Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Yleinen lätinä jä kitinä

Oletko koskaan kokeillut kannabista?

En
9
53%
Kyllä
8
47%
 
Ääniä yhteensä: 17

Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oletko koskaan kokeillut kannabista?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kyllä, vähän yli 20 vuotiaana muutaman kerran. Noin 5 kertaa sanoisin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Täysin ketään yllättämättä: kyllä olen perehtynyt asiaan aktiivisesti elämäni aikana.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä en voisi omalla naamalla ja julkisesti vastata tähän, koska vilpitön vastaukseni olisi varmaan Clintonin globaalisti naurettu I did not inhale, ja se voisi olla sietämättömän noloa. Pidempi vastaus olisi jotain se suuntaista, että joskus nuorena olen jossain tilanteessa koettanut kokeilla polttaa tarjottua kannabissavuketta, mutta tällaiselle terveiden elämäntapojen arkkityypille, joka ei ole koskaan tupakoinut, savun vetäminen keuhkoihin, tai siis sen epäonnistunut yrittäminen, oli jo niin epämiellyttävää ja hankalaa, että luovutin. Ajattelin, että juttu ei ehkä sitten ole minua varten ja annoin olla. Eli olen yrittänyt kokeilla, mutta ei siitä mitään tullut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 22.09.2021 9:25 Mä en voisi omalla naamalla ja julkisesti vastata tähän, koska vilpitön vastaukseni olisi varmaan Clintonin globaalisti naurettu I did not inhale, ja se voisi olla sietämättömän noloa. Pidempi vastaus olisi jotain se suuntaista, että joskus nuorena olen jossain tilanteessa koettanut kokeilla polttaa tarjottua kannabissavuketta, mutta tällaiselle terveiden elämäntapojen arkkityypille, joka ei ole koskaan tupakoinut, savun vetäminen keuhkoihin, tai siis sen epäonnistunut yrittäminen, oli jo niin epämiellyttävää ja hankalaa, että luovutin. Ajattelin, että juttu ei ehkä sitten ole minua varten ja annoin olla. Eli olen yrittänyt kokeilla, mutta ei siitä mitään tullut.
Feikkasitko kuitenkin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2021 9:29 Feikkasitko kuitenkin?
No en, mut mitä mä vastaan sun kyselyyn? Ehkä siis sinnekin "en"?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kahdet henkoset. Niin vähän, ettei tuntunut mitään vaikutuksia, mutta teoriassa olen maistanut. Lasketaanko tää vai ei?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Urpsu ja Vagis mielestäni vastaavat "en"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2021 9:44 Urpsu ja Vagis mielestäni vastaavat "en"
:sir:

Kansalaisvelvollisuus hoidettu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 22.09.2021 9:48
James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2021 9:44 Urpsu ja Vagis mielestäni vastaavat "en"
:sir:

Kansalaisvelvollisuus hoidettu.
:komp:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Taustatiedoksi kerrottakoon, että ainetta olisi ollut reilusti saatavilla ilmaiseksi, kun hyvä kaveri kasvatti jossain vaiheessa itse. En myöskään pidä kannabista alkoholia vaarallisempana päihteenä. En vain kokenut tarvetta tutustua tarkemmin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Eihän sitä nyt julkisesti voi myöntää.

Edit. Kun kerran muutkin: olen kerran kauan sitten maistanut pari henkäystä toisen sätkästä. Siitä tuli hiukan hilpeä olo, joten vastasin "kyllä".
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nistit johtavat 4-3

:hep:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olen osa jumpaa kumpaa vadelmatolppaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja exsu »

En ole. Syyt ovat hyvin käytännölliset. En ole eläessäni polttanut mitään tupakkatuotetta, joten täysi kieltäytyminen on tuntunut nuoruuden paineissa coolimmalta kun sen myöntäminen, että en minä osaa enkä uskalla mitään savua hengitellä. Muissa muodoissa ei ole ollut omissa piireissä tyrkyllä sellaiseen aikaan, kun olisi ehkä kiinnostellut. Myöhemmin ei ole suuremmin viehättänyt. Enemmän kiinnostaisi vaikka kokaiini, mutta sitä taas ei ole tullut spontaanisti vastaan (paitsi jossain Aurinkorannikon rantakadulla).
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 22.09.2021 11:03 Muissa muodoissa ei ole ollut omissa piireissä tyrkyllä sellaiseen aikaan, kun olisi ehkä kiinnostellut. Myöhemmin ei ole suuremmin viehättänyt. Enemmän kiinnostaisi vaikka kokaiini, mutta sitä taas ei ole tullut spontaanisti vastaan (paitsi jossain Aurinkorannikon rantakadulla).
Omissa piireissä ei ole tullut vastaan oikein ollenkaan (paitsi paheellinen helsinkiläinen tarjosi pikkujouluissa.) No, demoskenessä kyllä porukka käyttää kaikkea, mutta Assembly-kallioillakin olen nähnyt lähinnä hollantilaisten ja saksalaisten "kokeilevan" kannabista.

Kerran Turussa jollain jatkoilla tyrkytettiin jotain murskattua pilleriä (ilmeisesti ekstaasia) mutta kieltäydyin. Muu porukka oli aika "empaattisella" päällä. Jääkaapissa olisi ollut kokealma eri aineita. Yksi baarituttu nappasi esitellyistä lupaa kysymättä LSD:tä. (Erittäin järkevää, kun on muutenkin psykoosilääkkeet.) Myöhemmin olen kuullut etteivät kaikki oikein arvosta ko. tyypin harrastustuksia.

Edit: yllä ehkä naiivia tekstiä, mutta en ole törmännyt juuri muuten edes kannabiksen käyttöön
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

nokkaelain kirjoitti: 22.09.2021 11:27
Omissa piireissä ei ole tullut vastaan oikein ollenkaan (paitsi paheellinen helsinkiläinen tarjosi pikkujouluissa.) No, demoskenessä kyllä porukka käyttää kaikkea, mutta Assembly-kallioillakin olen nähnyt lähinnä hollantilaisten ja saksalaisten "kokeilevan" kannabista.
En tiedä viittaatko kuinka monen vuoden taakse, mutta Assy-kallioilla on ihan erillinen joskin epävirallinen varjotapahtuma n 50 metrin päässä grillistä joka kulkee nimellä "Hash-embly" :D eventeillä näyttää olevan tasainen kävijöiden vaihto käynnissä melkein poikkeuksetta. Eräs vuosi sinne oli viritetty ihan skriini komboja varten, ettei tarvi sisälle lähteä
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti: 22.09.2021 11:03 En ole. Syyt ovat hyvin käytännölliset. En ole eläessäni polttanut mitään tupakkatuotetta, joten täysi kieltäytyminen on tuntunut nuoruuden paineissa coolimmalta kun sen myöntäminen, että en minä osaa enkä uskalla mitään savua hengitellä. Muissa muodoissa ei ole ollut omissa piireissä tyrkyllä sellaiseen aikaan, kun olisi ehkä kiinnostellut.
Minä olen joskus nuorena (siis silloin, kun vielä joskus valvoin ja möykkäsin) ulkomailla viettänyt aikaa osana yhteisöjä, joissa osan porukkaa (aika pienen osan) harrastuksiin kuuluivat (myös) syötävät kannabistuotteet. En koskaan kuitenkaan kokeillut, edes maistanut. Ehkä tässä on se, että mua on yleensä kiinnostanut enemmän ajattelun selkeyttäminen kuin turruttaminen, eli kiinnostus päihteiden kokeiluun on ollut aika pientä, vaikka alkoholia käytinkin. Ehkä enemmän vaikuttikin se, että ajattelin kaltaiselleni täysin aihepiiriä kokemattomalle olevan mahdollisesti tai jopa todennäköisesti aika hankalaa säädellä syötävässä muodossa oleva päihteen annostusta ja vaikutuksen voimakkuutta, jolloin perusvarovaisena jätin kokonaan väliin, kun sitä kiinnostustakaan ei siis oikein ollut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

urpiainen kirjoitti: 22.09.2021 11:46 Ehkä enemmän vaikuttikin se, että ajattelin kaltaiselleni täysin aihepiiriä kokemattomalle olevan mahdollisesti tai jopa todennäköisesti aika hankalaa säädellä syötävässä muodossa oleva päihteen annostusta ja vaikutuksen voimakkuutta, jolloin perusvarovaisena jätin kokonaan väliin, kun sitä kiinnostustakaan ei siis oikein ollut.
Et ole täysin väärässä, on nimittäin helppo syödä vähän liikaa, useastakin syystä. Jos on tottunut nauttimaan kanapitsaa savuna tai höyrynä, niin vaikutus on suhteellisen välitön. Syömällä kestää hyvin 1 - 2 tuntia että alkaa huomaamaan oikeasti mitään.

Lisäksi leivosten yms tekeminen vaatii vähän taitoa. Kyllä sitä heinää voi iskeä siihen piparitaikinaan miten haluaa, mutta jos haluaa oikeasti toimivia tuotteita niin dekarboksylointi on tärkeää. Tämä siis tarkoittaa kansankielellä tuotteen kuumennusta kunnes ei - imeytymättömät kannabinoidit hapettuvat imeytyvään muotoon. Tässä käy sitten se, että tuote on huomattavasti vaffempaa syötynä.

En mä koskaan ole saanut höyryllä itseäni niin vinoon, mitä syömällä menee mikäli ei tunne tuotettaan yhtään.

Kuva
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Haemaeraemies kirjoitti: 22.09.2021 11:40
nokkaelain kirjoitti: 22.09.2021 11:27 No, demoskenessä kyllä porukka käyttää kaikkea, mutta Assembly-kallioillakin olen nähnyt lähinnä hollantilaisten ja saksalaisten "kokeilevan" kannabista.
En tiedä viittaatko kuinka monen vuoden taakse, mutta Assy-kallioilla on ihan erillinen joskin epävirallinen varjotapahtuma n 50 metrin päässä grillistä joka kulkee nimellä "Hash-embly" :D eventeillä näyttää olevan tasainen kävijöiden vaihto käynnissä melkein poikkeuksetta. Eräs vuosi sinne oli viritetty ihan skriini komboja varten, ettei tarvi sisälle lähteä
Meinasinkin lisätä, että olet varmaan ollut paikalla, vaikka en ole tunnistanut siitä huolimatta että kity-miiteissä on nähty.

Joka vuosi olen boozeilla nykykallioilla ollut ennen koronaa. Vanhoilla edesmenneillä kallioilla kerran.

Nykyään on sisällekin laitettu tilaa, jossa voi istuskella ja hengailla mukavammin. Kerran en päässyt sisään :nolo:, se oli vielä jäähallissa ja jäin hiukan porukasta jälkeen. "Portsarit" tulivat vielä tunnelin viereen sateessa sanomaan että mene sinne hotelliin (menin takaisin kallioille.)
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 22.09.2021 11:55 Syömällä kestää hyvin 1 - 2 tuntia että alkaa huomaamaan oikeasti mitään.

Mielenkiintoista, että tulee noin hitaasti. Suun kautta otetussa mahalaukusta ja ohutsuolesta imeytyvästä lääkkeessä maksimipitoisuus tulee n 2h:n kohdalla, mutta puolet huippupitoisuudesta tulee jo puolessa tunnissa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.09.2021 12:48
Haemaeraemies kirjoitti: 22.09.2021 11:55 Syömällä kestää hyvin 1 - 2 tuntia että alkaa huomaamaan oikeasti mitään.

Mielenkiintoista, että tulee noin hitaasti. Suun kautta otetussa mahalaukusta ja ohutsuolesta imeytyvästä lääkkeessä maksimipitoisuus tulee n 2h:n kohdalla, mutta puolet huippupitoisuudesta tulee jo puolessa tunnissa.
Joo tää on jännä juttu ja on ilmeisen monisyinen asia.

According to research, edibles are slower to kick in but last longer compared to inhalation. This is because compared to smoking, where cannabis is absorbed quickly into the bloodstream and distributed rapidly in the brain, edibles first need to enter the digestive system.
One study indicates that oral ingestion of THC requires 30–90 minutes for effects to begin. These effects reach their peak after 2–3 hours.

Some factors affect how soon someone can feel the effects of edibles. These include:

the edible’s non-cannabis ingredients
body weight
metabolism
gender
when a person last ate

Consumption under the tongue, also known as sublingual absorption, is theoretically faster since it bypasses the digestive system and absorbs straight into the bloodstream. Therefore, items, such as lollipops or tinctures held under the tongue, may have quicker effects.

https://www.medicalnewstoday.com/articl ... to-kick-in
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

En. :on:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Oletko koskaan kokeillut kannabista?

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kyllä
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin