Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Yleinen lätinä jä kitinä

Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

En ole, pitäisi laihduttaa.
43
45%
En ole, pitäisi saada lisää massaa.
16
17%
Olen tyytyväinen.
37
39%
 
Ääniä yhteensä: 96

Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei, tuulennussima vinkuheinä olen. Lihasmassaa lisää ja laardia Etiopiaan. Jos nyt jotain tapahtuisikin tavoitteen eteen kun sai punttisputken avattua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

yannara kirjoitti:Sain kyllä ehdottomasti sellaisen käsityksen, että suurin vaikuttaja ovat heidän oma ruokavalio, ei geenit, eikä vähäinen urheilu.
Sepä se. Ja kun on vielä lapsesta kyse, niin minun mielestäni syyllisiä ovat vanhemmat. Vanhemmat loppujen lopuksi määräävät mitä ja miten paljon lapsi syö. Jos ruokaa tuputetaan aina vaan lisää, mistä se muksu oppii minkä verran on normaali määrä ruokaa lautasella. Siihen vielä karkit ja muut herkut päälle ja kun nykylapset vielä ovat aikalailla kotona telkkarin ja tietokoneen ääressä viihtyvää sakkia, niin lopputulos on lihava lapsi.

Tämä on yksi rakastamani vaahtoamisen aihe, koska itse olen tuollaisen pullukkalapsen kasvamista seurannut vierestä. Vanhemmat sisarukset ovat normaalipainoisia ja urheilullisia, mutta iltatähti on syötetty läskiksi.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
AarneAnkka

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Kävin just vaa'alla tossa eilen illalla ja huomasin painavani 74 / 76 kiloa (vaa'at näyttivät eri tulokset). Olen siis massivoitunut 2-4 kiloa. :shock:
Avatar
Lucky Luciano
Elämätön Kitisijä
Viestit: 315
Liittynyt: 17.08.2005 20:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Lucky Luciano »

...
Viimeksi muokannut Lucky Luciano, 14.03.2006 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it." -J.R. Ewing
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja yannara »

Olen mielellään liian laiha kuin liian lihava. Kummassakin on omat huonot puolensa, mulla isona erotut helpommin joukosta. Joo, lapsien kanssa on vaikeampaa. Aikuiselle riittää, että vaan sanoo hänelle totuuden = syöt liikaa, kaikki on omissa käsissäsi. Toki on näitä ainevaihdunta häiriöitä, mutta paljon voi vaikuttaa kun muuttaa ruokavalionsa. Vihanneksia kehiin ja ranskalaiset pois. Siis huh huh, mitä se muija luokitteli - ranskalaisia, karkkeja, pizzaa ja muuta RASVAISTA ruokaa....
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

AarneAnkka kirjoitti:Kävin just vaa'alla tossa eilen illalla ja huomasin painavani 74 / 76 kiloa (vaa'at näyttivät eri tulokset). Olen siis massivoitunut 2-4 kiloa. :shock:
Onko tarkoituksena siirtää painoa parisuhteessa puoliskolta toiselle? ;)
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Herra Manala

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Vaola kirjoitti:tulista Intialaistakin, kuin kreikkalaista fetaa ja oliiveja, pestoja, maksalaatikkoa, munakoisoja mozzarrellakuorrutteella.
Sattuisitko tarvitsemaan 27-vuotiasta ottolasta?
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja yannara »

Feiz kirjoitti: Dokumentissa tv:ssä mainittiin tutkimustulos missä "isoluisen" ja "pieniluisen" luitten ero on on maksimissaan vain 500g. Siis samanpituisten ihmisten.
Mulle taas opetettiin anatomian tunneilla, että luusto muodostaa melko ison osan ihmisen koko painosta :roll:
Exsat

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

yannara kirjoitti:
Feiz kirjoitti: Dokumentissa tv:ssä mainittiin tutkimustulos missä "isoluisen" ja "pieniluisen" luitten ero on on maksimissaan vain 500g. Siis samanpituisten ihmisten.
Mulle taas opetettiin anatomian tunneilla, että luusto muodostaa melko ison osan ihmisen koko painosta :roll:
Se ei ole mitenkään ristiriidassa edellisen kanssa olettaen, että kyse on ollut normaalipainoisesta ihmisestä.
Feiz

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Exsat kirjoitti:
yannara kirjoitti:
Feiz kirjoitti: Dokumentissa tv:ssä mainittiin tutkimustulos missä "isoluisen" ja "pieniluisen" luitten ero on on maksimissaan vain 500g. Siis samanpituisten ihmisten.
Mulle taas opetettiin anatomian tunneilla, että luusto muodostaa melko ison osan ihmisen koko painosta :roll:
Se ei ole mitenkään ristiriidassa edellisen kanssa olettaen, että kyse on ollut normaalipainoisesta ihmisestä.
Jep, eli vertauskohteena siis vaikkapa kaksoset jotka muuten täysin samanlaisia mutta toinen iso ja toinen pieniluinen. Ero painossa maksimillaan siis 500g.

En usko että minulla on LUUT kasvaneet 30+kiloa tässä vuosien varrella vaikka pituus on pysynyt samana :shock:
Lilo

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Feiz kirjoitti:

En usko että minulla on LUUT kasvaneet 30+kiloa tässä vuosien varrella vaikka pituus on pysynyt samana :shock:
Ei sitä koskaan tiedä...sulla voi olla läskit luut. :D
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ollut pikkuisen aikaa paha pelko kun punttisalin vaaka näytti riisitautisen lukemia, mutta tänään sielä oli uusi kapistus kun entinen oli kuulma ketullaan. Juuri ja juuri oli paino sen rajan yläpuolella, ettei neuvolaan tarvitse mennä punnituttamaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Feiz

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Lilo kirjoitti:
Feiz kirjoitti:

En usko että minulla on LUUT kasvaneet 30+kiloa tässä vuosien varrella vaikka pituus on pysynyt samana :shock:
Ei sitä koskaan tiedä...sulla voi olla läskit luut. :D
tai PÄÄ!
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Feiz kirjoitti:Dokumentissa tv:ssä mainittiin tutkimustulos missä "isoluisen" ja "pieniluisen" luitten ero on on maksimissaan vain 500g. Siis samanpituisten ihmisten.
Tästä oli joskus jo kädenvääntöä jossakin aikaisemmassa C/Kityssä myös. Siellä perusteltiin muistaakseni (en jaksa etsii sitä ketjuu ja tuskin enää löytäsinkään) isompaa painoeroa iso- ja pieniluisten kesken sillä, että jos on isommat luut niin on siellä luiden välissä muutakin roipetta (verta ja suolenpätkiä) enemmän.. Tiedäppä sitten hänestä.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
RolloTomasi

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

En ole. Minun pitäisi laihduttaa, käydä salilla (joka kuitenkin toisi painoa lisää vaikka siitä pitäisi päästä eroon) ja korjata ryhti. Mikään ei kuitenkaan naamani rumuuteen auta. Oikeastaan haluaisin olla henkiolento.
hebuli

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

KisSandra kirjoitti:Tästä oli joskus jo kädenvääntöä jossakin aikaisemmassa C/Kityssä myös. Siellä perusteltiin muistaakseni (en jaksa etsii sitä ketjuu ja tuskin enää löytäsinkään) isompaa painoeroa iso- ja pieniluisten kesken sillä, että jos on isommat luut niin on siellä luiden välissä muutakin roipetta (verta ja suolenpätkiä) enemmän..
Jaah. Ilmeisesti ihmisillä on eri käsitys mitä "isoluinen" tarkoittaa. Minä kuvittelin sen aina viittaavan luiden tiheyteen ja paksuuteen. En itsekään usko että tästä selittyisi kovin merkittäviä painoeroja. Ehkä jostain anatomian oppikirjasta näkisi kuinka paljon normaali-ihmisen luuranko painaa.
killkill

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Yleiskuntoa pitää saada ylös, yläraajoihin tarvitaan liikkuvuutta lisää. Kokonaispaino -5 kg, lisää voimaa etenkin jalkoihin ja selkään. Yleisen hyvinvoinnin - ja vähän ulkonäönkin - lisäksi haluan olla varma, että ykkösharrastuksen muuttuessa koko ajan vaativammaksi selviän pahoistakin paikoista. Mihinkään täydelliseen näyttelyvartaloon en pyri. Mulle keho on ennenkaikkea työkalu, eikä mikään koriste-esine.

No entäs sitten kun olet iso ja kireä? Sitten olet vaan iso. Wuppi-fookin-doo. Tulee mieleen salin saunassa kuultu keskustelu: Teppo Tavallinen kysyy Pete Podarilta: "Eikös nuo hormoonit vaikuta mieskuntoon?" Pete vastaa: "Sillä o mitään väliä, kun nousee 200 kg penkistä!!"
Tsaari

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

hebuli kirjoitti: Ehkä jostain anatomian oppikirjasta näkisi kuinka paljon normaali-ihmisen luuranko painaa.
Luut ovat melkoisen kevyet, mm. iho painaa enemmän kuin luut. *muistelee ammoisia anatomian oppitunteja*

EDIT:
Taisin puhua läpiä päähäni. Kuuklettamalla sain selville, että luusto muodostaa painosta n. 20 % ja iho aikuisella n. 4 %.
Viimeksi muokannut Tsaari, 02.02.2006 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Punanikki

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Punanikki »

Kansan painon on oltava voimakas, jotta jaksamme rusentaa porvarit!
slam

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja slam »

haluan paremman perseen... XD.. no en :D
Nimitz

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Nimitz »

Vaola kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Vaola kirjoitti:tulista Intialaistakin, kuin kreikkalaista fetaa ja oliiveja, pestoja, maksalaatikkoa, munakoisoja mozzarrellakuorrutteella.
Sattuisitko tarvitsemaan 27-vuotiasta ottolasta?
JOO! Tytöt ja minä ollaan toivottukin heille isoveikkaa tai siskoa, joka voi osallistua kotimme kunnossapitoon, rutiineihin ja tietty hoitaa tyttöjä että äiti saa levätä ja bilettää! :twisted:
Toivottavasti löytyy. :mrgreen:
Enthu

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Enthu »

En ole tyytyväinen,siksi treenaankin 3 kertaa viikossa vähintään 30 minuuttia
salilla.Kehitystä tapahtunut sitten viime talven penkistä nousee 40-50 kg,
riippuen päivän kunnosta.Ylävartalossa tuntuu,hartiat hieman levinneet...
Pikku-Akka

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Pikku hiljaa alkaa tulemaan sellainen vatsa josta olen haaveillut, mutta vielä on matkaa kokonaisvaltaiseen tyytyväisyyteen...
Syanid
Kitisijä
Viestit: 14
Liittynyt: 24.08.2005 12:59

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja Syanid »

Tsaari kirjoitti:
EDIT:
Taisin puhua läpiä päähäni. Kuuklettamalla sain selville, että luusto muodostaa painosta n. 20 % ja iho aikuisella n. 4 %.
Luut tosiaan muodostavat suuren osan ihmisen painosta. Kun vertaillaan luuston vaikutusta painoon, ei ihmisten välillä juurikaan ole eroja. Kun puhutaan ns. hentoluisista tai vastaavasti raskasluisista henkilöistä, voi eroa (luuston painossa) samanpituisten ihmisten kesken olla enintään muutama kilo: harvemmin niinkään paljon.

Eli "raskaat luut" eivät ole mikään selitys korkealle painolle tai ylipainolle, koska luiden massa ihmisen koko massasta on kaikilla ihmisillä prosentuaalisesa suhteessa lähes sama.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko tyytyväinen vartaloosi/painoosi?

Viesti Kirjoittaja yannara »

Onko teidän mielestä noissa rasvaprosenteissä ja painoindexeissä järkeä? No okei, kun näkee 19v tytön joka painaa 150kg, niin siinä on hyvä pysähtyä miettimään, että mikä tässä kuvassa mättää, mutta sitten jos mä kerron olevani 176/58, niin porukka on heti :shock:
Vastaa Viestiin