Uusavuttomuus

Yleinen lätinä jä kitinä
killkill

Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja killkill »

Tämän Päivän Pamaus (Iltalehdykkä) kirjoitti uusavuttomista ihmisistä, niistä joille videon ajastaminen tai perunoiden tai teeveden keitto ovat mahdottomia tehtäviä puhumattakaan öljynvaihdosta autoon.

Tunnistatko itsessäsi UA:n piirteitä? Mistä uusavuttomuus mielestäsi johtuu? Voiko siitä parantua?

Itse jouduin skidistä pitäen osallistumaan huushollihommiin, ruoanlaittovelvollisuus napsahti jo eka luokalta alkaen muutaman kerran viikossa (äiteen jättämien ohjeiden mukaan tietty). Autonkorjailua tuli harjoiteltua ajokortin saatua, se paska kun ei kestänyt kasassa päivää pisempään eikä rahaa ollut viedä mokomaa pajalle. Tosin sen verran keljua se auton alla ryömiminen oli, että nykyisin jätän huollot ammattilaisille. Pikkuruisen nikkaroinnit onnistuvat, mutta omakotitalo jäisi kyllä rakentamatta.

Lyhyellä miettimisellä tulee mieleen vain pari juttua, joissa olen totaalisen tumpula: ruskean kastikkeen tekeminen sekä leipominen.
Tix

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Tix »

Ruskean kastikkeen osaamattomuus lienee vain siunaus. Luojan kiitos omat vanhemmat, erityisesti äiti, pitivät huolen siitä, että yksin elämiseen riittävät taidot löytyvät ennen kuin kotoa lähdetään. Kaikki eivät suinkaan näin tee, mahdoton kuvitella syytä miksi. Oli sinänsä huvittavaa opettaa avokkinsa pesemään pyykkiä.

Tulisi elämä kalliiksi jos ei osaisi tehdä lainkaan pienremonttia kotona, silittää paitaansa tai tehdä kotiruokaa.
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Impi »

En osaa ajastaa videoita, mutta väliäkö hällä?

En osaa vaihtaa öljyjä autoon, mutta eipä mulla ole autoakaan.

En ole koskaan ollut yksin metrossa.

En osaa valmistaa kalaa.

Lisäksi jouduin jonkin aikaa asumaan yksin, ennen kuin karaistuin niin, että kykenin vaihtamaan lampun. Jostain syystä vaan pelkäsin aiemmin, että saan siitä sähköiskun.

Sen sijaan torakoita on tapettu ja viemäreitä putsattu ihan omin avuin ilman mitään ongelmia.
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Enthu

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Enthu »

pyykkäys onnistuu
silitys onnistuu
kaupassa käynti onnistuu
videoiden ajastus onnistuu
öljyjen/renkaiden vaihdon jätän asiansa osaavalle,koska
ole autoa saati sitten ajokorttia
Pc:n käyttöjärjestelmien asentaminen/uudelleen asentaminen onnistuu
ruoanlaittoa olen jopa opiskellut mutta laiskana ostan valmisruoat kaupasta...vaikka tulisi kyllä edullisemmaksi tehdä alusta alkaen nekin itse
roskien/lehtien ulosvienti onnistuu
imurointi onnistuu
mattojen tamppaus onnistuu (tarvittaessa)
yleinen hygienia/saniteettitilojen puhtaanapito onnistuu
hmmm vaatteet yritän pitää siististi löydettävissä

öh mitä muita taitoja tarvitaan ettei olisi ns täysin uusavuton???
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Öljyt voisin juuri ja juuri saada vaihdettua,vaikka en ole sitä kuin kirjan sivuilla tehnyt,mutta siis koittaisin kyllä.Kumma homma o että kaikkien muitten suvun miespuolisten harrastusiin kuuluu moottorit,paitsi minun:p

Ruokapuolella ei ole mitään ongelmia,keittiömestariäitee on opettanut yhtä sun toista ja takonut takaraivon opin joka on auttanut yl monesta pahasta paikasta: Jos osaat lukea,osaat laittaa ruokaa.

Uusavuttomuus on ehkä ärsyttävimpiä asiota ikinä,tuli se esiin missä muodossa tahansa.Jos ihminen ei edes ota selvää miten joku ennestään hänelle tuntematon operaatio suoritetaan ennekuin menee vinkumaan avuttoana apua,niin jotain on pielessä,tai ainakin mielestäni osoittaa ihmisestä jotain ei kauhean positiivista.

Nykyaikana google kertoo enemmän melkein kuin kirjasto siinä 0.5 sekunissa,nii miksi sitä pitää keskustelupalstalle toipik vääntää tai nakittaa joku etsimän tieto ennenQ itse laittaaq rikaa ristiin?

Tajuan täysin jos aihe on oikeast vaikea,sisältää teknisiä yksityiskohtia/muuta eritystuntemusta vaativaa jne,mutta ei nyt sentään suomen kuntia,telkkariohjelmia tai mahdollista päivän säätä/uutisia.

Tuo on mielestäni sähköistö uusavuttomutta pahimillaan ,jota ei pidä tukeman.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Impi
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 184
Liittynyt: 18.08.2005 8:46

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Impi »

Ai niin, vielä syy:
uusavuttomuus johtuu siitä, että on laiska, rikas, tai on muuten mahdollista päästä tekemästä tiettyjä asioita. Kai se on ihan luontaista, että ihminen välttelee asioita, joita ei koe osaavansa, ja delegoi ne muille "kun se osaa sen paremmin".
Siveellistä elämää jo vuodesta 2005
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Lasken itseni aika keskikastiin varmaan tuossakin aiheessa. En nyt ole mikään tee-se-itse-kaikki-mies, mutta kyllä perusasiat nyt hoituvat.
Uusavuttomiin ihmisiin törmää yllättävän usein ihmisentappamisenopettamislaitoksissa, heinäkuun saapumiserässäkin oli pelkästään yhdessä jaoksessa (joukkueessa) 3 henkilöä, jotka eivät osanneet nauhoittaa varsikenkiään ilman apua. Puhumattakaan mistään muusta kädentaitoja vaativasta toiminnasta. Ja kyseessä olivat kuitenkin ylioppilashenkilöt.
Ja tämä oli rovaniemellä, jossa suurin osa ihmisistä tuli maalta / maakunnista. Toisaalta, eihän se mikään uusavullisuuden tae ole, mutta kuitenkin.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Yönmustaritari

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

killkill kirjoitti: Tunnistatko itsessäsi UA:n piirteitä? Mistä uusavuttomuus mielestäsi johtuu? Voiko siitä parantua?
Tunnistan.

Siitä voi parantua.

Ongelma muodostuu vasta silloin kun ei uskalla lähteä kokeilemaan ja/tai etsimään tietoa/dataa.

Allekirjoittaneen uusavuttomuus ilmenee varsinkin keittiö ja siivouskomeropuolella mutta kyllä nyt yhdet jekkupadan ohjeet ja ruosteinen kattila pakastimen sulatusta varten on tähän mennessä löytynyt.
Lilo

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Havaitsin viikonloppuna saavani allergisen reaktion erityisesti uusavuttomista miehistä, jotka istuvat pyörittelemässä hämmentyneen näköisenä peukaloita samalla kun tytöt siivoavat, tiskaavat, laittavat ruokaa ja kantavat tavaroita.

Ilmeisesti olen ollut aina niin onnekas että olen tavannut vain uroksia jotka osaavat toimia ihan itsenäisesti ilman että erikseen täytyy kouluttaa kädestä pitäen.
Hebuli

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

Mielestäni videoiden ajastukseen ja muiden yleisten elektronisten kulutusvimpainten säätämiseen pystyy suunnilleen kuka tahansa, kyse on vain siitä viitsiikö henkilö perehtyä laitteen ohjeisiin ja totella niitä. Aloin itse konffaamaan digiboksiani perstuntumalta, ja häikkää ilmeni koska boksin takana olisi vielä pitänyt muistaa asettaa antenniluuppijohto paikalleen, jotta toinenkin boksin virittimistä toimisi. Ei tuollaista voi tavis tietää lukematta ohjeita.

Eri asia sitten PC-vehkeet, ne ovat edelleen sen verran monimutkaisia että ymmärrän hyvin henkilöitä jotka joutuvat kutsumaan kavereita ja sukulaisia apuun, varsinkin jos on kyse jostain uuden kiintolevyn tai näyttökortin asennuksesta.

Ruokaa osaan tehdä vaikka en niitä itselleni juuri maustakaan, koska ruoan maustaminen on homojen hommaa. Jo ekaluokkalaisena keitin itselleni kaurapuurot, eikä silloin ollut mitään mikroaaltouuneja kotona. Joitakin muitakin NAISTEN HOMMIA osaan kuten napin ompelu paikalleen, mutta ompelukoneen käyttö on minulle kyllä täyttä hepreaa, vaikka joskus lapsena yritin senkin sielunelämää tajuta siskoni avustuksella.

Auton huollossa osaan suunnilleen kaikki öljynvaihdon ja öjynsuodattimen vaihdon tasoiset ja sitä helpommat hommat, mutta muuten tuntuu ettei nykyautoihin kannata paljoa koskea, ovat menneet niin monimutkaisiksi ja moottoritila niin kompaktiksi ettei sinne edes mahdu tunkemaan käsiään väliin. Ihmettelin miten hemmetin vaikeaa nykyisessä autossani on vaihtaa ilmansuodatin, verrattuna armeija-aikaiseen vanhaan romuun. Pääosin auton huolto jää huoltoliikkeille.

Kodin nikkarointia ei ole tullut niin paljoa harrastettua, mutta eiköhän iskuporakoneen käyttö onnistu. Näissä hommissa tuntee kuitenkin itsensä aika kädettömäksi johonkin sukulaismieheen verrattuna joka tuntuu osaavan suunnilleen kaikki remonttiin liittyvät asiat.
Viimeksi muokannut Hebuli, 22.08.2005 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
santtu

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja santtu »

Perinteisestä suomalaisesta "rohkea, dynaaminen ja eteenpäinsuuntautunut oman elämänsä sankari rakentaa kiinteistön täyteen ja kuolee sydänkohtaukseen" -unelmasta olen osallistunut toisena kahdesta työntekijästä kiinteistölle rakennettavan omakotitalon perustusten pystyttämiseen kaivamalla kuoppaa lapiolla ja Bobcatilla. Jälkimmäistä piti ohjastaa joku rakennuttajaystäväni tuttu, mutta mies oli jäänytkin sitten ilmestymättä aamulla. Kaiken kaikkiaan railakas viikko. Talo on vieläkin pystyssä.

(Uus)avuton olen esimerkiksi ruokailun suhteen silloin, kun olen yksin ja nälissäni. Esim. viikonloppuna tallustellessani Slussenin T-asemalta ylös, vatsani oli kurninut jo vähintään kolmatta tuntia. Sen sijaan että olisin etsinyt sushibaarin, ostin kaksi helvetin isoa sitruunasorbettipalloa ja vetäisin ne naamaani tyytyväisenä. Sama meno jatkui myöhemmin, jolloin saaristolaisia näkymiä katseltiin vatsa kurnien laivan kannelta lukien kirjaa ja juoden zaideria ja limptsukkia.

(Uus)avuttomuutta esiintyy myös papereiden ja asioiden järjestämisessä, jolloin saattaa joutua tilaamaan useat SOLO -tunnukset parin kuukauden sisällä. Myös erillaisten (opinto)suunnitelman laatiminen ja suunnitelmista kiinnipitäminen olisi hyvä omaksua.

Lisäksi asetan usein nautinnonhalun ja läheisyydenkaipuun välittömästi hoidettavien asioiden edelle. Tästä seuraakin sitten usein kiukkuilua ja ahdistusvitutusta, kun se ja se homma on taas tekemättä ja tuo ja tämä juttu kaatuu päälle.
SingleMalt

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

Mä en ole uusavuton kuin seurustelussa, tanssiessa ja sähkötöissä. Kaikki muut hommat onnistuvat, kuin luonnostaan.

Eriasia on vain se, että missä esim. autolle pystyy tarvittavat toimenpiteet tekemään, kaupungissa asuminen kun on teeseitsemiehelle helvettiä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja aasi »

Minä teen mitä tahdon, muut tehköön mitä osaavat.

Tottakai on paljon asioita joita en osaa ja jotka voisi pistää "uusavuttomuuden" piikkiin, mutta eihän sekään ole silti mikään este, vain hidaste.
Geetzu

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Osaan vaihtaa lamput lähes jokaiseen kodin valaisimeen, mutta huoneet ovat korkeita ja tikkaille (vaikka ne ovatkin nyt uudet ja vakaat) nouseminen jostain syystä pelottaa. Ilman miestä kuitenkin selviydyn hommasta kunhan olen tankannut suoritusta ennen sokeria, ollut tupakoimatta ja nauttimatta kahvia, sekä vuorannut tikkaiden ympäriltä lattian paksuilla tyynyillä (ja tikkaat jos mahdollista lähelle seinää, jotta voi ottaa tukea). Myönnän vääntäväni sähköt pois koko talosta toimenpiteen ajaksi, mutta siksi kun TIEDÄN näin vanhassa talossa saavani sähköiskun muuten.

Paristot osaan ostaa ja vaihtaa kodin laitteisiin, kiitos vibraattorin, johon ei vanhemmilta kehdannut pyytää kotona asuessa apua. Taulutkin saan itse seinille, mutta joudun yleensä kysymään miehiltä mimmosta naulaa kannattaa mihinkin seinään käyttää, jotta varmasti pysyy. Ja porakonetta en suostu käyttämään.

Osaan vaihtaa autoon renkaat, senkin opettelin vain mahdollisen rengasrikon varalta, vien/vein aina auton kuitenkin rengasliikkeeseen (jossa renkulat kivasti säilytettiinkin vuoden ympäri). Polttimoiden vaihto sujuu mut yleensä hyödynnän/hyödynsin kuitenkin huoltoasemien palvelua. Tankkasin puoli vuotta väärää mönjää ensimmäiseen autooni, mutta se oli kuulema ihan ok. En osaa tsekata asemien mittareilla paineita renkaista, tai oikeastaan olen uusavuton, enkä jaksa sitä harjoitella. "No mut ku en osaa ja sit sieltä pääsee kaikki ilma pois! Voisitsä isi vähän niitä... "

En osaa silittää. Silitysyritykset on loistavaa esileikkiä, joten harjoittelen kyllä. En osaa kokata, vaikka luenkin ohjeita sujuvasti. Kokkauksen harjoittelu on loistavaa esileikkiä, joten ruokaakin yritän laittaa. En koskaan vain itselleni. Se ei kiihota.

Ikkunoita en välitä pestä, uusavuttomana laiskana kieltäydyn hinkkailusta ja maksan homman tekijälle jotenkin. Joko rahalla, pimpalla tai vaikkapa pyykkäys-apuna. Tää on turhaa ääneen pohdintaa, mutta siis en ole uusavuton ja jos olen niin olen sitä tietoisesti. Teen kaiken vain miellyttääkseni muita. :p Varsinkin miehet tuntuvat tykkäävän siitä, kun neito tarvitsee apua.
Avatar
alja
Kitinän uhri
Viestit: 521
Liittynyt: 17.08.2005 8:08
Paikkakunta: saunan taka
Viesti:

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja alja »

Impi kirjoitti: Kai se on ihan luontaista, että ihminen välttelee asioita, joita ei koe osaavansa, ja delegoi ne muille "kun se osaa sen paremmin".
delegointi vaatii taitoa ja tuohan on vain järkevää! miksi tehdä itse joku asia huonosti kun voi pyytää asian osaavan ihmisen tekemään sen???

no joo, tunnistan itsessäni jossain asioissa uusavuttomuutta, en osaa hoitaa puutarhaa, en tiedä mopoista mitään, autoista todella vähän ja ruoanlaitosta samoin - näihin suurin syy on se ettei kiinnosta.
onneksi osaan tehdä montaa asiaa mitä uusavuttomat naisimmeiset eivät osaa, joten en koe itseäni uusavuttomaksi lainkaan, vaan laiskaksi.
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
Mulli75

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Uusavuttomia nähnyt muutamia yksilöitä. Esim. yksi naisihminen jolla ikää jo 60 v. ei ollut ennen matkustanut junalla eikä osannut edes ottaa selvää mistä Helsingissä saa junalipun ostettua ja mikä on tilanteen mukainen toiminta ko. tapahtumassa. Tämä henkilö on syntynyt kultalusikka suussa ja saanut kaiken valmiina. Sitten kun ukko lähti niin melkein kaikki toiminnot pysähtyi.
Lapsetkin aikuisikään tullessaan manasivat äitiään.


Minut on pienestä asti kasvatettu siten ettei pidä jättää kesken mitään minkä aloittaa.

Kaikkea en vielä tiedä tai osaa mutta ajan kuluessa oppii aina jotain uutta.
Hermotkin välillä mennyt kun en vaan ole osannut, muistanut tai tiennyt miten joku homma tehdään.

Moottorikäyttöisiä koneita olen käyttänyt ruohonleikkurista sureen kaivinkoneeseen. Kotitalouden perushommat, rakennus- ja taloustaidot sekä moottori- yms. tekniikkaan liittyvät remontit onnistuu johonkin asti yksin.

Kaikkea en halua/saa tehdä vaan luotan että joku toinen tekee sen paremmin

Jos tulee ongelmia niin pitää ottaa selvää miten homma hoidetaan.

Kannattaa kuunnella mitä jollain vanhemmalla on sanottavaa.

Apuakin pitää osata pyytää.

Oikealla asenteellakin pääsee helpommin eteen päin kuin itkemällä kurjaa tilannetta.

Jokaiselle tulee eka kerta joka asiassa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Geetzu kirjoitti: Varsinkin miehet tuntuvat tykkäävän siitä, kun neito tarvitsee apua.
Tässä olikin opettelua, kun oli aiemmin tottunut ettei apua tule vaikka sitä tarvitsisikin. Vieläkään ei saa olla kädetön, yrittää pitää. Mutta sen yrityksen aikana on hyvä päästää mies pörhistelemään osaamisellaan, hartianympärys kasvaa silmissä kymmenen senttiä.

Totaaliavuton olen teknisissä suoritteissa jotka eivät kestä kokeiluja ja erehdyksiä. Kodinkoneet tietokonetta lukuunottamatta tottelevat minua, autot eivät koskaan. Yleisesti ottaen mieluusti koitan ensin itse ja pyydän vasta sitten apua. Uusavuttomuutta onkin mielestäni juuri laiskuus yhdistettynä pelkoon epäonnistua.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
voyager2
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 16.08.2005 7:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja voyager2 »

4-5 autoon tehnyt aikoinaan täydellisen koneromontin joten sitäkautta oppinut ettei kannata hermoilla jos muutamia osia jää aina yli :lol: Omakotitalon rakensin sähkötöitä ja joitakin muurauksia lukuunottamatta että sieltäkin saralta on jonkunlaista kokemusta. Kotitaloustöissä olen täysin omatoiminen. Tavan sohlo myönnän olevani sellaisen esim. saunapalvikinkku vakuumin avaamisessa jossa lukee että avataan tästä, vaikkei se siitä oikeasti aukea ei... ainakaan ilman vesuria.. kele! Sama juttu niiden pahvisten litran jäätelöpakkausten repäisynauhojen kanssa. Hermo menee!!
bedlam

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ruoanlaitossa olen ihan mielelläni tumpelo. Osaan kyllä kohtuudella syömistä värkkäillä, poislukien esim. ruskea kastike, jonka opettelun päätin jättää tyystin kokeilemattakin kun joskus näin eräältä naiseltakin kyseisen vellin lentävän itkunsekaisen huudon saattelemana seinään.

Tällä hetkellä tilanne on se, että kumppani tykkää mielummin laittaa ruokaa, ja hyvää ruokaa vielä laittaakin, niin miksipä tuohon edes haluaisin omia kokkauksiani tyrkyttää.

Mutta autoista en tajua kyllä mitään. Renkaat osaan vaihtaa, mutta siihen se sitten melkein jääkin. Omaa autoa en ole koskaan halunnut, enkä muiden autojen rassailusta tai sen seuraamisesta ole koskaan ollut kiinnostunut. Jos auto joskus tulee hankittua, niin tottakai sitä sitten mielellään opettelee.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Autojen fiksailusta en ymmärrä tuon taivaallista poppikoneiden virittelyä lukuunottamatta. Ei tarkoita ettenkö olisi tehnyt noita, mutta ratkaisut ovat olleet...mielenkiintoisia.

Yksin eläminen ja nuukuus väärissä asioissa on opettanut kaiken vaadittavan, joilla pääsee hautaan nopeasti. Vaatteita ei heitetä menemään ennenkuin ne on käytetty loppuun, parsittu, harsottu, uudelleen ommeltu, liimattu ja jeesusteipattu kasaan muutamaan kertaan. Myös nitoja on käytännöllinen vaatteiden korjauksiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Exsat

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Kaikki peruskotityöt, ruoanlaitot ja leipomiset hallitsen. Tietokoneen kanssa pärjään tiettyyn rajaan asti, ja osaan itse pitää pyöräni ajokunnossa. Autolle en osaa tehdä muuta kuin vaihtaa renkaat, mutta eipä ole autoakaan.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja nexie »

killkill kirjoitti:
Tunnistatko itsessäsi UA:n piirteitä? Mistä uusavuttomuus mielestäsi johtuu? Voiko siitä parantua?
Tunnistan. Yritän parantua. Pahin kompastuskivi on tuo nelipyöräinen pikkupeto, jota joissain piireissä autoksi kutsutaan. Kun pirssissä on jotain vialla, ensireaktio on kädet pystyyn ja avunhuutoa. Jossain vaiheessa nakitin exän jopa tankkaamaan mun puolesta, koska autoni äkäinen varashälytin aloitti osaamattomissa käsissä soidinlaulunsa tällaisissakin tilanteissa. Exästä erottuani aloitekykyni on kasvanut, osaan itse paitsi tankata, myös vaihtaa renkaat ja tsägällä saan tarkistettua myös ilmanpaineet. Lilo on luvannut näyttää mulle...ööh...jotain öljyihin liittyvää, joten kyllä musta vielä pro tulee. Silloin kun auto pitää saada huoltoon, tietämykseni tosin riittää ainoastaan kertomaan, että auto ei kulje/siitä kuuluu kolinaa/tms.
Don't Panic!
Enthu

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Enthu »

hupsis unohdin näemmä tiskaamisen aiemmasta listastani...en sentäs omista
tiskienpesukonetta vaikka mikä lienee hienompi ilmaus sillekkin on
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Itse pidän uusavuttomuutena sitä, ettei selviä 'maalaisjärjellä' hoidettavista hommista. Harva sitä autoa korjaa ilman taitoja, mutta kyllä jotain ruokaa pystyy ihan järkeilemälläkin väsäämään.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Uusavuttomuus

Viesti Kirjoittaja Think »

Vanhempiani saan minäkin kiittää siitä, että kotoa pois muuttaessani ei tarvinnut ihmetellä miten silitysrauta, hella, pyykinpesukone, auto tai moppi toimii. Sukurasitteista johtuen kykenen värkkäämään auton kanssa kaikenlaista, mutta motivaatiota niihin harvemmin löytyy. Autokorjaamot ovat sitä varten. Ruuan tekeminenkin onnistuu mainiosti (joskus jopa hyvän sellaisen).

Auttamattoman onneton olen ainoastaan yhdessä asiassa (miltei kaikkia asioita kun voi tehdä vaikka ei niin osaakaan): Roskapussin viemisessä. Jos lasken sen edes hetkeksi lattialle välillä keittiö - ulko-ovi, voin olla 99% varma että unohdan sen siihen lattialle. Olen jopa onnistunut useasti unohtamaan sen pussin sisälle, vaikka se on nojannut ulko-oveen ja minun on pitänyt ulospäästäkseni ottaa se käteeni. :oops:
Ovela kuin orgasmi
Vastaa Viestiin