Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Yleinen lätinä jä kitinä
Deleted-432

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Deleted-432 »

*taisteluväsy*
Runkkis kirjoitti:Rikastuminen ei ole kovin todennäköistä, mutta kaipa sillä voi itsensä elättää.
En ole varma, kuinka paljon nuo yritykset veloittavat, mutta heitetään nyt ilmaan 25 € tunti. Tuosta sivukulujen osuus on noin puolet. Tuntipalkaksi jää 12,5 €. Jos töitä tekisi sen 8 h päivässä ja 5 päivää viikossa niin kuukausiansiot olisivat 12,5 * 8* 5*4 = 2000 ja tuosta vähennetään veroja.

Oletetaan, että yhtä kämpää siivoisit n 2 h niin asiakkaita pitäisi olla viikossa 20, että pääsisit edes noihin ansioihin... Sitte pitäisi hoitaa vielä kirjanpito, mahdollinen markkinointi jne...!
Onko tuo 2000/kk teistä sitten pieni palkka? Tuohan on ihan valtava raha, vaikkei suomalaisten keskipalkka ihan vielä! Mutta kuten itsekin epäilet, ei se välttämättä siivotessa tuohon nouse.

Mutta tuo 12,5 tuntipalkkakin on valtava! :shock:
Tai jos on uskominen sitä, miten nettinörtteilyvuosieni parhaimmillaan 7,6 euron tuntipalkkaa pomo sanoi "kilpailukelpoiseksi".

Olisko Georginan sanoma 6/h siivoustöistä sittenkin lähempänä totuutta?
Runkkis kirjoitti: Eipä sillä rikastumaan pääse, mutta parempi vaihtoehto se on kuin valittaa netissä alle 400 € työttömyysturvasta ja kiukuta Karhu-päissään muille...!
Haista sinä viinanmyyjä ja akuhieroja paska.
Taasko käännnetään yhteiskuntakritiikini siihen, että valitan omia "tulojani" enkä sitä että ne systeemit on oikeasti perseestä, oli sitten kyseessä muutkin kuin minä tai vaikka minä en luuseri olisikaan.

No miksen itse mene siivoojaksi, jos se niin helppo ratkaisu on?
Selitetään:

Arvatkaapa montako siivoojan paikkaa TÄÄLLÄ on tarjolla, arvatkaa?
EI YHTÄÄN! Vasta sadan kilsan päässä muutama.

Ratkaisu olisi siis siirtyä vaikka Helsinkiin siivoilemaan. Ja se on kuulkaa rankempi juttu kuin jos valmiiksi asuu pääkaupunkiseudulla ja vain "menee töihin". Hesaan tai muualle kauas muutto ilman rahaa, ilman asuntoa, epävarmoihin keikkahommiin huonontaisi oloani pahasti. Eikä olisi taloudellisestikaan toimivaa niillä (jos se on lähempänä 6 e tunti) palkoilla, vuokranmaksun kanssa, muilla pääkaupunkiseudun kuluilla. Ihan eri asia valmiiksi asua Hesassa ja sitten hakeutua tuollaisiin duuneihin, vaihtaen työpaikkaa tarpeen tullen.

Yksi maisterikaverini on ollut siivoojana/ varastomiehenä/ kouluavustajana/ matkahuollossa/ muuttomiehenä, koska Hesassa niitä hommia ON saatavilla "kaikille" (ei oikeasti niinkään). Mutta täällä ei ole! Kurjannäköistä elämää hanelläkin, välillä pitkiä työttömyyskausia sittenkin, yhden talvikauden asui kioski/venevajassa, joutui myymään kaikki kirjansa pois...

Siihen Helvettiin en lähde miellyttääkseni varsinkaan TEIDÄN luterilaista työmoraalianne. Tai teidän "yhteiskuntaanne". Niin suuri muutto käy vasta jos saan sieltä vakituisen työpaikan josta maksetaan jotain suomalaisten keskipalkkaa lähestyvää.

