Mihin matkalle?

Yleinen lätinä jä kitinä
Exsat

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

sinkkumatti kirjoitti: Kerro kerro. Sitä vartenhan tämä ketju on!
Mäkin kerron vähän.

Siellä sunnybeacilla puhuu paikallisetkin suomea, kaupoissa on vain jäljitelmäverkkareita ja ruoaksi on tarjolla vain pitsaa ja kanaa.

Vastapainoksi rannat ovat tulvillaan yläosattomia hottiksia, yöelämä on aktiivista ja viina halpaa.
sinkkumatti

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Exsat kirjoitti:Siellä sunnybeacilla puhuu paikallisetkin suomea, kaupoissa on vain jäljitelmäverkkareita ja ruoaksi on tarjolla vain pitsaa ja kanaa.
Tuo kyllä kieltämättä kuulostaa ihan kalajoen hiekkasärkiltä. Yh.
Feiz

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Feiz »

Exsat kirjoitti:ruoaksi on tarjolla vain pitsaa ja kanaa.

Vastapainoksi rannat ovat tulvillaan yläosattomia hottiksia, yöelämä on aktiivista ja viina halpaa.
ELi ruoaksi kanaa ja rannat täynnä hottiksia+yöelämää+halpa viina.

Ja huonoa tässä oli mikä:D?!?!
Nowaysis

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

No kerro mitä siltä lomalta haluat niin kerron mitä saat 700e:lla :) Olisiko tuo 700eukkaa summa johon mahtuisi lennot ja majoitus?
Kohde Euroopassa?
Nowaysis

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Aäsh Feissi, tiivistit oleellisen ;)
hebuli

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

No kun kerran olen tällainen rähmäkäpälä etten onnistu löytämään edes lentoja Australiaan alta 1700 eukan, niin kertokaapa mistä noita superhalpoja matkoja kannattaa metsästää? Vai kulkeutuvatko ne ainoastaan hyvä veli-systeemillä matkatoimistovirkailijoiden parhaille kamuille? Prahaan suunnittelisin edelleen matkaa kesällä, ehkä viikko tahi kaksi.
bedlam

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kyllä mieluisin matkakohde minulle kuitenkin on pohjoinen lappi. Toissakesänä viikon reissu kavereiden kanssa autolla Lappiin ja pohjoisen Norjan kautta takaisin oli virkistyslomaa parhaimmillaan, vaikka pahimmoilleen tuli nukuttua kaksi tuntia yössä märässä teltassa satojen hyttysten keskellä.

Muut kalastivat, minä olin kuskina ja näpsin valokuvia. Kuinka hyvälle kahden tähden jallukin maistui joen varrella nuotion ääressä lämmitellessään viideltä aamuyöllä. Minua eivät turistikohteissa pörräämiset kiehdo, auringonnousu kosken varrella hiljaa istuen ja luonnon kauneutta ihmetellen on aina yhtä hieno elämys.
sinkkumatti

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Nowaysis kirjoitti:No kerro mitä siltä lomalta haluat niin kerron mitä saat 700e:lla
Eeen kerro :D
Emmää edes tiedä mitä haluisin. Lämmintä, hyvää ruokaa, rantaa, silmänruokaa ja yöelämää. Mä tyydyn vähään :P

Kunhan ei vaan olisi hirveästi turisteja ja rääkyviä kakaroja..
Kid

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Kid »

sinkkumatti kirjoitti:
Nowaysis kirjoitti:No kerro mitä siltä lomalta haluat niin kerron mitä saat 700e:lla
Eeen kerro :D
PiNppiä se on vailla.. :P
sinkkumatti

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

Kid kirjoitti:PiNppiä se on vailla.. :P
No kukapa ei olisi?
Kid

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Kid »

sinkkumatti kirjoitti: No kukapa ei olisi?
Minä. Pippeliä kyl tekis nyt mieli..
hebuli

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja hebuli »

bedlam kirjoitti:Kyllä mieluisin matkakohde minulle kuitenkin on pohjoinen lappi.
Asuinpaikkasi huomioiden, minusta tuo kuulostaa samanlaiselta matkalta jos minä päättäisin mennä käymään Nuuksiossa. :mrgreen:
bedlam

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

hebuli kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Kyllä mieluisin matkakohde minulle kuitenkin on pohjoinen lappi.
Asuinpaikkasi huomioiden, minusta tuo kuulostaa samanlaiselta matkalta jos minä päättäisin mennä käymään Nuuksiossa. :mrgreen:
Oulu kun on edelleen suunnilleen keskellä Suomea pystysuunnassa katsottuna, matka on suunnilleen sama pohjoisimpaan Lappiin kuin Helsinkiin.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Voihan retki.
Viimeksi muokannut Keikaus, 26.04.2006 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kikkelis kokkelis.
Runkkis

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Keikaus kirjoitti:
Runkkis kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Vihjailen kainosti, että myyn SAS:n 500 euron matkalahjakortin 400 eukalla...
Voimassaoloaika?
Elokuun alkupuolelle. En tiedä, pitääkö matkustaakin ennen sitä, mutta jos kiinnostaa, voin ottaa selvää.
Ota pois... Ja voitaisiin tietenkin hinnastakin tinkiä?
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Marraskuun alussa Kanarialle tai muuhun vastaavaan edulliseen turistirysään, mutta sitä ennenkin tekisi mieli matkustaa jonnekin. Nyt pääsiäisen aikaan olisi pari viikkoa lomaa, mutta saattaa olla, että rahaa ei siihen mennessä ole tarpeeksi. Ehkä kesälomalla johonkin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Bliss

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Bliss »

bedlam kirjoitti:... pohjoinen lappi...
Samis!
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Matkalle...
Viimeksi muokannut Keikaus, 26.04.2006 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kikkelis kokkelis.
Runkkis

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Keikaus kirjoitti:
Runkkis kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:
Elokuun alkupuolelle. En tiedä, pitääkö matkustaakin ennen sitä, mutta jos kiinnostaa, voin ottaa selvää.
Ota pois... Ja voitaisiin tietenkin hinnastakin tinkiä?
No mitäs tarjoat? :wink: Tutkin kuponkeja ja löysin niistä päivämäärän eli se olikin 30.7.2006. Ajattelitko lentää ennen sitä jonnekin?
Äh. en tiedä ehdinkö pitää pidempää lomaa ennen elokuuta (Ouluun ajattelin lentää, mutta sinne varmaan saa lennot halvemmalla kuin 400 €), joten voi olla, etten ehdi käyttää sitä lahjakorttia... Tai ainakin tulee hyvin kiire. Nykäisen hihasta jos tulee tarve...
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:varasin juuri hotellin Tampereelta parin viikon päähän. Eksoottista.
Tulin Tampereelta. Väsyttää. Tampere vie voimat.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sinkkumatti

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja sinkkumatti »

bedlam kirjoitti:Oulu kun on edelleen suunnilleen keskellä Suomea pystysuunnassa katsottuna, matka on suunnilleen sama pohjoisimpaan Lappiin kuin Helsinkiin.
Nin, mut otas huomioon et spora ei mene kuin töölöön asti. Siitä on vielä ihan vitun pitkä matka nuuksioon. Nuuksiohan on töölöstä katsoen ihan helvetin kaukana napapiirillä asti..
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Olisihan se ihanaa jos olisi enemmän rahaa laittaa matkailuun ja sitten tietysti vielä aikaa matkustella.

Paikkoja joissa ainakin (luultavasti en kerralla hoksaa listata kaikkia) vielä haluaisin käydä, sekaisin lueteltuna kaupunkeja ja maita mieleentulojärjestyksessä:
Australia
Hong Kong
Thaimaa
Pariisi
Venetsia
Rooma
Islanti
Kreikan kaikki mahdolliset kohteet aina vaan uudestaan, sinne kun olen kerran sydämeni menettänyt..
Ameriikoista kiinnostaisi nähdä ainakin L.A., New York ja Las Vegas eli nää kaikkein yleisimmät kai mutta mikä ettei vaikka turnee sielläkin läpi koko maan kiinnostaisi.


Ja nämäkin paikat olisivat mieluisia, koska olisi mukava tavata ystäviä joita ei ole nähnyt aikoihin: Lontoo, Bratislava, Sicilia ja Oslo.

Haaveissa voisi joskus olla myös toteuttaa Eurooppa turnee asuntovaunulla mukavalla pikku porukalla ihan ilman mtn tarkempaa suunnitelmaa /kiireistä aikataulua.

Viroa ja ruåtsia ei lasketa ulkomaiksi.
sinkkumatti kirjoitti:98 päivää kesäloman alkuun...
Bulgarian Sunny Beachille kahden viikon matka hotelleineen ja lentoineen alle 700 euroa.. Kuka lähtee?
No, minä ja mun äiti :) Ollaan ainaki vähän suunniteltu moista ens kesälle. *naurelis* Siinä olis sitte mistä valita, seuraa äidistä tai tyttärestä ;) Tosin meillä voi kohdekin vielä muuttua ennen kesää..
bedlam kirjoitti:
hebuli kirjoitti:
bedlam kirjoitti:Kyllä mieluisin matkakohde minulle kuitenkin on pohjoinen lappi.
Asuinpaikkasi huomioiden, minusta tuo kuulostaa samanlaiselta matkalta jos minä päättäisin mennä käymään Nuuksiossa. :mrgreen:
Oulu kun on edelleen suunnilleen keskellä Suomea pystysuunnassa katsottuna, matka on suunnilleen sama pohjoisimpaan Lappiin kuin Helsinkiin.
Mitenkään riitaa haastamatta totean, että tämä vaan tuntuu olevan edelleen aika hankala monen etelän vareksen käsittää :) Esimerkkinä matka Oulu-Utsjoki noin 670km ja Oulu-Helsinki noin 608km.
Pikku Myy veti henkeä nenän kautta ja puhalsi sen ulos hampaiden välistä hyvin keljulla tavalla, joka merkitsi:En-ole-eläissäni-kuullut-mitään-näin-hullua.
(T. Janson: Muumipappa ja meri)
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja mölli »

Exsat kirjoitti:No niitä naisia siellä on, sellaisia anorektisen näköisiä kaikki paikalliset. Ja pukeutuvat todella naisellisesti. Ja kalja on halpaa, ruoka tosin ei kovin kummoista. Kyllä sä ehkä viihtyisit siellä.
Onko siellä sunnybeachillä yhtään paikallisia vai pitääkö jonnekin muualle mennä?
Kingi I
hermine

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja hermine »

Suvinen kirjoitti: Todellisuus: kerran vuodessa Kyproksella sukuloimassa. Raha on tiukilla; kerran pääsin jo matkatoimistoon asti kysymään lentojen hintoja Australiaan.
4000 euroa pisti sen verran hiljaiseksi, että ajattelin haudata unelman toistaiseksi. Kohta pitäisi lapsiakin tehdä ja asettua ja silleen.

Voi vittu! :cry: "Go before its too late"
Mä ihmettelin, miten toi miesystävä voi aina olla niin pa, ettei moneen vuoteen sillä ole tainnut olla varaa ostaa yhtäkään uutta vaatekappaletta mistään turhemmasta puhumattakaan, mut sit tajusin että jos se meinaa edes kerran vuodessa käydä tuolla kotopuolessa vanhempia moikkaamassa, niin johan siinä menee useamman kuukauden palkka...

Äitini on kiinnostunut majakoista. Eli ens kesänä mennään varmaan niihin liittyen jollekin retkelle. Tietääkö kukaan, onko Suomessa missään mahdollisuutta yöpyä majakassa?

Mä haluaisin lähteä ens kesänä liftaamalla ympäri Suomea. Tuollaisissa reissuissa vaan ei ole mitään kivaa yksinään ja kukaan tuttu ei suostu lähtemään mukaan joten haaveeksi taitaa jäädä taas. Kaverit yrittää suostutella mua jonnekin ihmeen "juomia seisovasta pöydästä niin paljon kuin ehtii"-risteilylle, mutta en tajua mitä ideaa on mennä jonnekin laivalle joka ei edes ole oikeastaan matkalla mihinkään, senkun kiertää ympyrää merellä.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Mihin matkalle?

Viesti Kirjoittaja mölli »

sinkkumatti kirjoitti:
Nowaysis kirjoitti:Dont mean to rain on your parade,
Pal mahdollista, mutta missä halvassa kohteessa sitten ei olisi turisteja paljon?

http://www.iltalehti.fi/tsau/matkakohte ... each.shtml
Mä kyllä käyn tuolla. Halpaa safkaa, lämmintä ja hyvännäköisiä naisia mitä muuta sitä tarvii?
Kingi I
Vastaa Viestiin