Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Mojo kirjoitti:
Gattaca kirjoitti:ja ennen kaikkea so what?
Heh... oleskelet siis päivät pitkät maiharit jalassa. Aamusta iltaan. ?
En todellakaan, sanoinhan jo, että kengät voi riisua kun sitä tarvitsee. Sukkasillani minäkin valtasosan ajasta kotona. Mutta en myöskään stressaa sisään tullessani/ulos mennessäni kenkien riisumisesta heti eteisessä. Tänäänkin huomasin vasta porraskäytävässä unohtaneeni lompakon makkariin. Siis teidän lakien mukaan olisi pitänyt riisua maiharit eteisessä-hakea lompakko sukkasillaan-pukea maiharit eteisessä? What the fuck? Minäpoika kävelin maihareissa makkariin, otin lompakon ja lähdin.

Mieti vähän sen elämäntavan helppoutta, vaivattomuutta ja mukavuutta tuohon kenkäsääntöfasiismiinne verrattuna.
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Gattaca kirjoitti:Tänäänkin huomasin vasta porraskäytävässä unohtaneeni lompakon makkariin.
Tuollaista ongelmaa sulla ei olisi, jos noudattaisit lompakkopakkosääntöä, jonka mukaan lompakkoa tulee pitää aina takin povitaskussa.
"I want you to get excited about your life."
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Gattaca kirjoitti:Tänäänkin huomasin vasta porraskäytävässä unohtaneeni lompakon makkariin. Siis teidän lakien mukaan olisi pitänyt riisua maiharit eteisessä-hakea lompakko sukkasillaan-pukea maiharit eteisessä? What the fuck? Minäpoika kävelin maihareissa makkariin, otin lompakon ja lähdin.

Mieti vähän sen elämäntavan helppoutta, vaivattomuutta ja mukavuutta tuohon kenkäsääntöfasiismiinne verrattuna.
Fiksumpi olisi ottanut lompakon mukaan jo ensimmäisellä kerralla, mieti vähän sitä helppoutta. Tarpeeksi usein kun joutuu leikkimään lenkkareiden tarranauhojen kanssa, niin rupeaa tuo muisti pelaamaan paremmin.
T3000

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Gattaca kirjoitti:Pistäkää sormet korviin, nyt mieleni tekee KARJUA!
(sori, ei sittenkään, olen vielä leffan lumoissa :D)
Voi hyvät hykkyrät. Iso mies ja paska filmatisointi vie mennessään. Kun sinulla on näitä issueita enemmänki, avaas ketju nimeltä Gattacan käytöskoulu ja keskitä sinne ajatusten Tonavasi etiketti-, pukeutumis- ja sisustusvinkkisi, niin pehmot tekoihmisetkin oppivat mestarilta miten Eletään Oikeaa Elämää Oikein. Olisihan se aikamoinen siunaus jos kaikki osaisivat olla enemmän niin kuin sä. Ei olis pahemmin kilpailua naismarkkinoilla.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gattaca kirjoitti:Pistäkää sormet korviin, nyt mieleni tekee KARJUA!
Huhhuh. Täytynee peittää silmätkin, jos Kity-neitojen lisäksi alat haluta myös Kity-karjuja! Kuka erityisesti on mielessäsi?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gattaca kirjoitti: Arvaankin, että kyse on vain NÖYRYYTYSRITUAALISTA, jolla pakotetaan vieraat kumartelemaan ja kykkimään kuin pikkulapset. Olihan vitun noloa nähdä kuvia pomoni 50-vuotispäiviltä, tummat puvut ja iltapuvut, ja kaikki SUKKASILLAAN! :D
Eikö tuo nyt kuitenkin ole provosointitarkoituksessa kirjoitettua puhua nöyryytysrituaalista, vaikkei koko juttu pelkkä provo olisikaan? Ja eipä kyllä Suomessakaan yleensä ainakaan vähänkään virallisemmissa juhlissa olla sukkasillaan juhlapuvut päällä.
Gattaca kirjoitti:Sukkasillani minäkin valtasosan ajasta kotona. Mutta en myöskään stressaa sisään tullessani/ulos mennessäni kenkien riisumisesta heti eteisessä. Tänäänkin huomasin vasta porraskäytävässä unohtaneeni lompakon makkariin. Siis teidän lakien mukaan olisi pitänyt riisua maiharit eteisessä-hakea lompakko sukkasillaan-pukea maiharit eteisessä? What the fuck? Minäpoika kävelin maihareissa makkariin, otin lompakon ja lähdin.

Mieti vähän sen elämäntavan helppoutta, vaivattomuutta ja mukavuutta tuohon kenkäsääntöfasiismiinne verrattuna.
Et vain osaa nähdä tätäkään asiaa muuten kuin täysin mustavalkoisesti. On siitäkin hyötyjä (joista seurauksena mukavuutta ja vaivattomuutta), ettei kengillä tallustele jatkuvasti kuten edellä on jo esitetty. Itse asiassa olen itse juuri kengät jalassa, koska olen kaupasta tultuani saman tien lähdössä takaisin ulos ja eteisestä on vain pari metriä matkaa. Mutta en silti esim. matolla kävelisi, kun ei kiinnosta olla sitä jatkuvasti pesemässä.

On esim. mummuni myös eri sukupolvea tällaisissa asioissa, kun hän ei ymmärrä esim. miksi joku vaihtaisi alusvaatteita päivittäin, kun ei ole peltotöissäkään ollut. Ja lattialla olevat leivänmurut ym. tahma ei näytä häiritsevään.

Itse kyllä töissä vaihdan heti sandaalit jalkaan, vaikka niiden pitäminen sukkien kanssa olisikin kaikkien pukeutumissääntöjen vastaista. Jalkojen hikoaminen on siinä määrin epämukavaa, että nytkin harmittaa, että kengät jäivät jalkaan, koska ei ollut tarkoitus tänne ruveta tuhertelemaan.
MarthaFocker

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Gattaca kirjoitti:Pistäkää sormet korviin, nyt mieleni tekee KARJUA!
Aijaa?
VITUTTAAKO?
MarthaFocker

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Gattaca kirjoitti: Minäpoika kävelin maihareissa makkariin, otin lompakon ja lähdin.
No luuletko nyt olevas jotain?

Tottakai jokainen normaali ihminen tekee juurikin noin. Minä ainakin teen. Varsinkin, kun ei olla vielä edes ulos päästy kengät jalassa. Toisin saattaisi olla, jos paskasateeseen olisi jo ehtinyt.
Mutta jutuistasi saa sellaisen kuvan, että et puhu tässä nyt ihan niin pienistä jutuista esimerkeistä.
sinkkumatti

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

McJanne kirjoitti:Jep. Mielelläni näytän missä tarvikkeet ovat ja tarvittaessa opastan käytössä.
Joudut myös opettamaan sen siivoamisen. Ei kai nyt 44 vuotias uusavuton joka on ikänsä asunut äidin helmoissa, osaa edes siivota.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Runkkis kirjoitti:Näppärä ja taitaa olla myös etiketinkin mukainen kenkäongelmaan vaikkapa niillä pomon 50-vuotis juhlissa ovat toiset sisäkengät. Silloin tosin pitäisi omistaa enemmän kuin yhden parin kenkiä. Jotkut käyttävät myös kalosseja pikkukenkien päällä kurakelillä. Kirsti-täti tai Torsti-setä varmaan tietää mistä niitä hankkia...
Suosittelen kalosseja lämpimästi! Loistava tapa, joiden tiimoilta voi pitää nahkapohjaisia kenkiä kesät talvet.

Stokkalta irtoaa. Tai ainakin on irronnut (enkä puhu nyt Herkun herkuista).
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

MarthaFocker kirjoitti: Tottakai jokainen normaali ihminen tekee juurikin noin. Minä ainakin teen. Varsinkin, kun ei olla vielä edes ulos päästy kengät jalassa. Toisin saattaisi olla, jos paskasateeseen olisi jo ehtinyt.
Mutta jutuistasi saa sellaisen kuvan, että et puhu tässä nyt ihan niin pienistä jutuista esimerkeistä.
Aha. Virhe sanoa tuo "porraskäytävä".
Totta vitussa jokainen JÄRKEVÄ ihminen tuossa tavaran unohdustilanteissa ja kaikissa muissakin tilanteissa jotka vaativat nopeatahtista siirtyilyä ulos ja sisään, EI jää leikkimään niiden kenkien kanssa vaikka olisi ulkona käynytkin vaikka missä säässä.

Jokainen JÄRKEVÄ ihminen ei myöskään vaadi tuollaista sääntöä vierailta jotka eivät sitä halua (kaikki tietysti haluatte kun teidät on niin tottelevaisuuskasvatettu heti potan jälkeen :D ettette edes tajua että toisin voisi olla)

Jokainen JÄRKEVÄ ihminen ymmärtää omaltakin kohdaltaan, että tuollainen on jo järjetöntä, elämistä haittaavaa oman mukavuuden rajoittamista.

PÄÄPOINTTI:
Eikös kodin tarkoitus ole olla KOTI jossa ELETÄÄN eikä nipoteta tuollaisista?

Tuo sana "paskasade" oli paljastava! Ei siellä paskaa sada.
Tuollainen sääntö viittaa ANAALIVAIHEESEEN JÄÄMISEEN! :D
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Amorosa kirjoitti:Musta kenkien riisuminen on erittäin hieno tapa... Jos käveltäis kengät jalas sisällä, täytyis joka päivä imuroida ja pestä lattioita USEIN ja inhoon siivoamista ihan tarpeeks kerran viikossakin...
Miksi silloin pitäisi imuroida joka päivä?? Ihan neuroottista, ei päivässä mitään näkyvää tai tuntuvaa kerry kengät jalassakaan.
vadim kirjoitti:Nojatuolikulttuuriantropologiaa harrastaneena voin sanoa, ettei ainakaan Länsi-Euroopassa riisuta kenkiä ikinä, kun vieraillaan jonkun luona. Ymmärtääkseni näin tehdään vain Suomessa ja mahdollisesti Japanissa.
NO NIIH!!
Ja luuletteko ettei "siistejä" ihmisiä ole muuallakin? Eivät katso tuota suomineuroosia tarpeelliseksi.
urpiainen kirjoitti:T3000:n ansiokasta tilastoanalyysia jatkaakseni näkisin, että kenkien poisriisunta tuntuu myös korreloivan paitsi lattiamateriaalin kanssa (kokolattiamatto -> kengät jalassa, puulattia -> kengät pois) myös lumisen vyöhykkeen rajan kanssa (jos kengät tuovat mukanaan lunta säännöllisesti, on kohtalaisen järkevää riisua ne sisään astellessa).
Häh?
Luulisi päinvastoin, että hankalaa pesua vaativa kokolattiamatto varjeltaisiin, puulattialla ei niin väliä. Ihan ufo perustelu.

Joku sanoi ettei "matolla" viitsi kengät jalassa kulkea. Eri asia muka kuin em. kokolattiamatto vastakkaisena perusteena? Vitut siitä matotkaan paskaannu yhtään sukkasillaan oloa enemmän, kunhan pyyhkii kenkänsä ovella.
Runkkis kirjoitti:Näppärä ja taitaa olla myös etiketinkin mukainen kenkäongelmaan vaikkapa niillä pomon 50-vuotis juhlissa ovat toiset sisäkengät. Silloin tosin pitäisi omistaa enemmän kuin yhden parin kenkiä. Jotkut käyttävät myös kalosseja pikkukenkien päällä kurakelillä. Kirsti-täti tai Torsti-setä varmaan tietää mistä niitä hankkia...
SINUNA en puhuisi sisäetiketistä mitään. Olenhan sinun sisäetikettiäsi havainnoinut. Ai niin, olit jättänyt kengät eteiseen! Sitten miten vaan? :D
(itse asiassa inspiroit vastaavaa kohtaani jo aikaisemmassa viestissäni tässä ketjussa)
Viimeksi muokannut Gattaca, 08.01.2006 23:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Yönmustaritari

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

nokkaelain kirjoitti:juhlissa sukkasillaan juhlapuvut päällä.
Käsittääkseni kunnon pelimiehillä on erikseen kengät ulko- ja sisätiloihin.

Mut joo. Sen verran vähän, jollei lainkaan koiranpaskaa on minun matoilleni tähänkin mennessä päätynyt, että jos kengät tulee eteisestä pidemmälle niin kulkija itse saapi jäädä oven toiselle puolelle.

Niin kuin tässä se jalkojen tuuletuskin tuli jo puheeksi niin kyllä maar myös allekirjoittanut koittaa tarjota mahdollisimman "vapaasti hengittävää" jaloilleen.

"Ei sit oo toi Nuuuh! niin paha Nääs!"
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Yönmustaritari kirjoitti:on erikseen kengät ulko- ja sisätiloihin.

Mut joo. Sen verran vähän, jollei lainkaan koiranpaskaa on minun matoilleni tähänkin mennessä päätynyt, että jos kengät tulee eteisestä pidemmälle niin kulkija itse saapi jäädä oven toiselle puolelle.
Ja sittenkö vain minä olen "MUSTAVALKOINEN" tässä?
Voi vittu mikä nipo... no katarobotit on! :D
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

nokkaelain kirjoitti:Et vain osaa nähdä tätäkään asiaa muuten kuin täysin mustavalkoisesti. .....

On esim. mummuni myös eri sukupolvea tällaisissa asioissa, kun hän ei ymmärrä esim. miksi joku vaihtaisi alusvaatteita päivittäin, kun ei ole peltotöissäkään ollut. Ja lattialla olevat leivänmurut ym. tahma ei näytä häiritsevään.
.
Kumpi teistä on enemmän mummo?
Sinä joka pelkäät leivänmuruja lattialla vai mummusi?
T3000 kirjoitti:Sen sijaan kehittyneempien päällysteiden, kuten laminaattien ja parkettien kaunis pinta on parhaimmillaan puhtaana ja naarmuttomana. .... sellaista parketilla varustettua taloa ei varmasti maailmasta löydy johon pääset maiharit jalassa pilaamaan lattiapäällysteen pinnan. Vaikka olisikin äiti siivoamassa.
Ei pidä paikkaansa. Vanhaan hyvään aikaan parketillekin tultiin kengät jalassa.
Onko todella niin kauhean vieras ajatus, että koti on ELÄMISTÄ varten, ei museoinnin, säilömisen ja naarmujen tarkkailemisen takia?
T3000 kirjoitti: Voi hyvät hykkyrät. Iso mies ja paska filmatisointi vie mennessään.
Arvasinhan, ettet sinä tajua mistään mitään. :D Narnian filmatisointi oli lähes täydellinen.
T3000 kirjoitti: pehmot tekoihmisetkin oppivat mestarilta miten Eletään Oikeaa Elämää Oikein. Olisihan se aikamoinen siunaus jos kaikki osaisivat olla enemmän niin kuin sä. Ei olis pahemmin kilpailua naismarkkinoilla.
Mutta kun minä en voi elää sitä "oikeaa elämää" enkä kohta mitään elämää juuri siksi, että te "pehmot tekoihmiset" TUKAHDUTATTE minut keinokuitutyynyillänne :D

Ja kun minua syytettiin täässäkin "mustavalkoisuudesta, niin ettekös itse ole ja vielä pahemmin? Tyypillistä tuo, että minun oletettiin tarkoittavan olevani aina kengät jalassa :D Sama kuin että jollekin gulliblelle uusliberalismin vastustaja=kommari. :D

Jatkoesimerkkejä mustavalkoisuudestanne:
Kimmen kirjoitti:sitten pitää vielä riisua kengät vieraisilla.
Haemaeraemies kirjoitti:Olen tehnyt kaikille meillä asioiville selväksi että kengät jää eteiseen tai ei ole muuten tulemista...... pakotin isovanhempani riisumaan kenkänsä,vedoten talomme tapaan.
ninnithequeen kirjoitti:Voi perkele, jos joku yrittää meille tulla kengät jalassa.... :kele:
Yönmustaritari kirjoitti:Mut joo. Sen verran vähän, jollei lainkaan koiranpaskaa on minun matoilleni tähänkin mennessä päätynyt, että jos kengät tulee eteisestä pidemmälle niin kulkija itse saapi jäädä oven toiselle puolelle.
!"
Missä suvaitsevaisuus ja laajakatseisuus, häh?
Vai koskeeko se vaatimus vain toisinajattelijoita?

Hmmmm... alan vakuuttua tuosta ANAALIVAIHEteoriasta!!
Suomalaisella pitää aina olla joku komentava normi. Muiden tapojen romahtaessa on sitten keksitty tuo kenkäsääntö. Ja se sopii anaalivaiheeseen erinomaisesti: pelätään "paskaa", luonto ja siellä käyneet kengät koetaan "likaisena". Pidätetään ja päästetään! Kotiovi peräaukon symbolina! Yesh!! Olen nero! Eat your shoes out Sigmund Freud! :D
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Gattaca, imuroitko sä ikinä tai peset lattioita ITSE? Huomattavasti helpompaa jos ne kengät jätetään eteiseen..

Eiks Ruotsissa olla kans sisätiloissa sukkasillaan? Ainakin Belgiassa ja Saksassa asuessani ne kengät kyllä riisuttiin eteiseen..
MarthaFocker

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Gattaca kirjoitti:Kotiovi peräaukon symbolina!
Ei. Siivoaminen on vain niin perin inhoittavaa hommaa. Lisäksi tykkään ollan kotosalla paljain jaloin ja parketti tuntuu jalkapohjiin miellyttävämmältä kun siinä ei ole hiekkaa.
Tämä on ihan mukavuuskysymys. Ja mitä vieraisiin tulee, niin siinä on nyt kyse vain tapakulttuurista. Hienommissa juhlissa toki ollaan kengät jalassa, ja useimmat ovat varustautuneetkin sisäkengillä.
Mutta perus illanistujaisiin, joissa vieraat ovat tuttuja, odotan heidän riisuvan kenkänsä. Erityisjärjestelyjä voi olla. Esim jos henkilö piipahtaa vain nopeasti eikä haluakaan tulla olohuoneeseen asti, vaan istuu mielummin hetken jakkaralla olohuoneen ovensuussa takki päällä sun muuta.

Sinulla tuntuu olevan Gat ihme ylpeys kun et pysty nöyrtymään kenenkään edessä, enkä puhu nyt vain tästä asiasta.
Luuletko todella olevasi niin erinomainen, ettei sinun tarvitse? Jos noin on, niin kysyhän itseltäsi, miksei sinulla ole muuta sosiaalista elämää kuin internet ja vanhempasi.
Nöyryys ei ole sama asia kuin perseennuoleminen. Sinä olet 44 niin pitäisi sinun se tietää, iso mies. Minä tiedän sen, vaikka olen puolet nuorempi.

Kehotat meitä miettimään, että voisiko vika olla meidän maailmassamme.
Kehottaisin sinua (ja varmaan voin puhua koko kityn puolesta) pohtimaan, että olisiko mitenkään mahdollista että vika saattaisi nöyryyden puutteessasi.
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

HEI, olen VASTA 43!!!! :D
So Easy

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja So Easy »

MarthaFocker kirjoitti:Sinulla tuntuu olevan Gat ihme ylpeys kun et pysty nöyrtymään kenenkään edessä, enkä puhu nyt vain tästä asiasta.
Luuletko todella olevasi niin erinomainen, ettei sinun tarvitse? Jos noin on, niin kysyhän itseltäsi, miksei sinulla ole muuta sosiaalista elämää kuin internet ja vanhempasi.
Nöyryys ei ole sama asia kuin perseennuoleminen. Sinä olet 44 niin pitäisi sinun se tietää, iso mies. Minä tiedän sen, vaikka olen puolet nuorempi.

Kehotat meitä miettimään, että voisiko vika olla meidän maailmassamme.
Kehottaisin sinua (ja varmaan voin puhua koko kityn puolesta) pohtimaan, että olisiko mitenkään mahdollista että vika saattaisi nöyryyden puutteessasi.
Jumankauta Martta, tiivistit kaiken olennaisen. Olisi aika hienoa ja askel oikeaan suuntaan, jos uskaltaisit Gattaca kommentoida tätä jotenkin. Siis oikeasti eikä vain aihetta väistellen nuoreen ikääsi vedoten.
Herra Manala

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Gattaca kirjoitti:
MarthaFocker kirjoitti:öri
Sinähän se sait angstit jo kun kuljin teillä märissä sukissa.
Miksi ihmeessä ne sukat märät olivat?
Siis ihan hiestäkö?
Siis eikö sinua itseäsi yhtään ällötä se, että jalkasi hikoavat niin, että sukkasikin piirtävät visvavanaa pitkin lattioita?
Saattaisiko märillä sukilla olla sen asian kanssa tekemistä, että preferoit kenkien pitämissä jaloissasi vähän turhankin raivoisasti?
Oletko huomannut, että hiestä märkänä kengässä muhivat jalat eivät ole kovin hygieeniset, hyväntuoksuiset, terveelliset tai miellyttävät kantajalleenkaan?

En käsitä. En vittu en. Sama kun joku huutaisi että kusesta märissä kalsareissa on kivempi hillua kuin suihkunraikkaana munat paljaana, ja että kaikilla pitäisi olla oikeus haista kuselle ja paskata housuunsa. Kaikki muu kun on ylihygieenistä ja luonnotonta.

Vitut. Luonnotonta on vetää yhtään mitään kenkiä jalkaansa. Mieluiten olenkin paljain jaloin. Jopa sukat ovat perseestä, enkä voi kuvitellakaan nukkuvani sukat jalassa.

Kyllä minä silti voin kävellä makuuhuoneeseen kengät jalassa hakemaan unohtunutta lompakkoa, vaikka en housuihini pasko, punttiini kuse tai pidä kenkiä jalassani niin kauan putkeen, että sukkani muistuttavat viemärirättejä.
T3000

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja T3000 »

T3000 kirjoitti:Sen sijaan kehittyneempien päällysteiden, kuten laminaattien ja parkettien kaunis pinta on parhaimmillaan puhtaana ja naarmuttomana. .... sellaista parketilla varustettua taloa ei varmasti maailmasta löydy johon pääset maiharit jalassa pilaamaan lattiapäällysteen pinnan. Vaikka olisikin äiti siivoamassa.
Gattaca kirjoitti:Ei pidä paikkaansa. Vanhaan hyvään aikaan parketillekin tultiin kengät jalassa.
Onko todella niin kauhean vieras ajatus, että koti on ELÄMISTÄ varten, ei museoinnin, säilömisen ja naarmujen tarkkailemisen takia?
Hah! Vanhaan hyvään aikaan parketteja on ollut aniharvassa kämpässä. Älä sekoita karkeasta laudasta tehtyä tuvanlattiaa parketiksi.

Kyllä sukat jalassa oleminenkin on elämistä. Sen sijaan parketin hiominen kerran kuukaudessa ei ole. Ilman kenkiä on mukavampaa. En minäkään niitä riisu jos menen lompsaa hakemaan, mutta riisun jos tulen sisään. Ei eläminen tarkoita sitä, että pitäisi tietoisesti lisätä siivottavaa ja sotkua.
Gattaca kirjoitti:Arvasinhan, ettet sinä tajua mistään mitään. :D Narnian filmatisointi oli lähes täydellinen.
Täydellinen? Puusilmäiset jäykät näyttelijät jotka ylinäyttelevät kammottavasti, pedofiilin oloinen satyyri ja taistelukohtaukset joissa päähenkilöiden olisi pitänyt ottaa lukua noin 100 kertaa, mutta ei, kyllähän nuori pojankloppi jolla on miekka ekaa kertaa kädessä vaan rulaa 3x isompaa örkkiä vastaan. Surkeaa animaatiota ja paska dialogi. Tuli erehdyttävästi mieleen star wars episodi 3. Hoh hoi. Paska mikä paska. Innostuksesi todistaa vain henkisen jumittumisesi astetta, se ei ole 14-15 vaan 11-12 vee.
Gattaca kirjoitti:Mutta kun minä en voi elää sitä "oikeaa elämää" enkä kohta mitään elämää juuri siksi, että te "pehmot tekoihmiset" TUKAHDUTATTE minut keinokuitutyynyillänne :D
Taas on syy muissa kuin itsessäsi. So Easy on muuten ihan oikeilla jäljillä analyysissaan. Pelottavaa. Tunnenkohan minä itseäni sittenkään?
Gattaca kirjoitti:Ja kun minua syytettiin täässäkin "mustavalkoisuudesta, niin ettekös itse ole ja vielä pahemmin? Tyypillistä tuo, että minun oletettiin tarkoittavan olevani aina kengät jalassa
Kyllä se on melko mustavalkoista jos puhuu kenkien riisumispakosta nöyrtymisenä. Ihan peruskohteliaisuutta ja käytännön järkisyihin perustuvaa tavallista toimintaa ilman arvolatauksia. Minä en olettanut mitään kenkiesi käytöstä, otin vain kantaa siihen mitä itse kirjoitit.
Lilo

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Lilo »

On hauska havaita että Gattaca, joka täällä katsoo asiakseen hyökätä kaikkien muiden elämäntapoja vastaan, haukkua sekä nimitellä, katsoo myös samalla olevansa oikea ihminen neuvomaan toisia kohteliaisuussäännöissä.
sinkkumatti

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Lilo kirjoitti:On hauska havaita että Gattaca..
Pakko yrittää mustamaalata muiden elämää, kun oma päivien kulu ei ole elämää.

Jotkut vaan saa tyydytyksensä itkemisestä.
Viimeksi muokannut sinkkumatti, 09.01.2006 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dumari

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja Dumari »

sinkkumatti kirjoitti:Jokut vaan elää itkemisestä.
Juuri näin.
PerttiMakimaa

Re: Gattacan urputukset: kenkien riisumispakko

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Oletan, että nämä on jo sanottu... Mutta silti:

- Muuta joskus omaan kotiisi ja siivoa hiekkaa sieltä.
- Vähänkin paremmat lattiamateriaalit eivät pidä naarmuuttumisesta. Jos joku naarmuttaisi tammiparkettini saattaisin hermostua.
- En näe tässä ongelmaa kohdallasi. Asut edelleen siellä kotonasi ja saat pitää kenkiä jalassa. Ja äiti siivoaa. Ja sosiaalisilla taidoillasi - anteeksi vaan - ilmeisesti tämä kyläilyongelma tuskin liian usein aiheuttaa ongelmia.
Vastaa Viestiin