Sitten toiseksi:
Aika moni sanonnut, miten kurjaa, rasittavaa ja työteliästä siivoaminen on. Ja minulla on disabiliteetti: olen synnynnäisesti tumpelo kaikissa käden taidoissa. Varsinkin siivoamiseen ei luontainen, siis olematon siisteydentajuni riitä. Heti huomattaisiin että en osaa tehdä muita käsitöitä kuin runkata ja työn jäljessä olisi varmasti sanomista pitkään... eli potkut tulisi.
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja brona »

Tulipa tuossa lueskellessa mieleen taas siivousalan paradoksit: halutaan että on siistiä, mutta kukaan ei halua siivota ja se, että halutaan (varsinkin kotisiivouksessa) suomenkielisiä siivoojia. Onko ihme, että on pulaa työntekijöistä :roll:

Edellisessä siivousfirmassa,jossa olin töissä, oli tosi paljon ulkomaalaisia. Kyseessä olikin lähinnä laivasiivoukseen erikoistunut (entinen) firma. Itse vastasin isohkon toimistotalon siivouksesta, alaisina käväisi somaleita (pari), perulaisia, kenialainen (ihan ässä), bangladeshlainen ja kroaatti, suomalaisten lisäksi tiätty. Useimmilla yli 25-vuotiailla akateeminen loppututkinto, kroaatti puhui kuutta kieltä.
Nykyisessä puljussa suurin osa mimmeistä on pienten lasten äitejä tai opiskelijoita. Mun entisten mielikuvien siivoustanttoja näkee oikeastaan vain erinäisissä valtion tai kunnan virastoissa.
...
nojoojust

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

brona kirjoitti:Useimmilla yli 25-vuotiailla akateeminen loppututkinto, kroaatti puhui kuutta kieltä.
OT, mutta luin edellämainitun lauseen näin: Useimmilla yli 25-vuotiailla akateeminen loppututkinto, kranaatti puhui kuutta kieltä.
Deleted-432

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Deleted-432 »

Mieluummin olisin vaikka vartija, jos se olisi lähinnä yksin kiertelyä jossain alueilla. Paskahommista minulle sopisi joku, jossa saa olla yksin eikä jää varsinaista näkyvää jälkeä olemattomista käden taidoistani, eikä muutenkaan tarvi oikeasti tehdä paljon mitään paitsi poikkeustapauksissa :D Vartijan duunin halveksuntaa en ymmärrä.
Kittys

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Rapanhapakko kirjoitti: Vartijan duunin halveksuntaa en ymmärrä.
Eiköhän se oo jokaisessa ammatissa ne hyvät ja huonot puolensa?

Kyllä, ihan salettiin siivoilis pari päivää itekseen kaikessa hiljaisuudessa kuin kattelis/kuuntelis kiukuttelevia ihmisiä (lisäksi ääliötä pomoa) ja yrittäisi olla kaikille "mieliksi". Asiakaspalvelijat saa aina kaiken paskan niskaa, ihan sama missä ja mitä duunia tekee.
Runkkis

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Rapanhapakko kirjoitti:*taisteluväsy*
Runkkis kirjoitti:Rikastuminen ei ole kovin todennäköistä, mutta kaipa sillä voi itsensä elättää.
En ole varma, kuinka paljon nuo yritykset veloittavat, mutta heitetään nyt ilmaan 25 € tunti. Tuosta sivukulujen osuus on noin puolet. Tuntipalkaksi jää 12,5 €. Jos töitä tekisi sen 8 h päivässä ja 5 päivää viikossa niin kuukausiansiot olisivat 12,5 * 8* 5*4 = 2000 ja tuosta vähennetään veroja.

Oletetaan, että yhtä kämpää siivoisit n 2 h niin asiakkaita pitäisi olla viikossa 20, että pääsisit edes noihin ansioihin... Sitte pitäisi hoitaa vielä kirjanpito, mahdollinen markkinointi jne...!

Olisko Georginan sanoma 6/h siivoustöistä sittenkin lähempänä totuutta?
.
On... "laskelma" koskikin "siivousyrityksen" tuloja...
Runkkis

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Rapanhapakko kirjoitti:*taisteluväsy*
Ok. Saat valittaa tulojesi pienuutta. Saat halveksia/vihata meitä.

Sinun ei ole pakko mennä siivojaksi/taksikuskiksi/viinanmyyjäksi/akuhierojaksi Helsinkiin tai minnekkään...

Sinun ei ole pakko mennä pienellä palkalla mihinkään töihin...

Sinä voit asua vanhempiesi luona, juoda Karhua ja odottaa perintöä...
Deleted-432

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Deleted-432 »

Runkkis:
Onko sun ihan mahdoton tajuta, että en ole valittanut vain omaa tilannettani, ja oieastaan en sitä juuri yhtään, vaan viime aikoina olen arvostellut YLEISIÄ YHTEISKUNNALLISIA MEKANISMEJA, jotka haittaavat jopa PAREMPIA ihmisiä kuin minä?

Ja olisko sun ja muiden mahdotonta luopua tuosta linjasta, että yhteiskunnalisiin ongelmiin KOKONAISratkaisu olisi, että niistä huomioinut ITSE alkaa pärjäämään paremmin? Mistä itsekeskeisestä paskalävestä tuollainen asenne tulee?

Ja joo.. en tosiaan lähde Helsingin helvettiin NOILLA EPÄVARMUUSEHDOILLA kärsimään lisää nykyoloihini. Rahakaan ei korvaisi tuon tilanteen huonoutta mnulle. Oikea työpaikka oikealla palkalla, niin sitten totta kai kelpaa. Jos ratkaisuni ei käy teille, niin hyvä. Miksi helvetissä haluaisin palvella TEIDÄN komentelevia, hurskastelevia moraaliarvojanne, tai varsinkaan sinun Runkkis, jolla ei moraalia minun silmissäni edes ole?

Koko teidän kusipäiden asenteen pohjana on oma EPÄVARMUUTENNE ja HUONO ITSETUNTONNE. Ja sen vuoksi kaikki, jopa maanlaajuisista ongelmista kertominen, käännetään "luuserin" syyttelyksi, koska itse haluatte vakuuttaa itsellenne ja muille, miten "HYVIÄ" olette.

Ihan kuin KOULUKIUSAAJAT, saatana!
Runkkis

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Rapanhapakko kirjoitti:kkjkjkhgfdtgkgk!
Jopa minä olen tajunnut. Sen verran monta kertaa sen olet sanonut... (hymiö)

Ja kukakohan täällä nyt koulukiusaa? "Menestyvä paska" vai se "luuseri"?



Äh, miten minä sorruinkaan vastaamaan G:n provoiluihin...
Deleted-432

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Deleted-432 »

Runkkis kirjoitti:
Rapanhapakko kirjoitti:kkjkjkhgfdtgkgk!
Jopa minä olen tajunnut. Sen verran monta kertaa sen olet sanonut... (hymiö)

Ja kukakohan täällä nyt koulukiusaa? "Menestyvä paska" vai se "luuseri"?

äh , miten minä sorruinkaan vastaamaan G:n provoiluihin...
Tuossa ei ollut mitään provoilua, vaan selitys ihmettelyihisi miksen ole siivooja. Ja sinun ja monien asenne ihan melkein kaikkiin kirjoituksiini on ihan selvää omaa huonoa itsetuntoa, jota korotetaan huonommassa jamassa olevan huonoutta pilkkaamalla, että näytetään itse paremmilta. Kuin ala-asteen koulukiusaajat.

Minulla on omaa kiusaajaefektiä kyllä myönnän noissa lutkitteluissa, mutta se lähti siitä, että kun Cityyn alkuun ihan asiallisesti selitin ongelmaani, sain enimmäkseen vain pilkaa ja ihmettelyä. Aloin purra Nussivaa Maailmaa takaisin. Muissa asioissa en mielestäni ketään kiusaa sen kummemmin kuin kukaan muukaan täällä.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Rapanhapakko kirjoitti:Ja olisko sun ja muiden mahdotonta luopua tuosta linjasta, että yhteiskunnalisiin ongelmiin KOKONAISratkaisu olisi, että niistä huomioinut ITSE alkaa pärjäämään paremmin? Mistä itsekeskeisestä paskalävestä tuollainen asenne tulee?
Niin, ja taas tullaan kysymykseen että miksi yhteiskunnan tulisi tarjota hopealautasella pitkäaikaistyöyyömille vakituista työpaikkaa itse kunkin omalla alalla, itse kunkin kotipaikkakunnalla ja 2500€ kuukausipalkalla? Ja vielä välittämättä siitä onko moiseen työpaikkaan tarvetta vai ei...
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Deleted-432

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Deleted-432 »

MOJO:
Minä en ole koskaan vaatinut että yhteiskunnan tulisi tarjota pitkäaikaistyöttömille oman alansa työpaikkaa keinotekoisesti. Jos niitä ei ole, niin niitä ei ole, eikä mikään hallinnollinen mekanismi niitä pysty luomaan. (paitsi tietysti vaikkapa lääkärien ym oikeasti lisää tarvittavien julkisen alan työpaikkojen lisääminen Mutta ei vaikka nettinörttien.) Olen valittanut pitkäaikaistyöttömien kohtelun ja työllisyysmekanismien yleisestä huonoudesta, mutta siihen ei tuo "hopealautas" -vaatimus kuulu. Ja tuon jankuttavan, aina toistuvan väärinkäsityksen olen korjannut helvetin monta kertaa. Ja vaikka sanon nytkin, niin ethän sinä huomenna muista.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Rapanhapakko kirjoitti:MOJO:
Minä en ole koskaan vaatinut että yhteiskunnan tulisi tarjota pitkäaikaistyöttömille oman alansa työpaikkaa keinotekoisesti. Jos niitä ei ole, niin niitä ei ole, eikä mikään hallinnollinen mekanismi niitä pysty luomaan. (paitsi tietysti vaikkapa lääkärien ym oikeasti lisää tarvittavien julkisen alan työpaikkojen lisääminen) Mutta ei vaikka nettinörttien. Olen valittanut pitkäaikaistyöttömien kohtelun mekanismien yleisestä huonoudesta, mutta siihen ei tuo "hopealautas" -vaatimus kuulu. Ja tuon jankuttavan, aina toistuvan väärinkäsityksen olen korjannut helvetin monta kertaa. Ja vaikka sanon nytkin, niin ethän sinä huomenna muista.
En varmastikaan muista, joten nou hätä...

Enkä yhtään ylimitoittanut edellistä viestiäni tahallaan... sarkasmisuodatin pliiide??
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja brona »

nojoojust kirjoitti:...kranaatti puhui kuutta kieltä.
:mrgreen:
...
Avatar
brona
Kitinän uhri
Viestit: 812
Liittynyt: 16.08.2005 1:26
Paikkakunta: Saari Idässä

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja brona »

Kittys kirjoitti:Asiakaspalvelijat saa aina kaiken paskan niskaa, ihan sama missä ja mitä duunia tekee.
*komps* Tässäpä yksi syy, miksi siivoan nykyään. Onhan tääkin toki asiakaspalvelua, osassa paikoista jopa suoraa, koska tyypit on paikalla, mutta esimies periaatteessa toimii suodattimena. Parasta on oma aikataulu ja se ettei pomo ole hengittämässä niskaan.
...
Elukka

Re: Siivousfirmalla rikasutuisi-ehkä

Viesti Kirjoittaja Elukka »

brona kirjoitti:
nojoojust kirjoitti:...kranaatti puhui kuutta kieltä.
:mrgreen:
Höh, kranaatit osaa kaikkia kieliä: Kun kranaatti komentaa "hajaantukaa!" niin kiviäkin kiinnostaa. :twisted:
Vastaa Viestiin