Mihin matkalle?

Yleinen lätinä jä kitinä
ninnithequeen

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Alunperin oli suunnitteilla matkustaa jonnekin etelään koko perheen voimin, mutta tähän konkurssiin moinen ei nyt käy...Saarijärvelle siis suuntaa tiemme, omalle mökille luonnon rauhaan. Ihanaa tottakai!
Avatar
Vadim
Kitisijä
Viestit: 3469
Liittynyt: 23.08.2005 12:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Vadim »

urpiainen kirjoitti: Hei kiva seurapeli! Minä tarkistin American Airlinesin kautta (näiltä olen jostain syystä ostanut verraten usein edullisia lippuja - kerran jopa Helsinki-Ivalo-välille!) ja pääsin kesäkuussa hintaan 1761 dollaria (n. 1450 euroa?) per henki edestakaisin Helsingistä Sydney'iin. Kuka löytää seuraavan edullisemman?
Kokeilepa travelocity.com, hinta huhtikuulle (Helsinki-Sydney-Helsinki) oli vaivaiset 1295 dollaria.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vadim kirjoitti:Kokeilepa travelocity.com, hinta huhtikuulle (Helsinki-Sydney-Helsinki) oli vaivaiset 1295 dollaria.
Hieno löytö. Voitit, veikkaan.

Olisiko tämä oikea konteksti postata myös tällainen linkki?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
hebuli

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

urpiainen kirjoitti:Hei kiva seurapeli! Minä tarkistin American Airlinesin kautta (näiltä olen jostain syystä ostanut verraten usein edullisia lippuja - kerran jopa Helsinki-Ivalo-välille!) ja pääsin kesäkuussa hintaan 1761 dollaria (n. 1450 euroa?) per henki edestakaisin Helsingistä Sydney'iin. Kuka löytää seuraavan edullisemman?
Tässä kilpailussa kannattaa hakea lentoa pidemmältä tulevaisuudesta, niin löytää todennäköisemmin halvemman hinnan, kuten urpiainen yllä teki. (huhtikuu <> kesäkuu).

Suomella menee muuten todella hyvin kun itseään "matalapalkkaisiksi" kutsuvat harrastavat kaukomatkailua ja asuvat Helsingin kantakaupungissa. :wink: Mutta on toki maailmassa muutakin kummallista, kuten lentomatkailua harrastavat viherhörhöt.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

hebuli kirjoitti:Tässä kilpailussa kannattaa hakea lentoa pidemmältä tulevaisuudesta, niin löytää todennäköisemmin halvemman hinnan, kuten urpiainen yllä teki. (huhtikuu <> kesäkuu).
Huijauksestani huolimatta sankarimatkailija Vadim pesi saavutukseni välittömästi - eikä edes turvautunut aikakikkaan.
hebuli kirjoitti:Suomella menee muuten todella hyvin kun itseään "matalapalkkaisiksi" kutsuvat harrastavat kaukomatkailua ja asuvat Helsingin kantakaupungissa. :wink: Mutta on toki maailmassa muutakin kummallista, kuten lentomatkailua harrastavat viherhörhöt.
Juu, matalapalkkaiset arvatenkin ratkaisevat asian elämällä muuten kovin säästeliäästi. Priorisointia, sano. Lentomatkailun ilmeinen epäekologisuus on kyllä sellaista, joka saa tuulisina öinä kävelemään unettomana ympäri sitä kantakaupunkia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Think
Kitisijä
Viestit: 1000
Liittynyt: 14.08.2005 20:56

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Think »

urpiainen kirjoitti: PS Matkauutisia sen verran, että varasin juuri hotellin Tampereelta parin viikon päähän. Eksoottista.
Tervetuloa. Täältä löytyy tunnetusti Kaikkea Kivaa.

Edit: Muutamia otoksia tuosta linkistä:

"Tampereeseen kuuluu myös Hervanta, joka on aina 2,5 promillen humalassa, mutta silti aina paikallaan." (Niinisalo)

"Tampere on enemmän ku kaupunki, se on mielentila. Se syntyy vallan erinomasesta paikasta kahren järven välisä. Riävästä ja mustasta. Hakamettästä ja Tammerkoskesta. Sanokoot muut kekkeruusit mitä tahtoo kyä Tampere o ehrottomasti helmi Suamen ruunussa. Täälo inansa reirumpaa porukkaa ku muualla." (Tampere)

"Kerran eräs tamperelainen kundi eksyi kavereineen juhlimaan Turkuun DBTL:ään. Jätkä erottui heti varsinais-suomalaisista jöröistä aurinkoisella hymyllään. Puheesta kuuli heti mistä päin mies oli. Olin heti myyty. Ranskankieli ei ole mitään. Tampereen murre, se jos mikä on hunajaa korville ja saa naisen kuumaksi. Jätkä oli muutenkin todella "kielitaitoinen".
Aion tänä vuonna muuttaa Tampereelle opiskelemaan. En tosin vielä tiedä mitä lähtisin opiskelemaan, mutta Tampereelle on päästävä. Kaunis kaupunki ja jumalaisia miehiä, suutelijoita." (Paimio)

"Turun "ystävyyskaupunki" kaukana asumattomilla lakeuksilla. Sinne turkulaiset lähettävät ruoka- ja vaateapua." (Turku)
Ovela kuin orgasmi
Patz

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Patz »

urpiainen kirjoitti:Tästä jääkin jäljelle kaltaiselleni keski-ikäiselle täti-ihmiselle erinomaisesti sopivat lomakohteet...
:shock:

Eikö urpiainen olekaan Herra Urpiainen!?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Patz kirjoitti:Eikö urpiainen olekaan Herra Urpiainen!?
Urpiaisella nyt on seksuaali-identiteetti jatkuvasti kateissa, mutta se nyt ainakin on selvää, että itseironia urpiaiselta ei selvästikään onnistu, oli sitten herra, rouva tai neiti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
slam

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja slam »

venäjän reissusta olen puhunut vuosia...
safi

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja safi »

Liian vähän on tullut viime aikoina matkusteltua kotimaan rajojen ulkopuolelle ja kun tulee lähdettyä se matkustelu liittyy aina tavalla tai toisella hevosiin. Seuraavaksi olen toukokuun lopussa lähdössä taas Solvallaan Elittloppet- raveihin. Todellinen suurtapahtuma, jossa juoksevat maailman parhaat hevoset ja tunnelma on aivan käsittämättömän hieno ja porukkaa aivan järjettömästi.

Islanti on myös aina kiehtonut minua suunnattomasti. Olin lähdössä sinne jo viime syksynä, mutta jouduin perumaan matkan muutto hässäkän vuoksi. No nyt on matka taas varattuna ja syyskuun puolessa välissä lähdetään vajaaksi pariksi viikoksi katsomaan miten siellä eletään.
Islanninhevoset on liitetty tähänkin matkaan tiiviisti, sillä lähdemme hevosten kanssa maastoon ajamaan kasaan vapaana laiduntavia varsoja ja muita nuoria hevosia. Maisemia näkee hevosen selästä varmasti paremmin, kun auton kyydissä istuessa ja reissusta tuskin puuttuu vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Hienointa on, että tämä on oikea syksyn suurtapahtuma Islannissa. Pääsee luontevasti tekemään yhteistyötä paikallisten kanssa ja osallistumaan suosittuihin illanviettoihin "työpäivän" jälkeen. Parempaa tilaisuutta tutustua ihmisiin ja heidän elämäänsä tuskin tulee.

Minä en ikinä lähtisi lomailemaan kohteeseen, jossa aika pitäisi saada kulumaan rannalla makaamalla ja juopottelemalla miljoonien muiden turistien keskellä. Minulle ihanneloma on aktiiviloma, jossa liikutaan paljon ja on mahdollisuus kokea sellaisia paikkoja ja asioita, joiden kokeminen kotona ei onnistu...
Aito_Johanna

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Niinamaria ja muut Prahan kannattajat! Viihtyykö siellä viikon vai onko paikka nähty lyhyemmässä ajassa? (vastatkaa nopeasti, kohta varaan)
Viimeksi muokannut Aito_Johanna, 17.03.2006 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niinamaria

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Niinamaria »

Aito_Johanna kirjoitti:Niina-Maria ja muut Prahan kannattajat! Viihtyykö siellä viikon vai onko paikka nähty lyhyemmässä ajassa? (vastatkaa nopeasti, kohta varaan)
Kyllä siellä viihtyy viikonkin. Siellä on niin paljon nähtävää ja koettavaa, että viikkokin voi tuntua lyhyeltä.
Aito_Johanna

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

No niin, nyt on lentoliput varattu kesälomamatkalle. En voinut kokonaan luopua Lontoosta, mutta halusin nähdä jonkin uudenkin kohteen, joten menen viikoksi Lontooseen ja sieltä toiseksi viikoksi Prahaan. Nyt ovat kaikki Praha-vinkit tervetulleita, koska en tiedä kaupungista ennestään juuri mitään... ainakin Alphonse Mucha -museossa aion käydä ihailemassa art nouveau -taidetta.
Niinamaria

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Niinamaria »

Aito_Johanna kirjoitti:No niin, nyt on lentoliput varattu kesälomamatkalle. En voinut kokonaan luopua Lontoosta, mutta halusin nähdä jonkin uudenkin kohteen, joten menen viikoksi Lontooseen ja sieltä toiseksi viikoksi Prahaan. Nyt ovat kaikki Praha-vinkit tervetulleita, koska en tiedä kaupungista ennestään juuri mitään... ainakin Alphonse Mucha -museossa aion käydä ihailemassa art nouveau -taidetta.
Minkälaisia elämyksiä kaipaat tai arvostat erityisesti? Olisi helpompaa kertoa jotain vinkkejä jos tietäisi tarkemmin minkälaisia asioita haluat kokea. Prahassa on paljon ihan puhtaasti nähtävyyksiä, kasoittain erimuotoista kulttuuritarjontaa, kohtuullisesti ruokaelämyksiä ja tietysti hyvin paljon kauniin kaupungin eurooppalaista katutunnelmaa.
Aito_Johanna

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Niinamaria kirjoitti:
Minkälaisia elämyksiä kaipaat tai arvostat erityisesti? Olisi helpompaa kertoa jotain vinkkejä jos tietäisi tarkemmin minkälaisia asioita haluat kokea. Prahassa on paljon ihan puhtaasti nähtävyyksiä, kasoittain erimuotoista kulttuuritarjontaa, kohtuullisesti ruokaelämyksiä ja tietysti hyvin paljon kauniin kaupungin eurooppalaista katutunnelmaa.
Katutunnelma on ehkä tärkein, tykkään vaellella vanhoissa kaupungeissa edestakaisin nauttimassa tunnelmasta. Ja muutama museo saisi olla; historia ja taide kiinnostavat. Ja sitten ylipäänsä kaikki, mikä siellä on omaleimaista, tsekkiläistä - mikä se sitten onkaan... (paitsi olutta en valitettavasti juo, vaikka Tsekki, kuten Saksakin, lienee olutmaa :) )
Nimitz

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Nimitz »

Helsinkiin menossa, tuossa puolen paikkeilla ...
Niinamaria

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Niinamaria »

Aito_Johanna kirjoitti:Katutunnelma on ehkä tärkein, tykkään vaellella vanhoissa kaupungeissa edestakaisin nauttimassa tunnelmasta. Ja muutama museo saisi olla; historia ja taide kiinnostavat. Ja sitten ylipäänsä kaikki, mikä siellä on omaleimaista, tsekkiläistä - mikä se sitten onkaan... (paitsi olutta en valitettavasti juo, vaikka Tsekki, kuten Saksakin, lienee olutmaa :) )
Tuokaan ei paljon auttanut, koska siellä on sitä vanhaa tunnelmallista kaupunkia todella iso lääni ja museoita niin lukematon määrä, että en ole itse kolunnut varmaan puoliakaan läpi. Juuri noissa sitä tarjotaan on kaikkein eniten. Taidenäyttelyitä on erityisesti kesällä tarjolla niin pilvin pimein, että melkein tukehtuu. Koetan kaivella matkapäiväkirjoja ja kuvia ja katsella mielestäni parhaat museot ja kauneimmat paikat - se ei aivan varmasti onnistu, koska itse sovelsin hortoilu- ja kyselymenetelmää.
Aito_Johanna

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Niinamaria kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:Katutunnelma on ehkä tärkein, tykkään vaellella vanhoissa kaupungeissa edestakaisin nauttimassa tunnelmasta. Ja muutama museo saisi olla; historia ja taide kiinnostavat. Ja sitten ylipäänsä kaikki, mikä siellä on omaleimaista, tsekkiläistä - mikä se sitten onkaan... (paitsi olutta en valitettavasti juo, vaikka Tsekki, kuten Saksakin, lienee olutmaa :) )
Tuokaan ei paljon auttanut, koska siellä on sitä vanhaa tunnelmallista kaupunkia todella iso lääni ja museoita niin lukematon määrä, että en ole itse kolunnut varmaan puoliakaan läpi. Juuri noissa sitä tarjotaan on kaikkein eniten. Taidenäyttelyitä on erityisesti kesällä tarjolla niin pilvin pimein, että melkein tukehtuu. Koetan kaivella matkapäiväkirjoja ja kuvia ja katsella mielestäni parhaat museot ja kauneimmat paikat - se ei aivan varmasti onnistu, koska itse sovelsin hortoilu- ja kyselymenetelmää.
Ai niin, sitten tietenkin jos majoituit Prahassa onnistuneesti, senkin vinkin kuulisin mielelläni.
Avatar
kvasaari
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 15.08.2005 23:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja kvasaari »

Olen lähdössä Chicagoon muutaman viikon päästä. Lento löyty tosi halvalla. Menopaluumatka maksoi vain 429€.
Nowaysis

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Kovasti polttelis kesäksi yhdistelmä Frisco-LA-Losin etelä/kaakkoispuoli. Erityisesti tämmösinä hetkinä kun kattoo ikkunasta ja sataa lunta. Majoitus ja safkat hoituu localsseilta, joten ehkä sielua ei tarvitsisi edes myydä paholaiselle. Pituus ois jotain parin-kolmen viikon luokkaa. Vaikka eihän tuo aika mihinkään riitä :?

Edit(h): höpölöpö, aika riittää kun pistää sen riittämään. Nyt intouduin tosissani!
Viimeksi muokannut Nowaysis, 18.03.2006 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sannu

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Sannu »

Mulla on lähtö ens perjantaina viikoksi New Yorkiin. Vähän jänskättää kun en ole aiemmin euroopan ulkopuolella matkustellut...ja aika paljon yksin joudun olemaan kun kaveri on päivät töissä..mutta innoissani olen
Runkkis

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Sannu kirjoitti:Mulla on lähtö ens perjantaina viikoksi New Yorkiin. Vähän jänskättää kun en ole aiemmin euroopan ulkopuolella matkustellut...ja aika paljon yksin joudun olemaan kun kaveri on päivät töissä..mutta innoissani olen
Tuoppas mulle pari paria mustia Converseja... Ja muista vieralla Manhattinilla sijaisevassa 8-miles books kirjakaupassa. Siellä saa kulumaan helposti yhden päivän..

Itse ajattelin tänä kesänä pörrätä vaan vanhalla mantereelle pari viikkoa. Mutta vielä en tiedä milloin ja minne, kun en ole varma milloin sitä lomaani voin pitääkään...
Sannu

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Sannu »

mikäs se kengänkoko olikaan?
Runkkis

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Sannu kirjoitti:mikäs se kengänkoko olikaan?
43-44
Nimitz

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Nimitz »

kvasaari kirjoitti:Olen lähdössä Chicagoon muutaman viikon päästä. Lento löyty tosi halvalla. Menopaluumatka maksoi vain 429€.
Juu, edullinen on. Onko SASin tarjous?
Itse sain (pari vuotta sitten) myös ~400€ menopaluun Chicagoon. Punkattiin silloin Sheraton hotellissa siinä joen rannalla ja sekin järjestyi sika halvalla. :D
Hyvää matkaa. :yo:
Vastaa Viestiin