Miksi hommat ei toimi?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ai niin, mulle myytiin amex viime huhtikuun 16. päivä. Ajattelin että se on yleisempi kortti rapakon tuolla puolen kuin diners ja mc joten se olisi ihan hyvä olla kun reissuja oli suunnitteilla. Tän kortin kans kaikki meni käteen.

Myyjä kysyi paljonko on vuositulot, siitä nääs riippuu että saako vihreän kortin vaiko kullan värisen kortin. Sekoitin tapani mukaan netto- ja bruttotulot ja sanoin pienemmän summan. Vihreän kortin hakemuskaavaketta alettiin täyttämään mutta erehdykseni huomattiin noin lomakkeen puolivälissä ja lomakkeen vaihdettiin ns lennosta. Myyjä sanoi että hän voi kirjoittaa lomakkeen alkupään tiedot siitä ensimmäisestä lomakkeesta.

Korttia ei alkanut kuulua ja matkakin lähestyi joten soitin amexille. Sieltä kerrottiin että kyyyyllä kortti on minulle lähetetty jo monta viikkoa sitten. Se vain oli lähetetty väärään osoitteeseen. Ja tiedoissa oli väärä sosiaaliturvatunnus. Asiakaspalvelija lupasi laittaa uuden kortin tulemaan. Kysyin vielä että käykö se vanha PIN tähän uuteen korttiin, jos vaikka kässiä sattuisin tarvitsemaan. Käy kuulema.

Lähdin sitten reissuun ihmemaahan nimeltä Känädä. Eräänä iltana kun olimme syöneet ravintolassa, ravintolan hlökunta kertoi että valitettavasti kortit ei käy (vaikka kassassa oli mc:n ja amexin tarrat). Mutta ei hätää, ravintolan nurkassa oli atm josta minä sitten rahaa nostamaan. Atm hyväksyi vain amexin. Mutta ei minun amexiani. Annoin kuulema väärän PINin. Noniin. Kello oli kymmenen illalla ja minulla paloi päreet. Odotin muutaman tunnin, että kello tulisi Suomen aikaa 9 aamulla, jolloin Suomen amexin asiakaspalvelu aukeaa. Känädässäkään asiakaspalvelu ei pelaa klo 10 illalla.

Kerroin asiani asiakaspalvelijalle. Ensinnäkään hän ei löytänyt kaupunkia missä olimme, vaikka se oli sellainen 400 000 asukkaan kylä. Sitten hän kyllä löysi tästä kyseistä kylästä jonkin matkatoimiston jonka kanssa amexilla oli joku sopimus ja josta piti saada käteistä ilman PINiä. Koko tilanne oli äärimmäisen huvittava; aloitin puhelun kertomalla että olen Känädässä, käteinen on lopussa enkä saa lisää koska PIN ei toimi. Loppujen lopuksi asiakaspalvelija kertoi että koska minulla on kultakortti niin olen oikeutettu asiakaspalveluun joka toimii vuorokauden läpeensä. No jippii. Sovimme sitten että käyn tässä kyseessä olevassa matkatoimistossa katsomassa että josko sitä käteistä irtoaa ja jos ei niin soitan siihen kultakorttiasiakaspalveluun.

En käynyt, enkä soittanut, olihan minulla nyt muitakin kortteja ja paikallisilla kavereilla rahaa. Kokonaisuudessa tilanne oli ärsyttävä ja kun tulin kotiin leikkasin kortin heti kahtia. Kahtialeikattu kortti piti kuulema lähettää irtisanomislapun kanssa amexille mutta vein sen itse amexin toimistoon. Halusin kirjeestäni kuitin, koska ajattelin että ne kämmäävät sen kuitenkin siellä toimistossa ja esimerkiksi hukkaavat irtisanomiseni suunnilleen saman tien. Täällä taas asiakaspalvelija sanoi että irtisanomisesta tulee kotiin kirje parin viikon päästä. Sanoin että haluan silti kuitin siitä että kirje on vastaanotettu. Lopulta sain sen, eikä mennyt edes kauaa.

Siinäpä lyhty tuttavuuteni amexin kanssa, taisi jäädä viimeiseksi myös.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
PerttiMakimaa

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

hebuli kirjoitti:Olisit sinäkin annepa voinut vähän avittaa kaveriasi siinä pesukoneen toiseen kerrokseen kannossa, vaikka nainen oletkin. :wink:
Kai tämä oli vitsi? Vai missasinko sarkasmisi?

Kotiinkuljetus on kotiinkuljetus.
Kittys

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Mulla on ollu joskus hankaluuksia huonekalufirman kans. Edellisellä kerralla ostettiin senkki, vitriini ja sohva. Kamat piti tilata ja sovittiin päivä, millon saadaan ne hakea. Pakettiauto oli lainassa noutamista varten ja kun päästiin kyseiseen puljuun sisälle (perjantai 15min vajaa sulkemisaika) tiskillä ollut miesmyyjä näytti mistä löytyy senkki ja vitriini, mutta sohvaa ei ollut kuulemma tilattukaan. Ja pah. Intin, että se sohva on varastossa muovitettuna, sen jätkät kantoi sinne (mallikappele) ostopäivänä. Myyjä vain intti vastaan, "Ei siellä ole, ei ole tilattu". Tästä hieman jo hiiltyneenä sanoin, että "Kato koneelta, se on varastossa".. -"Tervetuloa huomenne uudelleen, olen jo sulkenut päätteeni". Ei jessus. Ei muuta ku kotia saatujen kamojen kanssa ja aamulla soitto kaupan hoitaneelle myyjälle, ja johan alkoi sohva löytyä. Varastossa oli. Ilmanen kotiinkuljetus, myymäläpäälliköltä huomautus miesmyyjälle ja miljoonat pahottelut ja seuraavista kyseisen sarjan tuotteista -20%.

Tehtiin just isot ostokset samassa paikassa menneellä viikolla, siellä on paras palvelu noin muuten verrattuna muihin puljuihin ja mulla sama vakkarimyyjä, jonka kans on tullu tehtyä kauppoja viimeset 3 vuotta. Ja jos vaihtas firmaa, menis vaihtoon myös huonelalusarja, koska meiän kalusteita ei muut myy kuin Asko.
jouden-za
Kitinän uhri
Viestit: 858
Liittynyt: 07.11.2005 16:29

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja jouden-za »

annepa kirjoitti: Kello oli kymmenen illalla ja minulla paloi päreet. Odotin muutaman tunnin, että kello tulisi Suomen aikaa 9 aamulla, jolloin Suomen amexin asiakaspalvelu aukeaa. Känädässäkään asiakaspalvelu ei pelaa klo 10 illalla.

En käynyt, enkä soittanut, olihan minulla nyt muitakin kortteja ja paikallisilla kavereilla rahaa.
No voi sua musu mörryskä pikkunen, miksi noin pienestä hermostuit..liekö taustalla ollut muita seikkoja ja tämä Amex vain laukaisi pahanolosi. Kenties iltasi ei ollut mennyt aivan putkeen ja ihan varmasti taustalla oli joku paikallinen Ranskaa puhuva ja ympärileikattu tummahko mies, ja juuri tuosta ympärileikkauksesta johtuen niin hän ei ollut pystynyt sua varmaan kunnolla pitämään hyvänä..ja siksi siis olit huonolla tuntemuksella liikkeellä.

Bs. olisko ollut väbä helpompaa antaa sille tarjoilijalle saman tien toinen kortti (tosin luulen ettei sulla vaan ollut toista korttia, koska olet nainen ja vielä blondi ni et toki tällasta episodia venaillut) kuin että odotella pari tuntia asiakaspalvelun aukeemista?

Ja sitten vielä semmottista että ensi kerralla ku meet jonnekin syömään sielläKin nii varmista että se mestari on semmonen joka jos ei nyt ihan sua pysty hoitaa ni ainakin ne laskut..koska onhan se niin että jos ei naista muuten voi hoitaa ja saada tyytyväisex nii sitten pitää papan pystyy laittaa kättä taskuun ni johan on daami gliimaxissa juuh vai onx se näin?
hebuli

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

PerttiMakimaa kirjoitti:Kai tämä oli vitsi? Vai missasinko sarkasmisi?

Kotiinkuljetus on kotiinkuljetus.
Mutta onko kaveri kaveri?
annepa kirjoitti:Kysyin tarviiko hän apua ja ei kuulema tarvinut. Että se siitä.
Voi ehkä olla että häneen iski miehinen näyttämisentarve, varsinkin naisen edessä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja annepa »

hebuli kirjoitti:
annepa kirjoitti:Kysyin tarviiko hän apua ja ei kuulema tarvinut. Että se siitä.
Voi ehkä olla että häneen iski miehinen näyttämisentarve, varsinkin naisen edessä.
No se taas ei ole mun ongelma.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Herra Manala

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

hebuli kirjoitti:Taitavat tuollaiset normaalit 4,5 kg pyykkiä pesevät pesukoneet painaa paremminkin 65 kg paikkeilla, edestätäytettävillä vielä monesti +10kg tuohon lisää (joo tarkistin netistä, koska tuo 40 kg kuulosti aika rajusti alakanttiin mitä yksikseni nostelin edestätäytettävää auton takakonttiin viime vuonna), eikä niistä ole yhtä kätevää yksin saada otettakaan kuin perunasäkistä.
No hitto joo, oon mennyt taas aliarvioimaan voimani. Eihän se munkaan 5.5kg täyttömäärällä varustettu pesukone mitään 40kg painanut vaan 63kg kun spekseistä tarkisti. No ihan hyvin sekin tuntuu yksin nousevan ja kovin paljon tuota kevyemmältä tuntui, joten ei kai tästä voi päätellä muuta kuin sen, että salilla sitten nousee ainakin 150kg.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Tein kirjallisen muuttoilmoituksen kännykkäoperaattorilleni viime huhtikuussa, jossa ilmoitin että lähden ulkomaille siihen ja siihen osoitteeseen ja palaan Suomeen 1.9 vanhaan osoitteeseeni. Pyysin kääntämään laskut ulkomaille siis tuoksi ajaksi. Kevään jälkeen heiltä ei ole tullut yhtäkään laskua. Ei vaikka olen kahdesti sinne vitun asiakaspalveluun soittanutkin ja ilmoittanut nykyisen kotiosoitteeni.

Lisäksi kuulun yhteen kirjakerhoon, peruutit tai et niitä kirjoja niin joka kuukausi ne kuitenkin tulee..
hebuli

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Herra Manala kirjoitti:No hitto joo, oon mennyt taas aliarvioimaan voimani. Eihän se munkaan 5.5kg täyttömäärällä varustettu pesukone mitään 40kg painanut vaan 63kg kun spekseistä tarkisti. No ihan hyvin sekin tuntuu yksin nousevan ja kovin paljon tuota kevyemmältä tuntui, joten ei kai tästä voi päätellä muuta kuin sen, että salilla sitten nousee ainakin 150kg.
No joo, joillakin meistä on niin vähän tuota ylimääräistä kuollutta elopainoa elikkäs läskiä ettei perseen nostaminen joka aamu sängystä vielä riitä nostamaan hikeä pintaan, joten lisäharjoitteeksi joudumme turvautumaan lisäpainojen nostoon salilla.

Mutta molemminpuolisen piikittelyn jälkeen itse asiaan. Kysehän ei ollut luolamiesmäisestä todistelusta pystyykö nostamaan neliskanttista 75-kiloista mönttiä yksinään ilmaan tai rappuja pitkin ylimpään kerrokseen selkänikamat iloisesti raksuen, vaan siitä onko se järkevää. Jos työkseen kuljettaa useita kodinkoneita ympäri kaupunkia joka päivä, pitäisi sen verran löytyä älyä että hommaa siihen parin, varsinkin jos ei ole varma että saa homman muuten hoitumaan helposti esim. hissillä tai kärryillä. Ne muutamat kerrat kun olen tilannut kotiinkuljetuksen kolmanteen kerrokseen (astianpesukone, pyykinpesukone, iso jääkaappi, 32" laajakuvatöllö ilman pakkauslaatikkoa), aina on tuntunut mukana tulevan kaksi henkilöä.
Herra Manala

Re: Miksi hommat ei toimi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

hebuli kirjoitti:No joo, joillakin meistä on niin vähän tuota ylimääräistä kuollutta elopainoa elikkäs läskiä ettei perseen nostaminen joka aamu sängystä vielä riitä nostamaan hikeä pintaan, joten lisäharjoitteeksi joudumme turvautumaan lisäpainojen nostoon salilla.

Mutta molemminpuolisen piikittelyn jälkeen itse asiaan.
Ooh, siis wau. Siis LÄSKI-kortti! Hebuli hyökkäsi kaikkien aikojen älykkäimmällä insultillaan. Boring.

Niin missäs vaiheessa minä olen sitä vastaavaa "piikittelyä" harrastanut, jos tuo läskiläppä kerran on sinun mielestäsi sitä?

Ja kyllä se pesukone tosiaan tulee ylös asti ihan yksinkin kannettuna. Ihan yhtä kivaa se ei varmasti ole, kuin jumpata hauista maksetussa ringissä, mutta en minä sitä nyt tyhmäksikään menisi sanomaan, joka sen yksin perille asti kantaa parissa minuutissa kuin jää odottamaan tunniksi apuvoimia - jos siis siihen realistisesti pystyy ilman vaaraa. Eikös kunnossa oleva lihaksisto ole se paras mahdollinen turva rangalle ja nikamille, joten mitä sitä pientä pesukonetta pelkäämään jos kerran lihaskunnostaan on pitänyt tunnollisesti huolta toisin kuin ne jotka hikoaa jo sängystä noustessaankin? Telkkarissa ne oikeasti vahvat miehet kun kantelee 300 kilosiakin mötiköitä ilman luuston vaurioitumisia. Jos niitä johonkin sattuu, niin korkeintaan lihakseen.
Vastaa Viestiin