Me väärinymmärretyt

Yleinen lätinä jä kitinä

Ymmärrys

Olen aina oikeassa, koska tulen aina ymmärretyksi ja olen vain oma täydellinen itseni - se riittää aina
5
21%
Minua ymmärretään ainakin joskus väärin
19
79%
 
Ääniä yhteensä: 24

nypari

Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja nypari »

Tuntuuko koskaan siltä, että muut lukijat postauksesi lukiessaan ojentavat kätensä eteen ja sanovat: "Speak to me hand, cos the head ain´t listening!" Jos tuntuu edes joskus tältä, niin olet oikeassa ketjussa - toivottavasti kerrot murheesi muille.

Eli mikä tai mitkä ovat juuri sinuun kohdistuneet yleisimmät väärinymmärrykset täällä Kityssä tai mualla virtuaalimaailmassa. Oletko miettinyt mistä väärinymmärrykset johtuvat, oletko tehnyt asialle mitään?

Itse olen huomannut avoimuuttani tulkittavan usein väärin. Esimerkkejä on monia. Vaikkapa se, että yleisen keskustelun herättämiseksi ongelman muotoon pukemastani aiheesta syntyi joillekin kuva, jossa ongelma on minulle ylimitoutetun suuri ja mahdollisimman vakava. Hyvä esimerkki tästä on perustamani Suhteet-osion Oman markkina-arvon mittaaminen-ketju. Koin toistuvasti muille vastatessani tulleeni väärinymmärretyksi.

Ps. tästäkin asiasta täytyy tehdä gallup, eixni mana?
Exsat

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Itse vetoan aina horoskooppiini, jonka mukaan Kauriin huumorintaju on erikoisen hyvä: omasta mielestä hyvä, muiden mielestä erikoinen.

Välillä pelottaa, että kuinkahan moni oikeasti ottaa tosissaan mun löpinöitä. Todennäköisyyden pienentämiseksi laitoin kuvani tuohon avatariksi.
slam

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja slam »

En koskaan oikeasti jaksa lukea, kun sanan sieltä täältä ja harvoin palaan jätökselleni.

Jos olen väärässä silloin on muutettava vallitseva maailma sellaiseksi, että todella olen oikeassa. Vituttaa oikeasti, kun kaikki on mahdollista ja pystyn vain käymään sonnalla ja istumaan koneen ääressä ja naisetkaan eivät kiinnostu :P
Avatar
KulisataN
Elämätön Kitisijä
Viestit: 368
Liittynyt: 17.12.2005 16:47
Paikkakunta: Manala

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja KulisataN »

Mun sanat ymmärretään tosi usein väärin, kai mä puhun epäselvästi tjm.
Truth fears no trial
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja aasi »

On luonnollista että loistavia ajatuksiani ei aina heikompilahjaiset ihmislapset ymmärrä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja Meik »

Exsat kirjoitti:laitoin kuvani tuohon avatariksi.
Näytät totiselta tiukkapipolta.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja aasi »

kesseli kirjoitti:
aasi kirjoitti:On luonnollista että loistavia ajatuksiani ei aina heikompilahjaiset ihmislapset ymmärrä.
Sulla on sitten sama tilanne kuin slämillä.
Huomaan että minut ymmärrettiin taas väärin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Hauska aihe!

Itseäni kohtaa useimmiten sellainen väärinymmärrys, että minun kuvitellaan laittavan ihmisiä jonkinlaisiin paremmuusjärjestyksiin (hyvät ihmiset, huonot ihmiset). Tätä ei kuitenkaan koskaan satu sellaisen tyypin kanssa keskustellessa, joka ei itse näe ihmisillä tällaista arvojärjestystä.

Ehkä toiseksi yleisin (ei kuitenkaan kovin yleinen) on väärinkäsitys, jonka mukaan olisin pahoittanut mieleni, ärtynyt tai provosoitunut tekstistä, johon olen kirjoittanut vastineen. Tätäkään ei tunnu sattuvan niiden kohdalla, jotka eivät itse kirjoita senhetkistä vastinettaan lainkaan ärtyneenä tai provosoituneena.

Sitten on vielä ne kerrat, kun minun on luultu vittuilevan vaikka olen kehunut, ilveilevän vaikka olen hymyillyt ja hautovan kavalaa salajuonta vaikka olen osoittanut myötätuntoa. Yllättäen henkilö, joka luuli minun vittuilevan vaikka todellisuudessa kehuin häntä, vittuilee itse varsin aktiivisesti. Henkilö, joka luuli hymyäni sarkastiseksi vaikka se oli hyväntahtoinen, viljelee itse sarkasmia lähes kaikissa kommenteissaan. Ja henkilö, joka pelkäsi minun juonittelevan, juonittelee itse tämän tästä.

Tiedätte itse keitä olette. Ja ei se mitään.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Minua ärsyttää joskus, kun joku kommentoi tekstiäni eikä ymmärrä mikä siinä on olennaista ja takertuu sen sijaan ns. lillukanvarsiin, epäolennaisuuksiin.

Sitten ärsyttävät nämä tyypit joilla on tuplastandardit; syyttävät muita tasan tarkkaan samoista asioista joihin itse syyllistyvät.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Enthu

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Juu olen väärinymmärretty AS:n = Aspergerin takia
ninnithequeen

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No ei tämä nyt niin vakavaa ole....
Herra Manala

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

aasi kirjoitti:On luonnollista että loistavia ajatuksiani ei aina heikompilahjaiset ihmislapset ymmärrä.
:komp:

Huh, hyvä ettei mun tarvinnut sanoa sitä ääneen.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Nypari nyt on selkeimmästä päästä tulkittava, ehkä koska ei viljele leikkimielistä ja sarkastista vittuilua joka on leikkimielistä ja sarkastista vain siksi että se oikeuttaa tällä palstalla sanomaan mitä vain. Melko yleinen ilmiö on myös tahallaan väärin ymmärtäminen tehokeinona ja oman huumorin alleviivaajana. Eikä siinä mitään, mutta silloin harvoin kun haluaisi keskustella itselleen tärkeästä asiasta ei jaksaisi koukeroida sanoilla tehden niitä asiaa tärkeämmäksi.

Itse olen tullut väärintulkituksi olennaisissa asioissa varmaan vain yhden kerran, ainakaan niin että olisin itse huomannut.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Bliss

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Exsat kirjoitti:...horoskooppiini, jonka mukaan Kauriin huumorintaju on erikoisen hyvä: omasta mielestä hyvä, muiden mielestä erikoinen.
Ilmankos useimmat postauksesi ovat ihan kuin mun omia ajatuksia :D
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja aasi »

Wiion lait ihmisten välisestä viestinnästä:

1. Viestintä yleensä epäonnistuu, paitsi sattumalta.

1.1. Jos viestintä voi epäonnistua, niin se epäonnistuu.

1.2. Jos viestintä ei voi epäonnistua, niin se kuitenkin tavallisesti epäonnistuu.

1.3. Jos viestintä näyttää onnistuvan toivotulla tavalla, niin kyseessä on väärinkäsitys.

1.4. Jos itse olet sanomaasi tyytyväinen, niin viestintä varmasti epäonnistuu.

2. Jos sanoma voidaan tulkita eri tavoin, niin se tulkitaan tavalla, josta on eniten vahinkoa.
3. On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.
4. Mitä enemmän viestitään, sitä huonommin viestintä onnistuu.

4.1. Mitä enemmän viestitään, sitä nopeammin väärinkäsitykset lisääntyvät.

5. Joukkoviestinnässä ei ole tärkeää se, miten asiat ovat, vaan miten asiat näyttävät olevan.
6. Uutisen tärkeys on kääntäen verrannollinen etäisyyden neliöön.
7. Mitä tärkeämmästä tilanteesta on kysymys, sitä todennäköisemmin unohdat olennaisen asian, jonka muistit hetki sitten.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Elukka

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Olisin revenny nauramaan tolle Aasin lainaukselle, mutta kun se pitää paikkansa. :roll:
Elukka

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja Elukka »

McJanne kirjoitti:"Kun savolainen aukaisee suunsa, vastuu siirtyy kuulijalle"
Haa :!:
Toisin sanoen, kaikki jotka olette koskaan tulkinneet minun sanomisiani väärin:
Ette Vaan Osaa(tm)!
Isäni oli savolainen, äitini oli savolainen ja minä raukka perin molempien huonot puolet.
Elukka

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja Elukka »

McJanne kirjoitti:
Elukka kirjoitti: Isäni oli savolainen, äitini oli savolainen ja minä raukka perin molempien huonot puolet.
Voishan se olla paskemminkin, voisit olla imatralainen polliisi.
No jotain lohtua sentään tässäkin elämässä. :lol:
Yönmustaritari

Re: Me väärinymmärretyt

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Homeboy65 kirjoitti: Sitten ärsyttävät nämä tyypit joilla on tuplastandardit; syyttävät muita tasan tarkkaan samoista asioista joihin itse syyllistyvät.
No täh. Pienestä ärsyynnyt. Älä tee niin kuin se tekee vaan tee niin kuin se sanoo.
Vastaa Viestiin