Kovan muovin paikkaaminen???

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Hallusinaatio
Kitinän uhri
Viestit: 681
Liittynyt: 14.08.2005 18:54
Paikkakunta: Internet

Re: Kovan muovin paikkaaminen???

Viesti Kirjoittaja Hallusinaatio »

Vaola kirjoitti: Neuvoja pliis, kannu on mulle rakas enkä ole uuttakaan löytänyt... :pliis:
Jätä se! Uutta matoa koukkuun vaan.
"I want you to get excited about your life."
1108

Re: Kovan muovin paikkaaminen???

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Vaola kirjoitti:Neuvoja pliis, kannu on mulle rakas enkä ole uuttakaan löytänyt... :pliis:
En nyt sun kannusta tiedä...

Itse olen korjannut monta vuotavaa pissapoikasäiliötä juurikin sulattamalla. Saattaa hyvinkin toimia kannusi kohdalla, kunhan:

A) Ei liian kuumalla
B) Ajatuksen kanssa
C) Hissukseen



Tjeu:

Välineet:
Sukkapuikko, palanen muovia, patakinnas, hellan levy ja kannu.

Työnsuoritus:
Zoomailet samantyyppistä muovia palasen jostakin ja kannu kouraan.
Lämmitä puikkoa levyllä ja pidä kinnasta kourassa.
Testaa palaseen ja määritä oikea lämmitysaika puikolle
Ja ei muutakuin hitsaamaan, alussa et paina niin kovasti puikkoa kannun muoviin ja tarkailet sen kylmentymistä.
Välillä annat kannun jäähtyä että muovi ei ala taipumaan.
Jatkat näin kunnes halkeama on korjattu.
(parhaan tuloksen saa kun liikuttaa puikkoa zigzaggia (pienellä liikkeellä) halkeaman reunojen välillä)

So simple!

T: McGyver.

EDIT: Jos on kovaa muovia (siis Todella kovaa) niin homma ei toimi koska lämpötila tulee nostaa niin korkeaksi että muovi ei sula vaan palaa. Testaamalla selviää. Yleensä hitsaaminen onnistuu vain pehmeillä muoveilla.
sinkkumatti

Re: Kovan muovin paikkaaminen???

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

1108 kirjoitti:So simple!

T: McGyver.
Tai sitten vaan ostat Super epoxia. Silla liimaat kannun vaikka kämppäsi oveen.
1108

Re: Kovan muovin paikkaaminen???

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Niin tai syanoakrylaattiliimoja, nestemäisiä liimoja jotka imeytyvät halkeamaan. Mutta ymmärsin että kannusta on tarkoitus kaataa juotavaa.

No jotkun polttaa tupakkia, jotkut...
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kovan muovin paikkaaminen???

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Jos paikkaat kannun muovinpalalla, katso että muovi on elintarvikekäyttöön sopivaa. Joissain muoveissa on terveydelle haitallisia ainesosia. En nyt uskalla veikata, mikä niiden ainesosien nimi on, mutta olen lukenut niistä.
Kikkelis kokkelis.
1108

Re: Kovan muovin paikkaaminen???

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Keikaus kirjoitti:En nyt uskalla veikata, mikä niiden ainesosien nimi on, mutta olen lukenut niistä.
Oisit ollut uskaltamatta kirjoittaa viestiäsikin.

Kun muovi sulaa niin siitä vapautuu normaalisti haitallisia aineita oli sitten kuinka elintarvikemuovia tahansa.

Vittu mua huvita taas mikään, lähen Kaijakkaan siellä on häppärit.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kovan muovin paikkaaminen???

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

1108 kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:En nyt uskalla veikata, mikä niiden ainesosien nimi on, mutta olen lukenut niistä.
Oisit ollut uskaltamatta kirjoittaa viestiäsikin.

Kun muovi sulaa niin siitä vapautuu normaalisti haitallisia aineita oli sitten kuinka elintarvikemuovia tahansa.
Uskalla itse! Tarkoitin, että on muoveja, joista ihan kiinteässäkin muodossa irtoaa haitallisia aineita, olisiko niiden nimi ollut joku falaatti tai joku sellainen.
Kikkelis kokkelis.
Yönmustaritari

Re: Kovan muovin paikkaaminen???

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Vaola kirjoitti:Huomasin tuossa jokin aika sitten harmikseni punaisessa muovikannussani pienen halkeaman. Halkeama on esteettisesti lähes mitätön, mutta kannu kuitenkin vuotaa. :(

Mietinkin, voisiko sen paikata jotenkin sisältä päin? Joku ilmastointiteippi varmaankin tekisi kannusta tiiviin, mutta jospa nyt ei kuitenkaan niitä liimoja limsojen sekaan... Mietin myös muovin varovaista sulattamista ja sulauttamista yhteen, mutta se taas taitaa olla liian riskaabelia.

Neuvoja pliis, kannu on mulle rakas enkä ole uuttakaan löytänyt... :pliis:

Kuitennii kyllä noita ruokailuvälineiden käsittelyyn varmistelisin tuota myrkkypitoisuuksia ennen käyttöä mutta jos jotain pitää johonkin ilman rautaa kiinnittää niin tuolla minä vierailen.

http://www.loctite.fi/int_henkel/loctit ... 8&layout=2

Noi on kuitenkin oikeesti aika jytkyi kamoi et ei ekä o paras vaihtoehto.

Minähän en tiedä millaset kannut nyt on kyseessä mutta jos sen padan padan lämmittäisi uunissa sopivaan lämpötilaan lähelle sulamispistettä niin voisi toivoa terävien särmien pehmenevän ensin ja tarttuvan toisiinsa. Puhutaankohan me sitten hetkestä ennen kuin koko kannu alkaa valua muodottamaksi kasaksi pellille. Miten sitä lämmöntuontia "saumakohtaan" voisi tehostaa. Ei mielellään varmaan tulella, koska se polttaa jäljen.
Vastaa Viestiin