Ensimmäinen asuntoni

Yleinen lätinä jä kitinä
ninnithequeen

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tiekkö, meidän edellinen asunto oli kans Nuorisosäätiöltä. Ihan jees. Mitä nyt rupesivat pummimaan puolen vuoden asumisen jälkeen todisteita siitä, että meillä on lapsi. Ja kas kun saatiin se asunto ihan vaan siksi, että olin raskaana. Uskomatonta. Olivat hävittäneet kaikki mahdolliset paperit. Raskaustodistus, kiitos. No täs ois tää meidän Nita 3 kuukautta, tarviitko jotain muuta? "No mutku kaikki paperit on hävinny!"
Vittu, meidänkö vika se on? Idiootit.

Onneksi on oma asunto nykyään, ei tarvitse tuollaisia miettiä enää.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Vuokrasopimuksessa on yksi kohta, mitä mä en ymmärrä, ymmärtääkö joku muu?

Vuokra - Mikäli asunnossa on toteutettu huoneistokohtainen jyvitys, poikkeaa vuokravastuuala asunnon pinta-alasta. Vuokralainen suostuu siihen, että jyvistystä voidaan tarkistaa ja muuttaa vuokrasuhteen voimassaoloaikaaaikana.

Mikä tämä jyvitys oikein on? Ja millä perusteella vuokrasopimus voidaan irtisanoa säätiön puolesta? Muita kuin riehuminen, lemmikit?[/quote]
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Elppis »

yannara kirjoitti:Vuokrasopimuksessa on yksi kohta, mitä mä en ymmärrä, ymmärtääkö joku muu?

Vuokra - Mikäli asunnossa on toteutettu huoneistokohtainen jyvitys, poikkeaa vuokravastuuala asunnon pinta-alasta. Vuokralainen suostuu siihen, että jyvistystä voidaan tarkistaa ja muuttaa vuokrasuhteen voimassaoloaikaaaikana.

Mikä tämä jyvitys oikein on? Ja millä perusteella vuokrasopimus voidaan irtisanoa säätiön puolesta? Muita kuin riehuminen, lemmikit?
Säätiö voi irtisanoa monestakin syystä. Ensimmäinen sääntö: Maksa vuokra.

Just sign it.
Viimeksi muokannut Elppis, 21.02.2006 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The great club outshines the individual, always and forever.
sinkkumatti

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Elppis kirjoitti:Just sign it.
Mun mielestä toi kuulostaa kylllä sen verran hämärältä, et kannattas tarkistuttaa asia lakimiehellä.
hebuli

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Tuliko Yannis koskaan mieleen esittää noita samoja kysymyksiä sille vuokranantajapuolelle? Vai aiotko vedota ristiriitatilanteessa "Mutku ne sanoivat ja lupasivat siellä Kityssä että..."?
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Think »

yannara kirjoitti: Vuokra - Mikäli asunnossa on toteutettu huoneistokohtainen jyvitys, poikkeaa vuokravastuuala asunnon pinta-alasta. Vuokralainen suostuu siihen, että jyvistystä voidaan tarkistaa ja muuttaa vuokrasuhteen voimassaoloaikaaaikana.

Mikä tämä jyvitys oikein on?
Vähän lähtee arvauksella, mutta eiköhän tuo tarkoita sitä, että vuokraasi voidaan jyvittää eli liittää muitakin kustannuksia kuin se asuntosi pinta-alan mukainen vuokrahinta. Eli siis jos joku päättää maalauttaa kivijalan vaalenapunaiseksi, voidaan sinun vuokraasi jyvittää osa tästä kustannuksesta. Ei kai käsittääkseni mikään erityisen epätavallinen lauseke tuollainen...etenkin jos kysymyksessä on asunto-osakeyhtiön tai kunnan vuokraama asunto. Kukapa vuokranantaja ei jättäisi oikeudekseen korottaa vuokraa jos hänen kustannuksensa nousevat.

Viisaammat korjatkoot asiavirheet...
Ovela kuin orgasmi
hebuli

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja hebuli »

sinkkumatti kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Just sign it.
Mun mielestä toi kuulostaa kylllä sen verran hämärältä, et kannattas tarkistuttaa asia lakimiehellä.
Pakko kompata. Pelkästään viime vuonna tuota Nuorisosäätiötä vastaan nostettiin 548 kannetta, ja yhteyksiä Venäjän mafiaan epäillään. Ihmettelen kuinka tuo Elppis tuolla tavoin yrittää houkutella Yannista allekirjoittamaan hämäräpapereita tuosta vaan selvittämättä asioita? Ettei vaan ole niiden palkkalistoilla?

(Tänä aikakautena jolloin nettikirjoituksista voi joutua oikeuteen todettakoon että ylläoleva on täysin hatusta vedettyä huumoria.)
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

hebuli kirjoitti:Pelkästään viime vuonna tuota Nuorisosäätiötä vastaan nostettiin 548 kannetta, ja yhteyksiä Venäjän mafiaan epäillään.
Onko tuo paskapuhetta vai oikeasti totta? :shock:
Nuorisosäätiöltä en vastausta tähän vielä saanut, mutta muijan mutsi sanoi, että kysymys on siitä, että kun asunto sijaitsee ykköskerroksessa, niin se on halvempi kuin ylemmät kerrokset, ja vuokra antaja voi suhteuttaa vuokraa siihen... yms.
hebuli

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja hebuli »

yannara kirjoitti:Onko tuo paskapuhetta vai oikeasti totta? :shock:
On!
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Ouh yeah, no nyt ollaan sitten tänään muutettu lopullisesti, Malmissa kaksio 50,5m, vuokra reippaasti alle viis-sataa, eka kerros ja oma piha. Tilaa on!

RAKKAAT KITYLÄISET, KIITOS TEILLE KAIKILLE HYVISTÄ JA FIKSUISTA NEUVOISTA, TEIDÄN AVULLA VÄLTIN MONTA VIRHETTÄ!

..ja enköhän mä tuu vielä viikon päästä itkemään että miksi pesukone ei toimi, tai miksi mulla ei sähköt pelitä ollenkaan :D
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

No niin, palataan tähän vanhaan aiheeseen, hieman muissa merkeissä. Elikkä emännän opintotuki sitten tippui kun alkoi Kela laskemaan meidän tuloja, siitä vuodesta kun minä aloitin aikoinaan työt. Ruvettiin miettimään, että onko mahdollista jos tekisin hänen kansa alivuokralais-sopparin niin tulisiko se asumistuki hänelle takaisin?
ninnithequeen

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

yannara kirjoitti:No niin, palataan tähän vanhaan aiheeseen, hieman muissa merkeissä. Elikkä emännän opintotuki sitten tippui kun alkoi Kela laskemaan meidän tuloja, siitä vuodesta kun minä aloitin aikoinaan työt. Ruvettiin miettimään, että onko mahdollista jos tekisin hänen kansa alivuokralais-sopparin niin tulisiko se asumistuki hänelle takaisin?
Ei.

Eri sukupuolta olevat lasketaan aina avopariksi, vaikka mitä papereita kirjottaisivat.

Näin ainakin ennen.
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja yannara »

Ihmettelen muuten sitä, että kun niillä oli 2004 vuoden tulotiedot minusta ja sitä käytettiin 2006 vuoden opintotukeen, niin ihmetyttää vaan se, että miksi mun nykyiset tulot eivät aikaisemmin vaikuttaneet. Entäs jos nyt päättäisin lähteä opiskelemaan ja lopettaisin työnteon, niin jäätäisiin puille paljalle tuon menneisyyden takia.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

ninnithequeen kirjoitti:Eri sukupuolta olevat lasketaan aina avopariksi, vaikka mitä papereita kirjottaisivat.
Tänä päivänä KELA katsoo myös samaa sukupuolta olevat avopareiksi, vaikka mitä papereita olisi kirjoitettu... En tiedä, onko tuo hyvä, vai huono asia...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Ensimmäinen asuntoni

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Olen muuttanut 4 kertaa ympäri etelä-Suomea koskaan ei ole tarvinnut pakua vuokrata. Sen saa työnantajalta bensakulujen hinnalla käyttöön virka-ajan/työajan ulkopuolella.

Olen ollut töissä useammassa eri teollisuus-huoltofirmassa (ABB, IVO = nykyinen Fortum). Kaikissa on sama käytäntö. Näin myös silloin, kun muutin Hyviinkäältä Kotkaan 140km. Kävin pakulla Hyvinkäällä Kahdesti hakemassa tavaraa.

Jotkut laskevat firman pakulla myös oman veneensä keväällä vesille ja syksyllä nostavat taas rannalle.
Vastaa Viestiin