Parhaita urheilusuorituksiasi

Yleinen lätinä jä kitinä
nypari

Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja nypari »

Näitä en ole aiemmin täällä juurikaan nähnyt. Mitä olette urheilun saralla saavuttaneet? Mestaruuksia, Cup-pokaaleita, marathonin maaliinpääsyjä, tai vaikkapa Cooperin testin ennätyksesi? Myös punttisalitulokset kiinnostavat.

Sain idean aiheeseen oltuani juuri salilla ja testattuani työkaverin kanssa montako lisäkiloa voi lisätä, jotta edelleen pystyy yhden leuan vetämään. Testi putkahti mieleeni katseltuani ko. lajin SM-kisoja UTV:lta, jossa paras sälli sai kiskottua 90 kg:n lisäraudat. Sain itse 50 lisäkiloa 82 kilon omapainon lisäksi. Joukkuelajeja on tullut harrastettua, mutta mitään isompia titteleitä ei ole tarttunut mukaan. Cooperissa en ole juossut yli 3000 metriä, vaikka tuota paremmassa kunnossa olen monesti ollutkin. Viisi vuotta sitten sain 125 kilolla 7 toistoa penkiltä. Leukoja vedin 15 kiloa ja kymmenen vuotta sitten 33. Nämä nyt ensiksi tuli mieleeni.

Onko joukossamme suuria urheilijoita? Mitä kaikkea olette saavuttaneet? Kertokaa hieman vaatimattomammat tuloksennekin ja tavoitteet tulevaisuudelle, jos sellaisia on! Tämä voi toimia myös tsemmpiketjuna talven kylminä ja pimeinä kuukausina.
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Sain armeijassa palkinnoksi pari puhelinkorttia parhaasta ajasta hiihtosuunnistuksessa. Oikeasti olin käynyt vain parilla rastilla ja kopioinut taistelutovereilta loppujen rastien reiät korttiini pistelemällä ne lyijytäytekynän kärjellä, joka jätti erehdyttävän samankaltaiset jäljet kuin rastien rei'ityskone. En tiedä kuinka loistava aikani oli muiden suorituksiin verrattuna, mutta onneksi olin kuitenkin lorvaillut tarpeeksi kauan metsässä, jotta ajasta ei tullut yli-inhimillisen loistava.

Palkinnon ojensi eräs herra opistoupseerioppilas jonkin taistelukoulutuksen aikana. Myöhemmin sain kehuja hiihtosuorituksestani myös päivärahojen vastaanottamisen yhteydessä herra majurilta, joten sana sankariteostani oli ilmeisesti levinnyt.
"I want you to get excited about your life."
Kittys

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Mun jossain laatikossa makaa pokaali "vuoden paras pelaaja" ja muutamat mitallit. Joukkuelaji, joskus sata vuotta sitten.

Nyt mä saisin vain korvatillikkaa :p: .
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Nuorempana voitin kultamitalin jossain kuulantyöntökisassa :D Pärjäsin hyvin myös muistaakseni 400m juoksussa.

Ratsastuksessa varmaan joku Seuracup-koulukisojen voitto on ollut paras suoritus, tai sitten 90cm estekisojen voitto.
Avatar
killerwhale
Kitisijä
Viestit: 13
Liittynyt: 13.10.2005 9:30
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja killerwhale »

Nyt täytyy kyllä myöntää että urheilut on jääneet hävyttömän vähälle mutta armaan Suomemme mestaruus löytyy, useita piirimestaruuksia ja 10 parhaan joukkoon avomeripurjehduskisassa Gotlant Runt. Kaikkihan nämä ovat olleet joukkuelajeja ja korkeimmalle arvostan tuota 60h ja 365 NM pituista 'Runttia', koska siellä pääsee mittaamaan taitonsa maailman parhaimmiston kanssa.
No Brains - No Pain
Chap

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Chap »

Olen voittanut Euroopan mestaruus hopeaa imperialistien älynystyrä ja vakuuttava esiintyminen kilpailussa. Tosin kyseessä on joukkuelaji, joten pääsin siipeilemään minua fiksumpien ja vakuuttavimpien tiimissä ja sain siten ansiotonta arvonnousua.
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja ak »

Neljäs sija miesten MM-kisoista taitopainotteisessa joukkuelajissa. Fyysinen kunto ei ole kummoinen ainakaan nykyään. Intissä meni cooperissa reilut kolme tonnia, mutta tuskin menisi nykyään.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Kaksi (1B ja 1A juoniorinen) SM-kultaa käsipallossa... pari hopeaa ja jokunen pronssi myös.
Mut ehkä kivoin muisto noilta ajoilta on pari poikien maajoukkueen leiriä ja ottelua. :D
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
slam

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja slam »

joskus 15 vuotiaana nostin 20 lisäkilolla leukoja... siihen 30kg lisää... hmm olisi varmaan jääny nostamatta
Sannu

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Sannu »

En mä tiedä onko se niin hieno suoritus, mutta mut valittiin aina koulussa ekojen joukossa pesis ja futis joukkueisiin...siis tytöistä...ja pojat valitti...
ninnithequeen

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Muutama rusetti seuratasolla esteratsastuksessa poneilla sillon kun olin jottain 12-13 vee...
Edith

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Edith »

Voitin kultamitalin isän työpaikan henkilökunnan lapsille järjestetyssä hiihtokisassa neljävuotiaana. Muistaakseni neljävuotiaiden sarjassa oli kaksi kilpailijaa, mutta hälläkö väliä.
1108

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Silhuetin SM kulta ,nuoret
Marieten PM kulta nuoret, SM kulta ja PM hopea ja SM Hopea joukkue.

Ja II/98 PST ohjus paras joukkue ja paras ryhmä kultaa, itse toimin RJ:nä
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Sain kuntsarin aliupseerikoulun suunnistuksessa. Olin hetkeä aiemmin telonut itseni lyötyäni taisteluharjoituksen harjoituksessa itseäni rynkyn takatähtäimellä leukaani; todennäköisesti itsesuojeluvaistoni puhui, sillä kovia oltiin tyrkkäämässä piippuun vasta varsinaisessa harjoituksessa. Leuka paketoituna suoritukseni näytti todennäköisesti entistä sankarillisemmalta, vaikka kuntsarin sain puolivahingossa; olin neljäs, mutta harjoitusta johtanut kapteeni luuli minun tulleen kolmanneksi. No, lopulta oikeasti kolmanneksi tullutkin sai kuntsarinsa. Mielestäni ansaitsin omani, mutta kaikki eivät olleet ihan samaa mieltä.
Yönmustaritari

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Äh, Pikkupoikien kilapahiihdossa kaapillinen palkintoluskioita, mikä myöhemmin, huolimatta tahallaan aiheutetusta maksakuormituksesta loppun asti hiihdety finlandia.hiihdon. Se oli se viimeinen 75 km:n matka. Vetohan siinäkin oli kyseessä mut hapoilla oltiin. Se oli loppujen lopuksi taas vai mieskunnon(Nuuuhtm) todistamista. Muistan etten viimeisen kymmene kilometrin aikana enään nähnyt eteeni ja olisin jatkanut vaikka Ruotsiin jos latua olis vain jatkettu siihen suuntaa. En ennen sitä ollut suksille astunut moneen vuoteen enkä ikinä sen jälkeen.

Tämä oli ainoa saavutus. Kaikkea muuta voidaan kutsua "pikkusielujen ja/tai osaamattien kokeiluksi ja/tai rävellykseksi"
Nighthawk

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Nighthawk »

Hallusinaatio kirjoitti: Sain armeijassa palkinnoksi pari puhelinkorttia parhaasta ajasta hiihtosuunnistuksessa.
Osallistuin käskystä rykmentin ainoana varusmiehenä LMPA:n ampumahiihtokilpailuihin, jossa matkana oli muistaakseni 25 kilometriä ja 17 kilometrin kohdalla oli ampumahiihtotaulut. Varustuksena maastopuku vm.62, maailman epäergonomisin rinkka ja Rk62. Hemmetti, sain suorituksesta ainoastaan lämpimän kädenpuristuksen everstiltä, en edes kuntsaria tmv.. Kiitos siitä ja 12 kk:n täyshoidosta.
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Tänään krapulassa kaksi tuntia pulkkamäessä ja stigan molemmat sukset poikki. :D
Truth fears no trial
hebuli

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Nuorna poikana (17 v) voitin potkunyrkkeilyssä yhden kisan painoluokassani (ainoa varsinainen potkunyrkkeilykisa mihin olen koskaan osallistunut), ottelin yhtä vastustajaa vastaan jonka voitin niukasti pisteillä. Todisteeksi voitosta sain pahvisen todisteplakaatin kisajärjestäjien allekirjoituksin (edelleen tallessa) sekä kullanvärisen muovimitalin (katosi puolen vuoden sisään, taisi lisäksi mennä halki).

Armeijassa juoksin muistaakseni cooperit aika hyvin, jonkun ylärajan sain kai saavutettua? En muista saiko siitä mitään kuntsareita tai muuta. Niin ja armeijassa myös pingoin satasen kaikista nopeimmin, kun siellä pidettiin pienimuotoiset yleisurheilukisat kasarmin kesken.

Siinä ne taitavatkin olla.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

1500 metrin juoksu yläasteella ja lukiossa, tulos joka vuosi hieman alle 12 minuuttia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
HellBell

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Vain sekunnin sadasosa sekuntia kului, kun juoksin alta satasen. Miten tämä on mahdollista?
Voitokas vinkki: käyttäkää tempussa 100 euron seteliä, oikeaa tai piirrettyä, miten vaan..:D

Vanha vitsi.. jepjep.
Angita

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Angita »

Ala-asteen kolmannella tulin kolmanneksi koulujen välisissä luistelukilpailuissa. Palkintona hieno hopealusikka.

Taisi olla kuudennella tai viidennellä kun pääsin koulumme edustusjoukkueeseen Maitokannukisaan (yleisurheilu). Koulumme jäi viimeiseksi :cheer:

Olen myös voittanut kaksi kertaa GOOM:n deittivonkuukisan, josta palkintona mm. tajuttoman hieno haalarimerkki. Näistä suorituksista olen kaikkein ylpein. 8)
Bliss

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Thai- ja potkunyrkkeily, jotain hassuja pikkupalkintoja pikkukilpailuista.
Sekä muutamia pistesijoja, pari luokkavoittoa ja yksi yleiskilpailun 2. sija rallin pikku A ryhmässä joskus vuonna lohikäärme.... :P (ei, en ajanut, istuin siinä viereisellä penkillä ja pidin turpani kiinni :D )

edit: näin vanhaksi elänyt eikä vieläkään osaa kirjoittaa oikein :x
Viimeksi muokannut Bliss, 26.12.2005 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Meik »

Ekaluokalla voitin koulun hiihtokilpailun lyöden myös kuudesluokkalaisten voittajan. No koska olin niin hyvä, niin ei tarvinnut jatkaa hiihtoharrastusta. Huipulta on hyvä lopettaa.

Penkiltä nousi sata ja olkapää hajosi (painoin tuolloin 65 ja fyysinen raja tuli näköjään vastaan). Nyt irtoaisi varmaan enää 85.

Päästiin bändin kanssa SM-kisojen finaaliin, mutta ne jäi multa väliin. Tappelin silloisen naiseni kanssa vappuna ja vitutuksen lomassa löin käden paskaksi seinään. Jäi kisat välistä. Ääh, ei tää ollut urheilua. No en jaksa pyyhkiäkään.

Ei siis mitään oikeita saavutuksia.

Cooperissa 3 tonnia rikki intissä. Mahtaiskohan sitä enää pystyä... Nyt pystyisin varmaan alittamaan 12 minuuttia.

Leukoja meni intissä 38. Nyt on kaksoisleuka, jos katsoo varpaita (ja näkee todellisuudessa mahan).
Elukka

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Riihimäen Viestirykmentin maastojuoksukisassa pronssisija.
Vieläkin on tallessa se komia tornileijonakuvioinen mitali. 8)
Siihen aikaan sitä sentään vielä oli teräkunnossa... Toista se on nyt wanhana ja raihnaisena. :roll:
Exsat

Re: Parhaita urheilusuorituksiasi

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mä olen voittanut hippo-hiihdoista pankin tarran ja heijastimen ja uimakoulusta kalamerkin. Eiku ne taidettiinkiin jakaa kaikille.

Ja pelasin mä lentopalloa joukkueessa joskus, mutta me hävittiin kaikki meidän pelit. Samoin meidän curling-joukkue. Eiku curlingissa voitettiin yks peli.
Vastaa Viestiin