Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Yleinen lätinä jä kitinä
AugieM

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja AugieM »

hermine kirjoitti:Toisekseen, mun mielestä on kummallista että vain kasvissyöjille valitetaan tällaisista vähän "jos et voi tehdä kaikkea, älä tee mitään" -asenteella.
Omalta osaltani voin vastata, että tunnen kasvissyöjäfundamentalistin, jonka toistuva asian esille tuominen ja sillä moralisointi on rasittavaa. Tarkoitus on lähinnä heilutella häntä jalustallaan ja sotkea hieman hiekkalaatikkoa.
Aito_Johanna

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

AugieM kirjoitti: Omalta osaltani voin vastata, että tunnen kasvissyöjäfundamentalistin, jonka toistuva asian esille tuominen ja sillä moralisointi on rasittavaa. Tarkoitus on lähinnä heilutella häntä jalustallaan ja sotkea hieman hiekkalaatikkoa.
:komp:
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Kyllä minäkin luokittlen tuon kuolleen puolustuskyvyttöämän elukan tärkeimmäksi, moraalista viis.

Kinkkua ja paljon... ja turun sinappia.
Lanttu, porkkana- ja perunalaatikkoa.
Puuro kelpaa alkuruuaksi.
Jotain kasvikunnan tuotteitakin voi napostella kuten luumuja jne.
Ja siskon tuntien on tänä vuonna jotain lammastakin varmaan tarjolla.
Jälkkäriksi käy vallan mainiosti kahvi ja viski, joulutortut ja piparit.

Lipeäkala sen sijaan voisi ihan suosiolla jättää tekemäti.. plöh.

Edit: Unohdin tyystin kylmäsavulohi ja graavisiika :doh:
Viimeksi muokannut Mojo, 19.12.2005 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Nowaysis

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Reilun kaupan appelsiinejä ainakin löytyy. Ja ananaksia. Koita Hermine kestää kettuilut, mulla ainakin 10 vuotta niitä kuunneltuani menee vähän "eh heh olipas omaperäistä" -naurahduksella toisesta korvasta suoraan viuuh ulos.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16670
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Herra Manala kirjoitti:Mä en ole mikään erityinen jouluruokafani, joten varaudun itse yleensä ainoastaan joulukinkulla ja graavi- tai kylmäsavulohella. Tosin niitä yleensä löytyy jääkaapista muutenkin kuin jouluna, kinkkua vain vähän eri muodossa ja pienemmässä paketissa. Mutsin ja faijan luona käyn syömässä joulun aikaan yleensä pari kertaa (faijalla synttärit tapaninpäivänä), ja silloin on kaikki mahdolliset rosollit, röyhelöt ja imelletyt kissanhiekkalaatikot pöydässä. Se riittää jouluruoasta meikäläiselle enemmän kuin hyvin.
Vaola kirjoitti:Graavattua siikaa (ainakin todella toivon näin, mun herkkua)
Mun herkkua kans! Ja sienisalaattia pitää myös saada. Ja se kinkkusinappi jää monesti tärkeydeltään paitsioon näillä listoilla. Hyvä kinkkusinappi on Erittäin Tärkeä Juttu, ja voi vaikuttaa kinkun menekkiin todella ratkaisevasti.
Olenko minä Manala? Allekirjoitan kaiken tästä viestistä (no, isälläni ei kyllä ole IRL syntymäpäivä tapaninpäivänä, mutta menköön tämäkin netissä). Kohta varmaan kirjoittelen pastalle innolla ja asiantuntevasti myös autojen tehoista ja Lidlin tuotteista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Menen valmiiseen pöytään ja sieltä löytyy moni noista muiden mainitsemista herkuista. Lisäksi taitaa olla ihania etikkasieniä... Joskus söpöjä pieniä tatteja, joskus vähän isompia.
Kikkelis kokkelis.
Nighthawk

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Herra Manala kirjoitti:
Vaola kirjoitti:Graavattua siikaa (ainakin todella toivon näin, mun herkkua)
Mun herkkua kans!
Itsekin pidän aivan mielettömästi, vaikkakin savustetusta versiosta ehkä vielä hieman enemmän. Olemme velipojan kanssa käyneet nyt lähiaikoina kaksi kertaa kalassa. Ensimmäisellä kerralla nousi 8 siikaa ja toisella 10. Namz.
Bliss

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja Bliss »

hermine kirjoitti: marinoidusta tofustakin kasvismajoneesilla
Anteeks kamalasti, mutta mulla alkoi naama vihertää ällötyksestä :oops: :laatta:
ninnithequeen

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Nyt voi jo vastata tähänkin, kun joulusapuskat tuli tänään hankittua.
Pöydästämme aattona löytyy:

- Kuninkaana kinkku (poika on sulamassa jo)
- Mustaa Turun sinappia hunnuksi
- Perunalaatikko, ei imelletty, sillä se ei meille maistu. Ihan oman reseptini mukaan tehty.
- Porkkanalaatikko, itse tehty, ainoastaan tytär syö.
- Graavilohta
- Kirjolohen mätiä (yök en syö)
- Karjalanpiirakoita
- Herneitä
- Kalkkunafileitä (ihan vaan leikkeleitä kyl)
- Aitoa voita
- Suolakurkkuja
- Keitettyjä munia
- Smetanaa
- Juustoja ja viiniä
- Pakastinkylmät snapsit

Luulis muuten nälkä lähtevän kolmelta ihmiseltä tuosta määrästä :roll:
Storytuuli

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja Storytuuli »

Leivotaan joulun ehdoton hitti, eli:

HEDELMÄKAKKU

2dl sokeria
4 munaa
2 dl kuivattuja hedelmiä
1 tl suolaa
1 dl fariinisokeria
4 rkl sitruunamehua
pähkinöitä
2 pll viskiä

Ota esiin suurehko kulho. Tarkista maistamalla viskin laatu.
Kaada mittaan 1 dl viskiä ja juo se. Toista.
Laita sähkövatkain päälle.
Maista viskiä uudelleen varmistaaksesi, että se on korkealaatuista.
Sekoita 1 dl voita laajassa sameahkossa kulhossalisää 1 rklsokeria ja vatkaa taas.
Varmista että viski on vielä hyvää.
Kuouusijupillinen.
Käännä vatkaaja poish päältä.
Riko kaksi kanaa ja lishäå kulhoon, shamoin kuihvatut hedelmät.
Vatkaa kääntäjä taash päälle.
Jos heivatut kudelmat jäävät kiinni kulhoon, väännä irti muuvireisselillä.
Maishta shitten onko viski vieläherkeälaatuista.
Shitten shiivilöi 2 dl suolaa -tai jotain. EI 00 NNII NÖPÖNUKKAA.
Tshekkaa viski. Shiivi1öi shitruunamehu,
lishää yksi ruoka. Lusikka. Shokeria tai jotain.
Aivan shama, perkele.
Voitele uuni. Kkäännä kakkuvuokaa 220 asteeseen.
Älä unoha käännyttää vatkainta poish.
heitä kulho ikkunasta, tshe > tshekaaahh taas vishki.
Mee nukkumaa. kuka ylipäätään viittii väshätä
jotain pershkeleen hhetelmäkakkua???
hermine

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja hermine »

Bliss kirjoitti:
hermine kirjoitti: marinoidusta tofustakin kasvismajoneesilla
Anteeks kamalasti, mutta mulla alkoi naama vihertää ällötyksestä :oops: :laatta:
Toi sit on sitä lihansyöjien peräänkuuluttamaa asiallista mielipiteidenesittämistä?
Aito_Johanna

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Suvinen kirjoitti: Älä loukkaannu. En minäkään pidä tofusta, vaikka olen kasvissyöjä.
Minä en ole koskaan maistanut tofua. (Olen lihansyöjä, mutta en karsasta kasvisruokiakaan; laitan niitä usein itsekin.) Se on jotenkin epäilyttävää. Miltä se maistuu?
Zeb

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Storytuuli kirjoitti:HEDELMÄKAKKU
:D Tätä minä teen jouluksi !
Bliss

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja Bliss »

hermine kirjoitti:
Bliss kirjoitti:
hermine kirjoitti: marinoidusta tofustakin kasvismajoneesilla
Anteeks kamalasti, mutta mulla alkoi naama vihertää ällötyksestä :oops: :laatta:
Toi sit on sitä lihansyöjien peräänkuuluttamaa asiallista mielipiteidenesittämistä?
Juu sikäli että tuo perustuu omaan kokemuspohjaiseen mielipiteeseeni. Joka ikinen kerta tofu on ollut yhtä mauttoman ällöä, kun olen sitä yrittänyt eri tavoin maustettuna ja laitettuna syödä (tulee mieleen kuivahtanut uretaanivaahto), ja majoneesi nyt vaan missä tahansa muodossa maistuu mun suussa pilaantuneelta :?
Herra Manala

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Mojo kirjoitti:Kinkkua ja paljon... ja turun sinappia.
ninnithequeen kirjoitti:Mustaa Turun sinappia hunnuksi
Jumalauta, se porsas on antanut henkensä päästäkseen joulupöytäänne, ja te ette kunnioita edes sitä vertaa, että jättäisitte sen pilaamatta jollain etikkaisella vauvanripulilla.
:laatta:

Hyi helvetti. Jos on pakko pilata se turun sinapilla, niin koettakaa edes sitä sinistä, missä on sentään edes vähän makeutta etikan sijaan.
Nimitz

Re: Jouluruokaa tarjoo kunnon väki

Viesti Kirjoittaja Nimitz »

Suvinen kirjoitti:Ensimmäistä kertaa söin tänä jouluna lanttulaatikkoa, josta tykkäsin. Rasti seinään.
Mutta tämä: anoppilassa oli tänä vuonna korvattu karjalanpaisti LIHAPULLILLA!!!! Joulupöydässä! Joku roti sentään, vaikken itse niitä syönytkään.
Myöskään lohta ei pöydästä löytynyt kuin graavattuna pieni läjä. Jumantsuk; ensi vuonna teen itse puolet ruuista. *möks*
:paijaa:
Vastaa Viestiin