Paras kahvila?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
RAM13
Kitinän uhri
Viestit: 984
Liittynyt: 14.08.2005 19:33
Paikkakunta: PinkiBoxerit

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja RAM13 »

1108 kirjoitti:
Nowaysis kirjoitti:Tampereella ykkönen on Vohvelikahvila. Ehkä jaetulle ykkössijalle pääsee myös melkein sen naapurissa oleva kahvila, sellanen jossa on pieni parvi sohvaryhmineen ja (runo)kirjoja. Aivan suloinen! Muistaako joku nimen?
Tarkistan nimen kun menen keskustaan hakee poikarakkautta, kun muijalta ei pyllyä saa.

HOMO
Runkkaaminen on tuottamista, ei saamista.
1108

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Nowaysis kirjoitti:Tampereella ykkönen on Vohvelikahvila. Ehkä jaetulle ykkössijalle pääsee myös melkein sen naapurissa oleva kahvila, sellanen jossa on pieni parvi sohvaryhmineen ja (runo)kirjoja. Aivan suloinen! Muistaako joku nimen?
Se on lyhyesti ja ytimekkäästi: Kahvila. Ainakaan ikkunassa lukenut muuta.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja sipsi »

ninnithequeen kirjoitti:
Mutta jos jossain käyn, niin Itiksessä, tietysti. Mikä hemmetti se sillalla oleva kahvila oli? Vaihtoi vissiin juuri nimeä? Siinä käytiin, kun tytär oli ihan pieni.
Hansasillallako? Sehän ei oo pitkään aikaan ollu enää kahvila ollenkaan, vaan Namaskaar. Hmm? Vaiko joku muu sittenki?

Mäkään en enää käy kahviloissa, en idässä enkä keskustassa. Ei sikäli että mulla ois mitään niitä vastaan, todellakaan..mut juuri niinku Ninnikin mainitsi jo hinnankin takia kahvikupillinen baarissa on "kannattavampi" idea. Sitäpaitsi mä pidän siitä että savuista ja hämärää.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Bloom kirjoitti:Espresso Edge.
Joo! Ehdottomasti helsingin paras kahvila ainakin tarjonnaltaan.
Sijaitsi ennen krunikaan muuttoa Ruoholahdessa,
Asuin ennen siellä joten tuli käytyä paljon. Siihen aikaan sai vielä polttaa röökiäkin..
Ihanat safkat ja tosi hyvät kahvit.
Hilpi
Kitinä paheena
Viestit: 47
Liittynyt: 15.08.2005 13:08

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja Hilpi »

Sininen huvila Linnunlaulussa oli joskus vakkari pysähdyspaikka lahtea kiertäessä. Näkymät pihamaalta yli Töölönlahden olivat kauniit.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Jos mitataan juodun kahvin määrää niin Kampin R-kioski tai Stockmannin Robertsi on aika kova sana.
Muuten ei ole oikein kahviloissa tullut käytyä .. Hitto kun en muista sen yhden hienostokahvilan nimeä missä käytiin, oli kyllä ihan kiva paikka.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
aimohaiku

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Hilpi kirjoitti:Sininen huvila Linnunlaulussa oli joskus vakkari pysähdyspaikka lahtea kiertäessä. Näkymät pihamaalta yli Töölönlahden olivat kauniit.
Tämä on tosiaan kesällä aivan erityisen ihana paikka.

Kesäinen ilta, jäätelö sulaa, istumme kunnes kahvila suljetaan... siihen paikkaan liittyy monia kauniita muistoja... 8)
Exsat

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Suvinen kirjoitti: Jos pullaa mielii, on kahviloiden eliittiä Karoliinan Kahvihuone ( vai -tupa? ). Ihana miljöö antiikkikaupan yhteydessä,
ja pullat ihan hillittömiä. kakuista nyt puhumattakaan. Hakkaavat jonkun Elosen ylikalliit leivokset 6-0.
Oi, tämän unohdin Jyväskylän kahvilalistalta. Lisäisin vielä, että ko. pullat ovat niin helkutan isoja, että sellainen menee lounaasta.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Kampin terminaalin Wayne's Coffee oli pikkuinen, parine hassuine asiakaspaikkoineen. Siinä oli jotain hellyyttävän intiimiä. Mä voisin olla juomatta kahvini siellä. *)

*) En juo kahvia, en ole koskaan juonut, enkä juo.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ann kirjoitti:Kampin terminaalin Wayne's Coffee oli pikkuinen, parine hassuine asiakaspaikkoineen. Siinä oli jotain hellyyttävän intiimiä. Mä voisin olla juomatta kahvini siellä. *)

*) En juo kahvia, en ole koskaan juonut, enkä juo.
Koska sä siellä olet ollut? Ja kenen kanssa? Hä?

Tukholmassa oli paljon muksia kahviloita, tosin yllättäen päädyttiin Robertsiin. Äh.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Mylwin kirjoitti: Koska sä siellä olet ollut? Ja kenen kanssa? Hä?
Tänään, take-a-way.. Koska olen äidinnussija, vastaus on ilmeinen.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Ann kirjoitti:
Mylwin kirjoitti: Koska sä siellä olet ollut? Ja kenen kanssa? Hä?
Tänään, take-a-way.. Koska olen äidinnussija, vastaus on ilmeinen.
Taskusta on parempi olla löytymättä kuittia josta löytyy dokumentti mustan kahvin, keskioluen tai hernekeiton ostamisesta.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Hilpi
Kitinä paheena
Viestit: 47
Liittynyt: 15.08.2005 13:08

Re: Paras kahvila?

Viesti Kirjoittaja Hilpi »

Suvinen kirjoitti:Jos pullaa mielii, on kahviloiden eliittiä Karoliinan Kahvihuone ( vai -tupa? ). Ihana miljöö antiikkikaupan yhteydessä,
ja pullat ihan hillittömiä. kakuista nyt puhumattakaan. Hakkaavat jonkun Elosen ylikalliit leivokset 6-0.
Karoliinan kahvimyllyssä olen käynyt vain Joutsassa eli Jyväskylän paikka pitäisi jossain vaiheessa myös kokeilla. http://www.karoliinankahvimylly.fi/

Kahvila Soihdussa olen käynyt sen sijainnin takia, sinne on helppo sopia tapaamiset kun Töölössä joskus joutuu majailemaan. Plussaa paikka saa teevalikoimastaan. http://www.soihtu.org/
Soihdun sivuilla on mukava esittely heidän kaikista teelaaduistaan. En kyllä ole varma kävisinkö Soihdussa, ellei sen sijainti olisi niin passeli.
Vastaa Viestiin