Oletko "hyvä" ihminen?

Yleinen lätinä jä kitinä
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Oletko "hyvä" ihminen?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

+ ostan mielummin tölkkejä kuin pulloja.
+ Vaatteet pidetään käytössä niin kauan kun ne pysyy jeesusteipillä kasassa.
+ en tuhlaa vettä tai kemikaaleja pään karvojen poistamiseen.
+ en osta valmisruokia.

- en välitä paskaakaan. Vaikka tehtäisiin mitä, niin luonto korjaa itsensä miljoonassa vuodessa raiteilleen ja se aika on tälle pallolle mitätön ajanjakso. Pitää vain päästä ihminen nimisestä loisesta eroon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumari

Re: Oletko "hyvä" ihminen?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Aito_Johanna kirjoitti:
Dumari kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:No tålvana mietihän vähän, tuhoaisiko se sähkön ja veden käyttö ja pyykinpesuaineen lotraaminen maaperään luontoa kahta kauheammin?
Pese sitten nyrkkipyykillä viherpiipertäjä.
Ai ilman vettä ja pesuainetta, hömelö?
Jos haluat olla luonnonmukainen, niin pese järvessä. Tuskin niillä luolanaisillakaan oli mitään omoa takataskussa.
hermine

Re: Oletko "hyvä" ihminen?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Riemumieli kirjoitti:Parasta on kun auttaa ja välittää lähellä olevista ihmisistä. Boikotit ovat paskaa, kun ongelmia on paljon lähempänäkin. Mitä on Nestlen murojen syömättömyys verrattuna siihen, että joka toinen päivä vanhus tekee itsemurhan ja usein (ilmeisesti) vain siitä syystä, että hän kokee itsensä niin yksinäiseksi ja kurjaksi? Ei yhtään mitään, ei sitten yhtään.
Aika moni vanhus on yksinäinen tasan siksi ettei kukaan sukulaisista jaksa enää vierailla kuuntelemassa pelkkää vittuilua ja valitusta. Välien katkeamiseen esim. omiin lapsiin voi olla joku ihan oikea, tästä ihmisestä johtuva syy kuten alkoholismi tai (henkinenkin) perheväkivalta, sensijaan että läheiset olisivat vain välinpitämättömiä kusipäitä. Se, että joku on vanha ei mun mielestä tarkoita sitä että kenenkään pitäisi pitää yllä ihmissuhdetta tämän kanssa pelkästä velvollisuudentunnosta, jos siltä vanhusosapuoleltakaan ei riitä kerran kiinnostusta edes kysyä mitä tälle toiselle kuuluu, vaan kyllä mun mielestä ystävyyssuhteen pitäisi perustua aina jonkinlaiseen vastavuoroisuuteen (maksetut hoitajat on sitten asia erikseen). Ei sillä, suurin osa tuntemistani vanhuksista on kyllä mukavia mutta heilläpä ei yksinäisyys olekaan ongelma ja vanhalla iälläkin ovat löytäneet uusia ystäviä esim. kuntoutuksessa tai jopa sairaalajaksoilla ollessaan muista vanhuksista, joten periaatteessa huono kuntokaan ei ole este, jos vaan haluaa olla ystävä myös sille toiselle eikä vaan ilmaista kuuntelijaa/passaajaa itselleen.

Mitä ihmeen vaikutusta näillä kahdella asialla muutenkaan on toisiinsa? Miten maailman tilasta kiinnostuminen vähentää sitä, ettei voisi olla kiinnostunut läheistensä hyvinvoinnista? Tarkoittaako se, että olen lainkuuliainen myöskin sitä että jotenkin kummallisesti mun aikaa kuluu siihen ihmisiksi elämiseen niin paljon ettei mielenkiintoa voi riittää enää ihmisten ongelmille? Kulutusvalinnat kun eivät edes kuluta ihmisen aikaa, ihan yhtä nopeasti sieltä kaupan hyllyltä voi napata sen reilun kaupan kahvipaketin kultamokan sijaan. Ja miten usein itte vierailet kaikkien naapuruston mummojen luona?
Aito_Johanna

Re: Oletko "hyvä" ihminen?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Dumari kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
Dumari kirjoitti: Pese sitten nyrkkipyykillä viherpiipertäjä.
Ai ilman vettä ja pesuainetta, hömelö?
Jos haluat olla luonnonmukainen, niin pese järvessä. Tuskin niillä luolanaisillakaan oli mitään omoa takataskussa.
Kuka sanoi, että haluan olla luonnonmukainen?
Jos sinä haluat olla, niin älä vaivaudu käyttämään mitään vessapaperia tai vessaverhoa ollenkaan. Tuskin ne luolamiehetkään käyttivät.
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko "hyvä" ihminen?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

Riemumieli kirjoitti:Saman ohjeen voisi antaa presidentti Halosellekin. Kehitysavusta hän jaksaa vaahdota, mutta sisäiset ongelmat jäävät mainitsemisen asteelle. Tietysti hyvä, että ihmisiä autetaan siellä missä asuvat (=etteivät tule tänne), mutta kyllä rajat saa suljettua ilman apujakin.
Suomella on niin surkea demografia ja suomalaisilla niin kehno geeniperimä, että siirtolaisten ottaminen armaaseen tasavaltaamme ei ole pelkästään hyödyllistä, vaan miltei välttämätöntä. Mä en halua maksaa korkeita veroja siksi, etteivät suomalaisrasistit halua vääränvärisiä tai mitään muitakaan ulkomaaneläviä maahamme.

Mä haluan, että mä voin mennä minne mua huvittaa. En ymmärrä, miten on mahdollista estää muilta samantapainen aktiviteetti.

Muuten, kotimaisten maataloustuotteiden syöminen on moraalitonta. Suomalainen maatalous tuhoaa järvet ja Itämeren.
Elukka

Re: Oletko "hyvä" ihminen?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Vadim kirjoitti: Suomella on niin surkea demografia ja suomalaisilla niin kehno geeniperimä, että siirtolaisten ottaminen armaaseen tasavaltaamme ei ole pelkästään hyödyllistä, vaan miltei välttämätöntä.
Tämän varmaankin pystyt perustelemaan faktatiedolla?
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Oletko "hyvä" ihminen?

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Vadim kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Saman ohjeen voisi antaa presidentti Halosellekin. Kehitysavusta hän jaksaa vaahdota, mutta sisäiset ongelmat jäävät mainitsemisen asteelle. Tietysti hyvä, että ihmisiä autetaan siellä missä asuvat (=etteivät tule tänne), mutta kyllä rajat saa suljettua ilman apujakin.
Suomella on niin surkea demografia ja suomalaisilla niin kehno geeniperimä, että siirtolaisten ottaminen armaaseen tasavaltaamme ei ole pelkästään hyödyllistä, vaan miltei välttämätöntä. Mä en halua maksaa korkeita veroja siksi, etteivät suomalaisrasistit halua vääränvärisiä tai mitään muitakaan ulkomaaneläviä maahamme.

Mä haluan, että mä voin mennä minne mua huvittaa. En ymmärrä, miten on mahdollista estää muilta samantapainen aktiviteetti.

Muuten, kotimaisten maataloustuotteiden syöminen on moraalitonta. Suomalainen maatalous tuhoaa järvet ja Itämeren.
Ja sen ulkomaisen ruoan maahantuonnistako ei tule yhtä pahoja ongelmia, esim. hiilidioksidipäästöjä ja muita vastaavia? Sitten tietenkin kuljetuksissa syntyviin päästöihin summautuu tuottajamaan järvien ja läheisten merien tuhoutuminen, mutta eihän se meitä suomalaisia haittaa, eihän?
Niinamaria

Re: Oletko "hyvä" ihminen?

Viesti Kirjoittaja Niinamaria »

Elukka kirjoitti:Tämän varmaankin pystyt perustelemaan faktatiedolla?
Ei vaadi varmaan kovin kummallista päättelytaitoa kun katselee syntyvyystietoja viimeiseltä 50 vuodelta, että demografiamme on aika lailla samassa suossa kuin muuallakin Euroopassa lukuunottamatta Irlantia. Meillä on ennätyssuuri 5-6 -kymppisten ikäluokka, joka jää ennätysnuorena eläkkeelle. Jonkun pitäisi silla aikaa pitää palvelut ja teollisuus pyörimässä.

Ja mitä geeniperimään tulee, niin vastahan tuossa oli tutkimus, että suomalaisilla on eniten perinnöllisiä sairauksia. Sisäsiittoisuuden seurauksia. Geenipoolin kasvattaminen ei varmasti olisi mikään vahinko.
Vastaa Viestiin