Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.04.2020 15:01
urpiainen kirjoitti: 17.04.2020 13:37 ^ En tiedä, minkälainen tuolla reaktiolla olet, mutta mä olen samanlainen.
Hyi helvetti teitä ja kaltaisianne. Mieleeni hiipii kuitenkin nostalginen ajatus yläasteen tupakkapaikasta - kusipäistä touhua mutta parhaat jutut, sinne oli vaan päästävä.
En halua kuulua porukkaan, joka hyväksyy kaltaisiani jäseniä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yksi hauskoja piirteitä saanut seikka kuolinlukujen ilmoittamisesta on selittelyt, miksi siellä tai tuolla on niin korkeat luvut. Isänmaallisena miehenä Sauli voisi tarpeen tullen väläyttää, että Suomen luvussa on myös varmuuden vuoksi talvisodassa kaatuneet.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.04.2020 15:01
urpiainen kirjoitti: 17.04.2020 13:37 ^ En tiedä, minkälainen tuolla reaktiolla olet, mutta mä olen samanlainen.
Hyi helvetti teitä ja kaltaisianne.
Mun ja Daven stalkkaama twitteristi linkkasi tähän tematiikkaan tällaista: http://cheatingu.com/uutissirkus/?p=3385
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 17.04.2020 13:37 ^ En tiedä, minkälainen tuolla reaktiolla olet, mutta mä olen samanlainen.
Ainoastaan humanistihömppään uskovat eivät reagoi VMP.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Miltäs maistuu Italian ja Espanjan elättäminen?
https://www.talouselama.fi/uutiset/euro ... f62b919552

Korona ei koske Suomea....
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nyt kun Urpsu viimein sai tuon Janne Saarikiven tuotua mun havaintoavaruuteen, niin huomaan, että hänhän on joka paikassa. Nytkin Ylen aamutv:n uusinnassa on korona-asiantuntijana.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.04.2020 15:44 Miltäs maistuu Italian ja Espanjan elättäminen?
Ampukaa Komissaarit, Nuo Hullut Koirat!
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 17.04.2020 15:44 Miltäs maistuu Italian ja Espanjan elättäminen?
https://www.talouselama.fi/uutiset/euro ... f62b919552

Korona ei koske Suomea....
” Italian nykyinen velkataakka periytyy jo 1970–1980-luvuilta, ja nyt maan uuden velan tarve on 500 miljardista aina tuhanteen miljardiin. Summat ovat suuria”

Tuhat miljardia sinne tai tänne, kuka niitä laskee..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2020 16:07
Tuhat miljardia sinne tai tänne, kuka niitä laskee..
Saatanan WHO saa maksaa!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2020 15:50 Nyt kun Urpsu viimein sai tuon Janne Saarikiven tuotua mun havaintoavaruuteen, niin huomaan, että hänhän on joka paikassa. Nytkin Ylen aamutv:n uusinnassa on korona-asiantuntijana.
Suomalais-ugrilainen kielentutkimus pätevöittää!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eräänlaista frenologiaa, mutta kielestä?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2020 16:07” Italian nykyinen velkataakka periytyy jo 1970–1980-luvuilta, ja nyt maan uuden velan tarve on 500 miljardista aina tuhanteen miljardiin. Summat ovat suuria”
Nyt kun olen kuitenkin vain pyhän yksinkertainen insinööri ja en talousopista ymmärrä edes laskujen maksun verran, niin selittäkää yksinkertaiselle, että kenelle nämä kaikki valtiot ovat velkaa? Kuka sitä rahaa lainaa?
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Miksi Italialle ei lainattaisi rahaa, jos Italia maksaa korot ja aikanaan myös lainan takaisin? Luultavasti nuo tekstissä viitatut vanhat lainat on jo maksettu pois ottamalla uutta lainaa.

Kreikan kriisi laukesi sen takia, että vaikka Kreikka oli eurossa, eivät markkinat enää uskoneet Kreikan selviävän veloistaan. Kreikka ei siis saanut uutta velkaa vanhojen maksuun ja velkamäärän lisäämiseen, jolloin alkoi näyttää siltä, että Kreikka joutuu jättämään vanhoja velkojaan maksamatta. Nyt Italia ja Espanja ovat pian samassa tilanteessa. Samoin Portugali ja Ranska.

