Joululahja onkelma!

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Taas on se aika vuodesta, kun väistämättä tulee maailman suurin ongelma eteen....mitä lahjaksi jouluna omalle kullalle.

Tätä olen yrittänyt pähkäillä ja jopa udellut suoraan häneltä, saamatta sen tarkemmin mitään kunnon vastausta aiheen tiimoilta.

Olisiko teillä heittää mitään loistavia ideoita tai vinkkejä hyväksi joululahjaksi?


Oman ongelmansa myös tuottaa lahjan hankinta isäukolle ja hänen naisystävälle.....

Tää on vaan siis aivan liian vaikeeta, hjelppiä kaipais kovasti...auttakaa avutonta miestä mäessä :?
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Meik »

Silloin kun mä en etukäteen tiedä mitä ostaisin toiselle, kiertelen kaupoissa silmät auki. Kaikki osastot vaan läpi. Yleensä löytyy jotain, joka saa hänet mieleen (ei nyt tietty näytä häneltä, vaan ehkä joku yhteinen tapahtuma tms). Mun mielestä lahjassa sen hinta ei merkitse mitään, vaan se, että se on selvästi ostettu ajatuksen kanssa ja on mietitty kenelle se tulee.

No olipas toi varmaan helpottavaa :lol: No aika mahdoton tästä on just yllä olevan takia alkaa antaa sun kullalle annettavan lahjan ideaa. Se idea tietenkin on sitten sellainen, mikä kelpaisi monelle naisille ja ei ole henkilökohtainen. No jos ei muuta tuu mieleen, niin vaikkapa lahjakortti johonkin hoitoon, mistä se tykkää (kylpylä, kokovartalohieronta, manikyyri, gigolo)

Tähän väliin voisin kertoa yhden aika kuolemattoman. Vaimon isä osti vaimon äidille hääpäivälahjaksi uuden hirvikiväärin :D Öö, tätä siis en suosittele.
Exsat

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Meik kirjoitti:Silloin kun mä en etukäteen tiedä mitä ostaisin toiselle, kiertelen kaupoissa silmät auki. Kaikki osastot vaan läpi. Yleensä löytyy jotain, joka saa hänet mieleen (ei nyt tietty näytä häneltä, vaan ehkä joku yhteinen tapahtuma tms). Mun mielestä lahjassa sen hinta ei merkitse mitään, vaan se, että se on selvästi ostettu ajatuksen kanssa ja on mietitty kenelle se tulee.

Kävin vain vähän korostamassa, ettei menisi keltään ohi tuo..
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Meik »

Exsat kirjoitti:

Kävin vain vähän korostamassa, ettei menisi keltään ohi tuo..
Joku sanoi eilen, että te oululaiset tykkäätte puljata fonttikoolla. No tuli nyt sekin sitten koettua omakätisesti. Ei riitä enää omien tekstien rassaaminen, vaan aletaan sorkkia muidenkin tuotoksia. :wink:
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Juuh, eihän lahjassa ole kyse siitä mitä se maksaa...vaan se mitä se merkitsee. Tässä se onkelma sitten onkin, kun meillä tuntuu olevan kaikkea kotona jo valmiiksi, eikä avopuolisko ole osannut kertoa mikä nyt tarkalleen ottaen olisi sellainen asia mikä miellyttäisi.

Perussettiä olisi tietenkin joku tuollainen mukava hieronta ym. vastaavanlainen lahjakortti.
Mida

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Mida »

Omalle kullalle ei sit kannata ostaa joululahjaa tiimarista. Siitä tulee vaan katkeraks.

Ja kannattaa kuunnella helvekon tarkkaan jos jotain toiveita esitetään.

Näytin exälle viime vuonna jostain mainoksesta noita Stabilon tusseja, jotka ovat aivan mainioita kirjoituskyniä, siis jos haluaa väriä elämään (1 pakkaus maksaa about 10€, ei musta ihan mahdottoman kalliita opiskelijan lompakollekaan etenki ku kyseessä se, jonka pitäs olla kaikkein rakkain ja johon ehkä siis haluais vähän panostaakin). Sain joululahjaksi lasten huopakyniä. Ne halvimmat, mitä tiimarista sai. Ihmettelin kyllä pitkän aikaa, että kui ihmees se mulle tällasta sekundakamaa ostaa, mutta kävi ilmi, että herra oli ajatellut, että jotain tusseja se pyys.

Ei näin. Ei todellakaan näin.

Ei mua hellyyttäny ainaskaa se, että se muka ees yritti. Kyl musta pitää hiuka tarkemmi miettiä. Mut toisaalta tapansa kullakin. Jos et osaa ollenkaan ostaa lahjoja, niin varoita hyvä ihminen kunnolla etukäteen, että toinen ei pety ku saaki vaa huonoja tahi tyhmiä lahjoja. Ja jos se ottaa sen varoituksen vakavasti ja tuo nenän eteen kuvan ja tekstiä, että osta sitten tällainen, ni pistä perhanan tarkasti mielees, että mitä se halus, jos toive on kohtuullinen.
SingleMalt

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

volkkari1976 kirjoitti:auttakaa avutonta miestä mäessä :?
Suosittelen tukisukkahousuja.
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

SingleMalt kirjoitti:
volkkari1976 kirjoitti:auttakaa avutonta miestä mäessä :?
Suosittelen tukisukkahousuja.
Mihis noita tarttis?? Kysyy epätietoinen Espoosta
ninnithequeen

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No mä ainakin sanoin suoraan ukolle, mitä mä haluan: Erään tietyn hiukan kalliimman hajuveden, kunnon rikkalapion ja harjan ( :lol: ) sekä löylytuoksuja.

Herra ite saa varmaan haaveilemansa Julmahuvi-DVD:n. Niin ja tietty kalsareita ja sukkia.
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

ninnithequeen kirjoitti:Herra ite saa varmaan haaveilemansa Julmahuvi-DVD:n. Niin ja tietty kalsareita ja sukkia.
Mäkin toivoin tota Julmahuvi DVD:tä, ne on vaan niin sairaan hyviä sketsejä. Luulen jopa tietäväni, että sen se pukki tänä vuonna tuokin :D
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Perheessä on ollut jo vuosia tapana ilmoittaa ihan suoraan, mitä joulupukilta toivoo ja kun näitä vihjeitä on heitelty pitkin vuotta, sitä saattaa jouluun mennessä olla unohtanut, mitä on toivonut eli saa yllätyksen. Isä tosin ei osaa, ei hän tarvitse mitään, jotain ihan pientä vaan jne. Isä on tänä vuonna jälleen kerran ongelma.

Eräänä vuonna sain hauskan kiertomeilin, missä oli raisun humoristiseen tyyliin lueteltu, mitä miehelle kannattaa ostaa joululahjaksi (valitettavasti en löytänyt sitä tähän hätään) ja sain ihan oikeasti idean ostaa miehelleni monen laitteen yhteisen kaukosäätimen, nappiostos. Joskus ne lahjaideat tulevat mitä kummimmista paikoista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mä en tiedä OLLENKAAN mitä kenellekin ostaa joululahjaksi. Pikkutyypeille se on helppoa, mutta aikuiset on taas vaikeita; mitä tärkeämpi ihminen sitä vaikeampi ostaa lahja! Argh...

Tänä vuonna mä tiedän saavana mieheltä jotain "eritystä", näin huhu sanoo. Perskules, paineet nousee enkä mä tiedä mitä "erityistä" sieltä on tulossa ja mitä "erityistä" mun on sille tehtävä/hankittava.

Mun melkein tekis mieli tehdä jotain kivaa yhdessä - pistää siitä vaikka viesti joulupaketin muodossa, mutta mä olen mielikuvitukseton tällaisissa :(
The great club outshines the individual, always and forever.
safi

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja safi »

Aika vaikea lähteä ehdottamaan lahjaa ihmiselle, jonka mieltymyksistä ei tiedä mitään. Naiset nyt yleensä pitää kauneudenhoidosta, joten olisko lahjakortti kosmetologille mitään? Tai jos teillä on arjen kiireissä liian vähän yhteistä vapaa-aikaa, niin kylpyläpaketti vkl:ksi, hyvät sapuskat ja jotain hoitoja päälle. Tämä ei tosin ihan edullisimmasta päästä toteutettavia ideoita..
Helpoimmalla taidat päästä, kun kysyt vielä uudestaan mitä mahdollisesti haluaisi saada lahjaksi.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Kysyvä ei tieltä eksy. Kannattaa tosin kysyä jo joskus helmikuussa niin että naisesi on jouluun mennessä unohtanut, mitä on toivonut. Ei kun siis anteeksi, naisethan muistavat kaiken. Mutta hän voi siis teeskennellä unohtaneensa.

Ja sitten lahjavinkkejä: kirja, lahjakortti kauneushoitolaan tai hierojalle, cd... Ja kirjat ja cd:t lahjasinetein ja kuitein, kiitos. Mun mielestä on suht turhaa ostaa mitään vaatteita alusvaatteista puhumattakaan, koska ainakin mä oon niin tarkka, että on ehkä promillen mahdollisuus, että tykkään siitä, mitä mulle ostetaan. Kerran sain lahjaksi sellaisen korun poikaystävältä, mutta vaihdoin sen..

Itse tietenkin pidän itseäni tosi hyvänä lahjojen ostajana. Ostin ensimmäisen joululahjan heinäkuussa.
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mida kirjoitti:Omalle kullalle ei sit kannata ostaa joululahjaa tiimarista. Siitä tulee vaan katkeraks.

Ja kannattaa kuunnella helvekon tarkkaan jos jotain toiveita esitetään.

Näytin exälle viime vuonna jostain mainoksesta noita Stabilon tusseja, jotka ovat aivan mainioita kirjoituskyniä, siis jos haluaa väriä elämään (1 pakkaus maksaa about 10€, ei musta ihan mahdottoman kalliita opiskelijan lompakollekaan etenki ku kyseessä se, jonka pitäs olla kaikkein rakkain ja johon ehkä siis haluais vähän panostaakin). Sain joululahjaksi lasten huopakyniä. Ne halvimmat, mitä tiimarista sai. Ihmettelin kyllä pitkän aikaa, että kui ihmees se mulle tällasta sekundakamaa ostaa, mutta kävi ilmi, että herra oli ajatellut, että jotain tusseja se pyys.

Ei näin. Ei todellakaan näin.

Ei mua hellyyttäny ainaskaa se, että se muka ees yritti. Kyl musta pitää hiuka tarkemmi miettiä. Mut toisaalta tapansa kullakin. Jos et osaa ollenkaan ostaa lahjoja, niin varoita hyvä ihminen kunnolla etukäteen, että toinen ei pety ku saaki vaa huonoja tahi tyhmiä lahjoja. Ja jos se ottaa sen varoituksen vakavasti ja tuo nenän eteen kuvan ja tekstiä, että osta sitten tällainen, ni pistä perhanan tarkasti mielees, että mitä se halus, jos toive on kohtuullinen.

Just ton takia välillä ajattelee, että vittu kun miehet on joskus urpoja. Jos pyydetään nimenomaan jotain, silloin kirjoitetaan ylös, jos ei korvien välissä pysy muuten.

Miehille tuo ohjeiden kuuntelu on välillä niin vaikeata. Oli kyseessä sitten esileikit tai joululahja.
Kikkelis kokkelis.
killkill

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Ensimmäiseksi voisi tietysti kertoa, että kumpaa sukupuolta se oma kulta on? Uskoisin, että seksikkäät alusvaatteet kelpaavat daamille kuin daamille.

Itsellä on pettämätön systeemi joululahjaostoksiin: menen kauppaan aattoaamuna klo 10. Kaikki on ostettu 10.45. Keskustan tavarataloissa on rauhallista, kun kaikki jumittavat marketissa kärryt täynnä ruokaostoksia.
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

killkill kirjoitti:Itsellä on pettämätön systeemi joululahjaostoksiin: menen kauppaan aattoaamuna klo 10. Kaikki on ostettu 10.45. Keskustan tavarataloissa on rauhallista, kun kaikki jumittavat marketissa kärryt täynnä ruokaostoksia.
Tätähän vois kokeilla ittekin, ihan muuten totta, että viimeisenä aamuna matti myöhäiset menevät vielä ostamaan jouluruokia, tosin tänä vuonna tuo aatto sattuu lauantaille ja perjantai ainakin meikäläisellä on normaali duunipäivä
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

killkill kirjoitti:Ensimmäiseksi voisi tietysti kertoa, että kumpaa sukupuolta se oma kulta on? Uskoisin, että seksikkäät alusvaatteet kelpaavat daamille kuin daamille.
Apuva! Alusvaatteiden koot vaihtelevat niin paljon mallista ja valmistajasta riippuen, että ihan hakuammunnaksi menee. Eikä niitä saa edes vaihtaa. Sitäpaitsi esim. kaikki rintsikkamallit eivät todellakaan käy kaikille rinnoille.

Miehet! Älkää ostako naisillenne alusvaatteita. Jos haluatte niitä antaa, menette yhdessä ostoksille.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

killkill kirjoitti:Ensimmäiseksi voisi tietysti kertoa, että kumpaa sukupuolta se oma kulta on?
Kyllä se oma "kulta" on tässä tapauksessa ihan nainen.....ei, en ole myöskään lepakko.

Mitä tästä voimmekaan päätellä, olen siis tavallinen suomalainen mies
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

volkkari1976 kirjoitti:
killkill kirjoitti:Ensimmäiseksi voisi tietysti kertoa, että kumpaa sukupuolta se oma kulta on?
Kyllä se oma "kulta" on tässä tapauksessa ihan nainen.....ei, en ole myöskään lepakko.

Mitä tästä voimmekaan päätellä, olen siis tavallinen suomalainen mies

Lopeta se miesten neuvojen kuunteleminen, kuuntele naista! Vai haluatko taas ostaa lahjan, josta naisesi valittaa nettiin??
Kikkelis kokkelis.
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

Apuva! Alusvaatteiden koot vaihtelevat niin paljon mallista ja valmistajasta riippuen, että ihan hakuammunnaksi menee. Eikä niitä saa edes vaihtaa. Sitäpaitsi esim. kaikki rintsikkamallit eivät todellakaan käy kaikille rinnoille.

Miehet! Älkää ostako naisillenne alusvaatteita. Jos haluatte niitä antaa, menette yhdessä ostoksille.
Alusvaatteita on tosiaan naiselle aivan liian mahdotonta ostaa, ilman että nainen on mukana.
Helpointa on ottaa nainen mukaan ja hän saa valita sellaiset kuin itseään miellyttää, sitä on sitten vaan maksajan roolissa kassalla.
killkill

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja killkill »

Keikaus kirjoitti:...
LAKKAA HUUTAMASTA PEELO

Mikä alusvaatteiden ostamisessa muka niin vaikeaa on? Otat koon selville, käytät tervettä järkeä, etkä osta niitä kaikista huoramaisimpia.
Viimeksi muokannut killkill, 09.12.2005 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

volkkari1976 kirjoitti:
Apuva! Alusvaatteiden koot vaihtelevat niin paljon mallista ja valmistajasta riippuen, että ihan hakuammunnaksi menee. Eikä niitä saa edes vaihtaa. Sitäpaitsi esim. kaikki rintsikkamallit eivät todellakaan käy kaikille rinnoille.

Miehet! Älkää ostako naisillenne alusvaatteita. Jos haluatte niitä antaa, menette yhdessä ostoksille.
Alusvaatteita on tosiaan naiselle aivan liian mahdotonta ostaa, ilman että nainen on mukana.
Helpointa on ottaa nainen mukaan ja hän saa valita sellaiset kuin itseään miellyttää, sitä on sitten vaan maksajan roolissa kassalla.
Näköjään sun kultasi on aloittanut koulutuksen menestyksekkäästi.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
volkkari1976
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 249
Liittynyt: 14.09.2005 10:05
Paikkakunta: PKS

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja volkkari1976 »

killkill kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:...
LAKKAA HUUTAMASTA PEELO
Yhdyn tähän kommenttiin....ei tartte huutaa sentäs.

Ja kiitos Keikaukselle tässä kohtaa jo esille tulleista vinkeistä, lisääkin saa heittää
Kittys

Re: Joululahja onkelma!

Viesti Kirjoittaja Kittys »

volkkari1976 kirjoitti:Juuh, eihän lahjassa ole kyse siitä mitä se maksaa...vaan se mitä se merkitsee. Tässä se onkelma sitten onkin, kun meillä tuntuu olevan kaikkea kotona jo valmiiksi, eikä avopuolisko ole osannut kertoa mikä nyt tarkalleen ottaen olisi sellainen asia mikä miellyttäisi.

Perussettiä olisi tietenkin joku tuollainen mukava hieronta ym. vastaavanlainen lahjakortti.
Ostapa vaimokkeellesi joku koru, tuoksu tai joku alusvaate. Ne ainakin tulee vain hänelle.
Vastaa Viestiin