Koronavirus

Yleinen lätinä jä kitinä
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.09.2020 9:46 Vaikka kolme lasta ja vaimo taloudessa, niin ei mitään tarvetta ruokatilaukselle. Lähi Prismassa ehtii kyllä käydä joka toinen päivä ja siellä on helppo sitten kulloisilla mielihaluilla tehdä ostopäätöksiä. Kaupassa kuluu matkoineen kaikkineen joku 40min.
2,5 tuntia viikossa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Juuri tuosta syystä kannattaa miettiä mihin sen kontaktibudjetin käyttää. Kaupan kassa vs tindertreffit.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.09.2020 9:53
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.09.2020 9:46 Vaikka kolme lasta ja vaimo taloudessa, niin ei mitään tarvetta ruokatilaukselle. Lähi Prismassa ehtii kyllä käydä joka toinen päivä ja siellä on helppo sitten kulloisilla mielihaluilla tehdä ostopäätöksiä. Kaupassa kuluu matkoineen kaikkineen joku 40min.
2,5 tuntia viikossa.
Älä taas jankuta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.09.2020 10:02 ^ Juuri tuosta syystä kannattaa miettiä mihin sen kontaktibudjetin käyttää. Kaupan kassa vs tindertreffit.
Jos nuo yhdistää?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Safariyrittäjä on kiusaantunut ja ei ymmärrä, että juuri tätä pitäisi käyttää hyväksi

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a36 ... b438b6ee33

Olen aika varma, että viisikolta tulee nopeasti rahaa koirien ruokkimiseen, kun kortti pelataan oikein.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.09.2020 10:06
sivustahuutaja kirjoitti: 18.09.2020 9:53
2,5 tuntia viikossa.
Älä taas jankuta.
Täh? Sehän on jokaisen itsensä arvioitavissa, onko 2,5h lisää aikaa viikossa 15-25e hinnalla hyvä diili vai ei.

Minusta tuo on paras jatkuva palveludiili, joita on tarjolla. Esim siivous maksaa kotitalousvähennyksen kanssakin enemmän.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.09.2020 10:26
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.09.2020 10:06
sivustahuutaja kirjoitti: 18.09.2020 9:53
2,5 tuntia viikossa.
Älä taas jankuta.
Täh? Sehän on jokaisen itsensä arvioitavissa, onko 2,5h lisää aikaa viikossa 15-25e hinnalla hyvä diili vai ei.

Minusta tuo on paras jatkuva palveludiili, joita on tarjolla. Esim siivous maksaa kotitalousvähennyksen kanssakin enemmän.
SIis sinä usein pusket ja prässäät. Keskustelun tarkoitus on, tai pitäisi olla, oppia ymmrätämään toisen erilaista mielipidettä. SInä taas haluat mielummin vyöryttää omaasi karmit kaulassa.

Kyllä minä osaan laskea. Kyllä minä ymmärrän. En vaan jaksa raskasta tapaasi vängätä joka asiasta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006639936.html

Tämä verenpunaisella kirjoitettava herra T on kyllä hauska jeppe. Yritä nyt rimpuilla, kun paskat on housussa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 18.09.2020 10:14
James Potkukelkka kirjoitti: 18.09.2020 10:08
sivustahuutaja kirjoitti: 18.09.2020 10:02 ^ Juuri tuosta syystä kannattaa miettiä mihin sen kontaktibudjetin käyttää. Kaupan kassa vs tindertreffit.
Jos nuo yhdistää?
Näin meinasi tosiaan käydä.
Sanna Marin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.09.2020 11:17 https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006639936.html

Tämä verenpunaisella kirjoitettava herra T on kyllä hauska jeppe. Yritä nyt rimpuilla, kun paskat on housussa.
Kattellaan. Suomen toinen aalto vasta nostaa päätään ja investointilama iskee vasta loppuvuodesta.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 18.09.2020 11:34
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 18.09.2020 11:17 https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006639936.html

Tämä verenpunaisella kirjoitettava herra T on kyllä hauska jeppe. Yritä nyt rimpuilla, kun paskat on housussa.
Kattellaan. Suomen toinen aalto vasta nostaa päätään ja investointilama iskee vasta loppuvuodesta.
Juu, liian aikaista sanoa oliko Ruotsin tie hyvä vai huono.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.09.2020 10:25 Safariyrittäjä on kiusaantunut ja ei ymmärrä, että juuri tätä pitäisi käyttää hyväksi

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a36 ... b438b6ee33

Olen aika varma, että viisikolta tulee nopeasti rahaa koirien ruokkimiseen, kun kortti pelataan oikein.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006640021.html

