Voitto - suomalainen mainoselokuvakilpailu

Yleinen lätinä jä kitinä
Patz

Voitto - suomalainen mainoselokuvakilpailu

Viesti Kirjoittaja Patz »

Voiton tarkoituksena on kehittää suomalaisen mainos-elokuvan tasoa, kohottaa tekijöiden ammattitaitoa sekä lisätä suomalaisen mainoselokuvan arvostusta. Voitto on maan ainoa yleinen valtakunnallinen mainoselokuvakilpailu.

Kilpailun 31 parasta mainoselokuvaa on valittu! Käy katsomassa SHORTLIST. Voittajat julkaistaan näillä sivuilla 2.3.2006 klo 20.00.

Myös yleisö voi äänestää omaa suosikkiaan SATU ry:n sivuilla 31.1.2006 alkaen.


*****

MTV3 tänään klo 11:55 ja seuraavan kerran samaisella kanavalla la 25.2 klo 14:30. Kutsukaa hulluksi, mutta ennemmin katselen televisiosta taidolla tehtyjä mainoksia kun huonoa "viihdettä".

Kertokaa, mikä mainos miellyttää ja miksi. Jos ei kiviä, niin ainakin minua kiinnostaa! Omia suosikkeja monta, mainittakoon niistä (ehkä) ääneni saava Helsinki International Film Festivalia mainostava Sun Flowers, jonka tunnelmaa ja toteutusta pidän erinomaisina. Huumorillaan hymyn huulille nostattavat mm. Canal +:n Pingis sekä Finfoodin Koodimuna. Ihan jos totta puhutaan, pidän muutamaa lukuunottamatta lähes kaikista kilpailuun valituista mainoksista.

Huomautettakoon että ko. mainosfilmit pääsevat oikeuksiinsa huomattavasti paremmin töllössä kun noissa sivuston tarjoamissa pikkuruisissa ruuduissa. Hyvää kannatta siis odottaa!
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Voitto - suomalainen mainoselokuvakilpailu

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tissinikki kirjoitti:ennemmin katselen televisiosta taidolla tehtyjä mainoksia kun huonoa "viihdettä".
Etkä ole ainoa. Osaa noista katsellessa kävi melkein harmittamaan että en enää katso televisiota! Raha-automaattiyhdistyksen Pidä huolta -sarja, ja etenkin tuo uusin versio aiheesta, on jo kulttuuriteko itsessään. Mahtava idea ja äärimmäisen hieno toteutus. Sitä katsellessa tuli onnesta tippa linssiin. Parissakymmenessä sekunnissa onnistutaan tiivistämään se, mikä ihmisyydessä on ehkä kaikkein hienointa: oman epätäydellisyyden kääntäminen voimaksi, ja itsen ja muiden rakastamisen ihanuus.

Toivottavasti mainoselokuvien arvostus kasvaa vielä entisestään ja niistä tulee selkeämmin oma, tunnustettu kulttuurimuotonsa. Tuntuu paremmalta ajatukselta tehdä hyviä elokuvanpätkiä, jotka samalla näkyvästi ja rehellisesti mainostavat rahoittajaansa, kuin tehdä näennäisen riippumattomia "itsenäisiä" elokuvia, joiden product placementin avulla toteutetut mainokset joko häiritsevät katselunautintoa tai ovat huomaamattomuudessaan moraalisesti kyseenalaisia. Todennäköisesti tähän suuntaan ollaankin menossa. Mikä olisikaan mainostajan kannalta mukavampaa kuin se, että mainostettava tuote tai palvelu saa ylimääräistä huomiota, koska mainoselokuva vain on niin hyvä?

Myös Liikenneturvan Minä minä oli aivan loistava.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Voitto - suomalainen mainoselokuvakilpailu

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Eilen just naureskelin itsekseni, kun unohdin aikeestani huolimatta katsoa nuo mainokset Subilta. Mikä siinä onkin, että mainoskatkot ovat ärsyttäviä, mutta kun tulee mainoksia puoli tuntia putkeen, se on kiinnostavaa. Kyllä se taitaa olla se laatu, joka ratkaisee.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Voitto - suomalainen mainoselokuvakilpailu

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Tissinikki kirjoitti:Omia suosikkeja monta, mainittakoon niistä (ehkä) ääneni saava Helsinki International Film Festivalia mainostava Sun Flowers, jonka tunnelmaa ja toteutusta pidän erinomaisina.
Tuossa tulikin sitten suosikkikolmikkoni puuttuva jäsen. Tunnelma on täydellisesti linjassa R&A-festivaalin hengen kanssa. Pätkä voisi olla festarin ohjelmistosta valittu leffa (tiiviimmässä muodossa).

Vaikea valita mitä äänestäisi. Minä minä välittää ehkä selkeimmän ja rajatuimman viestin onnistuneimmin, mikä tekee siitä hyvän mainoksen - mutta haluanko äänestää ennemmin hyvää mainosta vai hyvää lyhytelokuvaa?
ninnithequeen

Re: Voitto - suomalainen mainoselokuvakilpailu

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Paras mainos mielstäni ikinä, on se "missäs ihmeessä kaikki haarukat on?"-jutska.
"Mutta kun se saa ruokaa, siitä tulee ihan eri ihminen"
Siis Atrian mainos.

Oikeesti, se on hauska. Harmi ettei pyöri enää.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Voitto - suomalainen mainoselokuvakilpailu

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Tässä muutamia hyviä mielestäni, Mun Top 10 (ehdolla olleista). Piti vähän laittaa omiin sarjoihin, muuten en olis saanu paremmuus järjestykseen. Jos yksi paras on valittava niin olkoon se tuo Pidä huolta.

Hauskat:
Koodimuna
Toive
Ikäihmiset

Saivat hymyilemään:
Mustasukaisuus draama
Elämä raiteillaan

Vaikuttavia tavalla tai toisella, saavat ajattelemaan:
Pidä huolta
Minä minä
Sun Flowers
Uni
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Vastaa Viestiin