Korona- rokote

Yleinen lätinä jä kitinä

Otatako Korona- rokotteen?

kyllä
17
77%
en
1
5%
en tiedä
4
18%
 
Ääniä yhteensä: 22

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.03.2021 9:56 Tämä veritulppahysteria oli mulle kyllä pettymys. Luulin, että rationaaliset asiantuntijat päättävät tällaisista.
Ai jotenkin tälleen: https://www.pei.de/SharedDocs/Downloads ... onFile&v=5
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.03.2021 9:56 Tämä veritulppahysteria oli mulle kyllä pettymys. Luulin, että rationaaliset asiantuntijat päättävät tällaisista.

Olen näköjään 53-vuotiaanakin vielä lapsenuskoinen.
Mulla on tästä sellainen ajatus, että tietojohtoisesti pandemian aikana toiminut Suomi on tällä hetkellä tilanteessa, jossa sen ei tarvitse tinkiä toimintatavoistaan ja ikään kuin hyvitellä kansalle mitään, vaan Suomi jatkaa tiede- ja faktaperusteisia päätköksiään. Tuntuu, että pahiten pandemian runtelemien maiden päättäjät ottavat tässä ikään kuin varman päälle, joka sitten näyttäytyy Suomessa hysteriana.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Kiitos. Juuri tuollaista haluan. Eli vika oli ilmeisimmin mussa (en riittävästi ottanut selvää).

Tilastollinen merkittävyyshän ei ole sama asia kuin kausaliteetti, vaan ainoastaan kertoo sen, mikä on todennäköisyys sille, että tapahtuma sattuu satunnaisesti. Mutta kaikkiaan rationaalista pohdintaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Pitäisi muistaa sellainen nyrkkisääntö, että jos joku viranomaisen tutkimuspohjainen linjaus näyttää ilmeisen typerältä, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei silloin itse ymmärrä asiaa kunnolla. Eri mieltä voi olla, ja päättäjät voivat olla lopulta väärässä, mutta harvoin he typeriä ovat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 17.03.2021 10:47 Joo. Pitäisi muistaa sellainen nyrkkisääntö, että jos joku viranomaisen tutkimuspohjainen linjaus näyttää ilmeisen typerältä, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä ei silloin itse ymmärrä asiaa kunnolla. Eri mieltä voi olla, ja päättäjät voivat olla lopulta väärässä, mutta harvoin he typeriä ovat.
Juu
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Korona sinällään nostaa keuhkoveritulpan riskiä. Rokotteiden riski on olematon tai mitätön.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 17.03.2021 14:52 Korona sinällään nostaa keuhkoveritulpan riskiä. Rokotteiden riski on olematon tai mitätön.
Joo, tilanne on kai sama kuin e-pillereiden kohdalla: vaikka itsessään nosta(isi)vat veritulpan riskiä, ehkäisevät niin tehokkaasti suurempaa veritulpan riskitekijää, että lopputulema on ehkäisevä vaikutus myös veritulppaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.03.2021 9:56 Olen näköjään 53-vuotiaanakin vielä lapsenuskoinen.
Elääx noin vanhaksi?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nokkaelain kirjoitti: 17.03.2021 17:25
James Potkukelkka kirjoitti: 17.03.2021 9:56 Olen näköjään 53-vuotiaanakin vielä lapsenuskoinen.
Elääx noin vanhaksi?
Ei.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 06.03.2021 14:33 Mistä tämä ajatus edes tulee, että Suomi olisi ainoa kiltti partiopoika Eu-maiden joukossa? Kaikkien tilastojen mukaan Suomen rokotekattavuus on koko ajan EU:n huippua.
No ajatus varmaan tulee yleisestä ja perusteita kaipaamattomasta identiteettiöyhötyksestä vihervasemmistolaista naishallitusta kohtaan. Kuitenkin eilen YLEn uutisia katsoessani ajattelin, että perusuutisointi asiasta on varmaan vähän harhaanjohtavaa. Tyypillisesti näytettävä rokotekattavuustilasto taitaa kertoa, kuinka suuri osa väestöstä (välillä koko väestöstä, välillä aikuisväestöstä) on saanut vähintään yhden rokoteannoksen. Ja edelleen taitaa olla niin, että Suomi on Brittien kanssa vähemmistössä siinä, että on pidentänyt rokotteiden antoväliä (eri asia sitten, onko tämä järkevää: minusta näyttäisi että varmaankin on, Kitinän rokoteasiantuntijat tyrmäsivät tämän heti ilmiselvästi idioottimaisena ratkaisuna).

Jos näin, niin ehkä Suomen pitäisi olla paljon selvemmin EU:n keulilla? Vähintäänkin olisi hyvä näyttää rinnalla tilastoa siitä, kuinka paljon rokotteita suhteessa väkilukuun on saatu annettua, ml. siis 1. ja 2. pistos samalla painoarvolla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Persujen ja muiden sokaistuneiden vihervassarivihaajien perustelut hallituskritisoinnissaan ovat lähes järjestäen kuin Jussi Ensimmäisen kynästä. Kaikki mitä hallitus tekee on paskaa ja omat vaihtoehdot ovat mm. ei niitä pakolaisia olisi pitänyt ensinnäkään yhtään ottaa ja ei siihen elvytyspakettiin olisi pitänyt ensinnäkään suostua. Ja keskitytty rokotussysteemi on suuri kusetus Suomea kohtaan. Ööö? Nämä tietenkin uppoavat kohderyhmäänsä kuin vanhaan naiseen. Näinhän ne ongelmat elämässä yleensä ratkeavat. Niinku nostalgialla. Siis ilman minkäänlaista todellista vaihtoehtoa.

Ja tämä sivustahuutaja veljineen on huikea tapaus. Hirveästi mielipiteitä, muttei minkäänlaista ymmärrystä. Grandioottinen hahmo, joka ilmeisesti aidosti uskoo tietävänsä kaiken paremmin kuin maan parhaat asiantuntijat.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 19.03.2021 9:47 Persujen ja muiden sokaistuneiden vihervassarivihaajien perustelut hallituskritisoinnissaan ovat lähes järjestäen ... paskaa.
Rehellisyyyden nimissä tätä se on aina riippumatta siitä kuka on hallituksessa ja kuka oppositiossa. Hallitus joutuu aina taistelemaan realiteettien kanssa ja oppositio sitten huutelee epärealistisia, mutta kivalta kuulostavia, vaihtoehtoja. Niitä kun on helppo huudella, kun ei ole vastuussa. Oppositiopuolueista sitten riippuu minkä tyyppistä huutelu sitten on. Persuilla se on aina ulkomaalaiset pois Suomesta ja ero EUsta. Vasemmisto taas tarjoaa aina rahaa ja huolenpitoa. Kuuluu poliittiseen teatteriin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 19.03.2021 9:24 Ja edelleen taitaa olla niin, että Suomi on Brittien kanssa vähemmistössä siinä, että on pidentänyt rokotteiden antoväliä (eri asia sitten, onko tämä järkevää: minusta näyttäisi että varmaankin on, Kitinän rokoteasiantuntijat tyrmäsivät tämän heti ilmiselvästi idioottimaisena ratkaisuna).
Välin pidentäminen on luultavasti fiksua, mutta silloin on typerää keulia tilastolla, jonka tietää harhaanjohtavaksi. Hyvä johtaja kertoo suoraselkäisesti, että suomen rokotustilanne ei ole niin hyvä kuin tilastot väittävät, silloin kun mittarina on rokotetun väestön osuus. Samalla voi kertoa miksi näin on ja seisoa päätöksen takana.

Minusta on sairasta, että enemmistöhallitus keskittyy kalastelemaan kansansuosiota kun pitäisi keskittyä viemään läpi asioita sillä enemmistöllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 19.03.2021 10:03
urpiainen kirjoitti: 19.03.2021 9:24 Ja edelleen taitaa olla niin, että Suomi on Brittien kanssa vähemmistössä siinä, että on pidentänyt rokotteiden antoväliä (eri asia sitten, onko tämä järkevää: minusta näyttäisi että varmaankin on, Kitinän rokoteasiantuntijat tyrmäsivät tämän heti ilmiselvästi idioottimaisena ratkaisuna).
Välin pidentäminen on luultavasti fiksua, mutta silloin on typerää keulia tilastolla, jonka tietää harhaanjohtavaksi. Hyvä johtaja kertoo suoraselkäisesti, että suomen rokotustilanne ei ole niin hyvä kuin tilastot väittävät, silloin kun mittarina on rokotetun väestön osuus. Samalla voi kertoa miksi näin on ja seisoa päätöksen takana.
Joo. Näin mä just mielestäni sanoin. Olemme nyt siinä iloisessa tilanteessa, että viikkokausia esitetylle aggressiiviselle kritiikille on vihdoin löydetty rationaalinen peruste!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007870165.html

Saarikko vastustaa koronarokotusten kohdentamista taudin ilmaantuvuuden mukaan.

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Komppaan Osmoa. Suomen rokotteet pitää antaa Viroon.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.03.2021 14:30 Saarikko vastustaa koronarokotusten kohdentamista taudin ilmaantuvuuden mukaan.
Ei se voi muutakaan sanoa ennen kuntavaaleja. Vaalien siirtäminen tappaa merkittävän määrän uusmaalaisia ja varsinaissuomalaisia?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olenko ymmärtänyt oikein tämän AZ kohun?

Läskit ePillerien käyttäjät saa nuppiin tukoksia niin kaikki kärsii.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 19.03.2021 21:07 Olenko ymmärtänyt oikein tämän AZ kohun?

Läskit ePillerien käyttäjät saa nuppiin tukoksia niin kaikki kärsii.
Jos johkin saisi vetää vastuuvapauslausekkeen nimeen alle ja sais piikin, ottaisin. Vittu mitä spedeilyä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ensiviikon keskiviikkona mulle aukeaa ajanvaraus rokotukseen. Ehtisköhän sitä vielä ennen pääsiäistä saamaan piikin.

EDIT: Säädöksi tämäkin näköjään menee. Täytyy selvittää näkyykö mun uniapnea kanta järjestelmässä vai ei ja mitä sitten jos ei. En mä ainakaan itse nähnyt siitä mitään tuolla omakannan puolella, mutta varmasti se jossain järjestelmässä on, kun kiltisti mua hoitavat.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 19.03.2021 22:30 . Täytyy selvittää näkyykö mun uniapnea kanta järjestelmässä vai ei ja mitä sitten jos ei. En mä ainakaan itse nähnyt siitä mitään tuolla omakannan puolella, mutta varmasti se jossain järjestelmässä on, kun kiltisti mua hoitavat.
Kanta-arkisto on ollut käytössä muutaman vuoden, eri toimijat ovat liittyneet siihen eri aikaan. Viimeisimmät varmaan suunnilleen noin kolme vuotta sitten.

Yksi mahdollisuus on, että pyydät työterveyshuollosta lapun, jossa sanotaan, että sulla on vaikea uniapnea (jos siis on). BMI 40 on kakkosryhmän kriteeri myös (en bmi:täsi tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että et ole riisitautinen pygmi).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Eikös ne rokotukset ole nyt Suomessa jäissä ainakin viikon, kun AstraZeneca on ainoa rokote jota koronaan Suomessa käytetään? Mun äiteelle tuli ilmoitus, että voi varata ajan rokotukseen, mutta en tiedä ehtikö varata ja voiko edes varata jos kerran piikit on katkolla.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ja sitten päivitys tuohon kyselyyn liittyen, joka onkin jo suljettu. Vastasin siihen taannoin "en tiedä", mutta vastaukseni on muuttunut ja nyt rastittaisin "kyllä". Täällä pääsee piikille mahdollisesti joskus toukokuussa, jos rokotusohjelma etenee suunnitellusti.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.03.2021 10:05 Kanta-arkisto on ollut käytössä muutaman vuoden, eri toimijat ovat liittyneet siihen eri aikaan. Viimeisimmät varmaan suunnilleen noin kolme vuotta sitten.

Yksi mahdollisuus on, että pyydät työterveyshuollosta lapun, jossa sanotaan, että sulla on vaikea uniapnea (jos siis on). BMI 40 on kakkosryhmän kriteeri myös (en bmi:täsi tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että et ole riisitautinen pygmi).
Mä oon melkein 10 vuotta ollut julkisella puolella hoidossa, että kyllä mun tiedot pitäisi ainakin jossain julkisen puolen järjestelmässä näkyä. Täytyy laittaa niille postia, että varmistaa niiden näkyvyyden kanta -järjestelmässä.

Joo, on yli 40, mutta mä huijaan, kun 10 rasvaprosentilla oon jo yli BMI30. En mä kehtaa tuohon vedota.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Korona- rokote

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 20.03.2021 21:15
James Potkukelkka kirjoitti: 20.03.2021 10:05 Kanta-arkisto on ollut käytössä muutaman vuoden, eri toimijat ovat liittyneet siihen eri aikaan. Viimeisimmät varmaan suunnilleen noin kolme vuotta sitten.

Yksi mahdollisuus on, että pyydät työterveyshuollosta lapun, jossa sanotaan, että sulla on vaikea uniapnea (jos siis on). BMI 40 on kakkosryhmän kriteeri myös (en bmi:täsi tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että et ole riisitautinen pygmi).
Mä oon melkein 10 vuotta ollut julkisella puolella hoidossa, että kyllä mun tiedot pitäisi ainakin jossain julkisen puolen järjestelmässä näkyä. Täytyy laittaa niille postia, että varmistaa niiden näkyvyyden kanta -järjestelmässä.

Joo, on yli 40, mutta mä huijaan, kun 10 rasvaprosentilla oon jo yli BMI30. En mä kehtaa tuohon vedota.
Olet siis katsonut omia kantatietojasi? Eikö siellä näy käyntejä uniapnean takia?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin