuvaharjoituksia, koska haluan oppia hiomaan käytöksestäni pois turhia kulmia. Onneksi olen henkisesti erittäin stabiili, eli oikeassa elämässä minulla nousee äärimmäisen heikosti kierrokset ja vaikutan hankalissa tilanteissa varsin rauhalliselta ja ystävälliseltä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

No niin, nyt on useampikin maakunta samoissa koronaluvuissa kuin uusimaa oli rajojen sulkemisesta päätettäessä: 30 tartuntaa / 100.000 asukasta. Suljetaanko Pirkanmaan ja Keski-Suomen rajat?
https://experience.arcgis.com/experienc ... e30b714f26
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.04.2020 12:31 No niin, nyt on useampikin maakunta samoissa koronaluvuissa kuin uusimaa oli rajojen sulkemisesta päätettäessä: 30 tartuntaa / 100.000 asukasta. Suljetaanko Pirkanmaan ja Keski-Suomen rajat?
https://experience.arcgis.com/experienc ... e30b714f26
Soininvaara on ainakin parissa yhteydessä arvellut, että Uudenmaan sulku oli turha: muissa maakunnissa oli jo niin paljon tartuntoja, että leviävät ihan samaa rataa ilman Uuttamaatakin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.04.2020 10:25
So Hard kirjoitti: 06.04.2020 9:55
James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2020 9:28Kyllä se varmaankin pääsee saneeraukseen. Mutta silti. Saneerausmenettely on mielestäni kilpailijoita kohtaan aina epäreilu, vaikka yksittäisen yrityksen kannalta onkin hyvä.
Saneeraus osuu lähinnä velkojiin, en mäe miten se kilpailijoille (onko niitä enää) on erityisen kehno asia.
Saneeraus yleensä epäonnistuu. En tiedä osallistuuko Suomessa valtio mitenkään noihin talkoisiin? Toivottavasti ei.
Hesen Heikki Salmelahan sanoi sen itsestäänselvyyden, että tässä tilanteessa tarvitaan paljon velkarahaa, mutta ei pidä yrittää pelastaaa valtion rahoilla yrityksiä, jotka olivat surkeassa tilanteessa jo silloin kun kriisi iski.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 06.04.2020 12:39 Soininvaara on ainakin parissa yhteydessä arvellut, että Uudenmaan sulku oli turha: muissa maakunnissa oli jo niin paljon tartuntoja, että leviävät ihan samaa rataa ilman Uuttamaatakin.
Just noin. Kauheella tohinalla raja kiinni ja käytännössä ei voitettu mitään.

Nyt alkaa uutisiin tihkua kommentteja, että talouden alasajo on ollut liian raju ja tartunnat ovat hidastuneet liikaa suhteessa kuviteltuun strategiaan. Suomi on kiinni. Kukaan ei kuole. Kauanko kestetään nitkuttaa puukkoa omassa mahassa?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 06.04.2020 12:51 Hesen Heikki Salmelahan sanoi sen itsestäänselvyyden, että tässä tilanteessa tarvitaan paljon velkarahaa, mutta ei pidä yrittää pelastaaa valtion rahoilla yrityksiä, jotka olivat surkeassa tilanteessa jo silloin kun kriisi iski.
Viittasi varmaan huonoa tulosta pitkään näyttäneeseen McDonalds Finland Oy:hyn.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suomi pohtii koronatartuntojen jäljitystä matkapuhelimella? Eihän tässä ole mennytkään kuin kohta kuukausi kriisin "valkenemisesta".
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mini ... 8a33b599c8

Se kaivattu strategia on sitä, että toimenpiteisiin ryhdytään tavoitteellisesti ennen kuin paskat on housuissa.

Mitäs veikkaatte, kauanko kestää saada appsi tulille? Paljonko olisi säästetty, jos se olisi ollut käytössä jo 2 viikkoa ja näin kovia talouden tuhoamistoimia ei olisi tarvinnut tehdä?
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.04.2020 9:16 Talouspuolella maat tulevat ponnahtamaan takaisin hyvin eri tavoin. Jäykkien rakenteiden maissa, kuten Suomessa, taantuma voi jäädä pitkäksi ja vaikeaksi. Ikärakenteeltaan nuoriin ja nopeasti kasvaviin talouksiin tämä vaikuttaa vain väliaikeisesti, mutta maailmankaupan tahmaantuminen voi näille maille olla isompi juttu. Heikosti organisoituneille vanhan ikärakenteen maille tämä voi olla ihan merkittävä kasvuboosti. Esim. itä-euroopasta löytyy paljon maita, joissa on paljon lähellä elämänsä loppua olevaa jengiä. Bulgariassa 18% jengistä on jäljellä alle 15 elinvuotta.
Tässä on aika paljon muitakin muuttujia kuin valtion ikärakenne. Ainakaan tässä ensimmäisessä aallossa ei ole olettavissa, että se muuttuisi mitenkään merkittävästi. Samalla kuolee työikäistä väestöä melkein samalla prosentilla kuin normaalitilanteessakin, ehkä painottuen tiettyihin ammatiryhmiin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.04.2020 14:33 Suomi pohtii koronatartuntojen jäljitystä matkapuhelimella? Eihän tässä ole mennytkään kuin kohta kuukausi kriisin "valkenemisesta".
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mini ... 8a33b599c8

Se kaivattu strategia on sitä, että toimenpiteisiin ryhdytään tavoitteellisesti ennen kuin paskat on housuissa.

Mitäs veikkaatte, kauanko kestää saada appsi tulille? Paljonko olisi säästetty, jos se olisi ollut käytössä jo 2 viikkoa ja näin kovia talouden tuhoamistoimia ei olisi tarvinnut tehdä?
Noh.. tuo hybridistrategia vaatii, että ensin on nähty, että virus saadaan hallintaan lukituksella. Eli jos em. lukitus ei olisi toiminut, ei olisi ollut mieltä yrittää mitään kännykkäjälkityksiä, jos 70% saisi taudin joka tapauksessa. Eli first things first. Ei tietenkään mikään olisi estänyt plan B:nä koodaamasta jo, mutta ensin lukitus ja sitten hölläys kännyjäljityksen kera.

Nyt mun strategiani on; appsi koodattava eilen, appsi jokaiselle, jos vaatii lakimuutoksia, ne tehtävä välittömästi. Kun gaydar asennettuna (lähes) kaikille, aloitetaan asteittainen rajoitusten purku.

Sitten kun löydetään tartunnan saanut, appsista etsitään kaikki lähikontaktit, ne karanteeniin ja testaukseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Ruotsissa 76 uutta kolmeseiskaa. "Segern är vår!"
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2020 14:55 Sitten kun löydetään tartunnan saanut, appsista etsitään kaikki lähikontaktit, ne karanteeniin ja testaukseen.
Muuten hyvä, mutta kun meillä ei ole sitä testauskapasiteettia, koska kukaan ei ole tehnyt päätöstä testauskapasiteetin nostosta. Ei niitä biosafety level 2 labroja hetkessä pystytetä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.04.2020 15:17 Ruotsissa 76 uutta kolmeseiskaa. "Segern är vår!"
Poliisislangilla kuollut?
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 06.04.2020 15:57
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.04.2020 15:17 Ruotsissa 76 uutta kolmeseiskaa. "Segern är vår!"
Poliisislangilla kuollut?
Juu. Mites muuten lääkäreillä, "exitus"?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.04.2020 14:55
sivustahuutaja kirjoitti: 06.04.2020 14:33 Suomi pohtii koronatartuntojen jäljitystä matkapuhelimella? Eihän tässä ole mennytkään kuin kohta kuukausi kriisin "valkenemisesta".
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mini ... 8a33b599c8

Se kaivattu strategia on sitä, että toimenpiteisiin ryhdytään tavoitteellisesti ennen kuin paskat on housuissa.

Mitäs veikkaatte, kauanko kestää saada appsi tulille? Paljonko olisi säästetty, jos se olisi ollut käytössä jo 2 viikkoa ja näin kovia talouden tuhoamistoimia ei olisi tarvinnut tehdä?
Noh.. tuo hybridistrategia vaatii, että ensin on nähty, että virus saadaan hallintaan lukituksella. Eli jos em. lukitus ei olisi toiminut, ei olisi ollut mieltä yrittää mitään kännykkäjälkityksiä, jos 70% saisi taudin joka tapauksessa. Eli first things first. Ei tietenkään mikään olisi estänyt plan B:nä koodaamasta jo, mutta ensin lukitus ja sitten hölläys kännyjäljityksen kera.

Nyt mun strategiani on; appsi koodattava eilen, appsi jokaiselle, jos vaatii lakimuutoksia, ne tehtävä välittömästi. Kun gaydar asennettuna (lähes) kaikille, aloitetaan asteittainen rajoitusten purku.

Sitten kun löydetään tartunnan saanut, appsista etsitään kaikki lähikontaktit, ne karanteeniin ja testaukseen.
Joo. Mun ymmärtääkseni huipputeknologinen totalitaristinen kaupunkivaltio Singapore koetti jäljitystä ilman lukitusta. Mutta nyt siirtyvät tiukempaa sulkuun kuin Suomi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Singaporen väestötiheys on vähän toista kuin Suomen. 18,3/km2 vs 7450.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 06.04.2020 16:43 Singaporen väestötiheys on vähän toista kuin Suomen. 18,3/km2 vs 7450.
Joo, on siinä toki toi. Mut ajattelin tietysti Helsinkiä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 06.04.2020 20:36
So Hard kirjoitti: 06.04.2020 16:43 Singaporen väestötiheys on vähän toista kuin Suomen. 18,3/km2 vs 7450.
Joo, on siinä toki toi. Mut ajattelin tietysti Helsinkiä.
Helsingin väestöntiheys on 2 741.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin