Joululahja onkelma!

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Lolita kirjoitti:
killkill kirjoitti: a) kumppani saattaa olla imarreltu tuollaisesta lahjasta?
b) hän saattaa kokea lahjani jopa kiihottavaksi eikä esineellistäväksi/alistavaksi?
c) hän haluaa harrastaa kanssani seksiä ilman että lahjon häntä rahalla, turkiksilla tai kalliilla alusvaatteilla?
d) jotkut meistä - kyllä, ihan totta - nauttivat seksistä ja haluavat piristää sitä ajoittain pienillä leikeillä, asusteilla tms?

Tarkennetaan vielä, että nyt en viittaa keneenkään tiettyyn ihmiseen. Olen ostanut seksikkäitä pikkulahjoja niin ex-vaimolle kuin kulloisellekin naisystävälle
Mistä tälläisiä miehiä saa? Oisko sulla esim. kaksoisveljeä? (Ja mä ehdin kysyä ensin, mä olen jonossa ennen Patzia)

Kyllä mäkin ton KK:n kirjoituksen allekirjoitan, onhan se mukavaa että seksielämää voi ajoittain piristää asusteilla ym. tarpeistolla.

Mutta välttämättä en halua joululahjaksi mitään tuollaista antaa, niitä voi sitten ostella kullan kanssa vaikka jokaisena vuoden muuna päivänä.
Hiukkasen voisi itseäkin hävettää kun koko perheen ja suvun yhdessä ollessa avopuolisko kaivaisi paketistaan ulos jotkin seksihepenet....


Lahjakortti näyttäisi olevan yksi hyvä vaihtoehto, tai sitten yritän nyt ensi viikolla Saksan duunimatkalta bongata jotain todella mukavaa, esim. hajuvettä.
Quarter

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Quarter »

Alusvaatteet ja sukat viestittävät vain "moi en keksinyt muutakaan niin ostin jotain halpaa ja mielikuvituksetonta".
Typerin lahja ikinä. Näyttele siinä sitten otettua. "Juku... wau... mistä sä tiesit. Mulla ei ollukkaa tämmösiä.. kiitos joo.."
Mida

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Mida »

kid kirjoitti:Yleisiä vihjeitä:
Älypelit (ne yleensä puiset tsydeemit missä pitää esim saada palikat mahtumaan laatikkoon tai naula pois pullosta jne)
Tää on hyvä jos tietää, että toinen on viehtynyt ongelmien ratkaisusta ja hänellä on riittävästi pitkäjänteisyyttä. Kannattaa myös tietää mitä älypelejä toinen on elämänsä varrella ratkaissut. On tylsää saada paketista älypeli, jonka osaa jo ratkaista.

Joo, oon harrastanu vähäsen.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mä olen ostanut jo kaikki lahjat :) Kerrankin ajoissa liikkeellä.. Iskälle ostin urheilukerraston (koko varmaan ihan väärä, mutta voi kuulemma palauttaa), siskolle Marimekon laukun ja äipälle Marimekosta kans. Ei hajuakaan mitä ostaisi ukkoselle, toisaalta ei olla kyllä ees sovittu että mitään lahjoja ostettais. Mutta olishan se kiva antaa jotain.
ninnithequeen

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

QuarterDot kirjoitti:Alusvaatteet ja sukat viestittävät vain "moi en keksinyt muutakaan niin ostin jotain halpaa ja mielikuvituksetonta".
Typerin lahja ikinä. Näyttele siinä sitten otettua. "Juku... wau... mistä sä tiesit. Mulla ei ollukkaa tämmösiä.. kiitos joo.."
Meillä taas on semmonen periaate, että ostetaan jotain halpaa ja tarpeellista myös. (tulee enemmän paketteja :ohyeah: )
Kid

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Kid »

Mida kirjoitti: Tää on hyvä jos tietää, että toinen on viehtynyt ongelmien ratkaisusta ja hänellä on riittävästi pitkäjänteisyyttä. Kannattaa myös tietää mitä älypelejä toinen on elämänsä varrella ratkaissut. On tylsää saada paketista älypeli, jonka osaa jo ratkaista.
Juu, näin. Mutta jos lahjan saaja on lähisukulainen niin tuo on varmaan selviö.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Ai niin, elä osta listalle voisi lisätä näitä eksän älynvälähdyksiä:

-ulkolämpötilamittari tiimarista (ei edes digi)
-kutittava "silkki"yöpaita
-posliinikoristeita...

lista on loputon. Toisaalta kyllä näitä hirveitä lahjojakin arvostaa, ajatushan se tärkein on.
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Tämä ongelma ei kyllä vielä ole rajoittunut pelkästään tuohon omaan kultaan, pitäisi myös keksiä lahja faijalle (jolla on jo kaikkea) ja hänen naisystävälleen.

Ihan en kehtaa ostaa jokaiselle lahjakorttia johonkin putiikkiin.
ninnithequeen

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

volkkari1976 kirjoitti:Tämä ongelma ei kyllä vielä ole rajoittunut pelkästään tuohon omaan kultaan, pitäisi myös keksiä lahja faijalle (jolla on jo kaikkea).
Mä tiedän jo mitä mä ostan faijalle, mutta en kirjoita sitä tänne. Sen koneella oli nimittäin Kityn osoite tallessa, mikä järkytti mua syvästi :shock:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Te olette niin sairaan nopeita viestittelijöitä, että mun pitää tehdä edellisen viestini editistä uusi viesti, että varmana luette sen :P



Edit: Jatketaan nyt vielä asiallisemmalla linjalla. Minusta olisi ihanaa, että mies ostaisi minulle alusvaatehepeneitä lahjaksi. Sellaisia riisuttavaksi tarkoitettuja, eikä sillä istuvuudella ja mukavuudella niin ole väliä tässä tapauksessa. Kyllähän mies, joka naiselleen alusasuja haluaa ostaa, edes hieman tutkailee kotoa löytyvää valikoimaa mittamielessä ja tunnustelee naisensa kropan tarkkaan ennen kauppaan menoa. Ei niitä lahjoja nyt niin montaa kertaa vuodessa osteta eikä joka kerta alusasuja, että talous kaatuu käyttämättä jääviin epäkäytännöllisiin hepeneisiin. Arkiasut ostan mieluummin itse. Ihanaa piristystä, pöksyt (puuvillaista arkimallia) kostuvat ajatellessakin.

Pääasiassa kyllä olen luonteeltani harakka, johon vetoaa kaikki kiiltävä ja kimalteleva eli korut. Ei voi mennä kovin paljoa pieleen, jos minulle ostaa Kalevala-korun ja tarkemman tiedustelun ja tarkkailun jälkeen mies kyllä osaa ostaa muutakin nappiin osuvaa. Exäni onnistuin tähän kouluttamaan kohtuullisen hyvin. Vielä uuden naisensa kanssa asuessaan osti minulle huonon omantunnon takia ystävänpäivälahjaksi kalliit korvakorut. Hyvä mies
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
killkill

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja killkill »

QuarterDot kirjoitti:Typerin lahja ikinä
Typerin lahja ikinä oli omalta isältä saatu, helvetin korni joulupukki-kynttilä ja kilo suklaata. En olekaan kertonut kuin 12 vuoden ajan joka kerran kun istumme yhdessä kahvipöydässä, että "en syö enää suklaata tai makeaa". Eihän tuota nyt herranjumala voi muistaa.
Mida

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Mida »

Mies teki mulle 7 kohdan joulutoivelistan ja suurin osa niistä on niin tylsiä juttuja ettei yhtään tekis mieli ostaa joululahjaks mitään niin ankeeta (ja joitakin juttuja en uskalla ostaa ku en katso osaavani, esim. vaatteita).

Mut kai mä sit jossain vaihees käyn kysymäs rautakaupast momenttiavainta... en ees tiiä mikä se o.

Kiva toive on toi, että taulu sohvan taa seinälle. Mut miten mä muka sen maalaan ilman, ettei se sitä näkis.. laiskottaa vähän.. Mut on täs viel pari viikkoa aikaa miettiä.. Ääääk.

Eikä tuo edes halunnut listata mitään ku väitti vaan ettei hänen lahjoistas tarvi ottaa stressiä. Hetken aikaa sai jankuttaa että mä haluan ostaa lahjan ja jollen saa mitään vinkkiä, ni se stressaa viel enempi. Ja sit sain tollasen listan... jee.

(onneks on mieles yks juttu listan ulkopuolelta, josta tiiän et se tykkää)

Mut ainaski oon luottavainen sen suhteen, et ny mul on mies, jonka lahjoja ei tarvi ennalta pelätä. Luotan et se osaa ja tiiän, että näkee vaivaa. <3

Mut joo.. älypelit oli toistaseks paras tässä ketjussa mainittu ehdotus mun mielestä. Mut pääasia, että sen jutun valitsee ajatuksella ja liikoja pihistelemättä. Ja naiset helposti tarjoavat vinkkejä arjessakin huokailemalla millon minkäkin näkemänsä jutun tai mainoksen perään. Kannattaa laittaa tarkkaan korvan taa aina ku tätä tapahtuu.
Kid

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Kid »

Systeri anto mein iskälle hiirimaton jossa on oman tyttärensä kuva eli lahja oli siis ukille :)
sama toimii myös niissä kalentereissa. Tai mä ainakin tykkäisin tommosesta.
Niin ja sitten ne on ihania missä on kipsiin painettu esim lapsen kämmenen ja jalkapohjan muoto/koko, semmonen taulu niinku.
On vähän lapsiin/vauvoihin liittyviä juttuja mutta tulee vaan mieleen mitä esim mun porukat on systeriltä saanu. :)
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

killkill kirjoitti: K:
Näytä minulle heteromies, joka väittää YMMÄRTÄVÄNSÄ naisia niin minä näytän sinulle valehtelijan. Naisten viehätys on nimenomaan siinä, että te olette niin kovin erilaisia käyttäytymiseltänne, ajatuksiltanne, ulkonäöltänne etc. Välillä meinaa hermo mennä, mutta niiden hetkien vastapainoksi on sitten kaikenlaista kivaa.

Mida:
Epäsuora vihjauksesi, että joutuisin LAHJOMAAN suoraan tai välillisesti saadakseni seksiä, pisti todellakin vihaksi. Onneksi on viikonloppu ja pääsen kohta hevonvitun kuuseen tämän typerän palstan äärestä.
Joo, tärkeintä on että edes yrittää ymmärtää ja KUUNTELEE. Kyllä niitä sellaisiakin miehiä on.

Killkill, pysy ihan miehenä vain. Miesten ei kuulu tulkita epäsuoria vihjauksia!
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Camilla kirjoitti:Ai niin, elä osta listalle voisi lisätä näitä eksän älynvälähdyksiä:

-ulkolämpötilamittari tiimarista (ei edes digi)
-kutittava "silkki"yöpaita
-posliinikoristeita...

lista on loputon. Toisaalta kyllä näitä hirveitä lahjojakin arvostaa, ajatushan se tärkein on.

Voijei. Etenkin "silkkiset" lahjat ovat kauheita. Jos se ei ole silkkiä, vaan pelkästään näyttää siltä, sitä ei minulle pidä antaa..
Kikkelis kokkelis.
Mida

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Mida »

killkill kirjoitti: Mida:
Epäsuora vihjauksesi, että joutuisin LAHJOMAAN suoraan tai välillisesti saadakseni seksiä, pisti todellakin vihaksi.
Haluan vielä painottaa että kyseessä ei ollut epäsuora vihjaus puoleltani. Ja yleensäkin olisin ja olenkin pirun varovainen tulkitsemaan tuollaisia epäsuorilta vihjauksilta näyttäviä juttuja, koska siinä on iso riski rytistä metsään niin että naapurikylässäkin hypätään säikähdyksestä keinutuolista.

Eli kannattaa pysyä tyynen viileänä vaikka oliski cacca päivä ja kaikki pukkais vi#uttaan.
Geetzu

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Keikaus kirjoitti:
Mida kirjoitti:Nojoo, kyse on ihan persoonista näissä alusvaatelahja-asioissa. En ihmettele, että Geetzua ei vaivaa ollenkaan mahdollisesti epämukavat lahjat. On se eri asia köyhälle ja nuukalle kuin sellaiselle jolla on varaa eikä lähes käyttämättöminä lojuvat vaatteet harmita.
Mä en edes pidä itseäni kauhean köyhänä, mutta silti tuollainen tuhlaus harmittaisi. Etenkin jos samalla rahalla saisi jotain, josta oikeasti pitäisi. Ehkä en ole vielä tarpeeksi rikas..
Ihanan käytännöllisiä ihmisiä kyllä löytyy, itse en ehkä kuulu ihan täysin tuohon joukkoon. Emme ole mitään rikkaita, varoissamme kyllä, ja vaatteisiin menee kyllä osittain se ylimääräinen hemmotteluraha. Toiset matkustelevat tai harrastavat kalliisti, meillä se nyt ei toimi tällä hetkellä perheen ja sen kasvun takia, kukin tyylillään. :]

En kyllä ymmärrä (esim. QD:n heittoa: Alusvaatteet ja sukat viestittävät vain "moi en keksinyt muutakaan niin ostin jotain halpaa ja mielikuvituksetonta") miten joku kirja/cd/lahjakortti Stockalle (halåå!!111) olisi yhtään mielikuvituksellisempi kuin vaikkapa alusvaatteet ja ne käytännölliset sukat. Mutta eihän mun tarvitse, pääasia kun omassa perheessä ollaan tyytyväisiä. ;D
muskotti
Kitisijä
Viestit: 18
Liittynyt: 08.09.2005 17:46

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja muskotti »

Toi sun kommentti hajuvedestä, a)käyttääkö hän hajuvettä päivittäin?, Jos vastasit kyllä, niin tiedätkö merkin, onko puteli uusi vai lopussa? Jos tuote on jokin merkkijuttu niin ehkä kyseisestä tuoksusta on tehty erityinen kausiversio, joka ei ehkä liiaksi poikkea totutusta.
Muuten toi tuoksun osto on vielä riskialttiimpaa kuin edellä mainitut vaatteet.
Etkö voisi udella vaimosi parhaalta ystävältä tai anopilta?
Ja kodinkone ei ole se juttu, jollei proppuja polta jokin niistä päivittäin.

Mieti hyvä mies, mikä vaimoasi vie eteenpäin, harrastukset, koti, ystävät, lemmikit, lapset..Onko elämä laiffia, vai tarvitaanko luxusta harmaaseen arkeen, onko liian kiire vai liikaa aikaa? Onko jotain mitä voisit tehdä hänelle? Mikä saa hänet haikailemaan televisiossa tai ulkona liikkuessanne?

a jos mikään ei saa sua pinteestä, niin osta se Stockan lahjakortti ja liitä siihen jotain jolla on henkilökohtaista arvoa, vaikka se hassu pieni delfiini..tm.

Mitään lahjalistaa on turha tähän laatia, on varmasti helpompaa mennä sinne ulos kauppoihin silmät auki kuin miettiä , mikä kirja?
What am I trying to do
What am I trying to say
I´m not trying to tell you anything
You didn´t know
When you wake up today

-Depeche mode
Yönmustaritari

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

killkill kirjoitti:Typerin lahja ikinä oli omalta isältä saatu, helvetin korni joulupukki-kynttilä ja kilo suklaata.
Niin no. Suklaa ja viina toimii aina. Oli sitten kesä tai talvi, isot tai pienet pippalot niin kaikille muille viina paitsi holisteille ja alle 16 vuotiaille suklaata.

EDIt:

Ja tuossa nyt kun porukka kuumeisesti miettii mikä on OIKEA tai RIITTÄVÄN HYVÄ lahja niin kerrottakoon, että mikäli viina tai suklaa ei kelpaa niin sitten annan suoraan riihikuivaa.

En siis juma jaksa niikun vaivaa päätä en sitten tipan vertaa. Jos ei jompikumpi noista kelpaa ni osta sitten noilla mitäs tykkäät. On juma tärkeämpiäkin asioita kuin mitä saisi olla paketissa sen sianpotkan kylkiäisinä. Jupinaa.....
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Geetzu kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
Mida kirjoitti:Nojoo, kyse on ihan persoonista näissä alusvaatelahja-asioissa. En ihmettele, että Geetzua ei vaivaa ollenkaan mahdollisesti epämukavat lahjat. On se eri asia köyhälle ja nuukalle kuin sellaiselle jolla on varaa eikä lähes käyttämättöminä lojuvat vaatteet harmita.
Mä en edes pidä itseäni kauhean köyhänä, mutta silti tuollainen tuhlaus harmittaisi. Etenkin jos samalla rahalla saisi jotain, josta oikeasti pitäisi. Ehkä en ole vielä tarpeeksi rikas..
Ihanan käytännöllisiä ihmisiä kyllä löytyy, itse en ehkä kuulu ihan täysin tuohon joukkoon. Emme ole mitään rikkaita, varoissamme kyllä, ja vaatteisiin menee kyllä osittain se ylimääräinen hemmotteluraha. Toiset matkustelevat tai harrastavat kalliisti, meillä se nyt ei toimi tällä hetkellä perheen ja sen kasvun takia, kukin tyylillään. :]
Joo, olen niin käytännöllinen, että mua ärsyttää jos nurkissa pyörii alusvaatteita, joita en käytä koska ne eivät istu. Muutenkin mua ärsyttävät tavarat, joilla ei ole mitään virkaa. En ole todellakaan mitään kamankerääjätyyppiä. Hyvinistuvia ja kauniita ja seksikkäitä alusvaatteita saa minulle lahjoittaa mielihyvin, jos olen ne itse valinnut.
Kikkelis kokkelis.
Geetzu

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Keikaus kirjoitti:En ole todellakaan mitään kamankerääjätyyppiä.
En mäkään juu, kasseittain lähtee tavaraa tasaisin väliajoin yleensä keltaisiin katulaatikoihin, kulutusta ja kierrätystä...
Mida

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Mida »

Hamstraaja ilmoittautuu. Aina ku pitäis luopua jostain ni en malttais ku sitähän voi viel joskus tarvita. Hah.

Mut tosiaan sitä roinaa sit on. Ja käytän myös noita vuosikausia vanhoja vaatteitani ku ne on vielä ehjiä ja mahtuu. Mut tosiaan olen ikäni tottunut köyhäilemään joten uusi vaate tuntuu aina ihan luksukselta ja se sitten kans kuuluu valita tarkkaan pitkää käyttöikää ajatellen.

Mä säästän pussinsulkijatkin. Ja mies tilasi jonkun pakoputken ni sen mukana tuli sitä styrokspalajuttua, josta voi askarrella ties mitä -> säästöön.

Tää mikään asunto oo ku varasto.
Geetzu

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Mida kirjoitti:Tää mikään asunto oo ku varasto.
Elät painajaistani babe. xD
Voi mikä tuska sulle iskeekään kun joudut pikkupiltin takia raivaamaan paikkoja...
"Mies hei, nyt tarttetaan isompi koti ja helvetisti kaappitilaa" :]
Mida

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Mida »

Geetzu kirjoitti:
Mida kirjoitti:Tää mikään asunto oo ku varasto.
Elät painajaistani babe. xD
Voi mikä tuska sulle iskeekään kun joudut pikkupiltin takia raivaamaan paikkoja...
"Mies hei, nyt tarttetaan isompi koti ja helvetisti kaappitilaa" :]
Yepyep. Oikeestaan iso osa mun hamstrailusta liittyy alaani. Askartelutätiys vaatii materiaaleja, joista askarrella. Siksi minulla on mm. 2 isoa pahvilaatikollista villaa, olkia, ompelulaatikko, lankoja, kankaita, sekalaisia muita askartelutarvikkeita ja ties mitä. Ja näiden kaikkienhan pitää olla aina helposti saatavissa. Tämän lisäksi vielä kaiken maailman paperitavaraa, kansioita ja valokuva-albumeita joita niitäkään ei voi viedä ulkovarastoon eikä heittää pois.

Pitkään käyttämättä olleet turhat vaatteet kyllä laitan kiertoon ja muutoinkin koitan karsia, mutta ku on paljon paljon rakkaita esineitä joista ei vaan raaskisi luopua. Tosin ku muutin miehen kämppään ni luonnollisesti täällä ei vieläkään ole riittävästi kaappitilaa vaatteilleni vaan talvivaatetus on yhä jätesäkissä.

Kyllä mies tietää että tarvittaisiin jo nyt enemmän tilaa kuin mitä kaksiossa on. Oikeastaan tarvitsisin oman huoneen, joka olisi pyhitetty askarteluhuoneeksi. Ni vois muu kämppä sit näyttää asunnolta. En mä ymmärrä miten täällä sen pienen kanssa sitten mahtuu, mutta kuulin just, että yks luokkakaveri oli jo vajaan vuoden asunut yksiössä miehen ja vauvan kanssa. Et ei kai se mahdotonta ole.

Ja lahjavinkki ettei ihan kokonas offtopiccia: jos se on harvinaista herkkua, anna kortti jolla hän voi valita milloin viet hänet ulos syömään. Kyl mä tykkään aina ku mut viedään kiinalaiseen syömään. Oon ilonen koko sen päivän ku se on niin hyvää ja kivaa.

Tai osta vaatekaappi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja annepa »

Täällä on mainittu:

Alusvaatteet
-ei, samat perustelut kuin keikauksella
Hierontalahjakortti
-kyl kiitos, aikaakin on, tulisi varmasti käytettyä
Hajuvesi
-Mikäli vanha pullo on lopussa niin samaa merkkiä kiitos. Tähän hajuvesihommaan liittyen hyvänä lahjana itselleni pitäisin saman sarjan esim suihkugeeliä tai kosteusvoidetta. Tuoksu olisi se vanha tuttu, testattu, toimii omalla iholla mutta tuote olisi kuitenkin sellainen mitä minulla ei vielä ole. Itse en uskalla ostella kenellekään mitään hajuvesiä jos merkkiä ei ole minulle etukäteen ilmoitettu. Tuoksu voi olla kaupassa hyvä ja sopia ilmaan suihkautettuna saajalle mutta iholla tuoksu voi muuttua karmaisevaksi kokemukseksi. Onneksi mun hellu tajua tän, se testailee iteki hajuja ja mun pittää nuuuuuhkia sitä sitte testitilanteessa (se ei halua haista hajulle joka on mun mielestä epämiellyttävä, pysynpähän lähempänä :wink: )

Isälleni annoimme siskoni kanssa viime vuonna tekemäni seinäkalenterin vuodelle 2005. Kuvat olivat vuoden mittaan itse otettuja; keväällä oli lumisia koiria möyrimässä hangessa, kesäkuun kuvana oli kuva juhannusyöstä mökillämme, lokakuussa meitä töllisteli seinältä hirvilehmä (isä metsästää hirviä, tämä oli muuten ainoa kuva joka tuli jostain muualta kuin omasta kamerasta). Oi että tuntu kivalle kun isä 1.1.2005 laitto kalenterin seinälle vaikka niitä ihan oikeita painettuja kalenteritakin oli useita.

Tänä vuonna annan äidilleni muistikirjan. Mulla on blanko muistikirja, liimaan siihen joka toiselle sivulle Otun kuvia, tuo avatarkin sinne melko varmasti päätyy. Joka toinen sivu on sitten muistiinpanoja varten. Siihen voi sitten ostaa kylkiäiseksi kynän johon kaiverrutan äidin nimen.

Siskoltani kysyin että mitä hän haluaa ja sain listan. Hän perusteli listaa sillä että "jos on paljon vaihtoehtoja niin sitte on yllätys että mitä saa". No, toimii. Listalla oli kalavale-sormus, samaa sarjaa mitä hällä jo ennestään on. Ostin sen. Minusta toimii semmonen, että jos tietää että jollain on vaikka jonku sarjan sormus, niin siihen voi ostaa saman sarjan muita tuotteita.

Hellulleni ostin nastarenkaat kenkiin. Loukkasin itseni viime talvena kun liukastuin enkä halua että kullalleni käy samoin. Nyt on pitävä askel (annoin jo lahjan kun tuli liukasta). Kullalleni annan myös lakanoita. Hän haluaa punaisia petivaatteita joten teen hänelle punaisen lakanapussin. Aikaisemmin olen tehnyt pussilakanan ja tyynyliinoja. Jotain kivaa vois vielä keksiä mut ei se ole niin justiin just jouluna lahjoa, ostan niitä lahjoja muutenkin pitkin vuotta.

Parhaalle ystävättärelleni annan hemmotteluhetken. Hän tulee käymään 19.12. Pistän pöydän koreaksi, hieron hänet päästä varpaisiin ja teen manikyyrin ja pedikyyrin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin