Röökilakko

Yleinen lätinä jä kitinä
Yönmustaritari

Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Kuten kity 1.0 versiossa jo vähän lämmiteltiin niin jatketaan tähän nyt sitten näitä päiväkirjoja ja kokemuksia nikotiinin puutostiloista.

http://www.freedb.us/ff/viewtopic.php?t ... reverybody


Viime viikko oli viimeinen kesälomviikko ja voi juma, että meni viinaa ja röökiä. Rööki nyt oli sekä filtteroimatonta että filtterillistä pikkusikaria mutta kyllä sitä meni niin, että kieli miltei alkoi kasvaa sammalta.

En oikein muista alkoiko se jo perjantaina mutta lauantain olin ainakin kännissä ja vetelin korsteenina. Sunnuntai oli muistaakseni selvä päivä jos krapularyyppyjä ei lasketa mukaan. Maanantaina se sitten alkoi ja jouduttiin keskiviikkona lähtemään naapurimaahan asti kun lopettivat täällä tarjoilun.

Okei. Koko viikko tuli siis oltua periaatteessa pikku tumussa ja sikareita meni. Mitä se sitten aiheutti. No ainakin sen, että normaalikrapulan lisäksi on jälleen semmoinen pikku kutina, että pitäisi päästä kessuttelemaan. viikonloppuna suurinpiirtein selvinpäin ollessa tuli kiskaistua pari mutta maanataina ei yhtään. Vaikkakin kutina oli taskulle kova. Tiistaina tuli sitten ihan yömyöhällä mentyä pihalle ja pistettyä yksi tynkä palamaan. Nyt se levisi sitten keskipäivälle. tulin juuri pihalta kessuteltuani yhden tupakanlehtikääryleen.

Pienestä se meinaa lähteä liikkeelle. Joutuu taasen kokoamaan itsensä jottei lankea paheisiin. Tekemistä minä kaipaan. Jos en pian pääse nussimaan pillua niin käyn korjauttamassa mun xboxin.

Edit: Vai olisiko tämä ollut paskanjauhanta-osastolle.
Dumari

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Tekis mieli niin perkeleesti mennä röökille, mutta aion nyt rajoittaa oikein kunnolla. Kesä on loppu ja pitäisi päästä irti kokonaan tuosta nikotiinipirusta. Askel kerrallaan eteenpäin ettei tapahdu taaksepäin kaatumista. Viikonloppuna lähden kalastelemaan, siellä joutuu muutamat savut ottamaan varmastikin, mutta sitten maanantaista eteenpäin mennään niko-purkalla.
Yönmustaritari

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Taas on puoli päätä puudutettuna hammaslääkärin jäljiltä. Tämä oli nyt viimeinen kerta. Olen ollut porattavana ja revittävänä varmaan vuoden päivät Helsinkiin muuton jälkeen. Aiemmassa asuinpaikassa kun ei kymmeneen vuoteen tarkastuksissa nähtävästi "huomattu" mitään erikoista.

Edelleen näin "karvakieli" tekstin hoitoraportissa vaikka malporoa ei olekaan juuri tullut polteltua. Muutama sikari silloin tällöin saattaa tuoda sitä jerkkua takaisin kielen päälle mutta kyllä se pikkuhiljaa siitä hiipii pois.

Eikä mennyt eilen sikaria ei mitään. Ei käynyt edes lähellä ja tuskin käy tänäänkään. Huolenaiheeni ovatkin yleensä lähinnä viikonlopuissa mutta nyt pitää puhdistaa elimistö viimeisen lomaviikon viinarallista ja antaa maksan levätä. Näin ollen tuskin sitä sikariakaan tulee polteltua, mikä on hyvä.
Leilah

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Yönmustaritari kirjoitti:
Edelleen näin "karvakieli" tekstin hoitoraportissa vaikka malporoa ei olekaan juuri tullut polteltua. Muutama sikari silloin tällöin saattaa tuoda sitä jerkkua takaisin kielen päälle mutta kyllä se pikkuhiljaa siitä hiipii pois.
Siis kasvaako sulla oikeasti jotain töhnää kielen päällä?? Vai oliko tuo jokin kielikuva, jota en ymmärtänyt? Minun mielestäni sinä et sitäpaitsi ole enää oikeasti röökilakossa, olet vain vaihtanut marlborot sikareihin. Jonkin sortin tupakasta kai se sikarikin on tehty?! Oikeat tupakkalakkolaiset eivät polta, vaan purevat nikotiinipurkkaa ja liimailevat laastareita käsivarteen.
Yönmustaritari

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

FatLeilah kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:
Edelleen näin "karvakieli" tekstin hoitoraportissa vaikka malporoa ei olekaan juuri tullut polteltua. Muutama sikari silloin tällöin saattaa tuoda sitä jerkkua takaisin kielen päälle mutta kyllä se pikkuhiljaa siitä hiipii pois.
Siis kasvaako sulla oikeasti jotain töhnää kielen päällä?? Vai oliko tuo jokin kielikuva, jota en ymmärtänyt? Minun mielestäni sinä et sitäpaitsi ole enää oikeasti röökilakossa, olet vain vaihtanut marlborot sikareihin. Jonkin sortin tupakasta kai se sikarikin on tehty?! Oikeat tupakkalakkolaiset eivät polta, vaan purevat nikotiinipurkkaa ja liimailevat laastareita käsivarteen.
Lakosta se alkaa. Pitäisikö sen loppua vasta nollatoleranssiin.

Nikotiinista olen itseni vieroittanut mutta juopotellessani olen langennut sikareihin. Eli nyt tästä cigar,cigaretto,cigarillos -tavasta on kuitenkin tullut nautintoaine eikä niinkään aine, josta olisi riippuvainen. Tupakanlehteähän niissä molemmissa on. Sikareissa vain ei ole paperia, jonka perusteella voisin ehkä jopa luokitella sen vähemmän haitalliseksi.

Ai niin. En ole lihonut vaikka ruokahaluni onkin lopettamisen myötä kasvanut.


Edit: Karvakieli

Kielen pinta muuttuu peitteiseksi ja värjääntyneeksi. Tupakoitsijalle muodostuu ns. karvakieli kielen pinnan nystyjen pidentymisen ja paksuuntumisen seurauksena.Runsaasti tupakoivilla suulaen pinta sarveistuu paksuksi, valkoiseksi ja mukulakivimäiseksi.

Tossa on siisti karvakieli.

http://www.ihotaudit.net/1karvakielipic.htm

Tuollaisella te oraaliseksiä suoritatte. Mä en antais vaik nykyisin helppo olenkin.
SikaMika

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kesti tällä kertaa viikon. Ostin äsken askin kun meinasi alkaa vituttamaan, poltin yhden paperossin joka maistui pahalle. Taidan polttaa tänään vielä toisen, loput jätän odottamaan seuraavaa retkahdusta.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja brona »

Yönmustaritari kirjoitti: Tossa on siisti karvakieli.

http://www.ihotaudit.net/1karvakielipic.htm

Tuollaisella te oraaliseksiä suoritatte. Mä en antais vaik nykyisin helppo olenkin.
Gyyyh! Mä tiesin, että on olemassa joku järjellinen syy miksi olen seukannut vain tupakoimattomien kanssa sen lisäksi etten halua suudella jatkuvasti tuhkakuppia.
...
slam

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja slam »

tupakka, mikä se on? :roll:
Yönmustaritari

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

brona kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti: Tossa on siisti karvakieli.

http://www.ihotaudit.net/1karvakielipic.htm

Tuollaisella te oraaliseksiä suoritatte. Mä en antais vaik nykyisin helppo olenkin.
Gyyyh! Mä tiesin, että on olemassa joku järjellinen syy miksi olen seukannut vain tupakoimattomien kanssa sen lisäksi etten halua suudella jatkuvasti tuhkakuppia.
Puhumattakaan muista syistä. Tarjoan linkin kannusteeksi.

http://jasenpalvelut.hammasll.fi/suu/tu ... upakka.htm


:on:

Ostin eilen prismasta vaikka mitä eikä se silti maksanut oikein mitään kun siinä ei ollut lainkaa röökiä mukana. Tämä on oikeasti yksi parhaista syistä. En aiemmin edes huomannut kuinka vähän sapuska ym. hyödykkeet maksaa kun röökit oli aina noin puolet kauppalaskusta. Nyt oli jeesus 10 purkkia mehua, 3 purkkia jugurttia ja vaikka ties mitä. ilmastahan se on. Nyt kun se kaljakin on halvennut niin paljon niin tuntuu, että kaupan katteet olisivat pelkästään röökistä.

Sitten olin kuitenkin niin nuuka etten ottanut kuin yhden kauppakassin ja jouduin kopittelemaan lihapullilla ja perunoilla aina autolle asti. Ei vaan mahtunut. Ei sitten mitenkään. Jos samalla rahalla olisi ostanut röökitkin niin eipä sitä muuta sälää olisi sitten kovin paljon tullutkaan.
Leilah

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Yönmustaritari kirjoitti:
Tossa on siisti karvakieli.

http://www.ihotaudit.net/1karvakielipic.htm

Tuollaisella te oraaliseksiä suoritatte. Mä en antais vaik nykyisin helppo olenkin.
Kääk! Jälleen yksi syy lisää lopettaa satunnainenkin tupakointi! *puistatus*

Niistä sikareista vielä. Kerroit Yönmustaritari polttavasi niitä nautinnon, ei riippuvuuden takia. Mikä on sikarin nautinto? Maistuuko se hyvälle? Rentouttaako se? Vai kuuluuko se joihinkin tilanteisiin samalla lailla kuin tupakka aikaisemmin? (Tiedän, mä olen nalkuttava ämmä :lol: )
Yönmustaritari

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

FatLeilah kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:
Tossa on siisti karvakieli.

http://www.ihotaudit.net/1karvakielipic.htm

Tuollaisella te oraaliseksiä suoritatte. Mä en antais vaik nykyisin helppo olenkin.
Kääk! Jälleen yksi syy lisää lopettaa satunnainenkin tupakointi! *puistatus*

Niistä sikareista vielä. Kerroit Yönmustaritari polttavasi niitä nautinnon, ei riippuvuuden takia. Mikä on sikarin nautinto? Maistuuko se hyvälle? Rentouttaako se? Vai kuuluuko se joihinkin tilanteisiin samalla lailla kuin tupakka aikaisemmin? (Tiedän, mä olen nalkuttava ämmä :lol: )
Mitä suurempi sikari sitä suurempi rauhoittava vaikutus, kunnes tulee huono olo. Maku nyt on mitä on mutta kyllähän niissä vanillaflavoreissa oma viehätyksensä on.

Nautinto allekirjoittaneelle kuitenkin on vain täydentävä. Jotkut siistit tyypit istuu tuoliin, nappaa kirjan ja huitaisee paksun sikarin kera puoli litraa mallasviskiä. Minä tyydyn siihen, että vedän mäyräkoiran ja pullon kossua ennen baariin lähtöä ja poltttelen sinä aikana niitä pienempiä sikareita aina kun siltä tuntuu.

Voidaan siis allekirjoittaneen kohdalla puhua joko tavasta tai nautinnosta. Nautinto kuulostaa raflaamalta.
Herra Manala

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Yönmustaritari kirjoitti:Minä tyydyn siihen, että vedän mäyräkoiran ja pullon kossua ennen baariin lähtöä ja poltttelen sinä aikana niitä pienempiä sikareita aina kun siltä tuntuu.

Voidaan siis allekirjoittaneen kohdalla puhua joko tavasta tai nautinnosta. Nautinto kuulostaa raflaamalta.
Minun mielestäni voidaan puhua ainoastaan nikotiiniriippuvuudesta ja huonoista tekosyistä.

Röökaamisen lopettamisen yleisimpinä ajatuksina on a) välttää ne sairausriskit mitä tupakointi aiheuttaa b) säästää rahaa.

Vaihtamalla tupakat sikareihin lisäät ainoastaan nikotiiniannoksiasi. Puhuit itsekin sikareiden aiheuttamasta pahasta olosta = nikotiiniyliannostuksesta. Kuvitteletko että on terveyden kannalta fiksumpaa olla polttamatta muuten kuin kännissä, ja siltä nojalta keksiä hyvä tekosyy olla jatkuvasti kännissä? Vetää filtteröimättömiä sikareita, joista nappaat useampikertaisia nikotiinimääriä ja useampikymmenkertaisia tervamääriä keuhkoihisi. Puhumattakaan sikareiden hinnasta röökiin nähden. Kauppalaskussa et ehkä enää huomaa röökin hintaa, mutta baarissa pikku tumuissa tekemäsi sikarikaupat tuskin ovat kovin paljoa edullisempia.

Itse lopetin parisen kuukautta sitten röökinpolton "paitsi jos otan kuppia tai olen töissä röökinsavussa". Huomasin että tuolla tavalla tuli nautittua olutta kummasti useammin kuin tavallisesti. Siirryinkin itselleselittelyketjussa eteenpäin ja ajattelin "poltan vain jos mutsi tarjoaa". No helvetti, mutsin luokse tuntui olevan yht'äkkiä kovinkin paljon asiaa. Parisen viikkoa sitten olin mökillä ja siinähän sitten tuli oltua koko ajan alkomaholituotetta kädessä ja spaddu huulessa. Keuhkot huusivat "loma"viikon jälkeen hoosiannaa.

Päätinkin lomalta palatessani että kaikennäkönen poikkeustilanteilla nikotiinin imemisen puolustelu loppuu nyt, ja niin se tekikin. Keittiön kaapissani on edelleen puoli askia vihreätä LM:ää johon en ole koskenut. Sieltä löytyy myös melkein täysi toppa vihreätä Pall Mallia sätkätupakkana. En ole koskenut, eikä ole tehnyt mielikään niihin kajota. Jostain syystä en kuitenkaan halua heittää niitä roskiinkaan. Pitäisi löytää joku tupakoitsija joka pitäisi niistä parempaa huolta.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Herra Manala kirjoitti: Päätinkin lomalta palatessani että kaikennäkönen poikkeustilanteilla nikotiinin imemisen puolustelu loppuu nyt, ja niin se tekikin.
Eikö olekin vinhaa tämä savuttoman ihmisen kanssa seurustelu? Muuttaa mielipiteitä niin nopeasti että kohta joutaa tuuliviiriksi. Vahvaa tukea taustalta omille päätöksille.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Herra Manala

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Melnais kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti: Päätinkin lomalta palatessani että kaikennäkönen poikkeustilanteilla nikotiinin imemisen puolustelu loppuu nyt, ja niin se tekikin.
Eikö olekin vinhaa tämä savuttoman ihmisen kanssa seurustelu? Muuttaa mielipiteitä niin nopeasti että kohta joutaa tuuliviiriksi. Vahvaa tukea taustalta omille päätöksille.
Täytyy kyllä todeta, että seurustelusuhteeni ei ole vaikuttanut habitteihini millään tavalla, vaan kaikki päätökset ja motiivit asian suhteen ovat kyllä lähteneet aivan täysin itsestä.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Herra Manala kirjoitti: Täytyy kyllä todeta, että seurustelusuhteeni ei ole vaikuttanut habitteihini millään tavalla, vaan kaikki päätökset ja motiivit asian suhteen ovat kyllä lähteneet aivan täysin itsestä.
:D Ihan miten vain. On se silti kummaa miten sitä vain "sattuu" tekemään näitä hyvinvointipäätöksiä tuoreessa suhteessa. Tietysti ilman vaikutteita ja omasta vakaasta halusta. En tietenkään epäile juuri sinun omaehtoisen käytöksesi motiiveja, ilmiö vain on yleinen.
Elämä kantaa, jos sen antaa
safi

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja safi »

Minä terveysintoilijoiden perikuva olen sortunut lomaillessa vetämään röökiä. :oops: Kolmas viikko jo menossa. Olipas taas järkevää aloittaa uudestaan lähes kolmen vuoden tauon jälkeen. Syy oli liika stressi ja muut ikävät tapahtumat heti alkulomasta.
Normaali arki on kuitenkin alkanut ja "pää hajoo" tunne helpottanut, joten nyt on taas aika lopetella sauhuttelut.
Yönmustaritari

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Herra Manala kirjoitti: Röökaamisen lopettamisen yleisimpinä ajatuksina on a) välttää ne sairausriskit mitä tupakointi aiheuttaa b) säästää rahaa.

Vaihtamalla tupakat sikareihin lisäät ainoastaan nikotiiniannoksiasi. Puhuit itsekin sikareiden aiheuttamasta pahasta olosta = nikotiiniyliannostuksesta. Kuvitteletko että on terveyden kannalta fiksumpaa olla polttamatta muuten kuin kännissä, ja siltä nojalta keksiä hyvä tekosyy olla jatkuvasti kännissä? Vetää filtteröimättömiä sikareita, joista nappaat useampikertaisia nikotiinimääriä ja useampikymmenkertaisia tervamääriä keuhkoihisi. Puhumattakaan sikareiden hinnasta röökiin nähden. Kauppalaskussa et ehkä enää huomaa röökin hintaa, mutta baarissa pikku tumuissa tekemäsi sikarikaupat tuskin ovat kovin paljoa edullisempia.
Minä olen oikeassa. Sinä olet väärässä.

Paha olo oli liioittelua. Käytännössä paha olo tarkoitti yhdistelmää, jossa on selkeästi nautintoaineita nautittu vähintäänkin riittävästi. Luetaan siis, että "liikaa pohjia" tai "nyt tuli lähtö" sanonnat ovimiehen tahdikkaan niskaperse-otteen saattelemana.

Viinan vetämisen pitkittämisestä nyt kutienkaan ei ole kyse. Lomalla viinaa tietysti menee vähintäänkin jonkin verran mutta se nyt ei loppujen lopuksi kuitenkaan olut liitoksissa röökisikarinikotiinin tai sen puutostilaan. Sikäli mikäli aiemmin tupukkinpolttoaikoina tuli hönöttelyn ohessa otettua tuommoiset 2,5 askia röökiä mukaan niin sikarilaatikko tuntuu kovin pieneltä sihen verraten.

Mä pidän sitäpaitti nykyisin vaan poskareita.
HoundDog

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

Pitihän sitä koittaa, tupakkaa, taas pitkästä aikaa. Junnuna tuli polteltua bostonia ja kamelia, vaan polttamatta olen ollut noin kymmenisen vuotta. Ei ainuttakaan. Viikonloppuna iski omituinen mielihalu koittaa. Jaa miksikö? Beats me. Hämmästyin miten helppoa se oli. Sujui kuin ei olisi ollut tuntiakaan polttamatta. Ei yskittänyt hitusen vertaa. Savurenkaittenkin teko onnistui lähes kuin vanhoina 'hyvinä' päivinä. Vaan reilun puolen tupakin jälkeen oli pakko laittaa istumaan. Alko meinaan heikottamaan ja pyörittämään. Ojensin savukkeen pois ja olin ihan hiljaa. Tuntemus oli nopeasti ohi ja kaljan juonti saattoi jatkua. No, tulipahan kokeiltua. Seuraavana aamuna särki päätä aivan perkeleesti. Liekö tupakin syytä, sillä normaalisti kaljpöhnästä ei hedaria ole tullut.
Yönmustaritari

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Tulipas sitten lauantaina kuitenkin vedettyä pikku tumut. siinä ohessa meni myös jokusen kappaletta sikareita.

Myönnettäköön, että kesälomalla suoritettu yletön viinaralli ja sen kautta lähes katkeamaton sikariputki tuo nyt jälkikäteen pikku täristyksiä, jotka viittaisi pienimuotoiseen nikotiinin tarpeeseen. ei mitään kummoista mutta tiedän, että jos olisin ollut polttamatta vain kaksi tuntia niin em. täristyksen tullessa olisin välittömästi pihalla malporo huulessa.
Avatar
guyatone
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 15.08.2005 11:06
Paikkakunta: jynkkylä

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja guyatone »

feidaamassa röökiä pois pikkuhiljaa. viimenen flunssa heitti niin pahan yskän (astman pelko) että pakko pistää stoppia. sikarit ainoa syy poltella joskus. takaraivossa vituttaa puol askia polttamattomia röpöjä.
If you want to fuck with eagles, you better learn to fly.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Mikä helvetti sai mut tekemään sen päätöksen, että se on loppu nyt?!.

Lauantaina krapuloissani yhen tupakin poltin ja stumppasin ja totesin, ettei enää. Eilinen päivä oli tuskaisempi. Pari nikotiinipurkkaa. Älytön hyperaktiivisuus. Kirja vei onneksi puoleletapäivältä ajatukset tupakista. Sitte ajatukset jysähti päälle. Eiku uimahalliin ja uimaan vajaaksi tunniksi. Illalla ennen nukkumaanmenoa iski taas suunnaton vitutus, ahistus, tuskasuus ja levottomuus. Ei muutaku tuulihousut ja lenkkarit jalkaan ja reiluksi tunniksi lenkille ja rauhottavien avulla nukkumaan. Mites tää lopettaminen voikaan olla näin hankalaa?

Niin joo, samanaikaisesti tuli nyt hetkellisesti lopetettua juopottelu (ainakin kuukaudeksi, ellei jopa kahdeksi), suklaan syönti ja ravintolat kierrettävä kaukaa. Kohta pitää varmaan lopettaa nukahtaminen ja herääminen, jos olo ei helpotu. Bussipysäkeillä seisoskelusta puhumattakaan.... :cry:
ninnithequeen

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

mustaenkeli kirjoitti: Bussipysäkeillä seisoskelusta puhumattakaan.... :cry:
Oletko muuten huomannut, että se bussi tulee juuri silloin kun sytytät savukkeen? :wink:
Nostan muruseni sulle hattua. Oma tupakoimiseni on niin älytöntä, että lopettamisesta ei edes keskustella. Vähentämisestä vaan.
Silloin kun olin raskaana, meni 2-5 savuketta päivässä, ja se on meikäläiselle vähän se. Olisi pitänyt vaan jättää se siihen, niin lopettaminenkin olisi helpompaa nyt. Mutta ei. Aski päivässä ei riitä :oops:
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:Oma tupakoimiseni on niin älytöntä, että lopettamisesta ei edes keskustella. Vähentämisestä vaan.
Mulla on viimeset puolvuotta menny arviolta puoltoista askia päivässä, sitä ennen aski päivässä, sitä ennen 10-20 tupakkia/päivä.
Alko oleen tupakoinnin suhteen semmonen meininki, että päätin, jotta se on kerrasta poikki. Tietty joku vähennystaktiikka ois ollu kivuttomampi, mutta päätös on päätös. Toivottavasti sen kustannuksella ei tarvii mielenterveyttään menettää.... :?
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Päätin joskus pienenä, että minulla on kaksi lasta ennen kuin täytän 25, ja että lopetan tupakoinnin sitten kun teen lapsia.
Noh tämä junahan on jättänyt minut laiturille vilkuttamaan jo ajat sitten, ja tupakoinut olen aika paljonkin jo yli kymmenen vuotta.

Lopettamista/vähentämistä olen ajatellut paljonkin, mutta en vain saa itseäni psyykattua siihen, en koe, että minulla olisi riittävän vahvaa motiivia.

Nyt ajattelin, että kun uuden asunnon remontti on valmis ja pääsen muuttamaan, niin ainakin radikaalisti vähentäisin siinä kohti, ehkä jopa lopettaisin. Saas nähdä... Mutta tupakkalakkoon en usko, "lakko" sananakin ärsyttää, sehän vain tarkoittaa myöhemmin uudelleen aloittamista. Eli vähennän tai lopetan. Toivottavasti lopetan...

Todennäköisimmin kuitenkin poltan ketjussa hamaan keuhkotautiseen loppuuni asti.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Röökilakko

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

LillyMunster kirjoitti:Päätin joskus pienenä, että minulla on kaksi lasta ennen kuin täytän 25, ja että lopetan tupakoinnin sitten kun teen lapsia.
Nyt pakko mennä sivuraiteille ja kysästä, onko niitä lapsukaisia montaki putkahtanu maailmaan?

15-vuotiaana päätin, että mullon ne kaks lasta viimistään kun olen 25-vuotias. No, eipä ole näkynyt muksuja (onneksi tai onnettomuudeksi).

Aiemmin ajattelin, että lopetan tupakoinnin heti jos ja kun tulen raskaaksi. Nyttemmin ihmettelen, mikä vitun tekosyy tuokin on pitkittää tupakoinnin lopettamista. Ei se helppoa ole kuitenkaan, niin miksei sitä lopettaisi heti? Onko niitä kersoja pakko odotella ja sitten raskausaikana stressata, kiukutella ja hermojaan menetellä kun taistelee omaa nikotiiniriippuvuuttaan vastaan. Kai se sikiö saa omat traumansa ylikireästä mammastakin... :evil:
Vastaa Viestiin