Onko sinulla joulukuusi?

Yleinen lätinä jä kitinä

Hankitko jouluksi joulukuusen?

Kyllä, aito kuusi
9
18%
Kyllä, muovikuusi
11
22%
Ei joulukuusta, mutta muita koristeita on
10
20%
Ei mitään joulukoristeita
21
41%
 
Ääniä yhteensä: 51

AarneAnkka

Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Kuinka moni hankkii nykyään jouluna joulukuusen? Moni saattaa koristella kämppäänsä muuten mutta kuusi jää hankkimatta vaivalloisuutensa takia. Miten on kityläisten laita?

Entä suositaanko täällä aitoja kuusia vaiko muovikuusia? Vaiko peräti kierrätysmateriaaleista kasattuja?

Itselläni on kämpässä jouluvaloja sun muuta härpettä, mutta kuusta en ole hankkinut koska katson siitä olevan liikaa vaivaa. Muovi/kierrätyskuusta voisin harkita joskus.
Bigmama

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Bigmama »

No ei oo mitään.
Angita

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Angita »

Ei ole kuusta ainakaan vielä ja taitaapi se tänä vuonna jäädä hankkimatta. Mutta jos semmoinen olisi niin ehdottomasti aito. Kuusen tuoksua ei voita mikään. Tekokuusi on yhtä tyhjän kanssa niinkuin tekokukatkin. Ei niistä ole mihinkään, keräävät vain pölyä, plääh.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei kuusta, ei koristeita. Sähkökynttelikkö ikkunalla, mutta se ei mielestäni ole kovin jouluista.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Ei ole kuusta, mutta yksi joulukoriste löytyy. Kaverin kolmevuotias tyttö teki mulle koivunoksasta tontun, joka nyt seisoo mun telkkarin päällä.

Tämä on ensimmäinen joulu kun asun ihan yksin itsekseni, eikä ole tullut hankittua koristeita tai jouluvaloja. Ehkä panostan vähän enemmän tähän visuaaliseen puoleen ensi jouluna. Nyt minulle riittää joulumieli omassa päässäni.
Älä löi! En ole hurrit!
Faghag

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

Hyasintti ja kynttilät on musta tärkeimmät joulutunnelman tuojat, saatan hankkia ne tänäkin vuonna S-Marketista samalla kun ostan ruokaa pyhiksi.

Kuusi on turha, sillä se on kallis, varistaa neulansa jo varhain ja sen tuoksu voi aiheuttaa allergisia oireita. No niinhän tuo hyasinttikin tekee, esim. jos en tiedä, onko joku allerginen tai ei vahvoille tuoksuille, annan mieluummin joulukukaksi vaikka tulppaaneista ja muista jouluisista koristuksista solmitun kimpun. Kukkakaupoista saa nimittäin aika kivoja.

Tämän hetkiset joukukoristeeni ovat ovikoriste sekä jouluvalot maljakossa ikkunalaudalla. Koska kotini on täynnä punaisia tekstiileitä, niin sen puolesta koristelut on jo hoidettu. Joulu joka päivä :-D
Bliss

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Ei ole koristeen koristetta. Kynttilöitä polttelen pitkin vuotta, ja sähkökynttelikköä meille ei tule. Ikinä. Ei ainakaan niin kauan kuin mussa henki pihisee!
Ehkä ensi jouluna joutuu jo joulutavaroiden edessä taipumaan, kun tuo tiitiäinen on vähän isompi. Nyt vielä ei juurikaan kiinnosta tontut tai tähdet :D
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Ei tänä vuonna. Viime jouluna oli ku kotona joulun vietin.
Ja jos/kun taas sen täällä vietän ajelen taas tuttujen maille hakemassa kuusen ihan itse.
Muovikuusta en ostaisi ikinä, sillä se vaan ei ole kuusi, se on psykologinen juttu kai.
Mieluiten ku vielä haluan eläviä kynttilöitä siihen kuuseen niin joku muovitekele ei vaan sopisi.

Eipä ole muutakaan koristerihkamaa esiin vedetty tänä vuonna. Eipä tarvitse siivota pois jälkeenpäin.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
T3000

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Joulunviettopaikassa on oikea kuusi johon tulee oikeat kynttilät. Mikään muu ei tuo tunnelmaa samalla lailla. Polvenkorkuisten takia täytyy tietty olla tikkana, mutta jouluaterian ajaksi kuusentuoksu ja kynttilänvalo kuuluvat ehdottomasti rauhoittumiseen.

Omaan kotiin tuon hiukan kuusenoksia tuomaan tuoksua. Muusta joulukräpöngistä en piittaa kulipetterin peräpukamien vertaa.
Kid

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Joulukoristeita löytyy, joululiinoista lähtien. Kissan ja tilanpuutteen takia hankin tänä vuonna todella söpön pöytäkuusen. Tosin muovisen. Mutta kaukaa katottuna se näyttää oikeelta :P
Leilah

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Kyl meille tulee aito joulukuusi. Mies haluaa jouluksi kuusen, kinkun ja suklaata, ja kaiken edellä mainitun hän on itse hommannutkin. Kuusen hän hakee pihapiiristä kuivaamon takaa, koristelee ja siivoaakin kuusen jätökset itse. Minä saan vaan nautiskella havun hajusta. Tilaakin meillä on ihan hyvin kuuselle.
Patz

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Patz »

Ei ole kuusta, veikkaanpa että koira kaataisi sen kuitenkin. Onneksi jouluviettopaikassa sellainen kuitenkin on. Pihalle olen kyllä tehnyt jäälyhtyjä ja viritellyt jouluvaloja (ei värillisiä!!). Sisällä moderni joulukynttelikkö ja keittiön valaisimeen virittelin punaisia joulomenia ja kultaista helminauhaa. Ihanan kitchiä! Makuuhuoneen ikkunassa valkoinen paperitähti.
Mutta kyllä sen joulun tunnelman tekee jouluisten leipomusten ja elävien kynttilöiden tuoksu.

Ja lopuksi pari NiksiPirkkaa:

Tipauta joulukuusen veteen pari tippaa käsitiskiainetta, pysyy paremmin neulaset kuusessa (tähä perustuu jollain lailla veden pintajännitteen vähenemiseen...).

Levitä leivinpaperille hieman kanelia ja lämmittele niitä uunissa. Tulee ihana jouluinen tuoksu.

:h: Hyvää Joulua :h:
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Mulla ei ole kämpässäni mitään, mutta kotona, missä vietän joulun äitin ja isän helmoissa, on aito kuusi jo odottamassa. Muitakin koristeita laitetaan esille ja joululiinat pöytiin.

----

Ei kun hetkinen, keittiön pöydällä on glögitetra, lasketaanko se joulukoristeeksi?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
AarneAnkka

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Patz kirjoitti:Tipauta joulukuusen veteen pari tippaa käsitiskiainetta, pysyy paremmin neulaset kuusessa (tähä perustuu jollain lailla veden pintajännitteen vähenemiseen...).
Just Ykkösen Aamuteeveessä kumottiin nuo niksit tiskiaineista ja sokeripaloista. Kuusen oksiin ja neulasiin on varastoitunut ravinteita jotka riittävät kahdeksi viikoksi, eikä kuusi ime niitä vedestä; ainoa mitä kuusi tarvitsee on vesi, joten tavallinen kastelu riittää. Myöskään mitään lisäkastelureikiä ei kannata porata. Kunhan vie kuusen ajoissa pois eikä pidä sitä sisällä helmikuuhun asti, niin sen ei pitäisi karistaa neulasia. Näin siis sanoivat, asiasta ei ole omakohtaisia kokemuksia kun en ole joulu6a harrastanut.

Ja mitä kuusesta eroon hankkiutumiseen tulee, Jorma "Remontti-Reiska" Piisinen opetti että sen sijaan että yrittäisi viedä kuusen ulos kokonaisena, se kannattaa karsia oksasaksilla ja panna oksat jätesäkkiin. Karsitun rungon voi vielä sahata pätkiksi. Tällöin kuusesta tulee poltettavaa energiajätettä.
:h: Hyvää Joulua :h:
Kiitoksia samoin!
Patz

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Patz »

AarneAnkka kirjoitti: kumottiin nuo niksit
Pah, mä uskon Suuria Saksalaisia KuusiGuruja! Ja tietty NiksiPirkkaa...
slam

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja slam »

Eipä ole koristeita... kumpa saisi nukkua sen lauantain... mut pukkia ehkä lähden kuskaamaan ...
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

AarneAnkka kirjoitti:Kunhan vie kuusen ajoissa pois eikä pidä sitä sisällä helmikuuhun asti
Amateur! Pitää joulukuusen käNpässää nuin maaliskuun puoleenväliin asti. Ja muistaakin olla kastelematta sitä enä tapaninpäivän jälkeen. Siihen mennessä on varmasti jokaikinen havu tippunut ja ne voi kädenkäänteessä imuroida pois. Näin ollen kuusen ulosvieminen kokonaisena ei roskaa kämppää saati käytäviä.

Hyvää joulua nih Kuva
Viimeksi muokannut Mojo, 22.12.2005 11:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
nypari

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja nypari »

Kotona, kun en siellä varsinaisesti joulua vietä, ei ole koristeen koristetta. Kynttilöitä löytyy, mutta niinpä löytyy muulloinkin. Porukoiden mökillä, missä jouluni vietän, löytyy sitten kaikki krumeluurit.
ninnithequeen

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Meillä on tekokuusi - valitettavasti. Mutta esim. elukoitten ja muksun takia ihan kätevä. Lisäksi se on ollut paikoillaan koristeltuna jo tovin, joten onhan siitä iloa pidempään. Siinä on kullan väristä hörhellystä ja pieniä viininpunaisia palloja. Sekä punaiset valot :h:
Sopii hyvin viininpunaiseen olohuoneeseen. Lisäksi olohuoneessa on punainen sydänlamppu-koriste, muutama tuoksukynttilä (glögin ja tervantuoksuiset), tiimarista ostettuja söpöjä joulukukkia ja jouluruukkuja, jotka odottavat kukkiaan edelleen. Yhden hyasintin olen vasta saanut.

Keittiössä on sähkökynttelikkö, sininen pisara-lamppu, joulutabletit, ja itse pienistä olkisydämistä ja palloista väsäämäni ikkunakoriste, samanlainen myös tytön huoneessa. Ja söpö olkipossu pöydällä. Niin ja kynttilä.

Pihalla on monta tuikkulyhtyä, katosta roikkuva joulukello ja jouluinen ovikoriste. Parvekkeella valo-oksat, tuikkulyhtyjä, muovinen pöytäkuusi ja muovinen joulutähti. Samoin kaiteella havuköynnöstä ja kullanväristä hörvellystä sen ympäri. Niin ja itse väsäämäni käpykoriste.

Lisäksi jouluvalot löytyy muksun huoneen ikkunasta ja tästä "tietsikka"-huoneen ikkunasta.

Onkohan tarpeeksi Jouluista? Mä haluisin vielä koristella lisää..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei mitään. Tämä asuinhuoneisto on virallisesti julistettu jouluttomaksi alueeksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Me mennään tänään ostamaan ihaka oikea kuusi!
Huomenna tulee lapset ja muut ja kissa. :P
ja ylihuomenna pukki!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
MarthaFocker

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Tänä vuonna meinasin ekan kerran itsenäisesti asuessani laittaa kuusen, koska joka vuosi tätä ennen ovat porukat soittaneet mökiltä itselleen kuusta hakeissaan, notta tuodaanko teillekin.
Nyt tänä vitun vuonna eivät soittaneet, niin ei sitten jaksettu lähteä itse ajelemaan mökille ja takaisin.
Voisihan se ostaakin, mutta kun ei meidän perheessä ole koskaan ostettu, niin se tuntuisi oudolta... ja on ne aika kammo hintaisia. Ainakin jos haluaa suomalaista suosia.

Eli ei kuusta.
Ajattelin illemmalla lähteä metsäkiipimään ja leikkelemään muutamat oksat tosta lähimetsästä. Varsinainen ninjapinja...pitääpä ostaa kommandopipo kun käyn keskustassa...pitäähän tunnelmaan päästä.
Kreivitar

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Kreivitar »

Ei ole mitään jouluun liittyvää ellei suklaakonvehteja lasketa. Tosin niitä pitää olla saatavilla muutenkin. Niiden läsnäolo rauhottaa.

joulua voisin sitten harkita laittavani/juhlivani, kun on esimerkiksi lapsia paikalla.
Yönmustaritari

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Kaadettu naapurin mailta luonnollisesti, koska tod. näk. naapuri kaataa myös muiden mailta omat koristeensa.

Juhannus se vasta paskaa aikaa onkin.
Storytuuli

Re: Onko sinulla joulukuusi?

Viesti Kirjoittaja Storytuuli »

Kuusi tulee ensimmäistä kertaa vuosiin omaan kotiin, kun nyt on pitkästä aikaa jopa tilaa sille. Mies kävi kaatamassa omasta metsästään aamulla.

Ulkomaisten ja kotimaisten kuusien välillä hintaerot on muuten kympistä sataseen. Satanen joulukuusesta? Täytyy olla kyllä aivotkin jo selluloosaa, jos sen hinnan maksaa.
Vastaa Viestiin