Kotisi sisustus

Yleinen lätinä jä kitinä
Yönmustaritari

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Mylwin kirjoitti:
Vaola kirjoitti:
Exsat kirjoitti:mieluiten niin, että kaikki turhat rojut (eli levyt ja elokuvat ja sellaiset)
Minulle taas levyt ja elokuvat ovat niitä kaikkein rakkaimpia ja säilytän niitä tietysti esillä ja mahdollisimman helposti kätten ulottuvilla.
Sama homma. Olis joskus hienoa kun sais sellaisen kämpän katonrajassa kiertävän hyllyn täyteen leffoja ja levyjä.
Viihde-elektroniikka ja -kulttuuri on parhautta.
Sama juttu paitsi, että säilytän koko varastoni filmtownissa ja makuunissa, joista maksan aina hakiessani minimaalliset kustannukset varastoinnista. Kirjahyllyni koko rivistö on käytössä äänilevyille mutta ei noita leffoja kyllä kovin paljon ole tuohon omaksi talteen asti päätynyt. Vai voiko sitä sanoa kirjahyllyksi jos siinä on AV-laitteet ja tallenteet. On tuossa sitten mulla se pienempi hylly jossa säilytetään opukset.

Mutta sisustamisesta vielä. Mulla on puinen baarikaappi, jonka yläkerrasta löytyy jokunen pullo viinaa mutta alakerta on täynnä mäyräkoiria.

No joo. Tässähän taitaa kaikki muu periaatteessa olla ruskeaa puuta paitsi lattia on vaaleaa muovia ja se sapettaa. Kirjahylly(t) tummaa puuta, josta lähtee tummanpuhuvat erilliset cd-, dvd-soitin sekä vahvistin. Todellakin kaikki samaa vahvaa merkkiä vaikkakin eri vuosiluvuilta. Mustaa sävyä noudattaa myös puolikkaan miehen kokoiset 3-tie laatikot ja ne ei juma kyllä vaihdu mihinkään, oli jääkaapin ovi sitten minkä värinen tahansa.

Joskus ruskea nahkasohva oli mennyt käytössä vähän hapoille mutta kääntämällä nahan toisinpäin tuli siitä vastaa mokkainen eli varsin kelpo peli. Kiitz mutsi.

Olohuonetta hallitsee harmaa putkitöllö, jonka vuoksi ehkä olisin kaivannut muiden AV-laitteiden kuoret harjatusta alumiinista. No lamppu on sit tommonen paskaspotti, joka kiiltää harmaan myös. Sitten mulla on sohvatyyny samasta kankaasta kuin verhot nih. Jotain paskatauluja oli pakko laittaa seinille, kun kaikui ihan hitosti. Nyttemmin kaikuu enää keittiössä. Sinne pitäisi jokin seinävaate laittaa.

Makuuhuoneessa ei ole kuin isoiso sänky ja työpiste nurkassa. Puuta kaikki tietty.

Mulla on alustava suunnitelma seinien laittamisesta ja lattioiden "puuttamisesta" mutta se taitaapi toteutua vasta sitten kun on saatu maksakirroosi kunnolla jylläämään tms. ettei ole tähdellisempää tekemistä. Tai hitto mä mitään. Jahka tosta alakerrasta toi vanhus-pariskunta häityy niin ostan sen torpan ja räjäytän reiän tohon asuntojen väliin.
Yönmustaritari

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Meik kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:kirjat ei perkele koskaan oo standardikokoa...
Tää on rajun yhtymisen paikka! Hitto olis upeeta laitella niitä hyllyyn nätisti, jos ne ois saman kokoisia. Jos ne laittaa sikinsokin, näyttää se ariel sharonin sydänkäyrältä ja jos taas laittaa kokojärjestykseen, niin se vasta hullun näköinen onkin. Pitää vissiin ilmoittaa sukulaisille, että mikä on se kirjan koko minkä suostun hyllyyn laittamaan. Tai ehkä sanon suoraan että en edes lue niitä.
Se on aakkosjärjestys tai ei järjestystä.

Jäjestelmällisyys korvaa tyyliseikat.

Muistan veljeni kanssa joskus tapelleni rajusti siitä laitetaanko levy aakkosien vai julkaisuvuosien mukaan. Levyt taisi sitten mennä julkaisuvuosien mukaan, joten keräsin kamppeeni ja muutin pois.
Bliss

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Remontti vielä vaiheessa, mutta...
Lattiat koko kämpässä tummaa merbau parkettia. Oli aivan helvetillisen kallista, mutta kyllä kannatti maksaa!! Keittiön seinät tiilenpunaiset, kaapit konjakkipetsattua tammea, työtasot mahonkia, kaakelit korvattu tiilillä. Kaikki kodinkoneet terästä. Eteisessä ja makkarissa kummassakin 3 m pituiset peiliovelliset kaapit, peiliä siis lattiasta kattoon saakka. Aika totuttelu makuuhuoneen peiliseinän kanssa tulee olemaan... :roll:
Seinät etetisessä ja olohuoneessa rosopintaista rappausta, makkarissa ja pojan huoneessa yksiväristä tapettia. Pojan huoneessa lisäksi ralliautoaiheinen boordi :D

Huonekaluja on hyvin vähän toistaiseksi, vanhat varastoitiin myymistä varten, eikä uusia ole juurikaan osunut vielä kohdalle. Mä en prkl enää ikinä osta "tilapäishuonekaluja", vaan olen ennemmin ilman kunnes löydän Juuri Se Oikean. Tulevat olemaan tummaa puuta, ei enää muovipinnottesiä lastulevymööpeleitä IKINÄ!
pajazzo

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

En ole mikään sisustajatyyppi. Kaikki huonekalutkin on ostettu "kun on ollut rahaa-tyyliin". Haave olisi, että voisi kerralla ostaa kaiken, mitä haluaa. Eipä liene ihan realistista. Pidän siitä, että on tilaa. Ahtaus ahdistaa. Mielestäni nyt jo on aavistuksen liian ahdasta, vaikka toisaalta ei täällä mitään ylimääräistä juurikaan ole. Kaipaan vaatehuonetta. Sinne olisi mukava piilotella romua. Vihaan olohuoneen miljoona vuotta vanhaa kirjahyllyäni, joka ei sovi millään muotoa ko. huoneeseen. Heittäisin helvettiin, jos olisi joku laittaa tilalle. Hyllyssä kuitenkin on sitä tavaraa riittävästi...

Koiran omistajana on pitänyt vähän ajatella materiaaleja. Lue= ei vaaleita mattoja ja plyyssisohvia. Kerran halusin muuttaa olohuoneen keltaiseksi, mutta se ilo oli kovin lyhytaikaista. Keltainen matto alkoi pikkuhiljaa muistuttaa jotakin ihan muuta. Palasin takaisin sinisen sävyiseen.

Seinillä on karikatyylisiä tauluja, jotka kovasti jakavat ihmisten mielipiteitä. Isäni olisi vienyt ne suoraan kaatopaikalle, mutta MINÄHÄN niitä rakastan ja päivittäin katson. :D Sama se mitä muut niistä ajattelevat.

Haaveilen kovasti lautalattiasta ja suuremmasta kylpyhuoneesta. Haluaisin myös kovasti hirsiseinää, mutta kerrostalossa ei liene mahdollista. Ollappa rahaa kuin roskaa. Olisi niin moni asia helpompaa. :suihku:
Avatar
Voyageur
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 101
Liittynyt: 12.10.2005 21:14
Paikkakunta: Ivalo

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Voyageur »

Mesta on tällä hetkellä kankailla, sun muilla sisustettu hippi/tanssiluola, eli pirun esteettinen, ja kodikas, ainakin joillekin...
Alors je ne lui parlais ni de serpents boas, ni de forêts fierges, ni d'étoiles.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Meik »

Yönmustaritari kirjoitti:
Se on aakkosjärjestys tai ei järjestystä..
Paskat. Aakkosjärjestyksessä ei ole mitään järkeä kirjoissa. Jos on aikaa lukea, ehtii sen kirjan etsiä hyllystäkin, joka on järjestetty esteettisesti paremmin. Ulkonäöllisesti aakkosjärjestys näyttää samalta kun ne olisi heitetty mielipuolisesti.
Yönmustaritari kirjoitti:Jäjestelmällisyys korvaa tyyliseikat..
Paskat. Ei se näkymää paranna mihinkään. Jos jotain pidetään näkyvissä, sen pitää olla suht nätisti.

Kai sä pistät astiat kuivauskaappiinkin ostopäivän mukaan, etkä samanlaisia laseja peräkkäin tms. :P
Yönmustaritari

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Meik kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:
Se on aakkosjärjestys tai ei järjestystä..
Paskat. Aakkosjärjestyksessä ei ole mitään järkeä kirjoissa. Jos on aikaa lukea, ehtii sen kirjan etsiä hyllystäkin, joka on järjestetty esteettisesti paremmin. Ulkonäöllisesti aakkosjärjestys näyttää samalta kun ne olisi heitetty mielipuolisesti.
Yönmustaritari kirjoitti:Jäjestelmällisyys korvaa tyyliseikat..
Paskat. Ei se näkymää paranna mihinkään. Jos jotain pidetään näkyvissä, sen pitää olla suht nätisti.

Kai sä pistät astiat kuivauskaappiinkin ostopäivän mukaan, etkä samanlaisia laseja peräkkäin tms. :P
Homosisustajat niin lukee isoja tai sit pieniä kirjoja.

Jos on mahdollisuus järjestää jotain niiden löytymisen helpottamiseksi niin totta jumankauta aakkosten mukaan. Okei, tyylilaji voi olla toinen ehkä toimiva mutta sekin silti ihan paska.

juuuuh ja ne lasit järjestellään käyttöasteen mukaan kun se kuitti ei pysy pesun aikana kiinni niissä.

Sä olet niiku enemmän perseestä ku paska. Eihän noissa sun laatimissa järjestelmissä ole päätä ei häntää. Sisutaisit sinäkin naulaamalla pienjyrsijöitä näkyville paikoille ja jättäisit käyttötavarat sitä varten mihin ne on tarkoitettu. Kirjat koon mukaan niin. olet varmaan aika hapoilla jos vielä levyhyllysi järjestät raitojen pituuksien mukaan.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Kyllä mulla sellanen "ihan kiva" koti on mutta jos rahaa olisi rajattomasti se varmaan olisi kovasti toisenlainen. Nyt on ollut tyytyminen siihen minkä on suht edukkaasti saanut ja on kuitenkin omaa silmää miellyttänyt.

Paljon on myös sellaista hankintalistalla odottamassa mikä ei ole vielä eteen sopivalla hintaluokalla tullut, tällaisisssa tapauksissa en hanki tilalle mitään _välttävää_ vaan tyydyn vanhaan, joskus aikaisemmassa elämässä silmää miellyttäneeseen kunnes _se_oikea_ vastaan kävelee.. (samaa periaatetta en kuitenkaan noudata miesystävien suhteen, vaikka kai sellaisetkin joskus voidaan sisustukseen kuuluviksi laskea, ilman olen sitten kokonaan mieluummin ;)

Värimaailmat ovat vaihdelleet vuosien varrella. Nyt on pitkään ollut päävärinä sininen ja se pätee edelleen. Piristysväriksi haaveilen nyt saavani limenvihreää ja tummaa liilaa sekä harmaata /hopeaa /metallia (tämä pakon sanelema osittain kun vuokra-asunnossa asun ja vuokranantaja on kaikessa viisaudessaan valinnut lattioiden ja kaapistojen väriksi tuon harmaan). Edellisten rauhoittajana vaaleaa, ettei liian tummanpuhuvaksi mene. Valoilla on myös kiva leikkiä tai niiden puutteella, hämärän ihmiseksi ja tunnelmavalo ihmiseksi tunnustaudun. Makuuhuoneessa vallitsee tyystin erilainen värimaailma, joka jopa piakkoin alkaa olla valmis, siellä on viininpunainen pääosassa. Veskiin olen vastaikää alkanut keräillä pinkkiä teemaa mutta tämä idea on vasta lapsenkengissään. Seuraavana suurempana hankintana ja uusinnan kohteena ovat asunnon verhot, sekä olohuoneeseen että makkariin.

Huonekalut eivät ole mitään tiettyä tyylisuuntaa tai aikakautta ilmentäviä vaan tosiaan sellaisia, että silmää ovat hankintahetkellä miellyttäneet. Kirjahylly taitaa olla vanhin, peritty kaverin vanhemmilta ja on heidän ostoksensa joskus nuoruudestaan, luultavasti 80-luvun alusta. Muotoilultaan kuitenkin uskomattoman ajaton. Uusimpiin hankintoihin kuuluvat IKEAn sohvapöydät ja keittiön baaritaso tuoleineen sekä makuuhuoneessa sijaitseva viininpunainen tietokonepöytä.

Olishan se kiva jos olisi rahaa edes hetkellisesti niin, että voisi vain kauppaan kävellä ja ostaa hinnasta välittämättä juuri sen silmää eniten miellyttävän kappaleen.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Meik »

Yönmustaritari kirjoitti: Jos on mahdollisuus järjestää jotain niiden löytymisen helpottamiseksi niin totta jumankauta aakkosten mukaan.
Ai niinQ millä perusteella? Esim levyt laitan telineeseen siten, että ylimmäiseksi laitan sen mitä sillä hetkellä tulee useimmiten kuunneltua (uusimmat ostokset). Ei nappaa alkaa kaivaa lattianrajasta Yö:n uusinta cd:tä, jos se nappaisi. Tai toisaalta Abban levy ei todellakaan kuulu ylimmäiseksi. Pönttö.

Tilanteen mukaan järjestys tietenkin.

Kirjoja luen tosi harvoin, joten ne on paras laittaa hyllyyn siten, että ne näyttävät parhaalta. Vai meinaatko, että ne pitäis olla ajan säästämisen vuoksi aakkosjärjestyksessä? Kannattaako kirjoja järjestää aakkosjärjestykseen, jos ensinnäkin se toimenpide vie minuutteja. Kun hakee tiettyä kirjaa, löytää sun aakkoshömpötyksellä sen parissa sekunnissa. Mä joudun etsimään sitä ehkä 10 sekkaa. Maksaako se sen vaivan, että ne näyttää hyllyyn heitetyltä? Ehkä oli ihan hyvä, että muutit veljesi luota pois, jotta hän sai kämpän näyttämään paremmalta.
Yönmustaritari kirjoitti:Sä olet niiku enemmän perseestä ku paska.
Sä kirjotat niinku enemmän perseestä, kun lukutaidoton afrikkalaispoika.
Yönmustaritari kirjoitti: Kirjat koon mukaan niin.

Homosisustajat niin lukee isoja tai sit pieniä kirjoja.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Meik »

Bliss kirjoitti: Lattiat koko kämpässä tummaa merbau parkettia.

Keittiön seinät tiilenpunaiset, kaapit konjakkipetsattua tammea, työtasot mahonkia, kaakelit korvattu tiilillä. Kaikki kodinkoneet terästä.
Toivottavasti ootte panostaneet valaistukseen. Merbau tummilla seinillä on aika killeri normivalaistuksella. Keittiössä varsinkin voi tulla onkelmia. Meillä auttoi se, että vaihdoin parin "yleislampun" tilalle keittiöön spotit, jotka sojottaa suoraan niihin paikkoihin, joissa valoa tarvitaan eniten. Suhteellisen tiheä halogenivalo on toimiva.
Yönmustaritari

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Meik kirjoitti:
Ai niinQ millä perusteella? Esim levyt laitan telineeseen siten, että ylimmäiseksi laitan sen mitä sillä hetkellä tulee useimmiten kuunneltua (uusimmat ostokset). Ei nappaa alkaa kaivaa lattianrajasta Yö:n uusinta cd:tä, jos se nappaisi. Tai toisaalta Abban levy ei todellakaan kuulu ylimmäiseksi. Pönttö.

Tilanteen mukaan järjestys tietenkin.

Kirjoja luen tosi harvoin, joten ne on paras laittaa hyllyyn siten, että ne näyttävät parhaalta. Vai meinaatko, että ne pitäis olla ajan säästämisen vuoksi aakkosjärjestyksessä? Kannattaako kirjoja järjestää aakkosjärjestykseen, jos ensinnäkin se toimenpide vie minuutteja. Kun hakee tiettyä kirjaa, löytää sun aakkoshömpötyksellä sen parissa sekunnissa. Mä joudun etsimään sitä ehkä 10 sekkaa. Maksaako se sen vaivan, että ne näyttää hyllyyn heitetyltä? Ehkä oli ihan hyvä, että muutit veljesi luota pois, jotta hän sai kämpän näyttämään paremmalta.
On aivan yks lysti millä se alkaa ja mihin se loppuu, kunhan siinä välissä vallitsee järjestys. Itseään kunnioittavat järjestelee tavaransa vaakatasoon, että tuohon sinun homopyllistelyyn en pysty ottamaan kantaa.

Meik kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:Sä olet niiku enemmän perseestä ku paska.
Sä kirjotat niinku enemmän perseestä, kun lukutaidoton afrikkalaispoika.
No kylläpä nyt harmittaa. Pitää pyytää sulle tulkki.

Ja mikä mä olen vittu sua opastamaan järjellisessä järjestelyssä. Jos haluat luukkus näyttävän homoluolalta niin yks vitun lysti.
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Meik »

Yönmustaritari kirjoitti: On aivan yks lysti millä se alkaa ja mihin se loppuu, kunhan siinä välissä vallitsee järjestys. Itseään kunnioittavat järjestelee tavaransa vaakatasoon, että tuohon sinun homopyllistelyyn en pysty ottamaan kantaa.
Sun pitääkin rajoittaa levykokoelmaasi, kun alkaa olkkarin ikkuna tulla vastaan. Sä voit sitten homohölkätä huoneen toisesta kulmasta hakemaan aakkosten viimeistä levyä, kun mä taas nätisti nappaan sen tornista, joka on soittimen vieressä. Vietkö tyhjän kannen toisella homohölkällä takaisin, vai jätätkö siihen viereen? No niin tai näin, hölkkäilet siinä edestakaisin. No hyvä että saat vähän liikuntaa. Mitä teet, kun ostatkin aakkosten keskellä olevan levyn? Joudut siirtämään puolivälistä kaikkia sivulle. :grr: Just sellaista homonäpräilyä. Luulisi olevan parempaakin tekemistä. Tai sitten ehkä kannattaisi hommata elämä. Käytännönläheisempi ihminen laittaa asiat toimivasti, jos haluaa. Jos taas ei hae toimivuutta, niin laitetaan niin että näyttää hyvältä. Uusin levy tornin yläpäähän, kun taas uusin kirja oikeaan paikkaan kokonsa puolesta.

Ja vain vaakatasoon? Lattianrajassakin on vaakataso, jos et ole vielä havainnut. Vai pidätkö alahyllyjä tyhjinä, ettei tarvii homopyllistää? Tuskin. Mikä siis estäisi pystysuuntaisen järjestämisen, jos se helpottaa ja näyttää paremmalta? Sua varmaan ahdistaa pitää lautaset tai paidat kaapeissa päälekkäin. Kai ne jotenkin vaakatasoonkin saa tungettua.
Yönmustaritari kirjoitti: Jos haluat luukkus näyttävän homoluolalta niin yks vitun lysti.
Ihan mitä vaan, kunhan saan sinunlaiset pysymään poissa. Sun luukusta taitaa homojen lisäksi pysyä heterotkin kaukana.
Yönmustaritari

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Meik kirjoitti: Sun pitääkin rajoittaa levykokoelmaasi, kun alkaa olkkarin ikkuna tulla vastaan. Sä voit sitten homohölkätä huoneen toisesta kulmasta hakemaan aakkosten viimeistä levyä, kun mä taas nätisti nappaan sen tornista, joka on soittimen vieressä. Vietkö tyhjän kannen toisella homohölkällä takaisin, vai jätätkö siihen viereen? No niin tai näin, hölkkäilet siinä edestakaisin. No hyvä että saat vähän liikuntaa.
Kyllä vähän meinaan ettei se ihan ongelmattomaksi mene se sinunkaan levyjen sijoittelu vastaavilla määrillä mitä tuossa esimerkissäsi ajoit takaa.

Mainittakoon nyt kuitenkin, että minulla kulkee levyvarasto ~1500mm pätkissä. Tällä hetkellä laajentaa voidaan yksi samanlainen taso sisemmälle. Jos sen tekisi fiksusti niin rakentaisi pyörivän tason, joka toisi kuusi eri 1500mm varastoa käsiteltäväksi. Kyllä mä kuitenkin veikkaa, että vaikka en sen suurempia tila-investointeja tekisikään niin kyllä sun kämppä on homeessa ennen kuin mulla tila on edes tiukilla vaikka toi ensimmäinen taso nyt täysi jo onkin.
Meik kirjoitti: Mitä teet, kun ostatkin aakkosten keskellä olevan levyn? Joudut siirtämään puolivälistä kaikkia sivulle. :grr:
Nih. So? Täh? Alkaako herralla lyödä aivot tyhjää. Ensin piiperrät minun lasijärjestelyistä ostopäivän mukaan ja sitten painat itse levysi vastaavaan järjestykseen. Lisäksi mä vähän veikkaan, että sun kirjahyllyyn jos on tulossa jouluna keskikokoinen kirja sinne iso- ja pikkukirjojen joukkoon niin ei tämä sinun "systeemi" poista tuota asettelu-ongelmaa.

Meik kirjoitti: Just sellaista homonäpräilyä.
Niinhän mä taisin sua homoksikin sanoa. Loukkaannuitko nyt kun kylvät sitä samaa tähänä ketjuun. Sori. Ei mun ollut tarkoitus tunkeutua sun sieluus takaapäin niin syvälle. Homohomohomohomo!!!!!111
Meik kirjoitti: Luulisi olevan parempaakin tekemistä. Tai sitten ehkä kannattaisi hommata elämä.
Tähän voisi jo pyytää jotain esimerkkiä. Meinasitko, että uusi levy laitettuna aina pinon päällimmäiseksi ja kokojen mukaan tyylitelty kirjahylly toisi minulle jotain lisää. Aikaa kerrata kielioppia? Voisi opetella laskemaan vai mitä? Puristella miehisiä pakaroita hiton homokloppipervoilija. Veikkaan, että joka tapauksessa repisin perseeni kun sun levyjärjestelmässä ei bändit ole peräkkäin jos levy ei ole ostettu samaan aikaan. Se meni viilaamiseksi sano mutta taas sulla on edessä se sama siirtely sun "systeemissä".
Meik kirjoitti: Käytännönläheisempi ihminen laittaa asiat toimivasti, jos haluaa. Jos taas ei hae toimivuutta, niin laitetaan niin että näyttää hyvältä.
Nih? Jos homoluola näyttää hyvältä niin näyttäköön. Sinun silti muistetaan aina homoluolan rakentajana eikä "tyylikkäästä" kirjahyllystä.
Meik kirjoitti: Uusin levy tornin yläpäähän, kun taas uusin kirja oikeaan paikkaan kokonsa puolesta.
Oot ihan kun se IHQ miss piggy muppeteista.
Meik kirjoitti: Ja vain vaakatasoon? Lattianrajassakin on vaakataso, jos et ole vielä havainnut. Vai pidätkö alahyllyjä tyhjinä, ettei tarvii homopyllistää? Tuskin. Mikä siis estäisi pystysuuntaisen järjestämisen, jos se helpottaa ja näyttää paremmalta?
Ehkä vain vähän hölmömpi. Ne, mitkä näplätään usein eli levyt, AV-laitteen, nännit ja mikro pidetään korkeudella, joka ei vaadi kyykistely tai kurottelua jo pelkästää ergonomisista syistä. Eihän tämä estä tietenkään mutta vähintäänkin puoltaa vaakasuuntiin lisääntyvää levyvarastoa.
Meik kirjoitti: Sua varmaan ahdistaa pitää lautaset tai paidat kaapeissa päälekkäin. Kai ne jotenkin vaakatasoonkin saa tungettua.
Niin ei tätä kyllä voi soveltaa rätei ja lumpuihin ja/tai niiden järjestelyyn.

Meik kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti: Jos haluat luukkus näyttävän homoluolalta niin yks vitun lysti.
Ihan mitä vaan, kunhan saan sinunlaiset pysymään poissa. Sun luukusta taitaa homojen lisäksi pysyä heterotkin kaukana.
Niin ei täällä ole vielä tosiaan ketään käynyt.

Oot hassuin urpo pitkään aikaan. IHQ homppeli. Käsittääkseni sä olet rakennellut itse sitä kuutiotas. Eikö niin, että tekis kuitenkin mielil nakutella vasaraa pukeutuneena poliisiksi tai intiaanipäälliköksi?
Viimeksi muokannut Yönmustaritari, 15.01.2006 2:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Meillä on viininpunainen/tummaa puuta olohuone, sinivalkoinen/vaaleaa puuta keittiö ja makuuhuone yritetty saada Lapin henkiseksi. Olohuoneessa olevaa hirventaljaa rakastan yli kaiken, se on hieno se.
Muissa huoneissa on lähinnä "ylijäämäkamaa" ja tyyli hakusessa. Sisustus olisi ihanaa, jos olisi rahaa enemmän. Ja jos viherkasvit säilyisivät hengissä....Meillä kun tuo auringonvalo riittäis vaan.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

KisSandra kirjoitti:Paljon on myös sellaista hankintalistalla odottamassa mikä ei ole vielä eteen sopivalla hintaluokalla tullut, tällaisisssa tapauksissa en hanki tilalle mitään _välttävää_ vaan tyydyn vanhaan, joskus aikaisemmassa elämässä silmää miellyttäneeseen kunnes _se_oikea_ vastaan kävelee.. (samaa periaatetta en kuitenkaan noudata miesystävien suhteen, vaikka kai sellaisetkin joskus voidaan sisustukseen kuuluviksi laskea, ilman olen sitten kokonaan mieluummin ;)
Heheee... Äippäni hurmaavan raisu serkku on kerran heittänyt miesystävänsä pihalle aivan joulun alla... Oli kuulemma katsellut sitä sohvalla istuskelemassa, ja todennut: "Et sovi sisustukesni väreihin, voisitko lähteä?" Se siitä sitten.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
tuike
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 171
Liittynyt: 30.12.2005 18:11
Paikkakunta: L-V

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja tuike »

Mun kaksioni toimi moitteettomasti yksin kissojen kanssa asuessani, mutta ihmisten ja tavaramäärän lisääntyessä ahdistus kasvaa.

Eteisen maalasin aikoinaan marjapuuron punaiseksi (tosin sävy lähentelee räikeää pinkkiä), enkä ole vielä saanut aikaiseksi sitä muuttaa. Pieni keittiö on lämpimän keltaruskeaoranssi.
Sinisen makuuhuoneeni jouduin olosuhteiden pakostaluovuttamaan pojalleni ja muuttamaan olkkariin.
Olohuone puuta; keltaista, oranssia, vihreää -seinät kirjahyllyä ja parvisänkyä, lattiasta kattoon asti. (Kirjat teemajärjestyksessä, mikä on mun mielestäni ainoa oikea järjestys myös levyille ja leffoille.)

Kotoinen, hallittu kaaos sopii mulle. Mä viihdyn kodissani, mutta haluaisin laajentaa sitä vielä (ainakin) kahdella huoneella: varsinaisella OLOhuoneella, joka olisi avara ja valoisa (nykyisen voisi suosiolla jättää kirjastoksi), ja omalla makuuhuoneella, joka myös olisi pelkistetty, sininen ja viileä.
Jokaiselle jotakin
-minulle kaikki loput!
Avatar
Jenah
Kitinäaddikti
Viestit: 55
Liittynyt: 15.01.2006 10:38

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Jenah »

