Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 06.05.2021 11:20 Paljon uutisoidaan paluusta normaaliin. Suomessa yhteiskunta ja elämänmeno olisi jo loppukesällä normaalia, lehdet uutisoivat. Mä kyllä vierastan tätä aika paljon. Miten matkailu tänne/täältä pois voisi olla normaalia, kun virus jyllää maailmalla vielä pitkään? Ei Suomi ole ylipäätään mikään suljettu saari, jonne rajoitusten poistuttua ei pääsisi virusta ulkopuolelta. Pitäisi varmaankin ensin määritellä, mikä on normaali...
Jos jotain brasilian matkailua rajoitetaan, niin eipä juuri kenenkään suomalaisen elämään vaikuta. Lintsin aukeaminen on paljon isompi juttu.

Vuonna 2023 meillä on jo rajakontrolli kunnossa, joten maailmalla jylläävästä viruksesta ei tarvitse huolehtia.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Noh, mä en näe paluuta vanhaan normaaliin enää koskaan mahdollisena. :roll: Uudenlainen normaali kyllä on tulossa parin vuoden sisään, mutta eiköhän täysin vapaan kulkemisen aikakausi maasta toiseen ole jo takana tämän viruksen myötä. Joka on ehkä ihan hyväkin asia, jos asiaa tarkastelee sekä sairauspandemioiden ehkäisyn sekä holtittoman huvimatkustelun ympäristövaikutusten tuomien lieveilmiöiden ehkäisyn kannalta.
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kerberos I kirjoitti: 06.05.2021 17:08 Noh, mä en näe paluuta vanhaan normaaliin enää koskaan mahdollisena. :eroll: Uudenlainen normaali kyllä on tulossa parin vuoden sisään, mutta eiköhän täysin vapaan kulkemisen aikakausi maasta toiseen ole jo takana tämän viruksen myötä. Joka on ehkä ihan hyväkin asia, jos asiaa tarkastelee sekä sairauspandemioiden ehkäisyn sekä holtittoman huvimatkustelun ympäristövaikutusten tuomien lieveilmiöiden ehkäisyn kannalta.
En ymmärrä. Miksi emme palaisi takaisin vanhaan sitten, kun kaikki halukkaat on rokotettu ja pandepidemia on laantunut.

Esim malarian saa vuosittain n 200 miljoonaa ihmistä ja puoli miljoonaa kuolee siihen, eikä se ole mitenkään estänyt/haitannut matkailua. No okei, malaria ei tartu ihmisestä toiseen, mutta eipä koronakaan juuri tartu rokotesuojan omaavaan.

Malariaa parempi esimerkki on kuitenkin influenssa, joka tappaa vuosittain Suomessa n 200-400 henkeä, globaalisti yli puoli miljoonaa, eikä se vaikuta matkustamiseen mitenkään.

Väitän, että muutaman vuoden kuluttua korona ei vaikuta matkailuun enää mitenkään. Toki muistutetaan tarkistamaan, että rokotukset ovat voimassa (kuten ennen koronaakin).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.05.2021 11:17 Ymmärtääkseni muuntumisnopeus korreloi viruksen kokonaismäärän kanssa. Eli nyt kun virtusta on vielä paljon, niin muunnoksiakin syntyy. Sitten kun rokotteilla saadaan viruksen määrä alas, niin muunnosten syntymisen nopeus laskee.
Tästä tuli mieleen, että rokotusten alkaessa Suomen johtavat internet-virologit olivat sitä mieltä, että nykyisten rokotteiden on tarkoitus vain ehkäistä koronan oireita mutta ne eivät estä tartuttamista. Kun kommentoin vastaan, yritettiin lyödä päähän erilaisilla tutkimuksilla. Jonkinlainen kogntiivinen dissonanssi (?), miten ne sitten sitten auttaisivat koronan pysäyttämisessä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Korona-rajoituksista päättämisen siirryttyä paikalliseksi ja AVI-lähtöiseksi ei reiluus ja oikeudenmukaisuus ole ainakaan parantunut. Olen kyllä pettynyt. Onko kyse jostakin rakenteellisista haasteista vai johtamisongelmasta, mutta jotain tarttis tehdä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.05.2021 13:14 Korona-rajoituksista päättämisen siirryttyä paikalliseksi ja AVI-lähtöiseksi ei reiluus ja oikeudenmukaisuus ole ainakaan parantunut. Olen kyllä pettynyt. Onko kyse jostakin rakenteellisista haasteista vai johtamisongelmasta, mutta jotain tarttis tehdä.
AVI:t ovat vain kumileimaisia kiuruttelun ja varhiloinnin tuotoksille.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 20.05.2021 13:27
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.05.2021 13:14 Korona-rajoituksista päättämisen siirryttyä paikalliseksi ja AVI-lähtöiseksi ei reiluus ja oikeudenmukaisuus ole ainakaan parantunut. Olen kyllä pettynyt. Onko kyse jostakin rakenteellisista haasteista vai johtamisongelmasta, mutta jotain tarttis tehdä.
AVI:t ovat vain kumileimaisia kiuruttelun ja varhiloinnin tuotoksille.
Viranomainen on viranmainen vaikka voissa paistaisi. AVI taitaa pitää väkensä ja seinänsä vaikkei asioista mitään tiedottaisikaan. Mutta onhan tämä ihan venäjätouhua, kun kukaan taikka mikään ei perustele ristiriitaisuuksia. Luulisi paikallisuuden antaneen edes jotakin eväitä ja ketteryyttä toimia. Kohta sitten ihmetällään ihmisten koronaväsymystä ja taivastellaan paisuneita lukuja, kun veltoimmat eivät enää usko määräysten voimaan ja reiluuteen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 20.05.2021 13:44 Mutta onhan tämä ihan venäjätouhua, kun kukaan taikka mikään ei perustele ristiriitaisuuksia. Luulisi paikallisuuden antaneen edes jotakin eväitä ja ketteryyttä toimia. Kohta sitten ihmetällään ihmisten koronaväsymystä ja taivastellaan paisuneita lukuja, kun veltoimmat eivät enää usko määräysten voimaan ja reiluuteen.
Koronarajoitukset Turussa: Interin peliä pääsee 10 arvottua kausikorttilaista katsomaan stadionilla. Lisäksi stadionin baariin myydään 30 VIP-lippua (baarista ei saa poistua pelin aikana, esim. sinne katsomoon.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eikös jossain jäähallissa peitetty baarin ikkunat, jotta sieltä ei näe peliä. Koska jos näkisi, sisään voisi ottaa vähemmän porukkaa, koska silloin kyseessä olisi urheilukatsomo.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sokeita voi siis ottaa katsomoon enemmän kuin 6?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Täytyy olla kuurosokeita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Tapahtuma-ala on pelastettu!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tästä uusi Nokia!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

On sekin huvittavaa, että Ilveksen fanit katselee kotipelejä Ratinan stadionin kaltereiden läpi isona fanilaumana. Stadionin lehterit typötyhjiä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja aasi »

Sain juuri rokotusajan lauantaille. Kyllä tämä tästä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä sain piikitysajan ensi viikon alkuun. :cheer:
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Keskiviikkona kävin piikiteltävänä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja aasi »

Oulu: -1 tartuntaa
Nyt näyttää hyvältä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kunhan 30-40v tajuaa piikittää itsensä.

Joku koukku pitäisi kehittää, jotta urpotkin ottaisivat rokotteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti: 03.06.2021 11:56
Oulu: -1 tartuntaa
Nyt näyttää hyvältä.
Nokia Missio!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 03.06.2021 11:58 Kunhan 30-40v tajuaa piikittää itsensä.

Joku koukku pitäisi kehittää, jotta urpotkin ottaisivat rokotteen.
Arvotaan jäsenyys BB-taloon!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.06.2021 12:32
Bluntly kirjoitti: 03.06.2021 11:58 Kunhan 30-40v tajuaa piikittää itsensä.

Joku koukku pitäisi kehittää, jotta urpotkin ottaisivat rokotteen.
Arvotaan jäsenyys BB-taloon!
Kopterieuroja kaikille! Sillähän sitä nostais kansan taistelumielialan taivaisiin - joku saisi karhua lasolin tilalle ja toinen timanttipesun ja vahauksen peruspesun sijaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Joku ministeri joskus totesi yhden hoitamattoman narkomaanin maksavan miljoona euroa vuodessa yhteiskunnalle. Mikä on koronapiikittömän hinta? Tarjotaan tuosta arviosta vaikka 70% puhtaana käteen. Voittoa valtiolle 30%.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Miksi maksettaisiin mitään? Lätkäistään mieluummin lisäverot niskaan.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Liian demaria. Oma ehdotukseni on tuollainen fiksu kokoomusporkkana.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin