Tieliikennelakisakot?

Yleinen lätinä jä kitinä
slam

Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja slam »

Tiehallinnon kamera räpsähti Lahdentiellä Kangasalan kohdalla. Toivon todella, että eivät lähetä muistutusta kotiin tai kaverille, jonka osoitetiedot ovat rekisterissä autosta, joka on ollut kahden ihmisen käytössä.

Kahdeksankympin alueella oli noin satanen lasissa. :P Ja kuluvan vuoden aikana on yhdet sakot ja yksi varoitus. Saattaako näistä sakoista lähteä kortti kuivumaan?

Entä ilmoitanko mahdolliseen sakkokyselyyn edellisen vuodet tulot? (jota toivottavasti ei tule, mutta... :P) Vai mahdollisen arvion tämän vuoden tuloista?

ps. Rekisterikilpikin oli niin puhdas! why!!! :p Ja tuulilasiin ei satanut edes vettä, mutta toivottavasti salama heijastui tuulilasista pahasti takaisin ja kuva on epäkelpo... :roll:
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8601
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

slam kirjoitti:Tiehallinnon kamera räpsähti Lahdentiellä Kangasalan kohdalla. Toivon todella, että eivät lähetä muistutusta kotiin tai kaverille, jonka osoitetiedot ovat rekisterissä autosta, joka on ollut kahden ihmisen käytössä.

Kahdeksankympin alueella oli noin satanen lasissa. :P Ja kuluvan vuoden aikana on yhdet sakot ja yksi varoitus. Saattaako näistä sakoista lähteä kortti kuivumaan?

Entä ilmoitanko mahdolliseen sakkokyselyyn edellisen vuodet tulot? (jota toivottavasti ei tule, mutta... :P) Vai mahdollisen arvion tämän vuoden tuloista?

ps. Rekisterikilpikin oli niin puhdas! why!!! :p Ja tuulilasiin ei satanut edes vettä, mutta toivottavasti salama heijastui tuulilasista pahasti takaisin ja kuva on epäkelpo... :roll:
Kerrataanpa miten tämä homma menee. Poliisi lähettää rekisteritietojen perusteella kyselykirjeen omistajalle siitä kuka autoa ajoi ja myöntääkö/kiistääkö rikkomuksen. Tämän kirjeen perusteella tulee sitten kutsu kotiin tulla noutamaan sakko poliisista.

Siihen en osaa ottaa kantaa, tuleeko rikesakko (ylinopeus alle 20 km/h) vai rangaistusvaatimus eli päiväsakkoa. Enkä siihenkään lähteekö kortti vai ei. Minä vaan lähettelen noita kutsukirjeitä. Tuloista ilmoitetaan sen hetkiset tulot.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sinkkumatti

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Lolita kirjoitti:Poliisi lähettää rekisteritietojen perusteella kyselykirjeen omistajalle siitä kuka autoa ajoi ja myöntääkö/kiistääkö rikkomuksen.
Mites jos pyyhin perseeni tuohon lappuun?
Tämän kirjeen perusteella tulee sitten kutsu kotiin tulla noutamaan sakko poliisista.
JOs ei myönnä, ei kiellä, ei hae sakkoa? Tuoko poliisi sen kotiin?
slam

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja slam »

Lolita kirjoitti: Kerrataanpa miten tämä homma menee. Poliisi lähettää rekisteritietojen perusteella kyselykirjeen omistajalle siitä kuka autoa ajoi ja myöntääkö/kiistääkö rikkomuksen. Tämän kirjeen perusteella tulee sitten kutsu kotiin tulla noutamaan sakko poliisista.

Siihen en osaa ottaa kantaa, tuleeko rikesakko (ylinopeus alle 20 km/h) vai rangaistusvaatimus eli päiväsakkoa. Enkä siihenkään lähteekö kortti vai ei. Minä vaan lähettelen noita kutsukirjeitä. Tuloista ilmoitetaan sen hetkiset tulot.
Toivottavasti ei saavu mitään muistutusta, ja jos saapuu, niin kirje menee tuohon seinän taakse eikä tule edes minulle. Ei jaksaisi millään maksaa moista ja toivottavasti sitä nopeutta ei ollut 20km/h ylitse sallitun lukeman. :P

Tapahtuma kuukauden tulot? Tämän hetkiset tulot ovat puhtaat nollat, kun en ole jaksanut käydä hakemassa edes työttömyyskorvausta työttömyystoimistolta. 8)

Koska saan huokaista helpotuksesta, eli kuinka pitkän ajan moisen sakon saapuminen saattaa kestää?

Yhdistelmällä kuvautin itseni joskus aika tarkkaan vuosi sitten, mutta eivät onneksi lähettäneet paperia yhtiöön. Arvelin silloin, että kamera oli säädetty henkilöajoneuvojen kuvaamiseen ja rekkari, pärstä eivät tallentuneet muistiin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8601
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

sinkkumatti kirjoitti:Mites jos pyyhin perseeni tuohon lappuun?
Soittavat ja kysyvät samaa, ajoitko itse vai kuka ajoi. Seurauksena joka tapauksessa kutsu tulla noutamaan sakko, vaikket vastaisikaan puhelimeen. Verrataan sitten paikan päällä onko kyseessä sinun naamasi.
Jos ei myönnä, ei kiellä, ei hae sakkoa? Tuoko poliisi sen kotiin?
Kotiin, töihin, etsintäkuulutus, ihan miten vaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
slam

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja slam »

Täytyy toivoa, että paperi jää tulematta. :wink:
sinkkumatti

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Lolita kirjoitti:Kotiin, töihin, etsintäkuulutus, ihan miten vaan.
Kiva. Tuleeko laskuun lisäkustannuksia, vai meneekö samalla summalla?

JOs mene samalla summalla, niin minusta saa ainakin laittaa haun päälle. Minä en perkele ala moisten peltipönttöjen takia edestakaisin juoksemaan, jos eivät sakkoa postin kautta saa lähetettyä.
slam

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja slam »

Ne ovat telkänpönttöjä kuulemma... ainakin erään yhdistelmämiehen mukaan...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8601
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

sinkkumatti kirjoitti:Kiva. Tuleeko laskuun lisäkustannuksia, vai meneekö samalla summalla?
Samaan hintaan saa koko hoidon :)
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
sinkkumatti

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Lolita kirjoitti:Samaan hintaan saa koko hoidon :)
Hyvä tietäää. Mitä sitä itse turhaan juokseman kaupunkiin, kun koukut tarjoavat kyydin. :P
slam

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja slam »

sinkkumatti kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Samaan hintaan saa koko hoidon :)
Hyvä tietäää. Mitä sitä itse turhaan juokseman kaupunkiin, kun koukut tarjoavat kyydin. :P
Voi, olla humalassa samalla ja heittää läppää.

Rehellinen mielipide sinusta SM on kuitenkin se, että soveltuisit itse hyvin Poliisiksi.
Punanikki

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja Punanikki »

sinkkumatti kirjoitti:Hyvä tietäää. Mitä sitä itse turhaan juokseman kaupunkiin, kun koukut tarjoavat kyydin. :P
Eivät kyllä tarjoa takaisin.
sinkkumatti

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Punanikki kirjoitti:Eivät kyllä tarjoa takaisin.
So? Halvemmaksi se silti tulee mennä koukkujen kyydissä yhteen suuntaan.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

Hmm. Mieleeni tuli, kun viime vuoden tammikuussa minusta otettiin todennäköisesti epäedustava kuva juuri tuollaisen "peltipoliisin" toimesta. Vauhtia oli varmaan reilu satanen kasikympin alueella, ajatuksissani ajelin, kun olin juuri pyydystänyt hevosen kärryineen ilman ohjastajaa vitostieltä. Terveisiä ja postia ei ole vieläkään tullut, tuskin enää reilun vuoden jälkeen tuleekaan.

Mutta jos tulisi, maksaisin sakot mielelläni, onhan minulla ollut kortti reilut kahdeksan vuotta, ja aina pieniä ylinopeuksia tulee ajeltua. Olisi se vähintään reilua yhdet ylinopeussakot maksaa. Parkkisakkojakin koko ajokortilliselta ajalta on napsahtanut vain kolme. Nekin olen maksanut mukisematta; onhan se selvää, että tyhmyydestä sakotetaan.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
slam

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja slam »

sinkkumatti kirjoitti:
Punanikki kirjoitti:Eivät kyllä tarjoa takaisin.
So? Halvemmaksi se silti tulee mennä koukkujen kyydissä yhteen suuntaan.
Hej! , mut linjabööletkään eivät kulje... naur*
slam

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja slam »

LillyMunster kirjoitti: Olisi se vähintään reilua yhdet ylinopeussakot maksaa.
80km/h tunnissa on kovin tuskallinen vauhti sulalla suoralla Lahden paanallakin, että toivottavasti se masiina oli napsinut jo tarpeeksi kuvia eli filmi tullut täyteen ennen minun kuvauttamista. 8)

Yleensä peitän hieman päätäni, kun ohitan niitä, mutta nyt mollotin suoraan eteenpäin, kun salamat välkkyivät.

ps. Paimion seuduilla joku oli muistaakseni hieman haulikoinut laitetta, jos oikein muistan...
killkill

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja killkill »

Miuta muistivat kanssa tuollaisella lappusella. 97 km/h kasarialueella. Luojan Kiitos mahtunee rikesakon määritelmään.

Perseestä muutenkin nuo 80 km yleisrajoitus talvisaikaan. Viime viikot tiet ovat etelä-Suomessa olleet täysin sulat. Köröttele siinä sitten, kun olisi hyväkuntoinen baana polkea menemään. Persieestä.
eps

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja eps »

LillyMunster kirjoitti:Hmm. Mieleeni tuli, kun viime vuoden tammikuussa minusta otettiin todennäköisesti epäedustava kuva juuri tuollaisen "peltipoliisin" toimesta. Vauhtia oli varmaan reilu satanen kasikympin alueella, ajatuksissani ajelin, kun olin juuri pyydystänyt hevosen kärryineen ilman ohjastajaa vitostieltä. Terveisiä ja postia ei ole vieläkään tullut, tuskin enää reilun vuoden jälkeen tuleekaan.
Valtio on köyhä, eikä sillä ole varaa kustantaa jokaiseen pönttöön kameraa. Niinpä kamerat kiertävät pöntöissä. Sulle varmaan osui kameraton pönttö.

e.
Elukka

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja Elukka »

slam kirjoitti: ps. Paimion seuduilla joku oli muistaakseni hieman haulikoinut laitetta, jos oikein muistan...
:off: Kaverien kanssa huvikseen mietittiin joskus, mitä kaikkea jäynää noille peltipollareille voisi tehdä.
Tolpan katkomisien, lootan haulikoimisen yms. tavanomaisuuksien lisäksi tuli mieleen ainakin idea etsiä kohta, jossa kameran tunnistinpiuhat(?) menevät tien alle, ja tarjota johdoille vähän lapiohoitoa. Paras idea oli kuitenkin porata boksin kattoon pieni reikä ja valaa koko loota täyteen pikasementtiä/epoksia/uretaanivaahtoa/vast. Pelkkä vesikin saattaisi tietysti ajaa asian. Varsinkin kun se vielä jäätyisi talvella.
Avatar
LillyMunster
Kitisijä
Viestit: 2007
Liittynyt: 15.08.2005 12:55

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja LillyMunster »

eps kirjoitti:
Valtio on köyhä, eikä sillä ole varaa kustantaa jokaiseen pönttöön kameraa. Niinpä kamerat kiertävät pöntöissä. Sulle varmaan osui kameraton pönttö.
Kyllä, näin on, suurin osa pöntöistä on tyhjiä, mutta siis se otti kuvan, salama läpsähti iloisesti :D Mutta kuten Slam toivoo, niin rulla oli varmaankin täynnä, se valvontatolppa oli ensimmäinen tolppa sillä tieosuudella, juuri kun ohituskaista päättyy ja rajoitus tippuu satasesta kahdeksaankymppiin. Siinä kohti uuden vuoden paluuliikenteessä oli filmi täynnä varmaan jo heti aamusta, minä olin paikalla vasta iltapäivällä :D

Kyllähän nuo pöntöt pahoinpitelyjä saavat kokea, ainakin Lahti-Vääksy välillä sijaitsevat pöntöt oli kaikki ammuttu ainakin kaksi kertaa tässä pari vuotta sitten. Ja tällaisen vandalismin seurauksena olen saanut myös tietoa, että liikennevalvontatolppien kameroissa olisi kuulemma tavallinen 36:n kuvan filmi, poijjaat olivat kerran kuulemma purkaneet mielenkiinnon vuoksi yhden tolpan... Tiedä sitten pitääkö paikkansa vai onko vain urbaania legendaa.
Monesti sitä ajattelee leikkivänsä hengellään. Pitäisi aina pitää mielessä, että siinä touhussa saattaakin leikkiäkin terveydellään, ja se on jo ihan toinen juttu...
slam

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja slam »

[quote="eps"][/quote]

No, puppeli katsos. Sen keltaisen kirkkaan salaman huomaa ja silloin ovat käyneet sinitiaiset hetki sitten asialla. Vai pesiikö sinitiainen edes pönttöön? :)
slam

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja slam »

(sieltä se tuli, se sakko postista... naapurille, jonka osoitetiedot ovat rekisterissä) :P

80 alueella oli nopeutta 98km/h. Onneksi ei ollut sitä lolitan mainitsemaan 20km/h ylitystä sallittuun nopeuteen :) ,mutta saa nähä mitä Polliisisetä päättää asemalla :P
slam

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja slam »

100e Pitää maksaa. Eipä onneksi enempää
Kid

Re: Tieliikennelakisakot?

Viesti Kirjoittaja Kid »

Rakas serkkuni x hurjasteli männävuosina omalla autollaan. Peltipoliisi nappas kuvan ja lähetti postia kotiin. Serkullani oli häikäisysuoja edessä niin että vaan leuka näkyi. Serkkuni veli z kertoi setäpoliisisedälle että hän lainasi veljensä x autoa ja maksoi sakot (vaikka oikeesti siis se toinen veli maksoi). Hommassa oli semmonen juju, että jos serkkuni x joka oikeesti ajoi, ois myöntäny ylinopeuden, ois menettäny hetkeks myös kortin, koska sakkoja oli tullu vuoden aikana jo sen verran paljon...
Kyllä sukulaisia on aina autettava
:P
Vastaa Viestiin