Miksi hommat ei toimi?

Yleinen lätinä jä kitinä
Leilah

Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Sisko osti uusia huonekaluja. Sopivat myyjän kanssa, että ne toimitetaan keskiviikkona. Keskiviikko tulee, mutta huonekalut eivät. Asiaa selviää, myyjä on unohtanut tilata huonekaluille kuljetuksen, vaikka hänen piti hoitaa se. Sovitaan uusi toimituspäivä. Taas sisko päivystää ja odottaa huonekalujaan.

Kaveri osti uuden keittön. Sovittiin, että tarvikkeet ja asentaja tulevat torstaina klo. 8.00. Tarvikkeet tulivat, asentaja ei. Puhelimessa asentaja ilmoittaa, että hän tulee vasta ensi viikolla. "Kiihkeiden neuvottelujen" jälkeen asentaja päättää kuitenkin tulla jo perjantaina.

Yrittäjä ostaa kalliin (n. 50 000 €), tuotannossaan ehdottoman tärkeän koneen. Kone tulee osina. Pakkauksia seisoo milloin missäkin varastossa pitkin Suomea, ja yrittäjän aikaa kuluu kun hän yrittää jäljittää niitä. Koneen myynyt firma levittelee käsiään; tämä on kuljetusliikkeen vika. Lopulta kaikki osat ovat saapuneet. Sopimuksessa mainittu asennus ei meinaa onnistua, asentajat riitelevät keskenään, käyttävät yrittäjän maksamaa asennusaikaa puheluihin ja suoraan sanottuna lorvivat.

Miten minusta tuntuu, että nykyään ei saa mitään kerralla valmiiksi? Onko se todella niin, vai jäävätkö huonot kokemukset vain paremmin mieleen kuin hyvät? Vaikka ostaisi kalliin merkkituotteen, niin ei silti tule mitään. Kerro oma kokemuksesi tai väitä vastaan.
bedlam

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Joillain ihmisillä on vain taipumus tällaiseen. Tähän tulokseen olen tullut ja minulle tuo taipumus on kulkeutunut isältäni geeneissä.

Heti tulee mieleen ainakin:

TV: kuvaputki pamahti heti puolen vuoden kuluttua.

Digiboksi: laite ei käynnistynyt enää kun sen oli kerran sammuttanut.

Jääkaappi-pakastin: itse kiinnitettävät rivat eivät mene mukana tulleilla ruuveilla paikoilleen. Ruuvit eivät sovi ja niitä oli liian vähän.

Pyykkikone: oli tilattu kotiinkuljetus sisälle asti. Kun kuljettaja huomasi, että talossa ei ole hissiä, hän totesi että "en raahaa, kuskaa itse".
PerttiMakimaa

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

Eräs nimeltämainitsematon E-kirjaimella alkava viisikirjaiminen iso internet-operaattori. :)

Nettitilaus ja _kuittausmaili_tilauksesta_saapui_. Kuukauden odottelun jälkeen tilaus oli "kadonnut". Forwardasin heidän lähettämänsä tilauksenvahvistusmailin ja sain kaistan lopulta monen mutkan kautta.

Kaista pätki huimasti. Ei parannusta koko käyttöaikana. Messenger-keskustelut katosivat kolmanteen ulottuvuuteen satunnaisesti.

Peruutin hyvissä ajoin (kokeiluaikana) ilmaisen tietoturvapaketin. Sain laskussa maksuehdotelman tietoturvamaksulla lisättynä pari kuukautta myöhemmin.

Laajakaistaa purkaessa _jonotin_ asiakaspalvelupisteessä, jossa oli viisi asiakaspalvelijaa ja kolme asiakasta. Se jonottaminen kesti kauan, mutta se oli sen arvoista. Vanhasta viisastuneena pyysin vielä tämän irtisanomisilmoituksen allekirjoituksella vahvistettuna.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ostin lattian. Makso ~900e. Toimituspäivä sovittiin. Tilasin isälleni lennot koska oli sovittu että hän laittaa lattian paikoilleen. Määräpäivä lähestyi, lattia ei. Isä tuli Helsinkiin, lattia ei. Menin kauppaan ja kysyin että mikä mättää. Vastaus oli alentuvaan sävyyn (ei naiset ymmärrä mitää, älä sinäkään blondi tule selitteleen mulle) " ethän sinä voi tilata asentajaa jos ei sinulla ole asennettavaa edes saatavilla". Katsoin myyjää O_o ja purin kaupan.

Lattian sain sitten toisesta kaupasta seuraavana päivänä. Toimitus oli yliystävällinen ja yliavulias. Sen jälkeen olen aina käynyt hakemassa remonttitarvikkeet tästä pikkukaupasta Vallilassa. Lattian asennuksen aloittaminen myöhästyi alle vuorokauden. Lattia ostettuna hyvin palvelevasta pikkukaupasta oli vähän halvempi kuin huonosti palvelevasta ketjun myymälästä. Ja se lattia on ihana ja hyvä, juuri sellainen kuin halusinkin :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Hellu
Kitinän uhri
Viestit: 594
Liittynyt: 24.08.2005 16:25

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Hellu »

Musta tuntuu että kaikki Ikean kamat on valmiiksi hajalla kun paketit avaa kotona.
Ostettiin juuri TV-taso ja jalkalamppu, lampun varsi oli katki ja TV-tason
ruuveja puuttui muutama.
Varmaan ihan tarkoituksella että joutuis menemään takaisin sinne ja
ostais samalla vähän lisää krääsää..
T3000

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja T3000 »

bedlam kirjoitti:Pyykkikone: oli tilattu kotiinkuljetus sisälle asti. Kun kuljettaja huomasi, että talossa ei ole hissiä, hän totesi että "en raahaa, kuskaa itse".
Eihän tämmöiseen voi vastata kuin "en kuittaa, selitä itse pomolles kun laitan reklamaation."
hebuli

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Leilah kirjoitti:...
Liian vähän kilpailua, minkä vuoksi ei tajuta asiakkaan tyytyväisyyden tärkeyttä. Suomessa on muutenkin vallalla sellainen hälläväliä-meininki ja nöyryyden unohtaminen asiakkaan edessä. Jenkkilässä tulisi nopeasti potkua persuuksille jos hoitaa hommat huonosti asiakkaan edessä, Suomessa enintään naureskellaan perään. Ehkä se on yksi tämän pohjoismaisen sosiaalidemokraattisen perinteen varjopuolia jossa työttömätkin vaan valittavat kun yhteiskunta ja "herrat" eivät lapioi heille enemmän fyffeä, ei mitään nöyryyttä eikä arvonantoa. Amerikoissa sentään pummitkin osaavat kiittää. :wink: Se on täällä tällaista Neukkula-meininkiä asiakastyytyväisyyden suhteen.

Eipä siinä auta muuta kuin äänestää lompakollaan. Olin aikoinaan ostamassa laajakuvatöllöä, ja kävin muistaakseni Markan Talossa ja Gigantissa. Markan Talossa 4-5 miesmyyjää vain juttelivat keskenään ja vaikutti ihan kuin olisin tullut häiritsemään heidän vapaa-aikaansa kysellessäni TV:eitten perään. "Tuolla päin ne on, kato sieltä." Ja juttu jatkuu.

En katsonut vaan lähdin Giganttiin, myyjät katsoivat vähän ihmetellen perään enkö ollutkaan tullut ostamaan mitään. Gigantissa oli sitten toisesta ääripäästä, myyjä oli heti kärppänä kiinni ja suositteli eri vaihtoehtoja kertoen mitä itse osti (päädyin hänen mielestään huonompaan vaihtoehtoon koska toista olisi joutunut odottamaan pari päivää, ja kadutti jälkeenpäin etten sittenkään ollut kuunnellut hänen neuvoaan). Ehkä niillä Gigantin myyjillä on joku provikkasysteemi kuinka monta tuotetta saavat myytyä.
hebuli

