Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/talous/art-2000006476391.html

Mä en voi ymmärtää, miten tämä voisi pidemmällä tähtäimellä toimia. Onhan se hetkellisesti ihan jeesch, että velat katoaa, mutta eikö tämä lopulta ole mahdoton tie? Hyperinflaatio? Anyone?

Aiemminhan lupasin, että kun helikopteriraha tulee, menen all in osakkeisiin...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14917
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2020 13:34 https://www.hs.fi/talous/art-2000006476391.html

Mä en voi ymmärtää, miten tämä voisi pidemmällä tähtäimellä toimia. Onhan se hetkellisesti ihan jeesch, että velat katoaa, mutta eikö tämä lopulta ole mahdoton tie? Hyperinflaatio? Anyone?

Aiemminhan lupasin, että kun helikopteriraha tulee, menen all in osakkeisiin...
Helikopterirahaa on liikkeellä. Inflaatio ei välttämättä ole huono asia ja vaikea nähdä että se nyt hyperpuolelle menee.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Juu. Mutta onhan tässä valtava slippery slope moraalikatoon. Kun kerran nähdään, että tuhlaus palkitaan velkojen anteeksi antamisella, on vaarana, että siitä tulee loputon suo..

Miksi enää maksamme veroja, kun EKP:n taikakone luo rahaa tyhjästä. Ja vielä oleellisempaa, miksi maksamme esim. Etelä-Eurooppaa enemmän veroja?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14917
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.04.2020 13:52 ^Juu. Mutta onhan tässä valtava slippery slope moraalikatoon. Kun kerran nähdään, että tuhlaus palkitaan velkojen anteeksi antamisella, on vaarana, että siitä tulee loputon suo..

Miksi enää maksamme veroja, kun EKP:n taikakone luo rahaa tyhjästä. Ja vielä oleellisempaa, miksi maksamme esim. Etelä-Eurooppaa enemmän veroja?
No ei ole. Lukemat on kuitenkin sellaisia että viimeksi 1930 ja 1939-45 on mitään tämmöistä ollut.
Universaali disclaimer.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja aasi »

https://english.kyodonews.net/news/2020 ... o-all.html

Helikopterirahaa kaavaillaan muuallakin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 16.04.2020 14:01 No ei ole. Lukemat on kuitenkin sellaisia että viimeksi 1930 ja 1939-45 on mitään tämmöistä ollut.
Nyt on tosiaan oikea hetki heittää sitä rahaa helikopterista.

Sakemannit tietty ovat innoissaan.

Davenkin kannattaa laittaa sormet ristiin, että selvitään pelkällä helikopterirahalla ja verojen nostolla. Jos muu ei auta, niin Euroopassa saatetaan seuraavaksi siirtyä rokottamaan omaisuutta. Pakeneminen on pian luultavasti myöhäistä, koska veikkaisin exit-veron tulevan pian.

Auta armias, jos populistit ja sosialistit löytävät toisensa. Tällä hetkellä onneksi ovat kai joka puolilla tukkanuottasilla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mun aivot eivät vain taivu siihen asentoon, että
rahan heittäminen helikopterista voisi ratkaista mitään ongelmaa luomatta vähintään yhtä suurta uutta ongelmaa.

Yleensä siinä vaiheessa, kun hallitsija on saanut briljantin idean huomaamalla, että hänellähän on painokone, jolla
hän voi painaa rahaa niin paljon kuin haluaa, valtakunnan loppu on ollut aika lähellä...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2020 8:30 Yleensä siinä vaiheessa, kun hallitsija on saanut briljantin idean huomaamalla, että hänellähän on painokone, jolla
hän voi painaa rahaa niin paljon kuin haluaa, valtakunnan loppu on ollut aika lähellä...
Timo, sinäkö se olet?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.04.2020 8:34
James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2020 8:30 Yleensä siinä vaiheessa, kun hallitsija on saanut briljantin idean huomaamalla, että hänellähän on painokone, jolla
hän voi painaa rahaa niin paljon kuin haluaa, valtakunnan loppu on ollut aika lähellä...
Timo, sinäkö se olet?
Sama lippalakki ei sovi appelsiinille ja keilapallolle!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tietysti, jos ajatellaan, miten esim. Suomi hoiti tilanteen toisen maailmansodan jälkeen

https://fi.wikipedia.org/wiki/Setelinvaihto

Niin toki mielummin helikopteriraha, kuin pakkolaina, jolle
maksataan alle inflaation oleva korko.

Mutta juuri eo. syystä olen sanonut, että käteinen saattaa olla hyvin riskialtis positio kohta. Jos tulee helikopteriraha, inflaatio vie käteisen. Jos tulee pakkolaina, valtio vie käteisen.

Jos varallisuus on arvopapereissa, niiden arvot ainakin seuraavat inflaatiota kohtuullisesti ja arvopapereita on poliittisesti hiukan vaikeampi pakko-ottaa kuin käteistä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.04.2020 9:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14917
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Käteinen on ollut jo pitkään kehno positio, samoin korkosijoitukset. Samoin osakkeet. Nyt myös asunnot. Kultakin on kupla.

Että siitä vaan vapaasti valitsemaan positiota!
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 17.04.2020 8:57 Käteinen on ollut jo pitkään kehno positio, samoin korkosijoitukset. Samoin osakkeet. Nyt myös asunnot. Kultakin on kupla.

Että siitä vaan vapaasti valitsemaan positiota!
Bitcoin!!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16675
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Katsokaa mallia menestyvistä liikemiehistä: Bentleyt ja Porschet.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 17.04.2020 9:24 Katsokaa mallia menestyvistä liikemiehistä: Bentleyt ja Porschet.
Ei oo varaa, kun ei ole todettu ulosotossa varattomaksi!11
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2020 8:49 Jos varallisuus on arvopapereissa, niiden arvot ainakin seuraavat inflaatiota kohtuullisesti ja arvopapereita on poliittisesti hiukan vaikeampi pakko-ottaa kuin käteistä.
Arvopaperit myös hajauttavat tehokkaasti. Jos omaisuus on kiinni suomalaisessa kiinteistössä, niin hintojen muutos ja kiinteistöveron korotus voivat purra pahasti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14917
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 17.04.2020 9:24 Katsokaa mallia menestyvistä liikemiehistä: Bentleyt ja Porschet.
En tiedä onko rahanpesu kovinkaan hyvä positio.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä odotan edelleen, että inflaatio tulis ja kuittais mun velat. Toki tän edellytys olis, että palkat lähtee laukkaamaan inflaation kanssa samaa tahtia ylöspäin :pliis:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16675
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 17.04.2020 9:53
urpiainen kirjoitti: 17.04.2020 9:24 Katsokaa mallia menestyvistä liikemiehistä: Bentleyt ja Porschet.
En tiedä onko rahanpesu kovinkaan hyvä positio.
Mitä on looting suomeksi? Jotain kaoottista ja mellakointiin taittuvaa yleistä ryöstelyä (anglo-amerikkalaisen ja suomalaisen elämänpiirin perustavanlaatuiset erot näkyvät varmaan esimerkiksi siinä, että englanniksi ei oikein ole suoraa vastinetta sanalle "ehjä" ja suomeksi siis sanalle "looting")? Mut siis joka tapauksessa, kun poikkeusoloja on eletty kohta kuukausi, niin missä viipyy yleinen kaaos, ryöstely ja paniikki? Mä olen nähnyt leffoista, että se kuuluu asiaan! Rahanpesun lisäksi suosittelen oman talouden tukemiseksi siis isojen taulutelevisoiden ja valtavien mankkojen varastamista näyteikkunoista lyömällä ensin lasi sisään fillaritelineellä. Vai onko niin, että kun Suomi on espoolaistunut yhdeksi isoksi amerikkalaiseksi sinikaulustyöntekijöiden automarketlandiaksi, tällaisia perinteisiä näyteikkunoita ei oikein edes ole?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14917
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 17.04.2020 10:32
So Hard kirjoitti: 17.04.2020 9:53
urpiainen kirjoitti: 17.04.2020 9:24 Katsokaa mallia menestyvistä liikemiehistä: Bentleyt ja Porschet.
En tiedä onko rahanpesu kovinkaan hyvä positio.
Mitä on looting suomeksi? Jotain kaoottista ja mellakointiin taittuvaa yleistä ryöstelyä (anglo-amerikkalaisen ja suomalaisen elämänpiirin perustavanlaatuiset erot näkyvät varmaan esimerkiksi siinä, että englanniksi ei oikein ole suoraa vastinetta sanalle "ehjä" ja suomeksi siis sanalle "looting")? Mut siis joka tapauksessa, kun poikkeusoloja on eletty kohta kuukausi, niin missä viipyy yleinen kaaos, ryöstely ja paniikki? Mä olen nähnyt leffoista, että se kuuluu asiaan! Rahanpesun lisäksi suosittelen oman talouden tukemiseksi siis isojen taulutelevisoiden ja valtavien mankkojen varastamista näyteikkunoista lyömällä ensin lasi sisään fillaritelineellä. Vai onko niin, että kun Suomi on espoolaistunut yhdeksi isoksi amerikkalaiseksi sinikaulustyöntekijöiden automarketlandiaksi, tällaisia perinteisiä näyteikkunoita ei oikein edes ole?
Loottaus on aika vaikeaa, kun on kotona! Kuka omaa taulutelsua jaksaa kilauttaa?
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16675
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 08.04.2020 8:19
nokkaelain kirjoitti: 07.04.2020 17:59
urpiainen kirjoitti: 07.04.2020 11:45 Näin jossain sosiaalisessa mediassa viittauksen Niikon fb-sivuille, jossa jakaa näitä hörhöilyjä. Tarkkaan ottaen kyllä sanoo, ettei osaa ottaa kantaa 5g-asiaan, mutta suosittelee kuitenkin käyttöönoton siirtämistä Suomessa tai jotain. Ja siis jakaa tätä kamaa. Jos ei ollut fake news.
Kävin siellä katsomassa. Niikko ei sinänsä ota kantaa 5g-hörhöilyyn, mutta ei rautalangasta vääntämälläkään halunnut ymmärtää, että on typerää jakaa foliohattuvideota, kun kerran siinä on muutakin. Yksi ex-kitinäläinen kommentoi siellä asiaa tyhjentävästi.
En ota kantaa siihen, ovatko 5G verkot laskeneen libidoni taustalla, mutta jotkut niin väittävät!
Ilmeisesti PS-porukoissa ollaan jo aika korkealla kiertoradalla: https://seura.fi/tolkun-henkilo/tallais ... -ryhmassa/
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Toisaalta kommentaattori ”tolkun henkilö” on itsekin faktakriitikko kirjoittaessaan ” Kuinka moni jäsenistä on oikea ihminen? ” Mitä ne ei-ihmiskommentaattorit ovat?!

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

”Sanna Marin kertoo henkisestä jaksamisesta, mukana myös Sauli Niinistö

Pääministeri Sanna Marin (sd) puhuu perjantain tiedotustilaisuudessa kello 14 henkisestä kriisinkestävyydestä. Tilaisuuteen osallistuu videoyhteyden välityksellä myös tasavallan presidentti Sauli Niinistö.”

Olenko per(su)us negatiivinen, kun ensimmäinen ajatus on ”VMP”, enkä nyt tarkoita Varamiespalvelua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16675
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ En tiedä, minkälainen tuolla reaktiolla olet, mutta mä olen samanlainen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 17.04.2020 13:37 ^ En tiedä, minkälainen tuolla reaktiolla olet, mutta mä olen samanlainen.
Hyi helvetti teitä ja kaltaisianne. Mieleeni hiipii kuitenkin nostalginen ajatus yläasteen tupakkapaikasta - kusipäistä touhua mutta parhaat jutut, sinne oli vaan päästävä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 17.04.2020 13:37 ^ En tiedä, minkälainen tuolla reaktiolla olet, mutta mä olen samanlainen.
En ole puolesta enkä vastaan vaan pikemminkin päinvastoin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin