Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21386
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Korona ei lisännyt kuolemia huhtikuussa
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006502431.htm

Suomen koronatoimet ovat siis olleet massiivisen kallis epäonnistuminen. Ihmishenki näyttää olevan hallitukselle mittaamattoman arvokas ja tätä laskua maksetaan seuraavat vuosikymmenet.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ ... d208a68394
Ministerin anteeksipyyntö. Vaikka T nukkuisi yönsä rauhassa, ainakin yksi muu vastuullinen ei.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 08.05.2020 16:08
sivustahuutaja kirjoitti: 08.05.2020 15:17
urpiainen kirjoitti: 08.05.2020 14:44 Saa nähdä, mä olen viime päivinä vähän ajatellut, että olisikohan kuitenkin Suomenkin kannattanut hakea tukahdutusta kesällä, ja sitten tehokasta testaa, jäljitä, eristä -linjaa syksyllä jengin palattua landelta
Testaa, jäljitä, eristä viittaa nimenomaan tukahduttamiseen? Ei meillä mitenkään riitä resurssit jäljitykseen, jos meillä on esim. 50.000 tautia kantavaa ja jonkun pitäisi jäljittää heidän kontaktinsa.
Onko Dave kaapannut sun tunnukset?
:?:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Testauksesta; teen lähetteen jokaiselle, jolla vähän nokka tuhisee. Ei vain ole enempää testattavia.

Testaukset menisivät firmojen piikkiin. Ei vain ole potilaita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Urpiainen kehotti kuuntelemaan Bildtiä;
https://yle.fi/uutiset/3-11344728
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 08.05.2020 15:54
Bluntly kirjoitti: 08.05.2020 15:27 Ainut numero, mikä merkitsee, on melkein 200k lomautettua.

Siis hesarin näkymässä.
Palvelualojen työllisyys ei nouse ennen kuin virus tukahdutetaan.
Voi siinä käydä niinkin, että ihmiset vain kyllästyvät koronaan.

Itse olin eilen salilla. Siellä oli melkein normaali su päivän pöhinä.

Tosin mamu:kantasuomalaiset suhde oli tavallista korkeampi.

Edit: nyt tuli mieleen, että naisia ei ollut yhtään.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 11.05.2020 9:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eiköhän tuosta lukittautumisesta luovuta kun pari aaltoa värjötelty sisällä ja aleta hankkimaan kunnolla laumasuojaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 11.05.2020 9:11 Eiköhän tuosta lukittautumisesta luovuta kun pari aaltoa värjötelty sisällä ja aleta hankkimaan kunnolla laumasuojaa.
Vaikka viranomainen ei mitään määräisi, niin itseä ei kyllä niin kauan kun on terveenä pysynyt esimerkiksi leffaan, teatteriin tai baariin meno. Maltan odotella rokotetta elinikäisen keuhkovaurion riskin välttämiseksi. Samoin meillä ei käy siivoojaa, jätän hieronnat väliin ja matkailu ei ole päällimmäisenä toivelistalla. Palvelualojen kysyntä palautuu vasta kun a) on tukadutettu tai b) rokote. Tosin tietyt palvelut, kuten yökerhot, menevät takuulla nurin koska tukahdutus ei kestä näitä petrimaljoja ja rokotetteeseen menee liian kauna. Samoin veikkaan että festarit ja ruotsinlaivat yms. on taputeltu kunnes rokote.

https://www.businessinsider.com/seoul-b ... ked-2020-5

On kyllä hienoa, ettei ole Night people groupin osakkeenomistaja!
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Itse palaan kaikkiin aktiviteetteihin, joita normaalisti harrastan, kun paikat aukeavat.

Lähinnä tarkoittaa ravintolassa ja kahvilassa syömistä ja matkustamista. Nolanin uusimman käyn katsomassa.

Salille siis olen jo palannut, siinä tosin laiskuus rajoittaa, mutta ei ole koronan syytä.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 11.05.2020 9:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9445
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 11.05.2020 9:16 Vaikka viranomainen ei mitään määräisi, niin itseä ei kyllä niin kauan kun on terveenä pysynyt esimerkiksi leffaan, teatteriin tai baariin meno. Maltan odotella rokotetta elinikäisen keuhkovaurion riskin välttämiseksi. Samoin meillä ei käy siivoojaa, jätän hieronnat väliin ja matkailu ei ole päällimmäisenä toivelistalla.
Mä en muutenkaan juuri käy baarissa, leffassa tai teatterissa, niin ei ole iso muutos normiin olla vielä vaikka vuosi tai kaksi boikotissa niiden suhteen. Siivooja on käynyt normaalisti neljän viikon välein. Matkailu on tällä hetkellä tauolla, kun kesän pitkä reissu peruuntui. Oletettavasti pysyttelen Suomessa ensi kesään asti.

Matkailun välttäminen on osittain taloudenhallintaa. Lomautusriskin takia täytyy kerätä vähän puskuria käyttötilille.

Ravintoloissa oletetavasti alan käymään heti kun ne on auki normaalisti. Nyt hakenut noutoruokaa useamman kerran viikossa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olisi kiva tietää mikä riski noin nelikymppisellä on saada tuo keuhkovaurio. Onhan se toki suurempi kuin kuolema, joita taitaa tällä hetkellä olla yksi 48-vuotias monisairas, mutta pienempi kuin muista syistä johtuva keuhkovaurio.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hyvä artikkeli Ruotsin ja Suomen eroista

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006503640.html

Mielenkiintoista, että Ruotsissa ministerin ohjaus jonkin yksittäisen asian suhteen on kielletty.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Korona- rajoituksia testataan kunnolla, kun kelit tästä vielä lämpenevät. Itse olen sen verran vapaa sielu, enkä siedä moraaliposeesausta, että voin myöntää terassille jo mieleni tekeväni ja sinne lämpimien ilmojen myötä suuntaavani heti kun rajoitukset sallivat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jotain hurrilandiasta:
dååd.jpg
dååd.jpg (40.02 KiB) Katsottu 1106 kertaa
ika.jpg
ika.jpg (18.77 KiB) Katsottu 1106 kertaa
https://experience.arcgis.com/experienc ... 87457ed9aa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti: 08.05.2020 13:16 Vihdoinkin järkevä kannanotto (epidemilogilta)

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mikkop ... Xcktb21064

Helvetin WHO-tunarit
No has.


https://www.pandemia.fi/faktantarkistus1/index.html
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

McJanne kirjoitti: 11.05.2020 20:27 Ootko kattonu miten päällikön näkönen jätkä? Pakko olla oikeassa.
Pelle Hermannin avioton lapsi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Koronassa vituttaa eniten pörssiromahdus.
Just kun kelasin, että minulla ei ole enää muuta toivoa näillä pakollisilla menoilla kuin myydä sijoitukseni loppuun... niin Varkauden Danske Bank on lopettanut eikä Hevonvittulassa sellaista edes ole. Aioin jättää ajan tilaamisen muuanne seuraavaan viikkoon ja sitten humps. Pörssineuvot menevät, että just nyt ei pidä myydä, mutta entäs jos on pakko?

Hyvänä puolena vain, että isännöitsijän fasistikonttori on suljettu, joten eivät tulleetkaan syynäämään vaikka uhkasivat. Kuitenkin kun rajoituksia nyt puretaan 14. Ja 30. päivä, niin olen pelko persiissä koska ryysivät sisään. Olen onnistunut tietrysti taas sotkemaan kuukaudessa. Amatöörisiivoojani taas on muuttamassa Kuopioon. Piti muistutella että minähän vippasin sille 50 egeä työtä vastaan. Lisäksi hän aina saa tyhjät karhutölkkini.

Hätäilassa yllätyksen tullessa pitää kai selittää että mulla on poskiontelontulehdis (Itsediagnotisoitu, ilmeinen) että sikäli olen riskiryhmää.

P.S Tietokoneenikin on lähes kanttuvei. Jäähdytän sitä jaisillä maitotölkeillä ja jäisellä oliiviöljypullolla.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Gat kirjoitti: 12.05.2020 9:11P.S Tietokoneenikin on lähes kanttuvei. Jäähdytän sitä jaisillä maitotölkeillä ja jäisellä oliiviöljypullolla.
Tähän olisi hyvin yksinkertainen ratkaisu. Toki liian vaikea.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Joko ne tavarat on vintillä?
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly:
Hyväkin idea kiitos. Vaan mistä vanaha immeinen moisen tietäisi?
Putsasin kyllä ilmanpoistoritilän (Josta vielä tulee kuumaa ilmaa jo ennen putsausta eikä tomua löytynyt sisältä) ) ja tuo ulkoinen jäähdytys.. Toiminta-aika on kasvanut niin alle kymmenestä minuutista jo pariin tuntiin. Käyttö USB-näppäimistöllä, joka minulla jo oli.

Läppärihän tämä.
Joten vaikka minulla on useita vanhojen pöytäkoneiden tuulettimia, joita olen itse asennellut, eivät ne läppäriin sovi..

Looginen vaihtoehto olisi siis uusi läppäri, mutta uskonatonta kyllä rahojen loppuminen pelottaa.

So Hard.
Tavarat ovat vintillä. Psaka kotinäneuvo, että muuttofirma kantamaan. Soittelin useimmille, eikä heiilä ole halua eikä työvoimaa sellaiseen keikkaan.

Mutta se sukupuolitautinen amatöörisiivoojani ja yksi vaihtuvista miehesitään kantoivat ne vinttiin.

Paska kyllä, jattivät osan kamasta ulkopuolelle ja niillä oli mun avain samaan aikaan kun vinttikomeroihin murtauduttiin! Eikä siihen kerrokseen edes pääse ilman kodin/talon avainta.

No, laupeuttaan se pariskunta" ei sentään laskuttanut mitään. Eikä multa liene pöllitty mitääån.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25656
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Et oo sitten edelleenkään sitä saikkua hakenut. Siltä saisit fyrkkaa helposti.

https://www.kela.fi/sairauspaivaraha-maara-yrittaja


https://www.yrittajat.fi/yrittajan-abc/ ... /yrittajan

Ei vaadi muuta kuin että lampsit terveyskeskukseen ja kerrot olevasi masennuksen takia työkyvytön. Kassakone alkaa laulaa hallelujaa muutaman päivän päästä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4291
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Gat kirjoitti: 12.05.2020 9:56 Läppärihän tämä.

Looginen vaihtoehto olisi siis uusi läppäri, mutta uskonatonta kyllä rahojen loppuminen pelottaa.
Jos tupakoit sisätiloissa niin tuuletin on jumissa tervatöhnästä. Ja imupuolihan noissa menee tukkoon, ei poistopuoli. Ruuvari käteen ja kansi auki.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23505
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aika kova tippuminen tehohoitopotilaiden määrässä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 12.05.2020 19:57 Aika kova tippuminen tehohoitopotilaiden määrässä.
Joo, vielä dramaattisempi on tartunnan saaneiden määrän tiputus muutaman päivän takaiseen. Tosin tuo teharitilasto on kaikista oleellisin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 12.05.2020 20:22
Bluntly kirjoitti: 12.05.2020 19:57 Aika kova tippuminen tehohoitopotilaiden määrässä.
Joo, vielä dramaattisempi on tartunnan saaneiden määrän tiputus muutaman päivän takaiseen. Tosin tuo teharitilasto on kaikista oleellisin.
Tartunnan saaneet on oleellisempi. Tehariluku kertoo enemmän minkä ikäiset ovat saaneet tartunnan.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin