Kotisi sisustus

Yleinen lätinä jä kitinä
nypari

Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja nypari »

Viikonpäiväketjussa Fagiksen kanssa käymäni kodin sisustusmielipidevaihdon siivittämänä kysynkin Teiltä aiheen mukaisesti. Arvostatteko esteettisyyttä, edes kodikkuutta? Onko kotinne teille elektroniikkahelvetti vai kynttiläkehän ympäröimä romantiikan tyyssija? Vastaako tämänhetkinen kotinne ihannekotianne? Sana on vapaa!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23464
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihanne olisi puuta, kiveä ja viherkasveja. Sitä kohden aina kun laiskuus hellittää ja lompakko sallii.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
ElanorRaven

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

nypari kirjoitti:Onko kotinne teille elektroniikkahelvetti vai kynttiläkehän ympäröimä romantiikan tyyssija? Vastaako tämänhetkinen kotinne ihannekotianne? Sana on vapaa!
Kynttilät ovat jo aika iso osa tätä asumusta. Katossa on kynttiläkruunu, makuuhuoneessa puolitoistametrinen kynttiläteline ja heti eteisessä tervehtää kaksi hevospatsasta, joissa on paikka kynttilälle. Joka paikassa muutenkin kynttilänjalkoja, suurin osa mustia ja metallisia, mahdollisimman koukeroisia. Viininpunainen on väreistä eniten vallassa - verhot, matot ja vuodevaatteet ovat viininpunaisia. Huonekalut enimmäkseen tummaa puuta, ruokapöydässä ja -tuoleissa myös mustaa koukeroista metallia. Viherkasveja on paljon, koska saan niitä aika vapaasti työpaikalta kannettua kotiin. Sitten on tämä tietokonehuone josta on toistaiseksi vielä tyyli kaukana :P

Aika lähellä tämä on sitä ihannekotiani, saisi vaan olla vielä enemmän rahaa ja vapaus laittaa kämppää kuntoon oman mieleni mukaan. Vuokralaisuus asettaa tiettyjä esteitä tuohon - tuskin saisin esimerkiksi maalata seiniä jollakin tummalla värillä, vaikka haluaisinkin.

EDIT - ja kodikkuus on ehdottomasti tärkeintä omassa kodissani. Tummanpuhuvaa tunnelmallisuutta.
Nowaysis

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Ei vastaa ei. Pelkistettyä modernia skandinaavista desingnia valkosta puuta sais olla eikä mitään korkeita huonekaluja. Toinen unelma Laura Ashley -hömppää Englannin maaseudulla. Semmosta johon ykskään heteromies ei suostuis muuttamaan :roll:

Mut mä vakaasti aion asua täydellisesti sisustetussa unelma-asunnossani
sit kun olen oikeesti aikuinen. Siitä, milloin tuo päivä tulee tarkalleen ottaen koittamaan, minulla ei ole aavistustakaan.

Olin ennen hieman liiankin nirso sisustusmateriaalien suhteen, nyt olen oppinut sisäistämään sanat kohtuus ja nöyryys. Tai opettelen asiaa

:roll:
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mun kodin sisustus sisältää seuraavaa: feng shui, 50-lukua, 70-lukua, 1800-lukua, Marimekkoa, räsymattoa, karvalankamattoa, designia, kirkasvalolampun, öljyväritauluja, vessanpöntön (hehheh)...

Ei todellakaan sisällä keinokuitutekstiilejä enempää kuin on ihan tarpeen.

Kunhan tässä saan aikaiseksi, pyydän jotain tekemään Kityn tyylikkäin koti -kilpailun sen Miss KesäKity -kilpailun hengessä.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Kämpästä löytyy ilmoitustaululta kaksi pinssiä, joista toisessa lukee "Even my dog is gay" ja toisessa "I started at the bottom and I kind of like it here" sekä mustat mininahkahousut.
Hyllyn päällä on JP27:n ja suomalaisten ss-joukkojen standaarit ja niiden välissä valokuva yhdestä naispuolisesta tyypistä.
Sisustus on valkoinen betoniseinä ja ruskeat rullaverhot.

Mutta joskus tulen vielä omistamaan asunnon, jonka sisustus koostuu tummasta puusta ja luonnonkivestä. Tummia, korkeintaan hieman murrettuja värejä.

Ja iso teevee.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

McJanne kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Hyllyn päällä on JP27:n ja suomalaisten ss-joukkojen standaarit ja niiden välissä valokuva yhdestä naispuolisesta tyypistä.

Waaah, oot mun idoli, tuossa on kyllä _otetta_ :)
Ne ovat vielä harvinaisuuksia, alkuperäisiä standaareja kun ei myönnetä enää kuin ko. joukkoyksiköissä palvelleiden omaisille. Kerkesin just ennen myöntämiskieltoa saamaan, nekin isoisän suhteilla.
Muistuttavat lähinnä historiasta.
Ja naispuolinen tyyppi _ei_ ole Eva Braun. =)
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
nypari

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja nypari »

Kaksiossani vallitsee oikeastaa neljä eri ilmettä - joka huoneessa omansa. Makkari on pääväriltään vaaleansininen, vastavärinä on tummanruskea. Keittiö oli juuri laitettu ennen muuttamistani, joten sen sinivalkoisen värimaailman jätin lähes tyystin koskematta, korostin sitä tummansinisellä matolla ja kipoilla.

Eteiskäytävä ja -aula on ruskea/valkonen, arvokkaanoloisesti sisustettu vanhanaikaisine peileineen ja lipastoineen.

Olohuoneessani on kokovalkoiset tapetit, taso elektroniikkakeskuksen päällä ja piirrostaulu. Tumma lautalattia ja tumma itämainen matto, jonka päällä oleva tummapuinen tv-pöytä antavat kontrastia ja puhtia sohville ja muille vaaleille elementeille. Olohuoneessa on myös paljon kasveja, kuten orkidea, traakkipuu ja pienempiä viherkasveja. Olohuoneen ja keittiön rajalla on myös keittiönsinisen sävyinen, spotattu, korkea vitriini.

Tämä on tyydyttävä tilanne nyt eli juuri tähän asuntoon ja elämäntilanteeseen sopiva. Tulevaisuudessa ostan isomman kämpän ja sisustan sen tarpeiden ja olosuhteiden mukaisesti - ehkä aivan erilailla kuin nyt. Millään mä en päästäis ketään naisimmeistä sotkemaan mun sisustuskuviota.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Mä olen ihan käsi kun puhutaan sisustamisesta. Meni vuosi ennen kuin sain ekan taulun seinälle. Haluaisin "lämpimän" kodin, isoja pehmeitä mattoja ja ripaus jotain erikoista. Kynttilöitä olen joskus poltellut, kiitos Patzi että ostit mulle kynttiläkuppeja! :D

Kämppä kaipaisi naisen käden kosketusta, mä en vaan osaa.

Ainiin, on mulla pari säälittävän pientä kaktusta viherkasveina.
Elukka

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Mylwin kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
Mylwin kirjoitti:Hyllyn päällä on JP27:n ja suomalaisten ss-joukkojen standaarit ja niiden välissä valokuva yhdestä naispuolisesta tyypistä.

Waaah, oot mun idoli, tuossa on kyllä _otetta_ :)
Ne ovat vielä harvinaisuuksia, alkuperäisiä standaareja kun ei myönnetä enää kuin ko. joukkoyksiköissä palvelleiden omaisille. Kerkesin just ennen myöntämiskieltoa saamaan, nekin isoisän suhteilla.
Muistuttavat lähinnä historiasta.
Ja naispuolinen tyyppi _ei_ ole Eva Braun. =)
Halonen? :shock:
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Mun kodissa on koivuparketti, kalusteet koivua ja sitten aika paljon kirkkaita värejä, kuitenkin niin että punainen vallitsee. Paljon viherkasveja ja kaikki tavarat aika hujan hajan, kynttilöitä polttelen kyllä joka ilta.

Keittiössä on mustat tasot, terästä ja seinällä musta-pinkki-valkoinen Marimekon tosi hieno kangas. Vessassa on semmosia olkikoreja ja viherkasveja, matot ja pyyhkeet tietty punaisia.

Oon ihan tyytyväinen noin kokonaisuutena, paitsi että noi keittiön kaapit vois vaihtaa. Mutta minkäs teet kun on vuokrakämppä..
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Voi hyvänen aika, jotain saakelin sisustamista.

Kodissani on huonekaluja, jotka ovat ostohetkellä olleet silmää miellyttäviä ja tarvetta vastaavia. Aika hyvin rimmaavat yhteen edelleen. Mitään erityistä sisustustyyliä minulla ei ole, koti voisi minun puolestani olla sisustettu ihan toisenlaisillakin kaluilla ja olisin tyytyväinen. Kaikki seinät ovat valkoiset, koska edellinen asukas on ne sellaisiksi tapetoinut ja eteisen maalannut. Seinillä on paljon peilejä, koska eteiseen on joku palapeilejä laitellut urakalla ja minä lisäsin yhden vielä olohuoneeseen. Peilit on kivoja. Tauluja seinillä ei ole, koska en sellaisia omista, vain Heljä Liukko-Sundströmin keraamisia tauluja ja yhden ryijyn (joka on mielestäni ruma), mutta niitäkään en ole seinälle laittanut. Pääasiassa koska jonkun pitäisi porailla kiviseiniäni. Keittiö on rempattu 2004 ja olen tyytyväinen. Laminaattilattia on hieman huolimattomasti laitettu, mutta silmä on jo tottunut. Muutama viherkasvi löytyy ja täällä on aina kohtuullisen sekaista. Tämä on semmonen hajuton ja mauton tavallisen ihmisen koti.
Pääasia, että kotona viihtyy ja kalustusta ei tarvitse olla vaihtamassa jatkuvasti.

Edit: Tarkemmin mietittyäni tajusin, että vanhin huonekaluni on vuodelta 2000 oleva osa kirjahyllyä. Aika tuore sisustus sitten kuitenkin.
Viimeksi muokannut Lolita, 12.01.2006 19:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Geetzu

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Ensimmäinen Koti, jota saa sisustaa ihan oman maun mukaan, ajatuksena (oli) jäädä tähän hyvin pitkäksi aikaa. No valmiina olikin jo lähes kaikki. Siisti tumma parketti, lähes kokonaan remontoitu asunto, aina haaveksimani spottivaloviritykset joka huoneessa, avara keittiö ja paljon terästä - ah - vaikuttivat varmaan erittäin paljon ostopäätökseen ja siihen, ettei tinkimään ruvettu... Kulmahuoneisto ja ikkunoita niin pirusti, että valoa riittää. On siis uskallettu sisustaa tummahkosti. Mut pirun vähän kaikkea: kiveä, lasia, mustaa nahkaa. Ei puuta, parketti itsessään on jo niin silmiinpistävä. Koristeita aika minimaalisesti, kynttilät ja muhkeet löhötyynyt lattialla pehmittää miehen rakasta hifipuolta, jota ilman ei kai voi elääkään... Just tämmönen missä me viihdytään täydellisesti, mutta josta moni kamu sanonut "ei kyllä yhtään lapsiperheen kämppä, eihän siel uskalla istuakaan mihinkään!" Pöh. Lastenhuone ja oma makkari on ihan pehmoisia ja sekaisiakin. :]
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8600
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Lolita »

McJanne kirjoitti:Hihi, jos jaksaa galleriakytätä niin kotisivujeni kautta pääsee ihailemaan ilmavaa sisustustani :D
Onko tuo kenties sänky kyljellään keskellä huonetta? Persoonallinen sisustusratkaisu sanoisin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Starflare

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Starflare »

ElanorRaven kirjoitti:Tummanpuhuvaa tunnelmallisuutta.
No tod. Kuulosti mrlkoisen tyylikkäältä IMO :!:
ElanorRaven

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Starflare kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Tummanpuhuvaa tunnelmallisuutta.
No tod. Kuulosti mrlkoisen tyylikkäältä IMO :!:
Miksiköhän juuri sinä mahdoit kommentoida noin? Miksiköhän tämä linnakkeeni on aina erityisesti kaikkien hevi-ihmisten mieleen? Hmm... Ei voi ymmärtää... :lol:
ElanorRaven

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Anteeksi, tämä on "hieman" off topic, tai liittyy kyllä asumiseen, kun huomaan, että Starflare on vaihtanut asuinpaikkaa... Mites siellä keitaalla käryää? Oliko halvemmat asuntojen hinnat?
Starflare

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Starflare »

ElanorRaven kirjoitti:
Starflare kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Tummanpuhuvaa tunnelmallisuutta.
No tod. Kuulosti mrlkoisen tyylikkäältä IMO :!:
Miksiköhän juuri sinä mahdoit kommentoida noin? Miksiköhän tämä linnakkeeni on aina erityisesti kaikkien hevi-ihmisten mieleen? Hmm... Ei voi ymmärtää... :lol:
:?: Minäkö hevi-ihminen :?: Lääkitystä pienemmälle neiti hyvä, pidän kyllä muutamista valikoiduista akteista, mutta siihenhän se toki jää :) .
sinkkumatti

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

ElanorRaven kirjoitti:
Starflare kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:Tummanpuhuvaa tunnelmallisuutta.
No tod. Kuulosti mrlkoisen tyylikkäältä IMO
Miksiköhän juuri sinä
:h: Seuraava kitypari?
ElanorRaven

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

sinkkumatti kirjoitti::h: Seuraava kitypari?
Hei, mehän ollaan jo eAviopari! Oot ihan pihalla!
t. onnellinen eMorsian
bedlam

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Geetzu kirjoitti:aina haaveksimani spottivaloviritykset joka huoneessa
Noi oli minustakin todella säväyttävä piirre tässä kämpässä silloin kun esittelyssä kävin...mutta arki tuli äkkiä vastaan. Kämpässä on 24 kiinteää spottivaloa ja niiden lisäksi 13 lamppua. No arvaahan sen, että kuinka pitkään kaikki valot ovat toimintakykyisiä yhtä aikaa. 5 vuoden elinikä my ass. Toisaalta, parin valon posahtaminen keittiössä ei vielä aiheuta suurempaa hämminkiä.

Tämä on ensimmäinen oma kämppäni, tarkoituksenani oli asuntoa etsiessä muuttaa aivan eri paikkaan kaupunkia, mutta nähdessäni tämän tiesin tän olevan Se. Tykkään harmaasta, metallista, tummansinisestä ja punaisesta. Ja se näkyy. Nainen on kovasti koettanut saada muokattua tästä "kotoisamman" oloista kasveilla ja pehmeämmillä elementeillä ja nyt itse asiassa huomaan aikalailla taipuneeni. Mutta yksinkertainen ja pari-kolme eri värisävyä/huone on mun juttu. Tai olisi jos saisi paikat pidettyä siistinä, paskan keskellähän se on sama mitä siellä alla on.
safi

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja safi »

Eniten harmittaa, etten tiennyt ostavani tätä asuntoa silloin, kun tätä alettiin suunnitella. Silloin olisin pystynyt vaikuttamaan vielä moneen asiaan, nyt muutoksia voi oikeastaan tehdä vain tapetteja vaihtelemalla. Täysin uutta, kun ei heti ilkeä muuten ruveta purkamaan.

Kotini on omasta mielestäni tietysti viihtyisä ja lämmin henkinen. Huonekalut ovat massiivipuuta ja ovat joko oikeasti vanhoja, jotka olen itse kunnostanut tai sitten uutena ostettuja, mutta vanhan näköisiä. Pääväreinä on vanhapunainen, mahonginruskea ja vihreä.

Eläimet huushollissa ja muutenkin tärkeänä osana elämää näkyvät tauluissa ja koriste-esineissä ym,ym.. Sisustusmateriaalit ja matot on valittu myös mahdollisimman helposti karvoista ja muista koirien sotkuista puhdistavaksi.

Valmis tämä koti ei ole vieläkään. Tämän talven aikana pitäisi ehtiä tapetoida makkari uudestaan. Keväällä takapihalle tehdään vielä iso terassi, jossa on kiva sitten istua ystävien kanssa iltaa ja grillata. Niin ja se kaakelitakka olkkariin, mutta se on jo sen verran kalliimpi projekti, että saa jäädä tulevaisuuteen. .. Onhan tässä aikaa, kun olen suunnitellut asuvani tässä asunnossa hyvin pitkään.
Yönmustaritari

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Mylwin kirjoitti: Ja iso teevee.
Kyllä mies tietää.

Lisäksi olen nähnyt unia semmoisista jääkaappipakastimen kokoisista kaiuutimista.

Ei ehkä tämmöstä

http://www.hifilehti.fi/nettijatkot/10- ... _ELW30.JPG

Tarvi, koska matalan toisin esiin tällä.

http://www.hifilehti.fi/nettijatkot/06- ... g_0048.jpg

Mielelläni sisustaisin ensin elektroniikan, mieluiten isoa painavaa ja harjattua alumiinia ja loput sisustusartikkelit sitten sovitetaan sen mukaan jos jaksaa. Haluun niin ison telkkarin ettei tarvitse tauluja miettiä kun niille ei löydy tilaa.

EDIT: Silmäilin tässä vähän ympärilleni ja huomasin etten taida, asunnossani pitää muusta kuin elektroniikasta. Kaikki muu on perseestä. Elektroniikka tosin on sen verta tyydyttävää, että se vie huomion muualle.
Viimeksi muokannut Yönmustaritari, 12.01.2006 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sinkkumatti

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Yönmustaritari kirjoitti:Kyllä mies tietää.
Jep. Makuuhuoneeseen sänky. Tosin ruutu saisi olla tuplaten suurempi.
Yönmustaritari

Re: Kotisi sisustus

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

sinkkumatti kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:Kyllä mies tietää.
Jep. Makuuhuoneeseen sänky. Tosin ruutu saisi olla tuplaten suurempi.
Niin no hitto kun se on noin lähellä. Enkä mä kyllä tykkää kaiuttimistakaan noin lähellä.

On tota kyllä kyllä lähdettävä varmaan testaamaan.

Josko sillä sais pilluu sit kun sanoo, etä on stereo-tv-kotiteatteri-netti-kaapeli-wlani yhdistettynä takomon toiminta-alustaan Nuuuh!.

Joutuukohan tohon sitten itse yhdistämään sen jääkaappipakastimen ja mikron. Sithän mä voisin muuttaa hitto yksiöön!
Vastaa Viestiin