Minne voisit muuttaa?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mahotonta stadilaisuutta! En pysty ymmärtämään. Mulle stadi on paikka jossa käydään satunnaisesti töissä tai viihtymässä. Ei sinne mennä olemaan.

Työpaikkamatkailujeni lomassa olen viihtynyt useammankin päivän Lempäälässä ja tajunnut että ei ollenkaan huonompi homma. En ole juurikan keskustaan ehtinyt tutustua (Urpiaisen mittarilla mitattuna hyttynen kärpäspaperissa suuren ja mahtavan toisen pääkaupungin parhaassa mahdollisessa edustusresidenssisä), mutta siinä järvimaisemassa on kyllä sellasta vanhaa mustavalkoisten suomielokuvien romantiikkaa jossa helposti viihtyisin. Kalastusvälineideni kanssa. Ainoa ongelma on, että rupee nyt sieltä käymään pääkaupunkiseudulla töissä. Toisin päin tuntuis toimivan, kun määhän juoksen nyt siellä töissä. Viemessä paikallisten töitä.
Who says you need to buy a guitar?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Lähestytään tätä kelvollisen (oli täydellisen) asuinpaikan muodossa.

Speksit:
- Hyvät koulut, hyvä oppilasaines ja oppilailla tolkun vanhemmat
- Jonkinlaiset lähipalvelut: ruokakauppa, pakettien noutopisteet yleisimmille firmoille, jotain harrastustoimintaa
- Hyvänkokoinen piha, jonne mahtuu terassi, grilli, tramppa ja kasvihuone
- Muutamia hyviä ravintoloita miellyttävien pyöräreittien ulottuvissa alle 4 km päässä
- Wolt/Foodora toimitusalueella
- Paljon viheralueita ja kevyen liikenteen reittejä
- Metsää ja polkuja
- Max 15 min ajomatkan päässä vähintään 1 iso ostoskeskus ja liuta isoja erikoismyymälöitä
- Järkeviä duunipaikkoja korkeakoulutetuille
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ai sh haluaa muuttaa Espooseen?
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 06.08.2020 10:43 korostattekoon, että toistuvasti hämmennyn lukiessani tästä ketjusta lausuntoja, joiden mukaan ei haluta pikkukaupunkiin, mutta Oulu, Tampere, Turku jne kyllä kelpaisivat. Outoa, ajattelin ilman muuta, että muut suomalaiset kaupungit kuin Helsinki ovat kaikki niitä pikkukaupunkeja (ja Espoo, Vantaa, Kauniainen eivät ole kaupunkeja ollenkaan, vaan hallinnollisesti keinotekoisen eritytyneitä Helsingin lähiöitä).
:kele: No ei vaan, itsekin sanoin jo aiemmin, että Espoo ei ole kaupunki. Pikkukaupungssa ole asunut suurimman osan kouluikääni. Joskus olen siellä koittanut kesällä käydä kaupungilla. Erotuin jo vaatetuksesta paikallisessa rantakahvilassa - kuin olisi ollut jokin pukeutumiskoodi. Tavallaan ymmärrän Gatin valitusta Varkaudesta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 06.08.2020 22:43 Ai sh haluaa muuttaa Espooseen?
Ravintolat voisivat olla parempia!?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 06.08.2020 23:04 . Erotuin jo vaatetuksesta paikallisessa rantakahvilassa
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.08.2020 22:24 Lähestytään tätä kelvollisen (oli täydellisen) asuinpaikan muodossa.

Speksit:
- Hyvät koulut, hyvä oppilasaines ja oppilailla tolkun vanhemmat
- Jonkinlaiset lähipalvelut: ruokakauppa, pakettien noutopisteet yleisimmille firmoille, jotain harrastustoimintaa
- Hyvänkokoinen piha, jonne mahtuu terassi, grilli, tramppa ja kasvihuone
- Muutamia hyviä ravintoloita miellyttävien pyöräreittien ulottuvissa alle 4 km päässä
- Wolt/Foodora toimitusalueella
- Paljon viheralueita ja kevyen liikenteen reittejä
- Metsää ja polkuja
- Max 15 min ajomatkan päässä vähintään 1 iso ostoskeskus ja liuta isoja erikoismyymälöitä
- Järkeviä duunipaikkoja korkeakoulutetuille
Jos pätäkkää löytyy, niin Oulussa Ranta-Kastelli varmaan täyttäisi speksit aika lähelle, mikäli metsän ei tarvitse ihan tontin rajalta löytyä. Metsä ja polut on kyllä vaikea yhdistää 4km ravintoloihin polkemalla ja wolt/foodora-toimitusalueeseen, jossain pitäisi tehdä kompromissia.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ mitä järkeä olisi muuttaa napapiirille? En harrasta hiihtämistä, enkä pilkkimistä. Kesä on tarpeeksi lyhyt Espoossakin.

Lisätään siis vaatimuksiin maksimikorkeudeksi Tampere.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

aasi kirjoitti: 07.08.2020 10:29
sivustahuutaja kirjoitti: 06.08.2020 22:24 Lähestytään tätä kelvollisen (oli täydellisen) asuinpaikan muodossa.

Speksit:
- Hyvät koulut, hyvä oppilasaines ja oppilailla tolkun vanhemmat
- Jonkinlaiset lähipalvelut: ruokakauppa, pakettien noutopisteet yleisimmille firmoille, jotain harrastustoimintaa
- Hyvänkokoinen piha, jonne mahtuu terassi, grilli, tramppa ja kasvihuone
- Muutamia hyviä ravintoloita miellyttävien pyöräreittien ulottuvissa alle 4 km päässä
- Wolt/Foodora toimitusalueella
- Paljon viheralueita ja kevyen liikenteen reittejä
- Metsää ja polkuja
- Max 15 min ajomatkan päässä vähintään 1 iso ostoskeskus ja liuta isoja erikoismyymälöitä
- Järkeviä duunipaikkoja korkeakoulutetuille
Jos pätäkkää löytyy, niin Oulussa Ranta-Kastelli varmaan täyttäisi speksit aika lähelle, mikäli metsän ei tarvitse ihan tontin rajalta löytyä. Metsä ja polut on kyllä vaikea yhdistää 4km ravintoloihin polkemalla ja wolt/foodora-toimitusalueeseen, jossain pitäisi tehdä kompromissia.
Mä voisin hyvin muuttaa Pikisaareen! Mutta mun käsitys hyvästä oppilasaineesta ja tolkun vanhemmista on varmaan aika eri kuin S-huutajalla. Ja meri on tärkeämpi kuin metsä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 07.08.2020 12:07Mä voisin hyvin muuttaa Pikisaareen! Mutta mun käsitys hyvästä oppilasaineesta ja tolkun vanhemmista on varmaan aika eri kuin S-huutajalla. Ja meri on tärkeämpi kuin metsä.
Minusta iso järvi olisi kivempi vesistö kuin meri. Meressä uiminen on vähän tylsää puuhaa.

Mutta PKS:n puolesta puhuu normaalitilanteessa Hki-Vantaan lentoasema ja laivareitti Baltiaan. Matkustaminen vaikeutuu heti kun lähtee etäämmälle.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 07.08.2020 12:14
urpiainen kirjoitti: 07.08.2020 12:07Mä voisin hyvin muuttaa Pikisaareen! Mutta mun käsitys hyvästä oppilasaineesta ja tolkun vanhemmista on varmaan aika eri kuin S-huutajalla. Ja meri on tärkeämpi kuin metsä.
Minusta iso järvi olisi kivempi vesistö kuin meri. Meressä uiminen on vähän tylsää puuhaa.

Mutta PKS:n puolesta puhuu normaalitilanteessa Hki-Vantaan lentoasema ja laivareitti Baltiaan. Matkustaminen vaikeutuu heti kun lähtee etäämmälle.
Mä tykkään uida nimenomaan meressä. Mutta uimistakin tärkeämpää ovat kalastus ja ennen kaikkea romanttisluontoinen tuijottelu syksynharmaalle merelle.

Menen laivalla Baltiaan ehkä kerran viidessä vuodessa ja matkustan muutenkin aika vähän. Aika vaikea arvioida, miten lentoliikenne toipuu koronasta, mutta uskoisin Oulun yhteyksien olevan minulle riittävät: muutama lomareissu ja muutama työmatka Eurooppaan vuodessa. Säällinen ajomatka Koillismaalle ja Lappiin sen sijaan lisäisivät elämänlaatuani paljon. Ja mä haluan murtomaahiihtää mahdollisimman paljon - se alkaa olla aika hankalaa etelässä. Taidankin tästä laittaa työhakemusta Oulun yliopistolle!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.08.2020 12:20
Mä tykkään uida nimenomaan meressä. Mutta uimistakin tärkeämpää ovat kalastus ja ennen kaikkea romanttisluontoinen tuijottelu syksynharmaalle merelle.

Today I saw a red and yellow sunset at sea and thought, how insignificant I am! Of course, I thought that yesterday too, and it rained.”
— Woody Allen
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.08.2020 22:24 Lähestytään tätä kelvollisen (oli täydellisen) asuinpaikan muodossa.

Speksit:
- Hyvät koulut, hyvä oppilasaines ja oppilailla tolkun vanhemmat
- Jonkinlaiset lähipalvelut: ruokakauppa, pakettien noutopisteet yleisimmille firmoille, jotain harrastustoimintaa
- Hyvänkokoinen piha, jonne mahtuu terassi, grilli, tramppa ja kasvihuone
- Muutamia hyviä ravintoloita miellyttävien pyöräreittien ulottuvissa alle 4 km päässä
- Wolt/Foodora toimitusalueella
- Paljon viheralueita ja kevyen liikenteen reittejä
- Metsää ja polkuja
- Max 15 min ajomatkan päässä vähintään 1 iso ostoskeskus ja liuta isoja erikoismyymälöitä
- Järkeviä duunipaikkoja korkeakoulutetuille
Me muutettiin Tuusulaan reilu vuosi sitten ja käytännössä kaikki muut speksit täyttyvät, paitsi meille ei voi mitään kauppakassipalveluita ainakaan toistaiseksi tilata ja järkevät duunipaikat löytyvät 30min ajomatkan päästä. Tämä ei ole hullumpi paikka.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ taitaa vaan ravintolatarjonta olla Espootakin heikompi.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.09.2020 0:04 ^ taitaa vaan ravintolatarjonta olla Espootakin heikompi.
No se! :D
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Juffeliini
Kitinä paheena
Viestit: 34
Liittynyt: 07.07.2020 12:51
Paikkakunta: Stadi/Helsinki

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Juffeliini »

Voisin muuttaa Koskelasta/Käpylästä Kamppiin :) :roll: :P
Vittuilun jalo taito :P
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ilman koronaa suosittelisin. Ainakin, jos lapsia ei ole.
Juffeliini
Kitinä paheena
Viestit: 34
Liittynyt: 07.07.2020 12:51
Paikkakunta: Stadi/Helsinki

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Juffeliini »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.09.2020 16:34 ^ ilman koronaa suosittelisin. Ainakin, jos lapsia ei ole.
Ei ole lapsia ... kun omassa itsessäkin on tekemistä :P
Vittuilun jalo taito :P
Juffeliini
Kitinä paheena
Viestit: 34
Liittynyt: 07.07.2020 12:51
Paikkakunta: Stadi/Helsinki

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Juffeliini »

McJanne kirjoitti: 15.09.2020 16:45 ^itse suosittelisin olemaan menemättä, vaikka olisi lapsiakin koronan lisäksi.
Kampissa/Keskustassa asuminen on kallista vuokralla tai ilman :!:
Vittuilun jalo taito :P
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12289
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En minnekään. On mukavaa asua n. 100 metrin päässä Lemonista.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kehtaako tällaista edes kirjoittaa, mutta so not, kunhan hyppy kulkee.

Eli poika on muuttamassa HOAS:lle paheelliseen Itä-Helsinkiin. Päätimme vaimon kanssa yhdistää kolme asiaa; käydä katsomassa ko. HOAS:n asuntoa, sunnuntaibrunssi ja sunnuntaikävely.

