Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mitäköhän tuo käytännössä tarkoittaa ruokakauppojen suhteen? Vartijat lapioi jengiä erilleen toisistaan makkaratiskillä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuinka usein olet salilla alle kahden metrin päässä toisesta?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 24.02.2021 12:21 Kuinka usein olet salilla alle kahden metrin päässä toisesta?
Daah, joka kerta löydän itseni varmistamasta hottiksien tsiksien penkkisarjaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 24.02.2021 12:19 Mitäköhän tuo käytännössä tarkoittaa ruokakauppojen suhteen? Vartijat lapioi jengiä erilleen toisistaan makkaratiskillä?
Ja kauppias heittelee lihatiskin takaa fileillä ohimoon.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 24.02.2021 12:21 Kuinka usein olet salilla alle kahden metrin päässä toisesta?
Uutinen päivittynyt. Aluksi siitä sai käsityksen, että vain 10
kerrallaan sisään.

” Oikaisu keskiviikkona kello 12.27: Uudenmaan uusi rajoitus ei kiellä 10 ihmisen läsnäoloa samassa tilassa, vaan 10 hengen tiloissa on pystyttävä pitämään kahden metrin turvaväli.”
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vanhanliiton pohjeliike aasinousu jää nyt tekemättä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.02.2021 12:31Vanhanliiton pohjeliike aasinousu jää nyt tekemättä.
Onneksi on laite siihen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 24.02.2021 12:33
James Potkukelkka kirjoitti: 24.02.2021 12:31Vanhanliiton pohjeliike aasinousu jää nyt tekemättä.
Onneksi on laite siihen.
Ei oo sama kuin aito Marco Bjurström!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nyt se nähdään, mihin kaikkeen hallitus on tässä lähes vuoden aikana saanut varauduttua. Kaiken varautumisen jälkeen homman pitäisi kai nyt mennä sujuvasti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mua häiritsi hallituksen tiedotustilaisuudessa se, että Marin omi Suomen koronaonnistumisen tähän saakka hallituksen oikea-aikaisilla ja oikeilla toimilla. Härskisti ja kansalaisia aliarvioiden siis jätti mainitsematta suurimmat syyt eli harvaan asutetun maan, syrjäisen sijaintimme (ja mamujen vähäisen osuuden).
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.02.2021 10:38 Mua häiritsi hallituksen tiedotustilaisuudessa se, että Marin omi Suomen koronaonnistumisen tähän saakka hallituksen oikea-aikaisilla ja oikeilla toimilla. Härskisti ja kansalaisia aliarvioiden siis jätti mainitsematta suurimmat syyt eli harvaan asutetun maan, syrjäisen sijaintimme (ja mamujen vähäisen osuuden).
Ja nimenomaan kansalaisia aliarvioiden sen, että suurin osa yrityksistä ja aikuisväestöstä toimii vastuullisesti.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Marin nyt keskittyy muutenkin vain oman henkilökultin rakentamiseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^Just noin. Kannattaisi jakaa kiitosta oikein toimiville ja kertoa selvästi, miten hallitus aikoo puuttua niihin jäljelle jääviin leviämismekanismeihin. "Yksi mokaa, kaikki punnertaa" on vähän paska viesti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen yllättynyt siitä, miten kova lobbausvoima ravintoloilla
on. Poikkeustilahan julistetaan sen takia, että ravintoloiden sulkua ei pystytty kirjoittamaan uusimpaankaan tartuntatautilakiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.02.2021 10:50 Olen yllättynyt siitä, miten kova lobbausvoima ravintoloilla
on. Poikkeustilahan julistetaan sen takia, että ravintoloiden sulkua ei pystytty kirjoittamaan uusimpaankaan tartuntatautilakiin.
Ravintola-ala on suuri pienipalkkaisten työllistäjä ja pienyrittäjien asema vetoaa myös Kepuun ja RKP:hen. Ei se yllättävää ole. Yllättävää on se, ettei hallitus ole saanut kunnollista lainsäädäntöä aikaan yli vuodessa. Se on kauhea epäonnistuminen. Nyt tässä taas tehdään päätöksiä ja sitten puhallellaan muniin pari viikkoa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onko joku siis sitä mieltä, että joku laki tarvitaan, kun kerran yliänkyräkin on toista mieltä?

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-200000 ... bbd6cd8a0e

” HALLITUS on valmis toteamaan, että Suomessa vallitsevat koronaepidemian vuoksi poikkeusolot, pääministeri Sanna Marin (sd) kertoi tiedotustilaisuudessa torstaina.
Marinin mukaan hän on keskustellut asiasta presidentti Sauli Niinistön kanssa. Poikkeusolot todetaan yhteistoiminnassa presidentin kanssa.

—-

Hallitus ei kuitenkaan ota käyttöön valmiuslakia, oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (r) korosti.”

Nyt menee hämmästyksen sormi kummastuksen suuhun. Vai onko se niin, että poikkeusolojen toteaminen on edellytys valmiuslain käyttöönotolle, mutta ei sama asia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei mitäään hajua, mutta jos nyt Scheininia oikein tulkitsen, niin hallitus on vatuloinut turhaan koko ajan. Hommia pystyy ilmeisesti rajoittamaan paljonkin, kunhan eduskunta toteaa poikkeusolot. Hallituksella on enemmistö ja oppositiossa on sielläkin aika hyvä kannatus koronatoimille. Vastuunkantoa tässä tunnutaan pelkäävän.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vuosi pandemiaa takana. Lainsäädäntö olisi pitänyt ruuvata kuntoon jo keväällä. Hallitus on abouts ainoa, joka ei ole hoitanut hommansa. Yritykset on siirtynyt etään, suomalaiset aikuiset käyttävät maskia ja juuri kukaan ei reissaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.02.2021 11:15 https://www.hs.fi/politiikka/art-200000 ... bbd6cd8a0e

” HALLITUS on valmis toteamaan, että Suomessa vallitsevat koronaepidemian vuoksi poikkeusolot, pääministeri Sanna Marin (sd) kertoi tiedotustilaisuudessa torstaina.
Marinin mukaan hän on keskustellut asiasta presidentti Sauli Niinistön kanssa. Poikkeusolot todetaan yhteistoiminnassa presidentin kanssa.

—-

Hallitus ei kuitenkaan ota käyttöön valmiuslakia, oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (r) korosti.”

Nyt menee hämmästyksen sormi kummastuksen suuhun. Vai onko se niin, että poikkeusolojen toteaminen on edellytys valmiuslain käyttöönotolle, mutta ei sama asia.
Kyse on ilmeisesti perustuslain 23 pykälästä

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/ ... 0731#L2P23
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ccine.html

Rokotteet tehoavat erinomaisen hyvin. Kyllä tämä tästä helpottaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jokainen, joka jätti kuntosalit ja kauppareissut väliin, pelasti ihmishenkiä. Hyvä!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.02.2021 11:52
James Potkukelkka kirjoitti: 25.02.2021 11:15 https://www.hs.fi/politiikka/art-200000 ... bbd6cd8a0e

” HALLITUS on valmis toteamaan, että Suomessa vallitsevat koronaepidemian vuoksi poikkeusolot, pääministeri Sanna Marin (sd) kertoi tiedotustilaisuudessa torstaina.
Marinin mukaan hän on keskustellut asiasta presidentti Sauli Niinistön kanssa. Poikkeusolot todetaan yhteistoiminnassa presidentin kanssa.

—-

Hallitus ei kuitenkaan ota käyttöön valmiuslakia, oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (r) korosti.”

Nyt menee hämmästyksen sormi kummastuksen suuhun. Vai onko se niin, että poikkeusolojen toteaminen on edellytys valmiuslain käyttöönotolle, mutta ei sama asia.
Kyse on ilmeisesti perustuslain 23 pykälästä

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/ ... 0731#L2P23
Eilen olin kovasti murheissani ja tunsin itseni tyhmäksi, kun en tajunnut, mikä on poikkeustilan ja valmiuslain ero. Nyt helpottaa, koska asia näyttää olevan epäselvä muillekin
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007828372.html


Miksi hallitus sitten vetoaa perustuslain pykälän asemesta valmiuslaissa määriteltyihin poikkeusoloihin? Scheininin mukaan mahdollinen syy voi olla siinä, että lait on kirjoitettu sekavasti. Käsite ”poikkeus” esiintyy lakitekstissä kaikkiaan kolmessa eri merkityksessä, mikä voinut johtaa hallitusta harhaan.

– Poikkeuksen käsitteelle on yksi merkitys perustuslain pykälässä 23, toinen pykälässä 73 ja kolmas merkitys löytyy valmiuslaista. Viisaskin menee vipuun näissä, Scheinin selittää.


Eli Scheinin tulkinta on ehkä, että hallitus ei itsekään tiedä mitä se tarkoittaa sanoessaan, että todetaan poikkeusolot, mutta ei oteta käyttöön valmiuslakia.

Vaara ohi! En ole sen enempää pihalla kuin hallituskaan!

Harmittaa, että toimittajat eivät kysyneet tiedotustilaisuudessa mitään tästä sotkusta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin