Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Yleinen lätinä jä kitinä
Sannu

Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Toissa päivän Hesarissa kerrottiin, että kotisivoojille on entistä kovempi kysyntä - ja etenkin luotettaville sellaisille. Ihmisillä on nykyään ainakin pääkaupunkiseudulla jo varaa maksaa palveluista ja tulevaisuudessa varmasti vielä enemmän.

Pohdinkin, että pitäisikö sivubisneksenä laittaa kotisivousfirma pystyyn.

Kysymys 1. Arvostatko siivoojan työtä? Voisitko siivota työksesi?

Siinä olisi varmaan suht stressivapaa työ...jossain naisten lehdessä oli muuten just juttua jostain naispampusta, joka perusti siivousfirman ja alkoi luuttuamaan kerrostalon rappusia, kun kyllästyi ainaiseen rumbaan ja pitämättömiin lomiin...
ninnithequeen

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Muahahaha.

Arvostan, ja perkeleesti arvostankin. Tästä olen muuten aloittanut ketjun jo aikaisemmin, mutten sitä nyt tähän hätään löydä.

Mutsilla on siivousfirma, ja voin kertoa ihan suoraan, ettei sillä rikastu. Piste.

EDIT: ja itse tietysti olen tehnyt ko. hommia 15-vuotiaasta. Raskasta, mutta saapahan olla rauhassa, toisin kuin baarihommissa.
ninnithequeen

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Sannu kirjoitti: Siinä olisi varmaan suht stressivapaa työ...jossain naisten lehdessä oli muuten just juttua jostain naispampusta, joka perusti siivousfirman ja alkoi luuttuamaan kerrostalon rappusia, kun kyllästyi ainaiseen rumbaan ja pitämättömiin lomiin...
Kyllä voit olla puissa tämän asian suhteen, yksityisyrittäjyys on kaikkea muuta kuin helppoa. Oma äitini pitää lomaa ehkä viikon vuodessa, ja sairaslomat ovat ehdoton nounou. Ei vaan voi olla poissa töistä. Ja luonnollisesti paperihommat ja muut, kaksinkertainen määrä töitä jos työntekijä sairastuu jne.
Runkkis

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Rikastuminen ei ole kovin todennäköistä, mutta kaipa sillä voi itsensä elättää.
En ole varma, kuinka paljon nuo yritykset veloittavat, mutta heitetään nyt ilmaan 25 € tunti. Tuosta sivukulujen osuus on noin puolet. Tuntipalkaksi jää 12,5 €. Jos töitä tekisi sen 8 h päivässä ja 5 päivää viikossa niin kuukausiansiot olisivat 12,5 * 8* 5*4 = 2000 ja tuosta vähennetään veroja.

Oletetaan, että yhtä kämpää siivoisit n 2 h niin asiakkaita pitäisi olla viikossa 20, että pääsisit edes noihin ansioihin... Sitte pitäisi hoitaa vielä kirjanpito, mahdollinen markkinointi jne...

Eipä sillä rikastumaan pääse, mutta parempi vaihtoehto se on kuin valittaa netissä alle 400 € työttömyysturvasta ja kiukuta Karhu-päissään muille...

Kotitalousvahennyksen tekeminen onkin mielestäni yksi parhaimmista hallituksen toimista viimeaikoina...

Nostan hattua kaikille siivojille ja yksityisyrittäjille!
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja yannara »

Arvostan siivojia, mutta itse en enää ryhtyisi moiseen. 3 vuotta viikonlopputyönä ja kesällä raksasiivoajana riitti mulle.
AarneAnkka

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Siivoamalla ei rikastu, mutta jätehuoltoalalla rikastuu.
nypari

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja nypari »

Siivoojassa arvostan pelkästään sitä, että hän viitsii tehdä jotakin, mitä itse en todellakaan ammatikseni tekisi. Ja onhan tuo siivoaminen semmosta yleishyödyllista hommaa. Muuten en heitä arvosta tai epäarvosta sen enempää kuin muunkaan ammatin harjoittajaa.

Ammattiarvostusasteikollani siivooja on keskiluokassa, huonompi kuin poliisi, mutta parempi kuin it-nörtti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Voisin siivota työkseni. En haluaisi kotisiivoojaksi, mutta muuten. Kotiini voisin palkata siivoojan, ehkä vielä joskus palkkaankin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja brona »

Kotisiivous oli musta ihan kivaa (paitsi niille superniuhoille, jotka siivosivat itse ennen siivoojan tuloa) ja aika vaihtelevaakin. Musta oli tosi kiva ajatella, että asiakas tulee himaan tyytyväisenä, kun ei tartte itse siivota ja voi keskittyä johonkin muuhun mukavaan.
Nyt kun oon yrityspuolella, kaikkein eniten inhoan rappusiivousta. Tylsää ja yksinäistä, onneksi niitä ei tällä haavaa ole. Meidän autopartiolla on tosi kivat asiakkaat, autokorjaamon pojilta saatiin jopa kukkia uutena vuotena :h:
...
ninnithequeen

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

brona kirjoitti:Kotisiivous oli musta ihan kivaa (paitsi niille superniuhoille, jotka siivosivat itse ennen siivoojan tuloa) ja aika vaihtelevaakin. Musta oli tosi kiva ajatella, että asiakas tulee himaan tyytyväisenä, kun ei tartte itse siivota ja voi keskittyä johonkin muuhun mukavaan.
Nyt kun oon yrityspuolella, kaikkein eniten inhoan rappusiivousta. Tylsää ja yksinäistä, onneksi niitä ei tällä haavaa ole. Meidän autopartiolla on tosi kivat asiakkaat, autokorjaamon pojilta saatiin jopa kukkia uutena vuotena :h:
Mä taas tykkään nimenomaan rappusiivouksesta. Saa olla ihan rauhassa. Tutut hommat, samat mummot silloin tällöin tervehdittävänä, ja niin rutiinilla touhuaa, että ajattelee koko ajan kaikenmaaliman muita asioita. Ja yhtäkkiä huomaa että kas, tulipahan tuossa 20 rappua putsattua ohimennen :shock:

Kotisiivoukset on siitä kivoja, että mä tykkään kurkkia ihmisten koteihin. Toisaalta taas ei, koska sitä pelkää vahingossa hajottavansa jonkun toiselle tärkeän koriste-esineen tai jotain. (näin ei onneksi ole tapahtunut)

Ja ai niin, äiti saa eräästä taloyhtiöstä joka vuosi kolminumeroisen euromäärän rahaa Jouluna. Asukkaiden keräämänä. Vissiin ovat äippään tyytyväisiä :)

EDIT: Omaan kotiini en koskaan päästäisi siivoojaa, kas kummaa...
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja brona »

Ninnithequeen kirjoitti:Kotisiivoukset on siitä kivoja, että mä tykkään kurkkia ihmisten koteihin
Mä tsiigaan aina ja kaikkialla ihmisten kirjahyllyt... yhteen himaan meinasin jättää lapun, että heivaa tuo eukko ja ota mut :mrgreen: sama kirjamaku nääs.
...
nojoojust

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Minä olisin valmis köyhtymäänkin, kun vain joku siivoaisi tämän kaaoksen täällä. Palkan lisäksi olisi tarjolla myös rajaton määrä ilmaista ratsastusta... Ei voi kuin nostaa hattua kaikille niille ihmisille, jotka siivoavat työkseen, on se sen verran rankkaa hommaa pienemmässäkin mittakaavassa.
Filovirus

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Filovirus »

Arvostan kyllä siivoojien työtä. Ois aika tukalat oltavat esim. sairaaloissa, jos noita hommia ei joku tekisi. Itse siivoan noin kerran viikossa, pientä siistimistä tilanteesta riippuen päivittäin. Työkseni en kuitenkaan tekisi, johtuen ihan allergioista, kun tuo kotisiivouskin jo saa oireet hyvin esiin, luultavasti siis oisin aika paljon keuhkoperäisillä sairauslomilla.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja brona »

nojoojust kirjoitti:Palkan lisäksi olisi tarjolla myös rajaton määrä ilmaista ratsastusta...
Ja osoite oli?
...
ninnithequeen

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

brona kirjoitti:
nojoojust kirjoitti:Palkan lisäksi olisi tarjolla myös rajaton määrä ilmaista ratsastusta...
Ja osoite oli?
Joo, mä tuun Bronan mukaan sit.
nojoojust

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

ninnithequeen kirjoitti:
brona kirjoitti:
nojoojust kirjoitti:Palkan lisäksi olisi tarjolla myös rajaton määrä ilmaista ratsastusta...
Ja osoite oli?
Joo, mä tuun Bronan mukaan sit.
:P Loistavaa. Hevosista vain tamma on toistaiseksi ratsastettava, poika kun on vielä varsa, mutta siivous- ja ratsastusvuoroillahan tuo ratkeaa. :D
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja brona »

nojoojust kirjoitti: :P Loistavaa. Hevosista vain tamma on toistaiseksi ratsastettava, poika kun on vielä varsa, mutta siivous- ja ratsastusvuoroillahan tuo ratkeaa. :D
Ja täähän on muuten loistava idea.
...
ninnithequeen

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

brona kirjoitti:
nojoojust kirjoitti: :P Loistavaa. Hevosista vain tamma on toistaiseksi ratsastettava, poika kun on vielä varsa, mutta siivous- ja ratsastusvuoroillahan tuo ratkeaa. :D
Ja täähän on muuten loistava idea.
:komp:
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja mölli »

Taitaisi olla kaikista vaikeinta löytää hyviä työntekijöitä ja toiseksi katteet olisi melko varmasti pieniä.
Kingi I
millivanilli

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja millivanilli »

Olin töissä eräässä siivousfirmassa 1,5v ja sitä ennen aina sillöin tällöin tuurasin toimistossa. Talous- ja henkilöstöhallintoa hoitaneena en sanoisi alaa helpoksi, vaihtuvuus on suuri, palkat ovat pieniä ja kilpailu on kovaa.
slam

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja slam »

Sannu kirjoitti: Pohdinkin, että pitäisikö sivubisneksenä laittaa kotisivousfirma pystyyn.
Joulupukin työstä maksetaan kerta käynniltä 30e tunnilta, jos itse soittelee pukkipaikat ja yms.

Verovapaasti eli pimeesti voisin siivota ihmisten huoneita heidän omilla välineillään. Firmaansa voisi esitellä kyltillä: "onko huoneistosi perusteellisen siivouksen tarpeessa, mutta voimasi ja aikaisi eivät riitä siihen, just caal mee, my naame is frank. ;)"
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Olin siivojana töissä noin puoli vuotta. Palkka oli ihan perseestä, jotain 6 euroa tunti. Se ei todellakaan vastannut työn vaativuutta, sairaat työajat, liian isoja kohteita yhdelle ihmiselle, baareja joiden kuntoa voitte vain kuvitella. Kotisiivouskohteista tykkäsin silti vähiten ahdisti 'tunkeutua' toisen kotiin. Sen jälkeen kun tuosta lafkasta kytkintä nostin soittelivat perään kunnes vaihdoin numeroa. Never again mulle.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

nojoojust kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:
brona kirjoitti:
Ja osoite oli?
Joo, mä tuun Bronan mukaan sit.
:P Loistavaa. Hevosista vain tamma on toistaiseksi ratsastettava, poika kun on vielä varsa, mutta siivous- ja ratsastusvuoroillahan tuo ratkeaa. :D
Jos nyt kuitenkin käy niin, että tytöt vaan lupaa ja lupaa niin tuolla tarjouksella olisin aika varma, että löytyy joku heposista ja ratsastamisesta tykkäävä esimerkiksi opiskelijatyttö.. Vähän taskurahaa opintotuen päälle ja ilmaiset ratsastukset siihen, että vaikkas kerran pari vkoon siivoo sovitut jutut teillä. Ratsastus ei lopultakaan ole ihan halpa harraste ja olisi siis jo tosi iso etu tuo monelle pienituloiselle opiskelijalle joka sitä haluaa harrastaa. :)

Niin juu, arvostan kyllä siivoojia.. voi sitä paskanmäärää kaikissa yleisissä tiloissakin jos siellä ei siivoojat säännöllisesti liehuisi.

Itse en kuitenkaan ihan heti olisi halukas tuota työtä tekemään, mieluusti palkkaisin kotiinkin siivoojan jos olisin paremmissa varoissani.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
Leilah

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Leilah »

brona kirjoitti:Kotisiivous oli musta ihan kivaa (paitsi niille superniuhoille, jotka siivosivat itse ennen siivoojan tuloa) ja aika vaihtelevaakin. Musta oli tosi kiva ajatella, että asiakas tulee himaan tyytyväisenä, kun ei tartte itse siivota ja voi keskittyä johonkin muuhun mukavaan.
Tiistai on viikon kivoin päivä, sillä meillä käy silloin siivooja! On todella ihana tulla raikkaaseen ja pölyttömään kotiin, jossa jopa keittiön vanhat vesihanatkin taas kiiltävät. 23 €/h meidän välineillä ja pesuaineilla ei ole minusta paljon siitä ihanuudesta.
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Think »

Sannu kirjoitti:Toissa päivän Hesarissa kerrottiin, että kotisivoojille on entistä kovempi kysyntä - ja etenkin luotettaville sellaisille. Ihmisillä on nykyään ainakin pääkaupunkiseudulla jo varaa maksaa palveluista ja tulevaisuudessa varmasti vielä enemmän.
Kyllä siivousfirmalla voi rikastua (riippuu tietysti mitä tällä tarkoitetaan), kuten monilla muillakin omilla yrityksillä. Yhden tai kahden hengen pikkufirmoilla, joissa siis painat itsekin mopin varressa pitkät päivät duunia, ei rikastu. Kyllähän tuossa kotisiivous -ideassa/buumissa on potentiaalia erittäin hyvään toimeentuloon (ehkä myös rikastumiseen). Varmasti joku sen myös hyödyntää.

Edit: Ai niin. Arvostan kovastikin kyseistä työtä. Itse en sitä tekisi.
Ovela kuin orgasmi
Vastaa Viestiin