Sainpa häädön

Yleinen lätinä jä kitinä
Turbohaltija

Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Viettämäni tolkuttoman syntisen elämän vuoksi taloyhtiön kyylämuori katsoi parhaaksi tiputtaa häätölapun postiluukustani eilen. Paperissa ilmoitetaan, että minulla on kuukausi aikaa muuttaa täältä pois. Luulin aina, että irtisanomisaika on kolme kuukautta, pitänee selvittää tämäkin asia. Joka tapauksessa, häätöbileet tulossa lähiaikoina, seuratkaa miittipuolta! :cheer: :hep: :cheer: :cheer:

Edit: Äh, vittu. Googletin asioita eikä hyvältä näytä. Voi perseen suti. Meenpä tästä pyörimään sänkyyn hetkeksi, kohtahan sitä töihin. Pää on täynnä limaa, vittuako mä menin tämänkin keikan ottamaan.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Turbohaltija kirjoitti:taloyhtiön kyylämuori
Tuskinpa kyylämuorilla itsellään on vaikutusvaltaa häätä sinut vain koska a) asut vuokralla b) olet nuori. Ei edes vaikka kyylämuori olisi jollain mystisellä tavalla vuokranantajasi. Vuokrasopimuksen irtisanomiselle täytyy olla hyvät perusteet. Eli joko olet bilettänyt liian rankasti liian monta kertaa ja näin ollen jo saanut varoituksen/ia. Tai sitten kohtalosi sinetöitiin jostain syystä yhtiökokouksessa (virallisessa sellaisessa, mummojen pihapenkkimiitti ei riitä)

Minä ainakin nousisin barrikaadeille ja tiputtaisin mätäneviä sardiineja kyseisen mummon postiluukusta.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Turbohaltija

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

Joo, tosi rankasti on biletetty. Sain varoituksen viime kesänä kun muutama kityrunkkari käveli taloni pihan läpi hakemaan asunnolta kamojaan. Paikalla olleet ehkä muistavat tapauksen. Ja nyt sitten sain häädön koska viikonloppuna yritin auttaa huonovointista kaveriani nukkumaan, tämä kaatui, löi päänsä ja huusi vähän. Kyylämuori on taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja, sen lempiharrastus on ihmisten häätäminen. Syksyn puolella häädettiin joku tyttö tuosta ylempää, koska sillä oli ollut musiikki liian kovalla päiväaikaan. Muori huusi käytävässä sille ainakin vartin ajan, mun kotirauha häiriintyi vaan paskaakos tuosta.

Ihan mielelläni kyllä lähden tästä pöpilästä, nyt joutuu vain häipymään vähän aikaisemmin kuin olin ajatellut. Muuttaminen on oma stressinsä, taas....
slam

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja slam »

On muuten kohtalaisen "kaikuva" talo se, että normaalit kolauksetkin kuuluu. Tällaisessa uudessa talossa saa huutaa paljon lujemmin...
Turbohaltija

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

slam kirjoitti:On muuten kohtalaisen "kaikuva" talo se, että normaalit kolauksetkin kuuluu. Tällaisessa uudessa talossa saa huutaa paljon lujemmin...
No kiitos vitusti tästäkin tiedosta.
slam

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja slam »

Turbohaltija kirjoitti:
No kiitos vitusti tästäkin tiedosta.
En uskoisi, että kämpästäsi koskaan kuuluisi kovin voimakasta heavy-musiikkia, että kaikenlaisia heikko hermoisia sitä näkyään on olemassa tai kait hän pelkää, että asiat menevät huonompaan suuntaan... very outoa...

Täällä ainakin on kokonainen rapullinen sellaisia ihmisiä, jotka eivät paljoa piittaa muiden mölyämisistä ellei se ylitä 300 desipeliä. Heillä on kohtalaisen paha tapa vaan särkeä myös noita rapunlaseja. Aivan varmasti olisi tullut häätöjä, jos olisivat olleet häiriöksi eli samaisessa rapussa olisi ollut yksikin heikkohermoisempi. Olen itsekkin kyseisessä rapussa ryypännyt kahdessa eri kämpässä ja ylimmästä asunnosta on tullut joskus känninen äijä mölyään puoli huumorilla, että "vetäkää se wc;ee rapussa haisee".
AarneAnkka

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

No voihan änkeröinen. Aikamoisia nipottajia tosiaan ovatkin, sillä eihän teillä metelöidä. Ainakin kun minä olen ollut miiteissä on ollut aivan rauhallista (ja eikös se kyttääjä silloinkin valittanut jotain?).

Jaksamista sulle. Toivottavasti löydät paremman asunnon ja vähällä vaivalla.
Mulli75

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Mulli75 »

Taas nähdään ettei kaikkia ihmisiä kohdella samalla tavalla.

Ei yhden talonyhtiön kyylämuorin sana voi painaa noin paljon että joku voidaan häätää ulos kämpästä. Tarvitaan muidenkin ilmoituksia häiriköinnistä ja sittenkään ei välttämättä tapahdu vielä mitään.

Tässä talonyhtiössä missä itse asun ollaan muiden osakkaiden kanssa kirjoitettu kahdelle eri isännöitsijälle monesti talossa asuvasta avohoitopotilaasta joka asuu säätiön asunnossa vuokralla.

Kahden vuoden aikana ollaan kuunneltu häiriköintiä. Isännöitsijältä vastauksena tulee vaan että muistutuskirje on lähetetty. Mitään ei tapahdu.
Elukka

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Turbohaltija kirjoitti:Viettämäni tolkuttoman syntisen elämän vuoksi taloyhtiön kyylämuori katsoi parhaaksi tiputtaa häätölapun postiluukustani eilen.
:shock: Käsittämätöntä toimintaa. Eipä niissä Mozartin synttäribileissä ainakaan niin kauheasti remuttu, että kukaan tervepäinen ihminen moisen perusteella olisi häätöä puuhaamassa.

Mitenkähän tulkinnanvarainen tuo "häiritsevän elämän" määritelmä mahtaa olla? :think:
Turbohaltija

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

McJanne kirjoitti:

Että eläpä vielä hötkyile duudsoni, tästähän sais mahtavan riidan aikaiseksi :)
Selvittelin juuri vaihtoehtojani. Vuokralaisten keskusliitosta sanottiin, että voin joko muuttaa suosiolla pois tai alkaa käräjöidä. Jälkimmäisestä tulisi kuluja myös minulle ja minun pitäisi saada naapureita todistamaan puolestani. Tuskinpa niillä on mitään intressiä puolustaa minua, en ole ollut niihin yhteydessä.

Sain sentään aikaa kuukauden siirtää synnillinen elämäni toiseen sijaintiin. Johtuu varmaan siitä, että ehdin maksaa kuukauden vuokran sunnuntaina, tuskinpa kyylän omatunto kolkuttaa.

No, eipä hätiä. Luen tässä seuraavaan tenttiin (kolme kirjaa vajaassa kolmessa viikossa), teen pätkätöitä, poden flunssaa, yritän päästä pukille, etsin kämppää.... :|

Otan vastaan asuntovihjeitä. Olen oikeasti kunnon ihminen, uskokaa tai älkää.
ninnithequeen

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Käsittämätön juttu, kertakaikkiaan...eihän noin VOI tehdä? Ei hyvää päivää...

Jaksuja sinulle :paijaa:
eps

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja eps »

Turbohaltija kirjoitti: Otan vastaan asuntovihjeitä. Olen oikeasti kunnon ihminen, uskokaa tai älkää.
Mene sanomaan sossuun, että sait vääristä syistä häädön ja että sulla ei ole paikkaa mihin mennä. Saat kaupungin vuokra-asunnon luultavasti aika nopeasti. Vuokra on halpa, asunnot enimmäkseen tilavia ja hyvin varusteltuja ja kerrostalokyttääjistä ei ole pelkoa.

e.
Angita

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Angita »

Sulle on privaviesti.
Turbohaltija

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

McJanne kirjoitti:

Vapautuu 15.4., sijainti yllättävästi Martinlaakso blablablablabla
Kiitos, harkitsen.
Turbohaltija

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

eps kirjoitti:
e.
Susta ei välillä saa selvää, oletko tosissasi. Meinaatko tosiaan näin vai oletko vain humoristisella tuulella?
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Turbohaltija kirjoitti:
eps kirjoitti:
e.
Susta ei välillä saa selvää, oletko tosissasi. Meinaatko tosiaan näin vai oletko vain humoristisella tuulella?
Ihan asialliselta tuo kuullostaa ja ihan mahdolliseltakin. Ei maksa mitään yrittää!
Dumari

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Turbohaltija kirjoitti:
eps kirjoitti:
e.
Susta ei välillä saa selvää, oletko tosissasi. Meinaatko tosiaan näin vai oletko vain humoristisella tuulella?
Kyllä kaapungilta saattais herua, kävelet hakutoimistoon sisälle ja teet ilmoituksen jossa selvästi ilmaiset mikä on tilanne. Tarvittaessa voit tehostaa ilmoitustasi useammalla käynnillä ja puhelinhäiriköinnillä, se taas riippuu sinusta kuinka paljon haluat panostaa asunnon saantiin kaapungilta. Monenmoista huhua ja tarinaa olen kuullut että sitkeys palkitaan :D
Viimeksi muokannut Dumari, 07.03.2006 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eps

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja eps »

Turbohaltija kirjoitti:
eps kirjoitti:
e.
Susta ei välillä saa selvää, oletko tosissasi. Meinaatko tosiaan näin vai oletko vain humoristisella tuulella?
Olen aivan tosissani. En pelleile näin vakavalla asialla.

e.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Ei herranen aika, onpa törkeätä. En tietenkään ole asunut naapurinasi, joten en osaa sanoa, kuinka häiritsevää elämää vietät. Epäilen, ettet kovinkaan. Veikkaan, että itse olisin saanut häädön talostasi paljon aikaisemmin kuin sinä, huudatan nimittäin stereoitani aika kovaa. Ja soitan vielä aika huonoa musaakin, Matti Nykästä ja Pelimiestä ja sensellaista. Noh, välillä sitten vähän parempaakin, mutta välillä aika kovaa kuitenkin. Epäilen nimittäin, ettei musiikki kuuluu juuri minnekään, kun seinänaapureita eikä alakerran naapureita ole, vain yläkerran naapuri.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Minusta tuo tilanteesi on täysin lainvastainen ja käsittämätön!!

Kyllä sinullakin on vuokralaisena oikeuksia, vaikka olisitkin metelöinyt, mikä ei edes ole ilmeisesti tilanne tässä tapauksessa. Minusta tuo häätö ei voi olla lainvoimainen.

Mutta toivottavasti tilanne selviää parhain päin! Voimia!
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Turbohaltija kirjoitti:Kyylämuori on taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja

Aivan sama vaikka se olisi Napoleonin miniän koiranvahti. Yksin se ei tietääkseni saa moista päätöstä tekaista. Eli hallituksen kokouksessa tulisi mahdollisesta asukkaan häätämisestä päättää. Jotenka pyydä vaikka huviksesi nähdä hallituksen kokouksen pöytäkirjaa enstex. (Korjatkaa jos olen väärässä)

Toisaalta. Jos talossani asuisi kuvailemasi ammattikyttääjä, ottaisin minäkin ihan vapaaehtoisesti hatkat talosta. Vittuakos edes yrittää elää normaalia elämää ku yksinäisyyteensä puuroutuneet vainoharhamummot hiippaa mittaamassa kakkakikkareesi, ponttöön putoessa, tuottamat decibelit.

Suosittelen edelleen niitä sardiinejä!!

:draama:
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Kimmen kirjoitti:
Turbohaltija kirjoitti:
eps kirjoitti:
e.
Susta ei välillä saa selvää, oletko tosissasi. Meinaatko tosiaan näin vai oletko vain humoristisella tuulella?
Ihan asialliselta tuo kuullostaa ja ihan mahdolliseltakin. Ei maksa mitään yrittää!
Tai vaihtoehtosesti sossu osoittaa sinut johonkin asunnottomien asuntolaan... (joka ei kyllä ihan todennäköinen kuitenkaan tuon Pursarin asuntolan rempan vuoksi...).

Tuota häätöjuttua en kyllä ihmettele, olinhan jo viimekesänä todistamassa, kuinka pikaisesti se ensimmäinen varoitus voidaan postiluukusta alas tipauttaa. Ihmettelen lähinnä, ettei tuo kyylä ole onnistunut häiriintymään jokaisesta risahduksestasi niin, että se asunto yhä sinulla on.... :?

Mutta... hauskahan tämä tilanne ei todellakaan kuitenkaan ole. Huumorilla tähän ei voi suhtautua. Muuttaminen on vittumaista puuhaa ja aiheuttaa ihan itsessään stressiä ja harmaita hiuksia. Toivottavasti asuntoasiasi järjestyvät mahdollisimman pian parhain päin. :paijaa:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Turbohaltija

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

LillyMunster kirjoitti:Minusta tuo tilanteesi on täysin lainvastainen ja käsittämätön!!

Kyllä sinullakin on vuokralaisena oikeuksia, vaikka olisitkin metelöinyt, mikä ei edes ole ilmeisesti tilanne tässä tapauksessa. Minusta tuo häätö ei voi olla lainvoimainen.

Mutta toivottavasti tilanne selviää parhain päin! Voimia!
Kyllä se todennäköisesti on lainvoimainen, asiaa tutkittuani totesin että ovat sellaisen paperin kirjoittaneet että vaikea mun on sitä vastaan lähteä sotimaan. Sekin että kyylä kirjoittaa itse mulle varoituksen ja tipauttaa sen puolenyön jälkeen postiluukusta omalla nimellään varustettuna, voi tarkoittaa vain sitä että hallitus on delegoinut sille tämän suuntaiset asiat. Kuulemma huoneenvuokralaki ei säätele millään lailla tuota varoitusten antamista. Olen siis mielivallan uhri enkä voi tehdä mitään. Jos lähden käräjöimään, se on minun sanani heidän sanaansa vastaan enkä voi kiistää sitä että häiriötä on aiheutunut, olkoonkin etten ole sitä edes itse aiheuttanut. Olisittepa nähneet sen ämmän kesällä kun se oikein puhisi voimantunnossaan... On se hienoa, että kaiken maailman psykopaatit pääsevät käyttämään valtaa. Mietin että jos kirjoittaisin vastineen, jossa selvennän oman kantani ihan asiallisesti ja rauhallisesti, mutta en usko että häätöä perutaan, sehän on nyt jo arvovaltakysymys. Sääliksi lähinnä käy tuohon asuntoon seuraavaksi tulevaa ihmistä, tekisi mieli jättää jokin varoitus... Kaikkein eniten vituttaa, että olen itse erittäin tarkka siitä että toisten ihmisten rauhaa ei saa loukata ja tämä tapahtuma masentaa minua. Tuntuu että olisi pitänyt olla taas jotenkin täydellinen ja heti kun pienen virheen tein, siitä rangaistiin ankarimman mukaan.

Saa nyt nähdä, mistä ja miten uuden asunnon löydän. Mietin jo kyllä radikaalia ratkaisuakin, mutta siitä en kerro täällä.
Turbohaltija

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

mustaenkeli kirjoitti:

Mutta... hauskahan tämä tilanne ei todellakaan kuitenkaan ole. Huumorilla tähän ei voi suhtautua. Muuttaminen on vittumaista puuhaa ja aiheuttaa ihan itsessään stressiä ja harmaita hiuksia. Toivottavasti asuntoasiasi järjestyvät mahdollisimman pian parhain päin. :paijaa:
Ei ole ei, kiitos sympatiasta. Viime yönä nukuin hädin tuskin silmänräpäystä ja äsken kun yritin torkkua, sain hirveän ahdistuskohtauksen. Se on jännää miten kaikki asiat tuntuvat vyöryvän päälle kerralla. Olen jo pitkään ollut tosi stressaantunut ja nyt vielä tämä. Mun pitää päästä täältä helvetistä pois ennen kuin pimahdan lopullisesti.

Huomenna ankaraa asunnonhakua tiedossa...
Turbohaltija

Re: Sainpa häädön

Viesti Kirjoittaja Turbohaltija »

McJanne kirjoitti: .
Olen käyttänyt sanaa häätö, mutta paperissa jonka sain lukee "vuokrasopimuksen purkaminen". Onko näissä sitten jokin oleellinen ero? Vaatiiko vuokrasopimuksen purkaminen päätöstä käräjäoikeudelta?
Vastaa Viestiin