Tekniset palvelut (ATK)

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Tekniset palvelut (ATK)

Viesti Kirjoittaja yannara »

Iltaa! En laittanut tätä "tekniikka & nörtteily" - osastolle, koska haluan kommentteja kaikilta, en pelkästään nörteiltä :lol:

Kertokaa vapaasti kokemuksia kun olette joskus asioineet puhelimetse tai paikan päällä teknisissä kysymyksissä koskien ATK:ta, oli sitten kyse helpdeskiin soittamisesta, tai ATK-kaupassa käyntiä, tai sitten takuupalautusta. Osasiko kaveri hommansa, oliko hän kärsivällinen kuunnellessaan teidän tyhmiä juttuja vai osasiko itsekkään mitään? Eli sana on vapaa.

Sivukysymyksenä toinen issue, koskee internet-palvelutarjoajia tai mikrojen valmistajia (HP, Fujitsu), heillähän on yleensä myös tekninen tuki puhelimetse. Missä teidän mielestä menee raja, mitä he ovat velvollisia tekemään, ja mitä eivät? Mitkä ovat käyttäjän omia ongelmia, jotka eivät heille kuulu? Tai mitä pitäisi tehdä, vaikka ei tehdä. Onko se asiakkaan oma ongelma jos hän ei osaa mitään? Pitäisikö osata, vai itkeä ja maksaa siitä?
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Tekniset palvelut (ATK)

Viesti Kirjoittaja Think »

Tästä voisin kirjoittaa vaikka romaanin. Oman firman sisällä olen ollut helpdeskiin ihan tyytyväinen. Välillä vastauksen saaminen kestää aika kauan ja mentaliteetti on tyyliin: "tehdään kun jaksetaan" tai "jos kritisoit toimintaamme tehdään vasta viikon päästä". Mutta kaikkea ei voi kai saada. Keskimäärin ok toimintaa.

Internetpalveluntarjoajien puhelinpalveluihin ei ole kovin usein tarvinnut soitella, mutta silloinkin homma on hoitunut mallikkaasti...sitten kun on jonosta joskus päässyt läpi ihan hoitamaan sitä asiaansa.

Mikrojen ja muiden laitteiden valmistajien tukipuolella olisi sitten vaikka minkälaista murinaa. Pääosin ihan ok palvelua puhelimessa mutta varsinainen tekeminen on ollut useammassakin paikassa lapsenkengissä. Muutamaankin kertaan takuukorjaukseen lähtenyt kone on palannut takaisin saman ongelman kera. Hienosti niille ollaan tehty kaikenlaista, mutta ei mitään itse ongelmaan liittyen. Tuollainen korpeaa ihan 100-0, saa olla sitten taas puhelimessa ja lähetellä sitä konetta uudelleen "korjaukseen". Ei luulisi olevan vaikeaa lukea mikä on ongelma ja ratkaista sitten se. En usko, että tämä ongelma on minussa, koska olen aina osannut itse paikallistaa ongelman ja mahdollisesti myös ongelman aiheuttajan sekä myös ilmaista sen eteenpäin.

Pari merkkiä on vahvassa boikotissa juuri näiden juttujen vuoksi.

Jännä juttu, mutta kodinkoneliikkeissä kaikki on aina sujunut tosi hyvin, mutta tietokoneisiin liittyen kaikki menee enemmän tai vähemmän perseelleen.
Ovela kuin orgasmi
Avatar
Gattaca
Kitisijä
Viestit: 4424
Liittynyt: 16.08.2005 16:12

Re: Tekniset palvelut (ATK)

Viesti Kirjoittaja Gattaca »

Kun duunissa Soneraan melkein kerran viikossa jouduin soittamaan, niin jostain kummasta syystä teki mieli Helpdeskin lopulta vastatessa sanoa: "Ole hiljaa, minä kuuntelen musiikkia" :D

Edit: hieman häiritsi kun Soneran palvelimen sivut oli yhtenään pimeenä, ja minä jouduin soittaville asiakkaille aina vannomaan, etten minä ole mitään pahaa tehnyt :D
Yli nelikybänen landeäijä mutaisissa saappaissa ja flanellipaidassa kuolaa ja tumputtaa teinitytöille salaa mustassa jeepissään.
-Quarter
Vastaa Viestiin