Olohuoneessa kesällä, syksyllä ja alkutalvella on ollut pinkkiä ja valkoista pääosin, sohva on harmaa.
Keväällä pinkkiä ja harmaata. Kesäksi taas jotain valoisampaa. Kolme puolikuollutta viherkasvia (yhden Pitäisi kukkia).
Orkideoita oli, ne onnistuin tappamaan, ja sinnikkäästi ostan uusia, kunhan opin hoitamaan noitakin ensin (ehkä siis sitten en ikinä) :roll:

Makuuhuoneessa mustaa takorautaa sängyssä ja yöpöydissä, joten väreinä nyt mustaa ja savanninruskeaa. Myöhemmin kesäksi mustaa ja punaista.

Keittiössä harmaa metallinen ruokailuryhmä, jossa istuinpäälliset mustat, ja musta pöytälasi. Väreinä muuten vaaleansinistä ja valkoista, johtuen vuokrakämpän omista tapeteista, joita ei saa kuulemma ite muuttella :evil:

Ja ei, sisustus ei ole sellainen kun haluaisin sen loppuviimeksi olevan. Iskun Linearia kun on tilaa ja rahaa hommata, ja muutenkin vapaus tapetoida miten haluaa, alkaa ehkä homma luonata.

Mieluummin hiukan vaikka kylmä ja kolkko, kuin kodikas/sekava.
Mielipiteeni on selvä - älä sekoita minua tosiasioilla.
hermine

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja hermine »

Yksiön ainoassa huoneessa on niin pinkkiä ja punaista, että jos olisi pikkuisen enemmän olisi jo ällön pikkutyttömäistä. Toisaalta runsas määrä (huonostivoivia) viherkasveja ja muutama muu vihreä juttu tasapainottaa ja sit pakolliset valkoiset seinät ja muutama valkoinen pakkokaluste (kuuluvat siis huoneeseen, kun opiskelija-asuntolasta on kyse). Mulla on joitain periaatteita sisustuksen suhteen, kuten että kunnon ruokapöytä on oltava, oli koti sitten miten pieni tahansa. Eteisessä on sit sinistä kun siinä on sininen ovi ja keittiön vaaleanruskeisiin seiniin ja hiekkarantalattiaan sopi sellainen läpinäkyvä vedenvihreä yllättävän hyvin, niin laitoin sinne sen värisiä laseja (jotka mulla oli jo ennestään) säilytyspurkeiksi ja askartelin kirkkaasta pvc:stä ja vihreästä kontaktimuovista hienon suihkuverhon (joka on kyllä vähän kesken).

Mulla ei toi sisustaminen ole suoraan rahasta kiinni siihen tyyliin, että saisipa jostain kymppitonnin jolla ostaa huonekaluja, vaan enempi että olisipa varaa muuttaa joskus elämässään kaksioon että saisi kokonaan erillisen nukkumatilan eli olisi mahdollisuus kahteen värimaailmoiltaan ihan erilaiseen tilaan ja ylipäänsä enempi tilaa hankkia edes JOTAIN muutakin kuin vaivainen sänky ja pöytä. Nuo huonekalut on järjestyneet tähänkin asti ilmaiseksi tai jollain kympillä. Eriparisista kierrätyslastulevyhökötyksistä saa hyvän kokonaisuuden maalaamalla ne jollain kivalla tavalla yhteneviksi. Jos osaa ja keksii, oikeestaan kivemman kuin mistään ostojutuista (kadehtii kaveria, jolla on omakotitalo täynnä kaikkea tuollaista ihanaa itsemuokkaamaansa). Tälhetkel haaveilen kärpässienipilkullisesta yöpöydästä jolle tulevaan lamppuun voisi kanssa maalata pilkkuja...

Tälläkin hetkellä just ne jutut jotka tekevät tästä asunnosta kivan näköisen (alepaloista ja värjätyistä lakanoista ommellut tilkkupeitto (joka on kyllä vähän kesken) ja verhot sekä roskalavalta löydetystä konttorisermistä, nastoista ja mustasta kartongista askarreltu seinätaulu johon voi irtokirjaimilla kirjoittaa erilaisia juttuja) on olleet melkein ilmaisia.
Vastaa Viestiin