Kävimme brunssilla https://www.ravintolasolvik.fi/

Ko. paikka oli jeech. Erittäin tärkeä yksityiskohta, että ravintolan nurkassa ei ollut kärryä, johon asiakkaiden oletetaan vievän likaiset astia. Jos huomaan sellaisen, brunssini on välittömästi pilalla. Näin kävi esim. https://www.dylan.fi/block ravintolassa.

Mutta sitten viimein asiaan. Brunssin jälkeen käveleskelimme Aurinkolahdessa (kuvan henkilö ei liity tapaukseen!)

Kuva

Kuva

Kuva

ja paikka näytti viihtyisältä. Positiivisella tavalla eurooppalainen tunnelma. Siistiä kantasuomalaista porukkaa kävelyllä ja kahvilla jne. Kivoja veneitä laiturissa. Siistiä. Toki sitten mogadishu on heti nurkan takana. Mutta koin, että voisin muuttaa tuonne merenrannalla olevaan kerrostaloon. Nelilöhinta varmasti alle puolet verrattuna kantakaupungin merenrantakohteisiin. Tietysti pielessä kolme asiaa, eli sijainti, sijainti ja sijainti.

Helsinkihän aikoinaan rakennutti Aurinkolahden ajatuksella segregaation vähentäminen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.09.2020 11:31 Helsinkihän aikoinaan rakennutti Aurinkolahden ajatuksella segregaation vähentäminen.
Tuo onkin Helsingissä ainoa hyväksyttävä syy rakentaa kerrostaloja hiekkarannan viereen. Muilla perusteilla alkaisi kauhea parku rannan pilaamisesta.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Minne voisin muuttaa?

No kyllä minä olen sielultani urbaani vaikka viihdyn itse asiassa myös maalla. Viihdyn maalla viikon ja sen jälkeen toki haluaa jo johonkin
hiukan vilkkaampaan.
Erityisesti pidän Stadista tietenkin. Kesällähän maallakin on kivaa sen viikon mutta Stadissa viihdyn myös kesällä. Stadi on Itämeren tytär ja upea kesällä.

Meri on niin hieno kesät talvet

Mutta tietenkin talvella Helsinki eli Stadi näyttää parhaimmat puolensa. Lämmintä, turvallista, tarpeeksi vaivatonta, asua.

Lisäksi Stadi on hurjan kaunis talvella. Siis Stadihan on kesäkaupunki, mutta talvella on suhteellisesti ottaen paras kaupunki asua.

Tottakai kaikki palvelut lähellä. Tosin tiet kaupungissa on hirveät autoilulle. Onneksi pyöräilen paljon myös.

Eli käytännössä muualle muuttaminen olisi totaalisen hölmöä. Jos pakko olisi muuttaa niin toki sen tekisin. Olen joustava Syysmies, mutta en jousta tarpeettomasti :D :) :lol:

STADIN SYYS
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Juffeliini
Kitinä paheena
Viestit: 34
Liittynyt: 07.07.2020 12:51
Paikkakunta: Stadi/Helsinki

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja Juffeliini »

Voisin muuttaa Tampereelle tai Turkuun ja pienemmistä kaupungeista Hämeenlinna sekä Toijala :)
Vittuilun jalo taito :P
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Minne voisit muuttaa?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ikuisuusprojekti, eli mahdollinen muutto kerrostaloon jatkuu. Kävin katsomassa yhtä Eerikinkadun kohdetta. Muuten jeesch, mutta koko kerrostaloyhtiöllä 3 parkkipaikkaa sisäpihalla. Nyt alkaa tuntua siltä, että ehkä vanhaa kantakaupunkia parempi suunta olisi sittenkin joku Tapiolan uudiskohde. Siellä pysäköinti on järjestetty pysäköintitaloissa ja joissakin kohteissa jopa pääsee suoraan rapusta hissillä parkkihalliin. Toki riittävästi tukaatteja pinoon laittamalla tuollainen saattaisi löytyä kantakaupungistakin, mutta raha asettaa omat rajoitteensa.

Tuli tämäkin uutinen mieleen, eli edes se, että taloyhtiöllä on parkkipaikat sisäpihalla ei Helsingin autovihamielisyydessä merkitse välttämättä mitään varmaa

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002797947.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin