Luokkakokouskokemuksia

Yleinen lätinä jä kitinä
eps

Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja eps »

Menneitä muistellessa tuli taas mieleen, miten missasin lukion luokkakokouksen, kun asuin silloin Amerikassa. Sääli, olisi ollut mielenkiintoista nähdä, mitä kaikista ihmisistä on tullut.

Onko muilla kokemuksia luokkakokouksista? Ovatko ihmiset muuttuneet, vai ovatko kaikki ihan samanlaisia kuin abivuonna? Sattuiko kokouksessa tai sen tiimoilta mitään hassua tai jännää?

e.
AarneAnkka

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Ala-asteen luokkamme kokoontui vuonna '95. Yllättävän moni saapui. Ystäväni kehotti minua olemaan sanomatta mitään pahaa opettajalleni vaikka mieli olisi tehnytkin. Toisin sanoen tapahtuma jäi pääosin oman katkeruuden nielemisen tasolle.

Jonkin verran sain syntisiä kiksejä siitä että silloinen opettajan suosikkioppilas ei saapunut edes paikalle koska oli jäänyt kiinni huumausainerikoksesta. Kun taas minä, "koko luokan pahin häirikkö", olin juuri silloin saanut opiskelupaikan Irlannista unelma-alalta.
RolloTomasi

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Ala-asteen luokkamme olisi pitänyt kokoontua, mutta siitä ei tullut mitään.
Yläasteen luokkakokouksen jätin väliin, vaikka samaan aikaan samassa kaupungissa olinkin.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja saira »

"Rakas" natsirehtorimme oli meillä oppaana juuri nyt tammikuussa järjestetyssä peruskoululuokan kokouksessa. Olimme siis musiikkiluokka, eli meidän luokka pysyi koossa peruskoulun kolmannelta aina ysille kun muut luokat rikottiin yläasteelle mentäessä.

No, muutamaan otteeseen teki mieleni kommentoida kun rehtori puhui nätisti erityisluokkalaisista alikehittyneinä ja tarkkislaisista pohjasakkana ja "ne ovat suurin osa Hervannasta, tiedättehän". Karman laki kuitenkin toimi, lähtiessämme ulkorakennuksessa olevaan ruokalaan, rehtori ilmoitti jättäneensä avaimet koulun oveen sisäpuolelle, joten kierros ei onnistuisi kun hänen täytyy lähteä kotiin soittamaan avaajaa itsellensä. Illan paras hetki!
hermine

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja hermine »

Yläasteen luokkakokouksessa oli aika yllätys miten iso osa luokasta oli jämähtänyt kotiseudulle/-nurkkiin eikä tehnyt peruskoulun jälkeen juurikaan mitään. Muutamat ylimieliset tytöt jaksoivat vieläkin nähdä ihan kamalasti vaivaa koko illan ajan ignoratakseen täysin olemassaoloni ja kaikki sanomiseni. Meni jo ihan huvittaviin mittoihin, kun muuten käytökseltään kympin tytöt tervehtivät kaikkia muita joitten kanssa eivät edes olleet kavereita ja mut jotenkin kummasti jätetään kokonaan välistä, samoin kuin kuulumisia kysellessä. En voi kieltää olleeni hieman vahingoniloinen, kun yksi näistä oli paisunut ihan muodottomaksi. Yllättäen niitten luokan pahisten kanssa, jotka aikanaan olivat vain kiusanneet minua mitä nyt pyytelivät anteeksi, tuli sitten aika kivaa, kunhan ensin tunnistivat että minä olen minä, minua luultiin pitkään vain yhden tytön joksikin satunnaiseksi kaveriksi...
hebuli

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja hebuli »

Sairan viestistä tuli mieleeni, tuliko jollain vai opettajiakin paikalle? :shock:

Ala-asteen luokkakokouksen missasin, eivät kuulemma olleet saaneet yhteyttä. Yläasteen/lukion kokous (siellä oli molemmista) oli ihan asiallinen. Bailaajamimmistä oli tullut naispappi, harmaasta hiirulaisesta suht koht hottis, ylivilkkaasta nörttipojusta pahimman luokan bi-henkinen uusiohippi (taisi jossain vaiheessa iltaa (yrittää) suudella mua), useimmista peruspissiksistä normaaleja (mutta räväköitä) äityleitä, useimmat "puolipahiksetkin" olivat hankkineet kunnon koulutuksen ja työpaikan, jne.

Huomasin juttelevani ja minulle tulevan juttelemaan illan aikana todella monen henkilön joiden kanssa ei juurikaan tullut puhuttua kouluaikoina nokkimisjärjestyksen ja sosiaalisen muurin takia. Jollakin tapaa tuntui että ajan kanssa vaakakupit olivat kovasti tasoittuneet, olimme nyt aikuisena paljon enemmän toistemme tasolla kuin koululaisina. Toisaalta toisilla tuntui olevan myöhästynyt tarve perehtyä juuri sellaisten henkilöiden sielunelämään ja historiaan, jotka olivat kouluaikoina jääneet etäisiksi.

Ai niin, ja olin yllättynyt kuinka montaa henkilöä en meinannut tunnistaa ollenkaan. Oikeasti, en saanut ollenkaan päähäni kuka kumma se ja se olisi voinut luokallamme olla. Yritin kovasti peittää tietämättömyyteni ja kysellä lähimmiltä kavereiltani vaivihkaa heidän henkilöllisyydestään. Nimen kuuleminen ei aina auttanut.
Viimeksi muokannut hebuli, 27.02.2006 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
cardic
Kitisijä
Viestit: 1086
Liittynyt: 15.08.2005 8:54
Paikkakunta: unscandiclandic

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja cardic »

meilla oli viime vuonna ylaasteen luokkakokous. yheksan vuotta oli aikaa ku peruskoulusta paastiin, mut silti tuntu ettei siit oo ku ihan hetki ku oli luokka kasas. eli mukavaa oli ja loppuillasta aivan paissaan.
lukion luokkakokouksesta en usko et tulee sen kummempaa (jos sita ylipaatansa pidetaan), oli meinaan sen verran heikoilla kantimilla luokkahenki

edit: opettajakin oli alkuillasta mukana, muutaman siiderin nautti
'viinista tulee sekoboltsiks' -lapsi 7v
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ei mitään luokkakokouksia mistää koulusta. Ala-aste ja yläaste meni samalla porukalla, joten ilmeisesti saatiin tarpeeksi toisistamme. Lukiossa luokalla oli pääasiassa tyttöjä, joten luokkahenki ei noussut kovin korkeaksi. Ei siis riitä kiinnostusta tapaamiseen sielläkään. Muutaman kohtalo on selvinnyt koulukaverit.comista tai muuta kautta eikä mitään suuria yllätyksiä ole tiedossa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
yannara
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 195
Liittynyt: 19.01.2006 22:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja yannara »

Meijän luokkakokouksessa ei ollut mitään ihmeellistä, mutta hyvinhän se meni. Tein osaallistujille jopa kotisivun joissa on kuvia illasta. Ihan mukava meininki oli. Tosiaan, mitään erikoista ei ollut koska lukiosta ehti kulua vain 4 vuotta, ennen kun tapasimme uudelleen. Ainoana merkkinä huomasin se, että ne peruskoulun ajoista luokan kingi-jätkät eivät olleet enää mitenkään erikoisia ja meikäläisestä, silloisesta pienestä rääpäleestä, ehti kasvaa urheilullinen ja komea mies joka pärjää työelämässä varsin hyvin :lol:
nojoojust

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja nojoojust »

Itse päädyin lukiomme 110-vuotisjuhliin, koska sain tuntemattomasta numerosta tekstiviestikutsun. Vasta kun olin ilmoittautunut ja ilmoittautumisaika kulunut umpeen, tajusin kysellä edelleen tuntemiltani koulukavereilta heidän saapumisistaan, mutta kukaan ei edes tiennyt koko juhlasta. Paikalla oli kyllä erittäin paljon omaluokkalaisiani, mutta ei ketään jonka olisin tuntenut hyvin. Itse asiassa olin unohtanut lähes kaikkien nimet ja melko monia en tunnistanut edes ulkonäön ja nimen yhdistelmällä. Oudointa oli, että kovin moni oli utelias suhteeni ja kyseli sellaisista vanhoista asioista, joita itse en enää muistanut ollenkaan. Selvisi jopa, että tekstiviestin lähettänyt henkilö oli sellainen luokkakaveri, jonka kanssa en ikinä kouluaikana ollut vaihtanut sanaakaan. Silti hän tiesi jopa uuden sukunimeni ja asuinpaikkakuntani. Käsittämätöntä.

Ruokailun päätyttyä pakenin paikalta, sillä en ole koskaan pitänyt siitä, että joudun suurennuslasin alle. Ehkä kaikkein kiusallisinta oli, että pöytäparini oli henkilö, joka tiesi minusta lähes kaiken, mutta josta en todellakaan muistanut mitään. Jälkeenpäin jopa kysyin omilta tutuiltani, muistivatko he kyseisen henkilön. Hämmästyksekseni ainakin yksi muisti.
Kid

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Kid »

Ei ole ollut ja vaikka olisikin, tuskin olisin mennyt. Ei siis niin minkäännäköstä kiinnostusta tietää mitä ala-tai yläasteen luokkakamuille kuuluu.
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Luokkakokouksessa kukaan ei ollut pahemmin muuttunut. Ärsyttävät tyypit olivat edelleen ärsyttäviä ja kivat kivoja. Pahikset olivat tehtailleet lapsia peruskoulun jälkeen, ja aika harva oli ylipäätään opiskellut mitään. Olin yllättynyt. Ala-asteaikainen paras kaverini oli joutunut suljetulle osastolle.
MarthaFocker

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja MarthaFocker »

Tänä vuonna on eka kokous ja vähän jänskättää.
Muistikuvat luokkalaisista on ne, että suurin osa oli nössöjä ja sitten olin minä ja muutama ei-nössö, joiden ainoat sanat nössöille oli "turpa kii".
Jepjep, onneksi pari ei-nössöä on pysynyt kavereina tähän asti, ilman niitä en kai viitsisi kokoukseen mennäkään. Raportoin heinäkuussa sitten, että miten kävi...
Enthu

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Enthu »

Luokkakokousta pitänyt järkätä useamman vuoden ajan...luokkasormuskin olemassa,vuoden 2000 kokous jäi pitämäti Kun bilepaikaksi meinattu Arkadia suljettiin... Öh jotenki sellainen fiilis että ne muut odottaa et mä "ns luokan priimuksena&tunnollisena oppilaana" kutsuisin heidät tapaamiseen :shock:
Elukka

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Minä olin muuttanut toiselle paikkakunnalle siinä vaiheessa kun oli yläasteen luokkakokous, eikä ollut tilaisuutta yhden päivän takia lähteä vanhalle kotiseudulle. Sain kyllä kännipuhelun kyseisestä tilaisuudesta.
Puhelun ja myöhemmin kuulemieni juttujen perusteella olen todennut, että ei harmita ollenkaan etten mennyt.
(Olivat kuulemma mm. itkettäneet entistä luokanvalvojaamme puhelimessa kertomalla harvinaisen suoraan, mitä mieltä ko. tantasta olivat olleet.)
nokkaelain

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Yläasteen luokkakokous piti olla 2002; päivämääräkin oli luokkasormuksessa (jota en kyllä edes hankkinut). Ei järjestetty, eikä ketään varmaan olisi kiinnostanut. Vaihtelevia kohtaloita taitaa olla: joku on hankkinut lapsia 15-vuotiaasta alkaen, joku pyöritttää perheyritystä, ainakin yksi on vetänyt elämänsä pöntöstä alas huumeilla ennen kuin on muuta ehtinyt jne.

Lukioluokalla oli enimmäkseen poikia ja tuskin kukaan rupeaa mitään järjestämään.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja aasi »

nokkaelain kirjoitti:Yläasteen luokkakokous piti olla 2002; päivämääräkin oli luokkasormuksessa (jota en kyllä edes hankkinut).
Sama juttu, sormukseen oli kaiverrettu paikkakin. Unohdin kuitenkin kun asia oli ajankohtainen enkä edes tiedä että kävikö siellä kukaan.

Luokattomasta lukiosta taas hädin tuskin muistan ketä siihen ryhmään kuului joiden kanssa aina sain jaksotodistukset. Pelkässä luokkakokouksessa ei siten olisi juurikaan järkeä, kokonaisen vuosikurssin pitäisi olla paikalla.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Mulli75

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Ala-asteen luokkakokous oli suunnitteilla. Kaverini soittivat ja kysyivät kiinnostustani. Siihen se sitten jäikin. Yläasteen luokkakokouksesta ei mitään tietoa muuta kuin sovittu pvm. joka luokkasormuksessa.

Noin 3 vuotta sitten pidettiin yhdestä opinahjosta valmistuneiden kesken luokkakokous. Kaikki eivät päässeet/eivät viitsineet osallistua syystä tai toisesta. Mitään hassua/jännää ei tapahtunut n. 4 tunnin luokkakokouksessa.

Suurin osa poistui ajoissa perhesyihin vedoten. Jotkut kaverit olivat muuttuneet aikuistumalla jotkut eivät. Näki ettei kaikki pystyneet kaikkien kanssa juttelemaan ja siitä syystä ilmapiirikin oli jotenkin tylsä. Entisiä seurustelusuhteita joillakin oli luokkakavereiden kanssa opiskeluaikana. Nämäkään eivät keskenään jutelleet muuta kuin ne pakolliset "mitä kuuluu ?" jne.

Yhden kaverin kanssa olen jutellut puhelimessa työn takia. Yhden kaverin yritystä kävin joskus katsomassa lomani aikana. Muista luokkakavereista jotain tietoa lukenut lehdistä tai internetistä mm. urakehitys, perheenlisäys, avioliitto, kuolema jne.
ninnithequeen

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Meillä oli ylä-asteen luokkakokous alkuvuodesta 2002. Oli kivaa nähdä vanhoja tuttuja, vaikka osaa tapaan edelleen usein (Yksi heistä on lapseni kummi).

Toisaalta minusta oli todella hölmöä, että osa tyypeistä oli kutsunut paikalle kavereita, jotka silloin pyörivät kyllä seurassamme, mutta eivät siis olleet koulussamme saati luokallammekaan.... :?
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Ala-asteen luokkakaokouksen ois pitäny olla vuonna 2000.
Järkättiin se kuitenki sitten muutamaa vuotta myöhemmin.
Olihan nuita ihan kiva nähä joo. Syötiin Iguanassa ja painuttiin tanssahtelemaan yökerhoon, jossa en kyllä paikan pinnallisuuden vuoksi kauaa viihtynyt, vaan entisen luokkatoverini kanssa vaihettiin Ale Pubiin juopottelemaan. Kiva ilta, mutta en usko mitään menettäneeni, vaikken noihin karkeloihin olisi osallistunutkaan.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Vadim »

mustaenkeli kirjoitti:Syötiin Iguanassa ja painuttiin tanssahtelemaan yökerhoon, jossa en kyllä paikan pinnallisuuden vuoksi kauaa viihtynyt, vaan entisen luokkatoverini kanssa vaihettiin Ale Pubiin juopottelemaan.
Siis meinaat että Ale Pubissa on jotenkin syvällisempää?
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Vadim kirjoitti:Siis meinaat että Ale Pubissa on jotenkin syvällisempää?
Siihen aikaan ainakin siellä (vielä) tytöt osasivat laittaa vaatteet päälleen ennen baariin lähtöä. Syvällisyys on erijuttu kokonaan... liekö syvällisiä ravitsemusliikkeitä tanssilattioineen olemassakaan?!
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Vadim »

mustaenkeli kirjoitti:
Vadim kirjoitti:Siis meinaat että Ale Pubissa on jotenkin syvällisempää?
Siihen aikaan ainakin siellä (vielä) tytöt osasivat laittaa vaatteet päälleen ennen baariin lähtöä. Syvällisyys on erijuttu kokonaan... liekö syvällisiä ravitsemusliikkeitä tanssilattioineen olemassakaan?!
Niinpä, täällä Kabulissa sentään tytöt osaavat laittaa vaatteet päälleen! Eikä täällä mennä edes baariin!

Länsimaiden moraalis-hengellinen rappio on kauhistuttavaa.

Ehkä viittaat siihen, että näissä "pinnallisissa" ravitsemusliikkeissä on vaikea kommunikoida suusanallisesti, joten anti jää lähinnä ympäristön tarkkailuun. Itse en kyllä ole ihan varma siitä, että puhuminen on jotenkin syvällisempää kuin katseleminen.
Angita

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Angita »

Yläasteen luokkakokous oli meillä jo vuonna 1999 eli mun abivuonna. Eipä ollut mitään yllätyksiä. Paikalle tuli vain sellaisia ihmisiä, joista oli muutenkin kuullut jotain.

Ala-asteen luokkakokous oli 2003. Yksi pojista oli muuttunut niin paljon etten olisi millään tunnistanut. Olin positiivisesti yllättynyt, että paikalle oli ilmaantunut niitäkin joilla ei näiden nyky-yhteiskunnan standardien mukaan mene ns. hyvin. Monestihan sellaiset eivät kehtaa tulla paikalle.

Yksi tyttö kertoi, että kun hän ei koskaan ole ollut lukuihmisiä niin lopetti koulun peruskoulun jälkeen ja on nyt kotiäitinä. Toisella tytöllä oli pari opintojen keskeytystä takana ja ajoi tällä hetkellä työkseen pakua. Ei osannut vielä sanoa, mitä haluaa tehdä isona - kukapa meistä. Oli siellä korkeakouluopiskelijoitakin. Yksi luokkakavereistamme oli jo ehtinyt kuollakin - vietimme hänen muistokseen hiljaisen hetken. Eräs paikalle tulemattomista pojista on nykyään kuulemma skitsofreniaan sairastunut narkkari. Opettajammekin oli kutsuttu paikalle.

Meille oli varattu kabinetti Hotelli Arthurista ja siellä syönnin lomassa katselimme luokkamme konserteista kuvattuja videoita, olimme nääs olleet musiikkiluokka. Jossain vaiheessa opettajamme lähti ja ryyppäys alkoi toden teolla. :miitti: Lopulta siirryimme vastapäiseen karaokebaariin.
Elukka

Re: Luokkakokouskokemuksia

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Kappas. :shock:
S-postiin oli tippunut kutsu lukion luokkakokoukseen.
Pitäisköhän mennä? :think:
Vastaa Viestiin