PMS eli premenstruaalisyndrooma

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Lipa
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 197
Liittynyt: 06.11.2005 22:33

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja Lipa »

Lopetin kahdenvuoden pilleripelleilyn kaksi vuotta sitten, enkä ole kyllä katunut lainkaan.

Sekä ennen pillereitä että pillereiden aikana kärsin aika kovista kuukautiskivuista muutaman päivän.
Nykyään, luomutilassa kroppani ei ole enää puoleen vuoteen ilmoittanut kuukautisista normaaliin tapaan nipistelemällä alaselkää ja masua, vaan menkat tulevat sillä 31-35 kierrolla ja aika puun takaa, eli mahdolliset nippailut ajoittuu vain parille ekalle päivälle, ja nekin nykyään niin lieviä etten tarvitse edes Buranaa. Iho parani pillereiden aikana, ja sitten tietekin huonokikin hieman kun ne lopetin, se on oikeastaan ainoa miinus.

Kondomiin on tottunut hyvin ja ihanaa on se että seksin jälkeen ei tarvitse kipittää vessaan valuttelemaan ja "aivastelemaan" vaan saa rauhassa makoilla ja rapsutella miekkosta.. :)
nami nami
Avatar
Meik
Elämätön Kitisijä
Viestit: 491
Liittynyt: 29.11.2005 16:19

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja Meik »

No kyllä sen vaistoaa milloin ei kannata ylimääräisesti ärsyttää. Joskus pitää kuitenkin laulaa tepsin hunajata-biisin melodialla pahimmassa kiukkupuuskassa "PMS tekee kohta maalin äSSSS. Pee äM äS Pee-e äM äS"
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei oo PMS:ssää nyt eikä ennen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Nowaysis

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

On, kerran kuussa tuntuu kuin joku vieras deemoni olisi vallannut neitseellisen ruumiini ja puhuisi kaameita sanojaan ruusunpunaisilla sulohuulillani. Helpottaa aina kun muistaa mistä tuo "What the fuck am I doing? Why are my lips saying these words? Rhett! If you go, where shall I go? What shall I do?" -olo johtuu, ja erityisesti helpottaa sen ohimenevyys.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja brona »

tonttu kirjoitti:Onko kellään kokemuksia, onko mahdolliset kivut tulleet takaisin kun on lopettanut pillerien syönnin?
Mä olen ollut ilman pillereitä reilut neljä vuotta ja ilman niitä aikaisempia infernaalisia kipuja, jotka herättivät aina about neljän aikaan aamuyöstä. Siinäpä sitten käkit vessassa ihmetellen kumpi pää pettää ensin. Normaaleista särkylääkkeistä ei mitään hyötyä, parasta oli mennä mutsin viinaksille suoraan ja vetäistä kulaus tai pari esmes viskiä nenästä kiinni pidellen (siinä kuvotuksessa kaikki viina oli pahaa). Alkoholi lämmitti ja rentoutti kivasti, joten loppuyön sai nukuttua.
Mulla PMS-oireina on ollut noin pari kolme päivää ennen menkkojen alkua pinnan kireyttä, itkuherkkyyttä, turvotusta ja mä myös hikoilen helpommin.
...
Nowaysis

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Ilmeisesti olemme onnistuneet näin nettiyhteisössäkin synkronisoimaan kiertomme, sen verran äkäiseksi on meno äitynyt viime päivinä.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Ihanaa, ei PMS:ää, vain menkat, heh. Olen ollut vähän tunteellinen ja itkuherkkä. Eilen olin kyllä vittuuntunut, kun en saanut laajakaistaa toimimaan kotonani.

Unelmoin taas miehistä sillä tavalla. Vanhoista ja nuorista.
Kikkelis kokkelis.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ei mulla sen kummempaa PMS:ää ole koskaan ollut. Säryiltäkin olen välttynyt, mitä nyt selkää vähän kolottaa sen tunti kun menkat alkaa, mutta ei koskaan kramppeihin tai oikeisiin kipuihin asti.

Tiedän aina koska menkat on tulossa (vaikka pillereitä syönkin), koska päivää ennen olen surkea, vähän alakuloinen, ja itkisin Animal Planetin "Animal Cops":n surkeille elukoille, ellen olisi hyvä puremaan leukoja yhteen.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Multa revittiin kaikki maailman ylimääräiset, lääketieteelliset hormonivalmisteet tänään ihoni alta pois.
Nyt tää vaan jännityksellä oottelee niitä mahollisia PMS:iä ja vartoo, muodotuuko menkoista yhtä helvetillisiä, kuin mitä ne oli joskus teininä.... :?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

mustaenkeli kirjoitti:Multa revittiin kaikki maailman ylimääräiset, lääketieteelliset hormonivalmisteet tänään ihoni alta pois.
Nyt tää vaan jännityksellä oottelee niitä mahollisia PMS:iä ja vartoo, muodotuuko menkoista yhtä helvetillisiä, kuin mitä ne oli joskus teininä.... :?
Muista raportoida, muuttuiko rakkaan tuoksu nenässäsi... Nimim. hormoonihiiri
Kikkelis kokkelis.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja Ann »

Ekan vuotopäivän masukipristelyt paranee liikkumalla. Ihan pelkkä kävelylenkki tepsii. Mistään kivuista en siis katso kärsiväni. "Oireita" ovat lisääntynyt kuseskelu(ei nurkkiin kuitenkaan), ärtymys, mässäily ja panetski.

Vaihdoin pillerit laastariin ->migreenit vähenivät ja iho on ollut parempi.
Rotan aivot valtasivat pääni.
tonttu

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja tonttu »

brona kirjoitti:
tonttu kirjoitti:Onko kellään kokemuksia, onko mahdolliset kivut tulleet takaisin kun on lopettanut pillerien syönnin?
Mä olen ollut ilman pillereitä reilut neljä vuotta ja ilman niitä aikaisempia infernaalisia kipuja, jotka herättivät aina about neljän aikaan aamuyöstä. Siinäpä sitten käkit vessassa ihmetellen kumpi pää pettää ensin. Normaaleista särkylääkkeistä ei mitään hyötyä...
Mulla oli ennen pillereitä aivan samanlaista. Sitä helvettiä ei todella tahdo takaisin. Kivaa kuulla ettei kivut ole palanneet takaisin. Tämähän on tietysti yksilöllistä, mutta ehkä sitä uskaltaapi jossain vaiheessa jättää pillerit pois. Ja joskushan se on todennäköisesti edessä muutenkin.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja Niba »

ElanorRaven kirjoitti:
Lilo kirjoitti: :D
Ei jeesus.

Onko joku popsinut sellaisia pillereitä, joita voi syödä montakin kuukautta putkeen? Noita mun tämänhetkisiä ei saa ottaa kuin kaksi liuskaa putkeen. En millään valittaisi, jos saisi pidempäänkin olla ilman mitään saakelin verenvuodattamista.
VÄhä ihme eihän pillereill' ole tarkoitus lopettaa kiertoa vaan ainoastaan estää raskauksia/vähentää kuukautisoireita?
Onko vähän väärinkäyttöö? :?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Niba kirjoitti:
ElanorRaven kirjoitti:
Lilo kirjoitti: :D
Ei jeesus.

Onko joku popsinut sellaisia pillereitä, joita voi syödä montakin kuukautta putkeen? Noita mun tämänhetkisiä ei saa ottaa kuin kaksi liuskaa putkeen. En millään valittaisi, jos saisi pidempäänkin olla ilman mitään saakelin verenvuodattamista.
VÄhä ihme eihän pillereill' ole tarkoitus lopettaa kiertoa vaan ainoastaan estää raskauksia/vähentää kuukautisoireita?
Onko vähän väärinkäyttöö? :?
Eihän se sitä lopetakaan. Ja sehän nimenomaan vähentää kuukautisoireita, kun niistä ei tarvi jokaikinen kuukausi kärsiä. Ei se ole väärinkäyttöä, pikemminkin järkeistämistä. Eipä ennenkään naisilla juuri kuukautisia näkynyt, kun jatkuvasti raskaana olivat tai imettivät.
Angita

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja Angita »

Muistan jostain lukeneeni, että jonkun lääkärin mukaan naisten periaatteessa tarvitsisi vuotaa vain kerran pari vuodessa. Suunnitteilla onkin uudentyyppisiä pillereitä joita syötäisiin pitempiä aikoja putkeen ja menkat tulisivat sitten harvemmin. Jee! Tahtoo!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Angita kirjoitti:Muistan jostain lukeneeni, että jonkun lääkärin mukaan naisten periaatteessa tarvitsisi vuotaa vain kerran pari vuodessa. Suunnitteilla onkin uudentyyppisiä pillereitä joita syötäisiin pitempiä aikoja putkeen ja menkat tulisivat sitten harvemmin. Jee! Tahtoo!
Joskus osallistuin jonkun terveystilastotieteen proffan luennolle, joka väitti Angitan kuvailemien pillereiden olleen jo aikanaan lääketietellisesti aivan yhtä mahdollisia kuin nykypillereiden. Hänen mukaansa Angita-pillerit olisivat jopa toivottavia siinä mielessä, että hormonitaso vaihtelisi harvemmin ja sitä kautta tiettyjen syöpien riski pienenisi oleellisesti. Syy miksi aikanaan kuitenkin valittiin nykyisenkaltainen systeemi Angita-pillereiden sijaan oli tämän proffan mukaan vain se, että haluttiin pillerien käytön muistuttavan päällisin puolin mahdollisimman paljon luonnollista kuukautiskiertoa. Tässä taas taka-ajatuksena oli (turha) toivo siitä, että konservatiivisen katolisen kirkon olisi näin helpompi hyväksyä pilleriehkäisy.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
hermine

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja hermine »

Eihän käytännössä pillereitä käyttävällä naisella nytkään ole kuukautisia, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Hormonaalisesti/lääketieteellisessä mielessä "keinotekoisella" tyhjennysvuodolla ei vissiin noin niinkuin kauheasti ole tekemistä oikeiden menkkojen kanssa?

Mä oon kuullut taas syyksi että jos ei ota niitä "kuukautisia" usein saattaa pillerien pettäessä kestää pitkään ennenkuin raskaus huomataan. Tosin eikö pillerit saata pitää menkat ihan säännöllisenä raskaudesta huolimatta?
DeliriumTremens

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja DeliriumTremens »

pms on saatanasta... ei voi muuta sanoa. olen paranoidi, huonolla tuulella, kiukkunen, itkuinen, makeanhimo, suolaisenhimo, hellyydenkaipuu jne jne jne ja varsinkin PANETTAA ihan saatanasti, mikä ei sitten taas ole huono asia :wink: Ja kun menkat sitten alkaa olenki taas, että ahaa tämähän selittää kaiken ja olen lauhkea kuin lammas, tosin puutteessa koska edelleenkin panettaa! "onneksi" nämä tulevat vain joka toinen kuukausi... eläköön epäsäännöllisyys... joka tosin pistää aina panikoimaan, että en kai vaan ole raskaana...
Kid

Re: PMS eli premenstruaalisyndrooma

Viesti Kirjoittaja Kid »

Mulla ei oo mitään erikoisia "oireita" ennen, aikana eikä jälkeen, ko taidan olla aina sopivasti kärttynen, vaikkakin peruspositiivinen ihminen.
Ehkä aavistuksen itkuherkempi, mutta mähän nyt pillitän muutenkin vaikka mainoksen takia.
Vastaa Viestiin