Ensimmäinen asuntoni

Yleinen lätinä jä kitinä
hebuli

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja hebuli »

yannara kirjoitti:Joo, jos se on se kämppä, joka menee remonttiin vuoden päästä, niin kieltäydyn siitä. Olen päättänyt sen jo. Perusteena voi vaikka olla, että mua ei kiinnosta muuttaa samantien sieltä pois. Ja täysiremppa tarkoittaa varmasti sitä, että ihmiset muuttavat muualle.
Onko sulla tarkkaa tietoa millainen remppa on kyseessä? (mitä tarkoittaakaan "täysremppa"?) Ei rempan takia aina ole välttämätöntä muuttaa pois, kunhan vesi ja sähkö toimivat. Asuin aikoinaan asunnossa jonka keittiö uusittiin (tulipalon jäljiltä :shock: ), ja myöhemmin mm. lämpöpatterit uusittiin, ja tehtiin julkisivuremppa jonka yhteydessä uusittiin kokonaan parvekkeet. Myönnän että ajoittain oli aika ikävä asua siellä "rempan" keskellä, mutta työaikanahan he yleensä ne jutut tekivät.

Isännöitsijä pystynee kertomaan tarkemmin rempan laajuudesta ja yksityiskohdista.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Joo, inhottavaa olla oikeassa. Ne tarjosi just sitä kämppää joka menee perusremonttiin. Asuntotoimistolla ei ollut tietoa siitä perusrempasta. Eikä sitä, että se vuokra nousee sadalla eurolla rempan jälkeen (sitä en tietenkään tajunnut puhelimessa sanoa, kun olin peruuttamassa tätä kämppää).

Tässä tapauksessa perusremppa tosiaan tarkoittaa sitä, että asukkaat muuttaa pois urakan ajaksi, heidät sijoitetaan lähempiin taloihin. Muutostyö tehdään urakoitsijan piikkiin ja siellä on muuttomiehet kantamassa mun tavaroita. Sääli toisaalta, se talo pistetään totaalisesti remonttiin, parvekkeet tiputetaan alas, sisällä vaihdetaan kaikki putket ja sähkö yms. Olisi periaatteessa kuin uusi talo.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Olen lähdössä katsomaan yksityisten vuokralle tarjolla olevia kämppiä.

1. Jos vuokralaisilla on kilpailutilanne, useampi ehdokas haluaa vuokrata asunnon, millä perusteella valitaan ja mitkä asiat voi olla siinä etulyöntiasemassa? Onko se vähän niinku työhaastattelu, jossa voi vähän kehua itseään yms.

2. Onko vuokrassa tinkimisen varaa? Siis voiko sitä yrittää neuvotella alas, samalla tavalla kun ostaisi autoa tai jotain muuta?

Heittäkää nyt vielä kaikkea vinkkejä, mitä pitää kysyä vuokran antajalta ja mitä pitää itse katsoa siinä asunnon esittelytilaisuudessa?
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Ja mitä mieltä te olette, kannattaako käyttää tilaisuutta hyväkseen ja muuttaa HOASiin kun muija opiskelee, niin pääsisi halvalla vuokramaksuissa, vai kuinka?
Hilpi
Kitinä paheena
Viestit: 47
Liittynyt: 15.08.2005 13:08

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Hilpi »

Toki edullinen vuokra on plussaa. Kun kerran puhutaan vuokra-asunnosta, niin älä liikoja murehdi, pääset kyllä muuttamaan sieltä helposti pois, jos mieli muuttuu.

HOASI:lla on erilaisia asuntoja, osassa on paljon juhlivaa väkeä ja osassa taas ei-niin juhlivaa, kannattaa siis vilkaista pikkuisen ympäristö kun kämppää menee katsomaan.
killkill

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja killkill »

T3000 kirjoitti:Ihan ekaks kannattaa kysyä itseltä, että jos ei osaaviitsi jaksaa ottaa ite mistään selvää, niin kannattaako äiteen helmoista mihkään lähteäkään?
Mietin ihan samaa tätä ketjua lukiessaan. Slam taitaa olla toinen samanlainen. Istutaan elämä koneen ääressä, ei saada mitään aikaiseksi, odotetaan että äiti/nettiyhteisö hoitaa kaikki asiat valmiiksi ilman että tarvitsee itse vaivautua ja mullan ropistessa arkun kanteen havahdutaan, notta "w00t?"
mustanikki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

killkill kirjoitti:Istutaan elämä koneen ääressä, ei saada mitään aikaiseksi, odotetaan että äiti/nettiyhteisö hoitaa kaikki asiat valmiiksi ilman että tarvitsee itse vaivautua ja mullan ropistessa arkun kanteen havahdutaan, notta "w00t?"
Hitto että mulla on ollu sua ikävä :h:
killkill

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja killkill »

mustanikki kirjoitti:Hitto että mulla on ollu sua ikävä :h:
Kiitos Manala :D
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Elppis »

killkill kirjoitti:
mustanikki kirjoitti:Hitto että mulla on ollu sua ikävä :h:
Kiitos Manala :D
Patz sua fanittaa, lyödäänkö vetoa?
The great club outshines the individual, always and forever.
mustanikki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja mustanikki »

Elppis kirjoitti:Patz sua fanittaa, lyödäänkö vetoa?
Ei kannata, Elppa voittais!
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

No niin, ja vähennetään niitä offtopicceja sitten.

Kävin kolmessa asuntonäyttelyssä, yhessä oli yksityinen ja muissa välittäjiä. Kaikki kolme olivat ykköskerroksien asuntoja. Mua kyprisi ihan sikana, kun innostuisi joskus pomppimaan olohuoneessa alasti, niin kaikki katukäyttelijät jäisivät tirkistelemään. Ykköskerroksissa ei ole yksityisyyttä. Tämän takia jätin noi väliin, vaikka vuokra oli ihan jees 400-500€ kaksiosta. Mitä muut ovat mieltä?
Patz

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Patz »

yannara kirjoitti:Mitä muut ovat mieltä?
Olen sitä mieltä että sun ehkä kannattas tyytyä asumaan siellä mamman kolmiossa tai vaihtoehtoisesti hankkia tyttöystävä joka hoitaa asiat sun puolestas. Voi jessus että kyrpii tällänen avuttomuus!!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Elppis »

yannara kirjoitti:No niin, ja vähennetään niitä offtopicceja sitten.

Kävin kolmessa asuntonäyttelyssä, yhessä oli yksityinen ja muissa välittäjiä. Kaikki kolme olivat ykköskerroksien asuntoja. Mua kyprisi ihan sikana, kun innostuisi joskus pomppimaan olohuoneessa alasti, niin kaikki katukäyttelijät jäisivät tirkistelemään. Ykköskerroksissa ei ole yksityisyyttä. Tämän takia jätin noi väliin, vaikka vuokra oli ihan jees 400-500€ kaksiosta. Mitä muut ovat mieltä?
Riippuu ihan 1. kerroksesta. Jotkut on korkeammalla esim. autotallien tai vaikka kallioiden takia. Kerran olen 1. kerroksessa asunut, ja hyvin siellä pystyi palloilemaan, matkaa ikkunasta maahan oli 6 metriä.

Toi 400-500e kaksiosta ei todellakaan ole paha!
The great club outshines the individual, always and forever.
sinkkumatti

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

yannara kirjoitti:Mitä muut ovat mieltä?
Paaaskat. Ekan kerroksen kämpässä kolmas vuosi menossa. Jos ei ylimpään kerrokseen pääse, niin sitten ensimmäiseen. Paras paikka.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

yannara kirjoitti:No niin, ja vähennetään niitä offtopicceja sitten.

Kävin kolmessa asuntonäyttelyssä, yhessä oli yksityinen ja muissa välittäjiä. Kaikki kolme olivat ykköskerroksien asuntoja. Mua kyprisi ihan sikana, kun innostuisi joskus pomppimaan olohuoneessa alasti, niin kaikki katukäyttelijät jäisivät tirkistelemään. Ykköskerroksissa ei ole yksityisyyttä. Tämän takia jätin noi väliin, vaikka vuokra oli ihan jees 400-500€ kaksiosta. Mitä muut ovat mieltä?
Ymmärrän hyvin, ettet halua asua ykkösessä. Itse asun, kun vanhempien omistama kämppä on ykkösessä (eli olen pullamössölapsi), mutta heti kun työtilanne valmistumisen jälkeen selkiää tai tulen muuten vaan rikkaammaksi pyydän vanhempiani myymään sen kämpän ja ostamaan kanssani isomman ja ylempää. Kämppä on kyllä tosi kiva muuten, eikä mua kukaan alasti näe, kun mulla on puoliverho ja kämppä on pikkasen katutasoa ylempänä. Katukin on aika rauhallinen (paitsi että Fägäri asuu vinosti vastapäätä, hehheh). Ei kun joo, näkeepäs, jos sitä melkein vastapäätä olevaa entistä yliopiston rakennusta ruvettaisiin vihdoin muuttamaan asunnoiksi ja jotkut remppamiehet pääsisivät ihailemaan mun jumalaista vartaloani.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Elppis kirjoitti:
Riippuu ihan 1. kerroksesta. Jotkut on korkeammalla esim. autotallien tai vaikka kallioiden takia. Kerran olen 1. kerroksessa asunut, ja hyvin siellä pystyi palloilemaan, matkaa ikkunasta maahan oli 6 metriä.

Toi 400-500e kaksiosta ei todellakaan ole paha!
Joo, niinhän se riippuu, useissa kerrostaloissa ykköskerroksen ikkunat kuitenkin sijaitsevat yli 2 metrin korkuudella, jolloin tästä ei ole haittaa. Jotenkin noi matalat ykköset pistävät heti silmään, kiitos ei! Ihannetilanne olisi ylin kerros ja ei hissiä :P
Tissinikki kirjoitti:
Olen sitä mieltä että sun ehkä kannattas tyytyä asumaan siellä mamman kolmiossa tai vaihtoehtoisesti hankkia tyttöystävä joka hoitaa asiat sun puolestas. Voi jessus että kyrpii tällänen avuttomuus!!
Ja minä olen sitä mieltä, että sinun pitäisi opetella keskusteluforumien yleiset käyttäytymissäännöt = vastaa asiallisesti tai älä vastaa ollenkaan.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Yannara, mun piti sanoa vielä se, että Pavel on mun mielestä söpö nimi. Ei silti että se liittyisi asunnonhankintaan. :wink:
Kikkelis kokkelis.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Uga tchaga uga tchaka, kannatti odottaa: Malmi 50m, 436, kaksio, 1996 talo 8)
ninnithequeen

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

yannara kirjoitti:Uga tchaga uga tchaka, kannatti odottaa: Malmi 50m, 436, kaksio, 1996 talo 8)
Onneva kovasti! :D
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Olisiko mitä vinkkejä muutto-palvelun suhteen? Meikäläisellä ei ajokorttia ole, muuten se Essolta auton vuokraaminen olisi ollut hyvä vaihtoehto.
ninnithequeen

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

yannara kirjoitti:Olisiko mitä vinkkejä muutto-palvelun suhteen? Meikäläisellä ei ajokorttia ole, muuten se Essolta auton vuokraaminen olisi ollut hyvä vaihtoehto.
No onko sulla kaveria, jolla ajokortti on?

Me roudattiin pienellä Kirpullamme (Nissan Micra Avec vm.99) puolisen viikkoa kamaa edes takaisin...Ei ollut kivaa ei. Onneksi naapurimme, joka muutti vanhaan asuntoomme, "omisti" duunin puolesta kuorma-auton ja sillä saatiin kerralla kaikki isot huonekalut. Tutuilta siis kannattaa kysyä ;)
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

No on mulla frendejä, ja voisi sen Essolta pakun vuokrata jos muuta ei keksi. Jos palkkaa muuttomiehet + auto, niin se kustantaakin varmaan aika kivasti :?

Sain sen kämpän nuorisosäätiöltä.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Hyvä Vaola että kerroit mulle tämän! Mulla ei oo kun se Electron... täytyypä kattoo.
Enthu

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Enthu »

yannara kirjoitti: Sain sen kämpän nuorisosäätiöltä.
Onnea uuden kämpän johdosta ja teretulemast rauhattomalle
Malmin seudulle,tähän mannejen ja syrjäytyneiden paratiisiin :P

Ite punkkaan täällä Kotinummentien sillan kupeessa Koivusen lähellä.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Ex-Jakomäkeläinen ei paria mannea tai somppua säikähdä :o
Vastaa Viestiin