Paine kasvaa. Ei tietenkään pitäisi lukea kommentteja, mutta moni taas ulkona kuin lintulauta. Miten se nyt riittyy yrittäjän aneuteen, että on vaikea maksaa koirien useiden kymppitonnien kuluja vuodessa, jos ei ole asiakkaita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ 93% suomalaisista syö lihaa...
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Wikipedia: "Elävän ravinnon syöjät syövät vain kuumentamatonta kasvisruokaa." Onko nimitys hiukan epäonnistunut?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kyllähän elävän ravinnon syöjät syövät myös eläviä eläimiä. Muutenhan he olisivat elävien kasvien syöjiä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^^ Tosiaan, jos kahlaa jokeen ja nappaa lennosta lohen ja puraisee saman tien, kuin karhu konsanaan, niin ravintohan on siinä vaiheessa vielä elossa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kuten kaikki muutkin, olen tätä nykyä innokas harrastajaepidemiologi ja populaatiotason kansanterveys-tilastotieteilijä. Diagnoosiluvut näyttävät nyt just siltä, että harkitsisin anniskeluravintoloiden aukioloaikojen rajoittamista ja mahdollisesti jopa tiukempia kokoontumisrajoituksia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En kannata, koska talous.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Koronaneuvos myös odottaisi, koska talous. Tämä odutus kun ei ole samalla tavalla verenpunaista kuin keväällä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kasvu on eksponentiaalista. Ei tässä kauaa tarvitse verta odotella.

Espanjassa ollaan menty päivittäisissä tartuntamäärissä yli maaliskuun huipun. Osa tuosta tietty selittynee lisääntyneellä testaamisella.

Tässä on ollut koronanyrkillä puoli vuotta aikaa miettiä kaikkein tehokkaimmat keinot pitää tartunnat kurissa ja talous käynnissä. Samaan aikaan pitää tietty muistaa, että sairaiden hoitoonpääsyä ei ole hyvä määrättömiin lykätä ja että mielenterveysongelmia ei olisi niitäkään hyvä päästä paisumaan. Eiköhän meillä jokin strategia ole ja se varmaan kerrotaan pian.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Meillä ei ole vielä edes lainsäädäntöä jolla voitaisiin määrätä maskipakko edes alueellisesti.

Hallitus tiputti pallon täydellisesti. Uskomatonta että Kiuru ja Varhila vastaavat täydellisellä munailullaan näin tärkeistä asioista.

Maskit on talouden ja hoidon riittävyyden kannalta reilusti halvin keino.
Viimeksi muokannut So Hard, 22.09.2020 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 12.03.2020 16:31 THL:n viskaali sanoi, että oikeastaan tällä hetkellä mietitään seuraavien käyrien välillä:

Kuva

Ilmeisesti ajatuksena on, että sininen ja vihreä käyrä tuottavat saman verran terveysongelmia, mutta Suomen tavoittelema vihreä käyrä maksaa kansantaloudelle ja avoimelle yhteiskunnalle vähemmän, kun ei tehdä niin radikaaleja toimenpiteitä.

Mä ajattelin toistaiseksi olla tyytyväinen THL:n ja hallituksen toimiin; en mä kaipaa enempää pakkorajoituksia tällä hetkellä.
Kaivetaankohan näitä käppyröitä enää näkyviin median puolella. Espanja näyttää mallia sinisestä käyrästä. Ruotsilla on vielä toivoa osua vihreään, jos kesä sairastelut blokkaa toisen aallon synnyn.

Suomen osalta vihreä käytä hylättiin ja valittiin taloudelle kalliimpi strategia. Nousu on vielä sen verran alussa, että sininen käyrä voidaan ehkä välttää uusilla rajoituksilla, mutta mitä siitä sitten seuraisi?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2020 12:56 ^En kannata, koska talous.
Mäkin ajattelen taloutta! Pahinta taloudelle on riistäytyvä epidemia ja siitä seuraava pelko ja totaalinen lamaantuminen, joten epidemia on pidettävä rajoitettuna. Mä ehkä ajattelen, että kannattaa rajoittaa nyt, kun suhteellisen pienillä toimilla saadaan käyrää loivennettua, eikä odottaa hurjempaa tilannetta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 22.09.2020 13:22 Nousu on vielä sen verran alussa, että sininen käyrä voidaan ehkä välttää uusilla rajoituksilla, mutta mitä siitä sitten seuraisi?
Niin, mä ajattelen, että nyt on vähän polkuriippuvaisuutta aiheuttavasti sitouduttu siihen, että tässä sitä tasapainoillaan kunnes rokote.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Koronavirus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^^ Eikös Suomi valinnut keväällä sinisen käyrän? Eihän meillä sen enempää olisi voinut kontakteja rajoittaa ilman ulkonaliikkumiskieltoa. Kevään toimenpiteiden kohdalla oli päivän selvää, etteivät ne ole kestävällä pohjalla ja näin ollen niiden jatkaminen esim. 12 kk ajan olisi ollut mahdotonta.

Kevään jälkeen on haaskattu aikaa, eikä meillä ole mitään porrastettua toimintamallia, jolla voisimme elää rokotteeseen asti, eli 12-24kk vähintään. Ollaan reaktiivisessa moodissa ja valtio tuntuu olevan niin hidas reagoimaan, että aina ollaan jäljessä.
Vastaa Viestiin