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

bedlam kirjoitti:Pyykkikone: oli tilattu kotiinkuljetus sisälle asti. Kun kuljettaja huomasi, että talossa ei ole hissiä, hän totesi että "en raahaa, kuskaa itse".
Tuo oli kyllä päivän paras. Mistäköhän se kuvitteli hänelle maksettavan? Yksikseenkö se oli sitä kantelemassa? Kaikissa tämänastisista kotiinkuljetuksissa on ollut mukana kaksi kantajaa, ei kai kukaan kuvittelekaan saavansa pyykkikonetta edes puolta kerrosta ylös omin avuin?
Dumari

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

hebuli kirjoitti: En katsonut vaan lähdin Giganttiin, myyjät katsoivat vähän ihmetellen perään enkö ollutkaan tullut ostamaan mitään. Gigantissa oli sitten toisesta ääripäästä, myyjä oli heti kärppänä kiinni ja suositteli eri vaihtoehtoja kertoen mitä itse osti (päädyin hänen mielestään huonompaan vaihtoehtoon koska toista olisi joutunut odottamaan pari päivää, ja kadutti jälkeenpäin etten sittenkään ollut kuunnellut hänen neuvoaan). Ehkä niillä Gigantin myyjillä on joku provikkasysteemi kuinka monta tuotetta saavat myytyä.
Miulla on sellaset kokemukset Gigantista (n.5 käyntikertaa), että siellä ei ole tarpeeksi myyjiä, useimmiten ovat ylityöllistettyjä. Joka kerta olen kyllä saanut asiantuntevaa opastusta, mutta useimmiten sitä pitää ventata ja kalastella. Putiikissa useimmat tuotteet ovat kyllä edullisemmat kuin monessa muussa, mutta eivät kaikki tuotteet.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Jep. Lorviminen, tehottomuus ja asiakkaiden vihastuttaminen toimivat vain niin kauan kuin alalla ei ole olemassa kunnon kilpailua. Globalisaatio ja kapitalismi onneksi lisäävät kilpailua, ja vaikuttavat niin että tehottomien työntekijöiden on joko muutettava toimintaansa tai he saavat potkut. Ja yritykset, jotka eivät anna potkuja tehottomille työntekijöilleen, menevät konkurssiin.

Suomessa vain on toistaiseksi vallalla sellainen ilmapiiri, että potkuista ja konkursseista ei syytetä omaa toimintaa vaan globalisaatiota ja kapitalismia. Rahan pitäisi tippua tilille riippumatta siitä mitä/miten itse tekee vai tekeekö ollenkaan. Osa päättäjistä pyrkii kaikin keinoin kehittämään järjestelmiä, jotka estävät ja jarruttavat globalisaation ja kapitalismin vaikutuksia! Jokainen voi itse miettiä, mihin tällainen asenne yleistyessään lopulta johtaa. Ne, jotka eivät jaksa miettiä, voivat muistella Neuvostoliittoa.

Itse uskon kuitenkin, että aikanaan uusien sukupolvien myötä kommunismin perintö kuolee Suomestakin, ja maamme täyttyy ahkerista, ammattitaitoisista ja työnsä rakkaudella tekevistä ihmisistä. Sitä odotellessa saatan vaikka lähteä ulkomaille töihin.

Edit: lisäys
Viimeksi muokannut EveryWoman, 13.01.2006 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So Easy

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja So Easy »

Mut hei, ette kai te nyt meinaa että hyvää asiakaspalvelua tai muutenkaan työnsä tekemistä hyvin pitäisi mitenkään työntekijöiden palkitsemisessa huomioida?! Sehän lisäis tuloeroja!!!1!11!

--------

Kyllä, tämä oli provo. Alleviivaa vaan aika hyvin minkä Suomessa pitää muuttua. Onneksi kansa on kuitenkin valitsemassa uudestaan presidenttiä, joka katsoo erääksi keskeisimmistä tavoitteistaan tuloerojen kaventamisen..

Mut joo, jospa tekis ittekin töitä välillä, kun himaan tuli jäätyä just siks että sais paremmin keskityttyä kuin toimistolla. :oops:
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja annepa »

hebuli kirjoitti: Kaikissa tämänastisista kotiinkuljetuksissa on ollut mukana kaksi kantajaa, ei kai kukaan kuvittelekaan saavansa pyykkikonetta edes puolta kerrosta ylös omin avuin?
Tilasin pyykkikoneen kuljetuksen vanhasta kodista uuteen kotiin kaveriltani. Yksin se sen kanto ensin peräkärryyn ja pienen ajelun jälkeen peräkärrystä uuden asuintalon toiseen kerrokseen. Eikä sillä ees menny mikään paikka rikki.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
liz
Kitinäaddikti
Viestit: 75
Liittynyt: 04.09.2005 19:39

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja liz »

Muutin jo hyvän aikaa sitten. Tein virallisen muuttoilmoituksen postissa. Postista tuli vahvistus uudesta osoitteesta. Siitä huolimatta, että olin merkinnyt ilmoitukseen ilmoittavani tiedot myös maistraatille, tieto ei ikinä päätynyt maistraattiin asti. Sillä seurauksella edellisen asuntoni uusi asukas ja minä olemme jo pitemmän aikaa olleet avopari, mistä uusi asukas ei ymmärrettävästi ole pitänyt. Näinä päivinä toivon mukaan eroamme lopullisesti ja virallisesti.
Tell him to find me an acre of land. Parsley, sage, rosemary and thyme.
Between the salt water and the sea strand. Then he'll be a true love of mine.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja annepa »

hebuli kirjoitti: Eipä siinä auta muuta kuin äänestää lompakollaan. Olin aikoinaan ostamassa laajakuvatöllöä, ja kävin muistaakseni Markan Talossa ja Gigantissa. Markan Talossa 4-5 miesmyyjää vain juttelivat keskenään ja vaikutti ihan kuin olisin tullut häiritsemään heidän vapaa-aikaansa kysellessäni TV:eitten perään. "Tuolla päin ne on, kato sieltä." Ja juttu jatkuu.

En katsonut vaan lähdin Giganttiin, myyjät katsoivat vähän ihmetellen perään enkö ollutkaan tullut ostamaan mitään.
Samoin meillä, jos ei tule palvelua tai se on ala-arvoista niin siirrymme toiseen kauppaan. Mulla vaan on tapana vielä ilmottaa suureen ääneen ostosseuralleni huonostipalvelleen kaupan ovella (siis sisäpuolella, että myyjät kuulevat) että "on se kumma ku ei raha kelpaa, mut ei se mitään, mennään semmoseen kauppaan missä kelpaa".
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
T3000

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Dumari kirjoitti:Miulla on sellaset kokemukset Gigantista (n.5 käyntikertaa), että siellä ei ole tarpeeksi myyjiä, useimmiten ovat ylityöllistettyjä. Joka kerta olen kyllä saanut asiantuntevaa opastusta, mutta useimmiten sitä pitää ventata ja kalastella. Putiikissa useimmat tuotteet ovat kyllä edullisemmat kuin monessa muussa, mutta eivät kaikki tuotteet.
Hehee, gigantti onkin ihan oma lukunsa! Hinnoissa kyllä kilpailukykyinen, ts. katteet on niin alhaalla että siellä ei tarvi tingata. Mutta - se asiakaspalvelu, se on suorastaan automatisoitu! Ovella mainostetaan isolla, että jos sinulle ei tarjota immu-vakuutusta tms. (Gigantin oma lisävakuutus), niin saat sen ilmaiseksi. No, eipä siinä mitään, meninpä ja ostin dvd-soittimen joululahjaksi ja katsoa römpöttelin notta mitä mahtaa tapahtua. Marssin ovesta ulos, eikä oltu Immusta puhuttu sanaakaan. Notta ei hätiä mitiä, kuitissa luki pienellä präntillä "asiakkaalle tarjottu Immu-vakuutusta." En sitä toki olisi ottanut, mutta tämä on kaiken huippu - he tiesivät sen jo kysymättäkin :shock:

Taidan kysyä seuraavalla kerralla että missä teillä on se ajatustenlukukone.
Yönmustaritari

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

annepa kirjoitti:Katsoin myyjää O_o ja purin kaupan.
Näin pitääkin tehdä.

Jostain syystä allekirjoittanut pitää myyjiä ja kaupparatsuja ihmiskunnan alhaisimpana luokkana. Asiantuntijat on toinen juttu mutta nämä, jotka kiertelvä kaupustelemassa mitä milloinkin ja kenellä ei välttämättä ole edes tietoa kauppaamistaan tuotteista on vaan niin pöyristyttävää kansaa et huh.

Pelottavan suuri osa myyjistä kun ei tunnu tietävän mitä ne edes on myymässä. Tähän sitten jos lisätään ostaja, joka ei tiedä mitä on ostamassa niin soppahan on valmis.

Mm. Tänään olin katselemassa verenpainemittaria. Olin sattumalta lukenut TM:n testitulokset kysyin sitten lukeneena miehenä myyjältä, että mihin tarkkuusluokkaan mittari kuuluu. Sain vastaukseksi, ettei valituksia ole tullut ja että kone on kaikkien standardien mukaan valmistettu. Niin.

Ne pitäisi vaan kauppoja purkamalla tms. opettaa ihmismäiseen toimintaan. Tietenkin muka-asiantunteva ostaja on myös myyjän painajainen. Niin ja kyllä minä oikeasti muutaman hyvänkin myyjän kanssa olen asioinut.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Dumari kirjoitti:Miulla on sellaset kokemukset Gigantista (n.5 käyntikertaa), että siellä ei ole tarpeeksi myyjiä, useimmiten ovat ylityöllistettyjä. Joka kerta olen kyllä saanut asiantuntevaa opastusta, mutta useimmiten sitä pitää ventata ja kalastella. Putiikissa useimmat tuotteet ovat kyllä edullisemmat kuin monessa muussa, mutta eivät kaikki tuotteet.
Saman olen ollut huomaavinani. Viimeksi keskiviikkona kävin katsomassa sekä tietomakoneita että kotiteaatteria. Ihan yksikseni sain niitä rauhassa katsella. Ja ihan ok niin, olin tosiaan vaan katsomassa ja vertailemassa.
Mutta ne myyjät mitkä näin olivat kaikki kyllä asiakkaiden "kimpussa" joten kunhan varaa aikaa tarpeeksi ja on kärsivällinen tulee se palvelu kyllä sieltä.

Toki on sellaisiakin kauppoja jonne on turha mennä ilman ykkösiä päällä. Muun muassa Veikon Koneessa olen lähinnä saanut mulkoilua ja pahoja katseita osakseni kun rikkinäisine farkkuineen tepastelen liikkeeseen sisään. (Olin oikeasti ostamassa uutta luuria silloin) Kun sitten lopulta kivien ja kantojen alta kaivoin esiin myyjän jo ensimmäinen sana oli sellaista äänensävyä että päätin sarkastisesti tokaista: "Juu, ymmärrän. Mä oon liian "köyhä" ostaakseni täältä mitään. Taidan mennä jonnekin missä köyhienkin rahat kelpaavat" tjms
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Exsat

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Mulla on suurimmat ongelmat ollut postin kanssa. Myönnän, että olen muutellut aika tiuhaan viimeisen parin vuoden aikana, mutta muuttoilmoitukset ja muut olen kuitenkin tehnyt ihan ajallaan. Tästä huolimatta mun posteja ja tietoja on käännelty ja lähetelty minne sattuu. Ehkä kaiken huippu oli se, kun jossain vaiheessa alkoivat järjestelmällisesti kääntämään mun postit toisessa kaupungissa asuvalle täysin erinimiselle henkilölle.

Tuossa kuukausi takaperin tuli kännykkään viesti, että maksa välittömästi erääntyneet laskusi, tai liittymä suljetaan. Tästä hieman ihmeissäni soittelin aspaan ja kysyin, että mistähän tässä on kyse, kun kaikki kotiin tulleet laskut olen kyllä maksanut. Asiakaspalvelija vähän intti, että on neljän kuukauden laskut rästissä, ja kaikki on kyllä lähetetty jne. Oli lähetetty joo, Lahteen siihen osoitteeseen, jossa asuin vuosi takaperin. Tämän jälkeen olin tehnyt heille kaksi osoitteenmuutosta, josta ainakin toinen oli mennyt perille, koska laskut tulivat normaalisti. Heidän asiakastiedoistaan löytyi myös uusin osoitteenmuutokseni, joku vaan oli päättänyt vaihtaa sen siihen Lahden osoitteeseen muutama päivä myöhemmin. Aspa syytti ensin Postia ja sitten Maistraattia, mutta kun kysyin, että kumpaan soitan kun alan selvittämään asiaa niin sanoi, että virhe on varmaan siellä heidän päässään.. :roll:

Myöhästymis- tms. kuluja eivät sentään kehdanneet periä tuosta, vaikka se henkilö siellä puhelimen päässä yrittikin selittää, että minun tehtäväni asiakkaana on tarkkailla, että he lähettävät minulle laskunsa ajoissa. Niin vissiin.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

hebuli kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Pyykkikone: oli tilattu kotiinkuljetus sisälle asti. Kun kuljettaja huomasi, että talossa ei ole hissiä, hän totesi että "en raahaa, kuskaa itse".
Tuo oli kyllä päivän paras. Mistäköhän se kuvitteli hänelle maksettavan? Yksikseenkö se oli sitä kantelemassa? Kaikissa tämänastisista kotiinkuljetuksissa on ollut mukana kaksi kantajaa, ei kai kukaan kuvittelekaan saavansa pyykkikonetta edes puolta kerrosta ylös omin avuin?
Mulla oli samankaltaisia ongelmia aikoinaan Kreikassa, ostin kylläkin astianpesukoneen. Ensin oottelin sen toimitusta 4 päivää, joka päivä siis soittaessani luvattiin toimittaa saman päivän aikana ja sitten kun kone tuli niin sitä oli mulle tuomassa yks sellanen kippurassa kulkeva ukkeli iältään jotain väliltä 70 ja kuolema. No ei se kuitenkaan kieltäytyny sitten mua auttamasta ja yhteispelillä saatiin kone raahattua toisen kerroksen asuntooni, hissiä ei talossa tietystikään ollut.
Exsat kirjoitti:Mulla on suurimmat ongelmat ollut postin kanssa.
Kuin myös, toisenlaisia kyllä. Eivät saatana osaa tän alueen postinjakajat sitten näymmä millään olla repimättä ihmisten lehtiä jne ennen kuin runttaavat ne väkivalloin luukusta sisään. *grr*
Hellu kirjoitti:Musta tuntuu että kaikki Ikean kamat on valmiiksi hajalla kun paketit avaa kotona.
Ostettiin juuri TV-taso ja jalkalamppu, lampun varsi oli katki ja TV-tason
ruuveja puuttui muutama.
Varmaan ihan tarkoituksella että joutuis menemään takaisin sinne ja
ostais samalla vähän lisää krääsää..
Hmm.. Siis tilasitteko postimyynnistä vai ostitteko paikan päältä ja kuljetitte itse? Niin niin mieluusti sorsisin postia tässäkin ja syyttäisin huonosta käsittelystä. Itse olen kyllä ostanut kans yhtä sun toista (baaritaso, tietokonepöytä, 2 olohuoneen pikkupöytää, 2 baarijakkaraa nyt ainakin, ehkä muutakin vuosien varrella) IKEAsta ja mulla on kyllä ollut kamppeet ehjänä kotiin tullessa, kuljetuksesta olen vastannut itse.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Meik »

Se on nykypäivän tehokkuutta. Missään ei saa olla löysää ja kun ketjussa on useampia osia, niin jossain pamahtaa takuuvarmasti.

Luulisi kyllä nykymaailman työn hinnalla olevan sen verran merkitystä, että takuukorjaukset yms toimitussähläykset kannattaisi edes jotenkin yrittää välttää.

Omia kokemuksia en tähän viitsi listata. Totean lyhyesti, että rakensin talon. Siihen liittyvät toimitukset meni aina enemmän tai vähemmän käteen. Välillä meni kyllä positiivisestikin käteen. Rakennan varmaan ensi kesänä autotallin siitä puutavaramäärästä, joka jäi talopakettitoimituksesta ylimääräiseksi. Ulkoverhouslautaa jää varmaan siitäkin vielä yli. Runkotavaraa joutuu valitettavasti vähän ostamaan lisää. Yli jääneet kattotiilet riittää kevyesti siihenkin tönöön.

No voin mä yhden vaikka kertoa ihan vaan ajan kuluksi. Ostin poistoilmalämpöpumpun. Paikallinen LVI-liike halusi tehdä kaupat heti. Tilasivat sen tehtaalta ja säilyttivät varastossaan puoli vuotta. Hain sen vähän ennen muuttoa ja putkimies tuli kytkemään vedet päälle seuraavana päivänä. No yllätys yllätys sekoitusventtiili ja kyntentäohjekansio puuttui pumpusta. Soitin tehtaalle (avasivat kesäaikaan vasta klo 10, putkimies tuli seiskalta). Sanoivat tehtaassa, että vittuakos meille mouhoot. Aina lähtee pumpun mukana. Soitin LVI-liikkeeseen. Vittuakos meille mouhoot. Meillä ei sellaisia täällä varastossa ole näkynyt. Marssin puoleltapäivin LVI-liikkeeseen putkimies mukanani ja käskin sen ottaa hyllystä kaikki mitä se tarvii pumpun kytkemiseen. Kassalla sanoin mikä on, perkele, homman nimi ja käskin heidän sopia tehtaan kanssa asian. Putkimies pääsi aloittamaan hommansa yhdeltä. Niin ja kuka maksoi sen aamupäivän seisoskelun?

No kun vauhtiin päästään, niin kerrotaan lisää. Viereistä katua asfaltoitiin. Soitin kaupungille, että ette kai te vielä katua pinnoita, kun mun viemärit on kaivamatta verkkoon kiinni. "Ei vielä tänä vuonna". Kahden päivän päästä tuli kepit tien viereen ja soitin kaupunkiin eri tyypille. "Joo, 2 viikon päästä tulee koneet". Soitin kauheella kiireellä kaivinkoneen ja putkimiehet paikalle. Sitä ennen selvitin sähkölaitoksella missä piuhat kulkee. No H-aamuna kaivinkone repi tien auki ja putkimiehet seisoi passissa. Kaupungin miehet tulee tekemään viemäriverkkojen kaivojen poraukset ja oltiin sovittu klo 10 tasan. Soitin niille klo 11, että missä päin ovat. "Ihan lähellä, tullaan kohta". Tulivat kahdelta. Porasivat kumpaankin kaivoon yhden reijän ja lähtivät pois. Lasku kaupungilta oli muistaakseni yli 700 euroa. (Pientä monopolivedätystä?!) Putkimiehet lähti ennen neljää kotiin ja eivät tietenkään saaneet hommaansa valmiiksi. Samasta syystä kaivinkone joutui seisomaan yhden ylimääräisen päivän passissa. Putkimies laskuttaa noin 30e tunnilta (tulee aina 2 miestä), kaivuri pistää vähän paremmaksi.

Tilasin karkeaa täytesoraa kasetillisen. Piti tulla aamulla klo 9. Tuli illalla klo 20. Kaatoi kuorman tontille ja se oli hiekkaa, jossa oli joukossa pari pyöreää kiveä. Sanoin, että en mä tällaista tilannut ja vie pois. No millä hitolla sen takaisin autoon lastaa ilman kaivinkonetta?

No siinä alkua. Parhaat jäi kertomatta.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

liz kirjoitti:Muutin jo hyvän aikaa sitten. Tein virallisen muuttoilmoituksen postissa...
Ha! en olekkaan yksin! Meille kävi vaan perheen kanssa vähän erillä tavalla kun muutettiin lapista->hki.Meidän tiedot *katosi* totaalisesti ja minua,äitiäni ja äitin miesystävää ei ollut virallisesti olemassa noin 2 viikkoon maistraatin mukaan.Mutta onneksi asiat sittten selvisi.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Herra Manala

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

annepa kirjoitti:
hebuli kirjoitti: Kaikissa tämänastisista kotiinkuljetuksissa on ollut mukana kaksi kantajaa, ei kai kukaan kuvittelekaan saavansa pyykkikonetta edes puolta kerrosta ylös omin avuin?
Tilasin pyykkikoneen kuljetuksen vanhasta kodista uuteen kotiin kaveriltani. Yksin se sen kanto ensin peräkärryyn ja pienen ajelun jälkeen peräkärrystä uuden asuintalon toiseen kerrokseen. Eikä sillä ees menny mikään paikka rikki.
Katosnääs ku se riippuu ihan siittä, että missä se rauta on, ja joutuuko siittä nostelusta ite maksamaan, vai maksaako joku siittä sulle.

Nimittäin kyllähän ny suomalainen mies hauiskääntöjä tekee koska tahansa 25 kilolla per räpylä, ja 100 kiloo nousee penkistä millon vaan. Mieluuten vähän enemmänki, jos on piparia kuulolla. Toistoi muuten menee ainaski 8x8. Ja kyykystä punnerretaan vähintään se 100+100, eikä se oo mies eikä mikään, jolla ei oo vähän punnerruskakkaa housussa. Siis sellasissa sinisissä seksikkäissä spandexeissa. Kyl maar ihan mielellään sellasesta raudannostelusta jo vähän saliyrittäjälle maksaakin.

Mut helvetti, ans olla jos joku on maksamassa sulle, ja rauta onkin punttisalin sijaan ykköskerroksessa heti verkkokellarin vieressä. Ja kun ei hissiäkään näy missään vaikka se tilattiin jo 1983, ni eihän se 40 kiloa pesukonetta nouse yhtään mihinkään. Selkä katkee jo siittä, että ajattelee sen rotiskon ilmaan! Otsasuonesta puhumattakaan. Parempi nääs vaan paukata takasin salille.
hebuli

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Taitavat tuollaiset normaalit 4,5 kg pyykkiä pesevät pesukoneet painaa paremminkin 65 kg paikkeilla, edestätäytettävillä vielä monesti +10kg tuohon lisää (joo tarkistin netistä, koska tuo 40 kg kuulosti aika rajusti alakanttiin mitä yksikseni nostelin edestätäytettävää auton takakonttiin viime vuonna), eikä niistä ole yhtä kätevää yksin saada otettakaan kuin perunasäkistä.

Kyllähän sitä saa vaikka painavan vuodesohvan yksin kymmenenteen kerrokseen jos on pakko. Ja tyhmä. Olisit sinäkin annepa voinut vähän avittaa kaveriasi siinä pesukoneen toiseen kerrokseen kannossa, vaikka nainen oletkin. :wink:
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja annepa »

hebuli kirjoitti: Kyllähän sitä saa vaikka painavan vuodesohvan yksin kymmenenteen kerrokseen jos on pakko. Ja tyhmä. Olisit sinäkin annepa voinut vähän avittaa kaveriasi siinä pesukoneen toiseen kerrokseen kannossa, vaikka nainen oletkin. :wink:
Kysyin tarviiko hän apua ja ei kuulema tarvinut. Että se siitä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
T3000

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja T3000 »

Hah! Jotkut hommat sentään toimii. Reklamoin 2-sivuisella kirjeellä perseestä olleesta nettiliittymästä irtisanomisen jälkeen ja maksoivat takaisin joka pennin mitä olin siitä pulittanut 2,5 kk aikana. Ei se nyt NIIN perseestä ollut että olis ilmainen tarvinnu olla ;)
Vastaa Viestiin