Yhteisvastuuta huudeltaessa pitää muistaa, että me euroalueen veronmaksajat olemme se euroalueen yhteisvastuu. Meidän ja meidän lapsiemme selkänahasta revitään tuo raha. Jos Ranskaa myöten todella suuret maat huutavat yhteisvastuuta, niin ainoa merkittävä yhteisvastuun kantaja on Saksa. Suomikin joutuu näillä korona-luvuilla maksumieheksi, mutta meidän 5 miljoonan kansalla ei ole mitään merkitystä maksajana, kun saamapuolella ovat Italia, Espanja ja Ranska.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

HUSin ylilääkäri myöntää Ylellä: Hyvin mahdollista, että rajoitusten kanssa kituva Suomi päätyy kuitenkin Ruotsin kuolleisuuteen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006479138.html

Eh? Tehtiin harakiri varmuuden vuoksi, mutta mummo kuolee silti?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.04.2020 13:52 Eh? Tehtiin harakiri varmuuden vuoksi, mutta mummo kuolee silti?
No eipä oikeastaan ollut vaihtoehtoa. Mahdoton ajatus, että vappusatanen-puolue olisi todennut kaikenlaiset karanteenit ja rajoitukset törkeäksi evoluution halveksunnaksi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei se noin yksinkertaista ole. Helikopterirahaa eivät maksa valtiot vaan ne joilla on valuuttaa jonka arvo laskee.
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.04.2020 13:52 HUSin ylilääkäri myöntää Ylellä: Hyvin mahdollista, että rajoitusten kanssa kituva Suomi päätyy kuitenkin Ruotsin kuolleisuuteen
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006479138.html

Eh? Tehtiin harakiri varmuuden vuoksi, mutta mummo kuolee silti?
Kaiken aikaa päätöksiä tehdään vajain tiedoin. Minusta on parempi toimia varmuuden vuoksi kuin jättää toimimatta.

Niin kauan kun pelataan vajain tiedoin, ei voi tietää mikä on oikea ratkaisu. Elinkeinoelämä kituisi siitä huolimatta ovatko baarit auki. Työnantajan pitää järjestää työturvallinen ympäristö kaikissa oloissa, joten muu ei edes olisi pidemmän päälle mahdollista.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Viikonlopun aina soudin ja huopasin, pitäisikö itsekin hakea ilmaista rahaa, kun sitä muovikasseilla jaetaan. Päädyin kuitenkin siihen, että en kehtaa.

Dear eki, mikä mua vaivaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Diddley Bow kirjoitti: 18.04.2020 13:20
James Potkukelkka kirjoitti: 17.04.2020 16:07” Italian nykyinen velkataakka periytyy jo 1970–1980-luvuilta, ja nyt maan uuden velan tarve on 500 miljardista aina tuhanteen miljardiin. Summat ovat suuria”
Nyt kun olen kuitenkin vain pyhän yksinkertainen insinööri ja en talousopista ymmärrä edes laskujen maksun verran, niin selittäkää yksinkertaiselle, että kenelle nämä kaikki valtiot ovat velkaa? Kuka sitä rahaa lainaa?
Varmaan esim. sulle ja mulle. Eli suurille institutionaalisille sijoittajille, joihin kuuluvat esim. suomalaiset työeläkevakuuttajat.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2020 8:58 Viikonlopun aina soudin ja huopasin, pitäisikö itsekin hakea ilmaista rahaa, kun sitä muovikasseilla jaetaan. Päädyin kuitenkin siihen, että en kehtaa.

Dear eki, mikä mua vaivaa?
Sovitaan, että annat minulle puolet rahoista, niin ei tunnu niin pahalta ruinata.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aateluus kyllä velvoittaisi ottamaan tyhmiltä rahat pois, mutta ei vaan kehtaa. Olen aika varmaa, että pystyisin sellaisen tarinan kirjoittamaan, että jotain irtoaisi.

Höpinää etälääketieteen kehittämisestä jne.

Tässä valitettavasti käy niin, että rahat ensijaisesti menevät niille, jotka ovat parhaita kirjoittamaan uskottavaa paskaa.

SK kiinnitti huomiota siihen, että erilaiset konsulttifirmat ovat yliedustettuina rahan saajina ja taas ravintolat aliedustettuina.

Mutta tietysti voi sanoa, että jos konsulttifirma ei uskottavasti pysty nyhtämään ilmaista rahaa valtiolta, ei ole pätevä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/talous/art-2000006480843.html

” Kymppitonnin saamiseen riittää, että pohtii ja valmistelee toiminnan kehittämistä.”

Oon kyllä kova mietiskelemään ja pohtimaan🤔

Tosiasiassa mä en tuota tukea kyllä saisi, vaikka kovasti pohtisinkin, koska pitää olla vähintään 5 työntekijää. Mutta ELY-keskusten tukia saisin varmaankin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Voin tulla palkkatöihin miettimään.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^^Onhan Attendollakin haamuhoitajia. Voin ehdottaa hyviä nimiä: Mahmud Mohamed Kuumemittari, Aziz Intubo Ventilo tai Sergei Tippa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin