Joululahja onkelma!

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Zeb kirjoitti:
Geetz kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Olenko siis oikeasti perverssi kun tykkään niistä, nimenomaan pienistä.
Psst, mä tykkään niistä... Mut se on niin tarkkaa, on oltava tietyt värit ja sopivat määrät, itse ostanut jo kaiken oleellisen. Muut "varatavarana" paketeissaan odottamassa hetkiä, jolloin persoonaton lahja on vttumaisen mukavaa ojentaa jollekin. :D
Älä sano persoonaton, vaan simppeli tai neutraali ja laadukas. En mäkään näitä osta ihmisille, jotka tunnen. Miehen joillekin sukulaisille olen ostanut, koska en tunne niitä niin hyvin, että osaisin ostaa henkilökohtaista.

P.S. Lähetä heti tänne ne kaikki ylimääräiset tuikkusi!! Värillä ei ole väliä, koska täällä on useampi huone ja aina jonnekin sopii kun vähän asettelee. Ettei tuu samanlaista värisoppaa kun Arskaketjussa...

Heissan kuomat ja kuomattaret!

Mä juur avasin eilen yhden lahjani etukäteen vaikken olisi saanut avata. Tenniskaveriltani. JA AIVAN OIKEIN! Se oli kynttilälyhty!! Mutta minä tykkään siitä. Hän oli ajatellut minua ja suht. uutta asuntoani ja parveketta.

Geetz hyvä tavaton? Mikset pidä kynttilälyhdyistä? Puhutteko nyt siis ihan pikku tuikuista vai oikein sellaisista missä iso lasi päällä ja jotka roikkuu??

Mutta minullakin on tuikkuja ja kynttilälyhtyjä ja kynttilöitä!

Ketjussani on tosiaan ollut VÄRIMELLASTUS?

Kuinka saan sen enää sivistyneen tyylikkääksi? Se on sama tehtävä ettäkuin Anttilan muuttaisi Stockmanniksi???

Ei silti, pidän muutamista ketjuni väriyhdistelmistä!!

Zebhyr ja Huyndai Geetz ja kaikki muutkin tietysti! Näin joulun aikaan kun saattaapi hiukan levottomuutta esiintyä ja haluatte väriterapiaa, tulkaapa ketjuuni purkautumaan! (Oho)
Psykologi,köyhän vuoren pappi. Mr. Tur Stadinarska vastaa kuuntelijoiden, katselijoiden kysymyksiin värikkäällä tyylillään.

Ja muutoinkin. Ketjuni on kuin KIRKKO! Aina avoinna kaikille varsinkin väriin tai väriin tai väriin tai väriin tai väriin (possunpunainen)katsomatta!!

Kunnian ottamattomasti

Teidän Tur Stadinarska
värimellastaja

P.S Kuinka monta prossua tämä viesti sisälsi hyvää huumoria ja kuinka monta prossuliinia huonoa huumoria?
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

masa kirjoitti:
Bluntly kirjoitti: Kai olen keski-ikäistymässä, mutta se tulenpunainen versio on meikäläisestä aika söpö. Olen harkinnut ostavani kynätelineeksi.
Ootkos tietoinen sen hinnasta? :D
Olen, mutta mitäpä siitä niin kauan kuin rahapaja painattaa seteleitä lisää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:Olen, mutta mitäpä siitä niin kauan kuin rahapaja painattaa seteleitä lisää.
No mikäs siinä sitten, jos haluaa sijoittaa 200 euroa mummovaasiin :P
Edith

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Edith »

Ostin ongelmatädilleni sitten 7,95 eurolla rasian mainion näköisiä reilun kaupan suklaakonvehteja. Ihan tosta kotikadun Siwasta. Nättejä oli ja vältyin ruuhkilta. Eihän se noista ilahdu niin kuin ei mistään muustakaan, mitä voisin keksiä ja suklaata sillä riittää, mutta jos se mainitsee tuosta ylimääräsuklaaongelmastaan, niin ehdotan, että veis niitä työpaikkansa puhelinvaihteenhoitajille, siivoojille ja vahtimestareille vaikka. Kokemuksesta nimittäin sanon, että puhelinvaihteenhoitajat unohdetaan näköjään helposti täysin, tyystin ja kokonaan, kun työpaikoilla lahjoja annetaan.
Tix

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Tix »

Edith kirjoitti:Ostin ongelmatädilleni sitten 7,95 eurolla rasian mainion näköisiä reilun kaupan suklaakonvehteja. Ihan tosta kotikadun Siwasta. Nättejä oli ja vältyin ruuhkilta. Eihän se noista ilahdu niin kuin ei mistään muustakaan, mitä voisin keksiä ja suklaata sillä riittää, mutta jos se mainitsee tuosta ylimääräsuklaaongelmastaan, niin ehdotan, että veis niitä työpaikkansa puhelinvaihteenhoitajille, siivoojille ja vahtimestareille vaikka. Kokemuksesta nimittäin sanon, että puhelinvaihteenhoitajat unohdetaan näköjään helposti täysin, tyystin ja kokonaan, kun työpaikoilla lahjoja annetaan.
Meillä puhelinvaihde sai 100 e lahjakortin ja viinipullon. On kyllä joka euron ansainnut.
Geetz

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Geetz »

^ Tää vaihde sai viinaa. Surkuhupaisaa.
Edith

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Edith »

McJanne kirjoitti:Fiksuissa, humaaneissa ja PR-hakuisissa rakennusyhtiöissä puhelinvaihteen hoitajien (ja kaikkien muidenkin) lahjarahat ja joulukorttirahat lahjoitetaan SOS Lapsikylälle.
Mulla on työsopimus henkilöstövuokrausfirman kanssa. Kukaan ei voi väittää sitä firmaa humaaniksi, mutta silti ei lahjaa tippunut. Torstaina jopa kävivät sen firman edustajat konttorilla lahjakasojen kanssa ja mä olin hyppiä riemusta, mutta veivät sitten kaikki lahjat sinne jonnekin yläkertaan päällikkötason ihmisille. Mun työpanostani hyödyntää se sun firmasi kanssa saman suvun perimä kiinteistönhuolto- ja siivousfirma, jonka talous on kai aika kuralla ja jossa mikään toimi, puhelinvaihetta tietysti lukuun ottamatta.
Edith

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Edith »

McJanne kirjoitti:
Edith kirjoitti: Torstaina jopa kävivät sen firman edustajat konttorilla lahjakasojen kanssa ja mä olin hyppiä riemusta, mutta veivät sitten kaikki lahjat sinne jonnekin yläkertaan päällikkötason ihmisille.
No ei ole ihme jos on talous kuralla :P
Mä en nyt ymmärtäny sun kommenttia, mutta tuskinpa tuo haittaa.

Mutta niin, syyttäkää mua nyt sitten kohta kaikista kommunismin kuolonuhreista tai mistä, mutta musta on epäreilua, että se suku on on perinyt sen firman ja niillä on törkeesti rahaa (oli se pääjehu taannoin Hesarin netissä olleiden listojen mukaan Suomen muutamien satojen rikkaimpien tyyppien joukossakin) ja sit eivät työntekijöille anna lahjoja, kun ovat niin fakin humaaneja, mutta silti vaan killuvat siellä rikkauslistoilla, vaikka niillä olisi varaa antaa ihan hyvin lahjoja sekä työntekijöille että Sos-lapsikylille ihan henkilökohtaisistakin rahoistaan. Olis ilahduttavaa lukea sellanen viesti, että sen sijaan että repisvät itselleen tuottoja firmasta, päättäisvät lahjottaa Sos-lapsikylille omat vuotoiset osinkonsa tai bonuksensa tai mitä niitä on.
prosessi

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Edith kirjoitti: Mutta niin, syyttäkää mua nyt sitten kohta kaikista kommunismin kuolonuhreista tai mistä, mutta musta on epäreilua, että se suku on on perinyt sen firman ja niillä on törkeesti rahaa (oli se pääjehu taannoin Hesarin netissä olleiden listojen mukaan Suomen muutamien satojen rikkaimpien tyyppien joukossakin) ja sit eivät työntekijöille anna lahjoja, kun ovat niin fakin humaaneja, mutta silti vaan killuvat siellä rikkauslistoilla, vaikka niillä olisi varaa antaa ihan hyvin lahjoja sekä työntekijöille että Sos-lapsikylille ihan henkilökohtaisistakin rahoistaan.
Tuossa taitaa näkyä selvimmin se ero perittyjen ja ansaittujen rahojen välillä. Kun on itse joutunut ansaitsemaan rahansa, ymmärtää myös maksaa muille näiden ansioiden mukaan, vaikka sitten joululahjojen muodossa. Jos taas itse on saanut kaiken ilmaiseksi, ei tosissaan koskaan sisäistä sitä, ettei muiden tilanne ole sama. Siinä mielessä isäni periaate, ettei lapsia auteta taloudellisesti ollenkaan, on ihan fiksu, vaikka se aikoinaan, kun tulot vielä olivat olemattomat, harmittikin.
Herra Manala

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

volkkari1976 kirjoitti:Taas on se aika vuodesta, kun väistämättä tulee maailman suurin ongelma eteen....mitä lahjaksi jouluna omalle kullalle.

Tätä olen yrittänyt pähkäillä ja jopa udellut suoraan häneltä, saamatta sen tarkemmin mitään kunnon vastausta aiheen tiimoilta.

Olisiko teillä heittää mitään loistavia ideoita tai vinkkejä hyväksi joululahjaksi?
Mulla on kokonaisvaltainen ratkaisu, joka on parempi kuin mikään "oikea" lahja. Teet bänksit vähän ennen joulua ja otat eukon takaisin joulun jälkeen. Säästyy rahaa, eikä tarvitse ostaa vääriä lahjoja. Tulinko myöhässä? No ensi jouluna sitten.
prosessi

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:Mulla on kokonaisvaltainen ratkaisu, joka on parempi kuin mikään "oikea" lahja. Teet bänksit vähän ennen joulua ja otat eukon takaisin joulun jälkeen. Säästyy rahaa, eikä tarvitse ostaa vääriä lahjoja. Tulinko myöhässä? No ensi jouluna sitten.
Siinä on aina se riski, ettei eukko tulekaan takaisin joulun jälkeen. Mutta toisaalta, silloinhan säästyy entistä enemmän rahaa...
Herra Manala

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

prosessi kirjoitti:Siinä on aina se riski, ettei eukko tulekaan takaisin joulun jälkeen. Mutta toisaalta, silloinhan säästyy entistä enemmän rahaa...
Vanha eukko on vähän niinkuin vanha auto. Jotenkin siihen vaan kiintyy kun oppii tuntemaan sen muhkurat ja kaarreominaisuudet, mutta ne jatkuvasti lisääntyvät vikinät ja huollot alkavat vituttamaan enemmän ja enemmän. Kiintyminen aiheuttaa suhteettoman menetyksenpelon, joka kuitenkin unohtuu siinä silmänräpäyksessä kun on uusi ja vähemmän ajettu kyyti alla, jonka valinnassa on otettu huomioon edellisten mallien virheet ja puutteellinen suorituskyky.
prosessi

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Siinä on aina se riski, ettei eukko tulekaan takaisin joulun jälkeen. Mutta toisaalta, silloinhan säästyy entistä enemmän rahaa...
Vanha eukko on vähän niinkuin vanha auto. Jotenkin siihen vaan kiintyy kun oppii tuntemaan sen muhkurat ja kaarreominaisuudet, mutta ne jatkuvasti lisääntyvät vikinät ja huollot alkavat vituttamaan enemmän ja enemmän. Kiintyminen aiheuttaa suhteettoman menetyksenpelon, joka kuitenkin unohtuu siinä silmänräpäyksessä kun on uusi ja vähemmän ajettu kyyti alla, jonka valinnassa on otettu huomioon edellisten mallien virheet ja puutteellinen suorituskyky.
Sinä kuitenkin puhuit vielä edellisessä viestissä takaisinottamisesta, et vaihdosta. Ihme tuuliviiri olet.
Herra Manala

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

prosessi kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Siinä on aina se riski, ettei eukko tulekaan takaisin joulun jälkeen. Mutta toisaalta, silloinhan säästyy entistä enemmän rahaa...
Vanha eukko on vähän niinkuin vanha auto. Jotenkin siihen vaan kiintyy kun oppii tuntemaan sen muhkurat ja kaarreominaisuudet, mutta ne jatkuvasti lisääntyvät vikinät ja huollot alkavat vituttamaan enemmän ja enemmän. Kiintyminen aiheuttaa suhteettoman menetyksenpelon, joka kuitenkin unohtuu siinä silmänräpäyksessä kun on uusi ja vähemmän ajettu kyyti alla, jonka valinnassa on otettu huomioon edellisten mallien virheet ja puutteellinen suorituskyky.
Sinä kuitenkin puhuit vielä edellisessä viestissä takaisinottamisesta, et vaihdosta. Ihme tuuliviiri olet.
Itse käänsit keskustelun siihen, ettei takaisinottaminen välttämättä enää onnistukaan, ja sitten syytät minua tuuliviiriydestä?
prosessi

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Sinä kuitenkin puhuit vielä edellisessä viestissä takaisinottamisesta, et vaihdosta. Ihme tuuliviiri olet.
Itse käänsit keskustelun siihen, ettei takaisinottaminen välttämättä enää onnistukaan, ja sitten syytät minua tuuliviiriydestä?
Minä vain toin esiin epäkohdan sinun suunnitelmassasi, sinun olisi tietenkin pitänyt osoittaa ettei siinä ole mitään epäkohtaa, jotta et olisi tuuliviiri. Minä olen vain tuuli joka kääntää sitä viiriä, kato.
Herra Manala

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

prosessi kirjoitti:Minä vain toin esiin epäkohdan sinun suunnitelmassasi, sinun olisi tietenkin pitänyt osoittaa ettei siinä ole mitään epäkohtaa, jotta et olisi tuuliviiri. Minä olen vain tuuli joka kääntää sitä viiriä, kato.
Minähän nimenomaan toin ilmi, että mainitsemasi epäkohta suunnitelmassani ei välttämättä ole epäkohta tai bugi laisinkaan, vaan ennemminkin pro-feature.
prosessi

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Minä vain toin esiin epäkohdan sinun suunnitelmassasi, sinun olisi tietenkin pitänyt osoittaa ettei siinä ole mitään epäkohtaa, jotta et olisi tuuliviiri. Minä olen vain tuuli joka kääntää sitä viiriä, kato.
Minähän nimenomaan toin ilmi, että mainitsemasi epäkohta suunnitelmassani ei välttämättä ole epäkohta tai bugi laisinkaan, vaan ennemminkin pro-feature.
Mikset sitten kirjoittanut alkuperäistä viestiä muodossa: Mulla on kokonaisvaltainen ratkaisu, joka on parempi kuin mikään "oikea" lahja. Teet bänksit vähän ennen joulua ja otat uuden eukon joulun jälkeen. Säästyy rahaa, eikä tarvitse ostaa vääriä lahjoja. Tulinko myöhässä? No ensi jouluna sitten.? Tuuliviiri yrittää vain pelastaa mitä pelastettavissa on...
Herra Manala

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

prosessi kirjoitti:Mikset sitten kirjoittanut...
Lupaan kirjoittaa sulle mustan raamatun heti huomenna. Väärinkäsitysten välttämiseksi suosittelen että tulkitset sitä kuin piru raamattua. Taitanee onnistua käskemättäkin.
prosessi

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Herra Manala kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Mikset sitten kirjoittanut...
Lupaan kirjoittaa sulle mustan raamatun heti huomenna. Väärinkäsitysten välttämiseksi suosittelen että tulkitset sitä kuin piru raamattua. Taitanee onnistua käskemättäkin.
:twisted: Kandee harkita mitä lupaa. Ellet sitten kirjoita kovin lyhyttä mustaa raamattua. Esimerkiksi tällaista: abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö, järjestä kirjaimet haluamaasi järjestykseen, samaa kirjainta saa käyttää monta kertaa!!!
Avatar
urasiili
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 13.06.2007 23:41
Paikkakunta: Laalaalandia

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja urasiili »

Eikö sitä voi sopia, ettei lahjoja osteta? Sovin pikkuveljen kanssa, ettei kumpikaan jaksa ostaa mitään toisillemme. Ei joulusta kannata stressata, juokaa glögiä! Vanhemmille ostettiin aikaa ja elämyksiä, eli teatteria ja syömistä. Jos en olisi keksinyt, en olisi ostanut. Ei ole sen arvoista, että hajottaisi päätään.

Poikaystävälle on kiva ostella kaikkea. Oli runsaudesta ongelmaa, kun piti päättää rajallisella budjetilla mitä ostaa.
Kukkuluuruu!
Edith

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Edith »

Sain konttorin siivoojalta virolaista marsipaania. Yllätti iloisesti, siis tuo antamisen ja saamisen ajatus, vaikken marsipaanista tykkääkään. Josko mä sitten muistaisin sitä jollain pienellä asialla uuden vuoden kunniaksi kanssa. Pitäkööt miljonäärit tunkkinsa, me konttorin todennäköisesti ainoat alle 10 euron tuntipalkkalaiset pidetään yhtä! :solidaarisuushymiö, el hymiö de solidarité:
Vastaa Viestiin